לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

משתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי

לאחרונה פרסם המוסד לביטוח לאומי פרטים רשמיים על הסיוע שיינתן מטעם המדינה לניצולי אירוע האיבה שאירע במסיבת פסיידק בשביעי באוקטובר 2023. לפי הפרסומים הרשמיים, עבור ניצולי האירוע שהיו משתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי יספק מענק מיידי של 5,000 ש"ח וסיוע כספי נוסף בשווי אלפי שקלים בחודשיים הקרובים. בנוסף, הנפגעים שסובלים מנזק פיזי או נפשי יוכלו לקבל הכרה כבעלי נכות ולקבל שירותי שיקום, כמקובל בקרב נפגעי פעולות איבה.

 

ההכרה בזכויות משתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי

ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, אמרה כי האסון שאירע ב- 7 באוקטובר הוא אירוע חסר תקדים בישראל. היא ציינה שהביטוח הלאומי, שמטפל בנפגעי טרור, מבין שהטראומה מהאירוע פגעה באוכלוסיות שונות באופן שