לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פוסט טראומה מתאונה

תאונת עבודה יכולה להסב נזק נפשי כבד ולוקח זמן רב להחלים ממנו. מה קורה כשמתפתחת פוסט טראומה? האם החוק מגן על העובד ומעניק פיצוי הולם שיאפשר התאוששות? מאמר זה יסקור את הזכויות המגיעות לעובד שחווה טראומה נפשית עקב תאונת עבודה, ויפרט כיצד ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פוסט טראומה מתאונה, כדי לקבל פיצוי מלא במצבים אלו.

 

על האפשרות לקבלת פיצויים בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פוסט טראומה מתאונה

תאונות הן אירועים טראומתיים עבור המעורבים בהן. הסיבה לכך היא שהן מתרחשות באופן פתאומי ובלתי צפוי, דבר המעורר תחושת סכנה ופחד עזה אצל הנפגע. טראומה זו עלולה להתפתח להפרעת דחק פוסט טראומטית אשר פוגעת קשות בתפקוד היומיומי של האדם. אדם הלוקה בהפרעה זו יתקשה לצאת מביתו, לנהוג ולתפקד כרגיל. אם אתם סובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית כתוצאה מתאונת עבודה, ניתן לשקול להגיש תביעת פיצויים. בשורות הבאות זה תוכלו לקרוא על האפשרויות העומדות בפניכם במקרה כזה.

 

מה זו פוסט טראומה ומה השפעתה על כושר עבודתו של האדם הלוקה בה?

הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) היא הפרעה נפשית שיכולה להתפתח לאחר חשיפה לאירוע טראומטי או לסדרת אירועים כאלה. אירועים אלה מאופיינים בכך שהם מהווים סכנת חיים ממשית עבור האדם או אחרים בסביבתו. כתוצאה מהטראומה, הסובלים מ- PTSD נוטים להימנע ממצבים ומקומות המזכירים להם את האירוע, וזאת כדי להגן על עצמם מפני חשיפה חוזרת לטראומה.

ההפרעה מאופיינת בעוררות גבוהה, זיכרונות פולשניים ולא רצוניים של האירוע הטראומטי, תחושות של פחד וחוסר אונים, וקושי לתפקד כרגיל במשך תקופה ארוכה לאחר האירוע. תסמינים אלו פוגעים ביכולתו של האדם לחזור לאורח החיים שהיה לו טרם הטראומה.

לכן, PTSD יכולה לפגוע משמעותית בכושר העבודה של האדם ואף למנוע ממנו לתפקד באופן מיטבי במקום העבודה. טיפול מתאים בהפרעה חיוני על מנת לאפשר חזרה לשגרת חיים ועבודה תקינה.

 

הנסיבות שבהן עלולה להיווצר פוסט טראומה מתאונה

הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) שמקורה בתאונה, מתרחשת כאשר אדם שהיה מעורב בתאונה מפתח תסמינים פסיכולוגיים קשים כתוצאה מהחוויה הטראומטית.

בדרך כלל, תאונות הן אירועים בלתי צפויים ומפחידים, הכוללים סכנה ממשית לחיים. כתוצאה מכך, הן יכולות לעורר תגובת דחק חריפה במהלך האירוע וכן טראומה נפשית מתמשכת המתפתחת בשבועות או חודשים לאחר מכן.

אדם עם פוסט טראומה מתאונה עלול לחוות פלאשבקים וזיכרונות חודרניים של האירוע, סיוטים והפרעות שינה, הימנעות מגירויים הקשורים לתאונה, עוררות יתר וקושי בריכוז. תסמינים אלו גורמים לפגיעה בתפקוד היומיומי והם יכולים להימשך חודשים או שנים אם לא מטפלים בהם כראוי.

 

באילו זכויות מזכה הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פוסט טראומה מתאונה?

כאמור לעיל, הפרעת דחק פוסט טראומטית יכולה לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים של הסובלים ממנה. בנוסף, ההפרעה עלולה לגרום לירידה ניכרת ביכולת ההשתכרות, אשר אינה כפי שהייתה טרם הטראומה. לכן פגיעה זו בכושר ההשתכרות מזכה את הנפגעים באחוזי נכות ובפיצוי כספי. מטרת הפיצוי היא לשפר את מצבם הכלכלי במהלך תקופת ההחלמה מהמצוקה הנפשית, או לפצות על אובדן ההכנסה במקרים קשים במיוחד. תביעת הפיצויים היא הרכיב המרכזי בתביעת תאונת עבודה הנובעת מהפרעת דחק פוסט טראומטית כתוצאה מתאונה.

 

איזו הגנה מקנה החוק בישראל לנפגעי פוסט טראומה מתאונות עבודה?

ההגנה על נפגעי תאונות עבודה בישראל – לרבות נפגעי טראומה מתאונת דרכים המוכרת כתאונת עבודה, מורכבת משלושה מרכיבים מרכזיים:

  1. תשלום דמי פגיעה – פיצוי כספי על היעדרות מעבודה לנפגעים שאינם מסוגלים לעבוד עקב התאונה. התשלום נגזר משכרם הרגיל ונועד לאפשר החלמה ללא דאגה כלכלית.
  2. הקלה בתנאים לזכאות לקצבת נכות – אפשרות לקבלת קצבאות ומענקים חד פעמיים בגין אחוזי נכות נמוכים או זמניים.
  3. כיסוי הוצאות טיפול ושיקום – השתתפות בעלויות טיפולים רפואיים, נפשיים ושיקומיים הנדרשים עקב התאונה. הכיסוי יכול להיות חלקי או מלא, בהתאם לסוג ההוצאה.

מנגנוני ההגנה הללו הופכים את תהליך הגשת התביעה לפשוט יותר בהשוואה לתביעת נזיקין רגילה, וגם מעניקים לנפגע זכויות נוספות שאינן מוקנות לנפגעי תאונות "רגילות"

 

תביעת תאונת עבודה עקב פוסט טראומה מתאונה – סיכום

תאונת עבודה יכולה להוות אירוע טראומטי הפוגע קשות באיכות החיים וביכולת ההשתכרות של הנפגע. עובד שחווה פוסט טראומה כתוצאה מתאונת עבודה, זכאי על פי חוק לפיצויים וסיוע מביטוח לאומי בשיקום וחזרה לתפקוד. יחד עם זאת, תהליך הגשת התביעה וקבלת הזכויות יכול להיות מורכב ומאתגר. מסיבות אלו, אם נפגעתם בתאונת עבודה, מומלץ להיעזר בליווי משפטי מקצועי על מנת למצות את מלוא זכויותיכם. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה ויסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם בהקדם האפשרי. פנו אלינו לקבלת העזרה המגיעה לכם!

תביעת תאונת עבודה עקב פוסט טראומה מתאונה

על פי חוק, תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שאירעה במהלך העבודה או עקב העיסוק בה. בפסיקה הורחבה הגדרה זו גם לתאונות שקרו בדרך לעבודה או בחזרה הביתה ממנה. לפיכך, ניתן להגיש תביעה לפיצויים בגין פוסט טראומה שנגרמה כתוצאה מתאונת דרכים, בתנאי שהתאונה התרחשה באחד מאלה: בדרך לעבודה, בחזרה מהעבודה, או במהלך ביצוע העבודה עצמה. הגדרה זו בחוק מכסה מקרים אלה במסגרת תאונת עבודה.

תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה במספר מצבים:

  • מדובר בתאונה שעבר נהג מקצועי במהלך עבודתו.
  • זוהי תאונה שקרתה לעובד בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. הגדרה זו כוללת גם סטיות סבירות מהנתיב הקצר ביותר, כמו הסעת ילדים למסגרת חינוכית.
  • התאונה אירעה בזמן יום העבודה עצמו, בעת יציאה מהמקום לצורך כלשהו, כדוגמת תפילה.
  • התאונה קרתה במעבר העובד בין מקומות עבודה, במקרה של עובד המועסק במקביל אצל יותר ממעסיק אחד.

על מנת להוכיח את קיומה של הפרעת דחק פוסט טראומטית כתוצאה מתאונה במסגרת תביעה, התובע עובר ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. הוועדה קובעת את אחוז הנכות שנגרם לתובע מהתאונה, תוך התייחסות הן לפגיעה הפיזית והן לפגיעה הנפשית בכושר ההשתכרות. אחוז הנכות שייקבע ישמש כבסיס לחישוב הפיצוי הכספי מביטוח לאומי.

אם נפגעתם בתאונה ופיתחתם תסמינים פוסט טראומטיים, מומלץ לשקול לסווג אותה כתאונת עבודה ולהגיש תביעה בהתאם. לפי ניסיוננו, הגדרת התאונה כתאונת עבודה עשויה להקל על מיצוי מלוא הזכויות והפיצויים במסגרת התביעה, לעומת התייחסות אליה כאל "תאונה רגילה".

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן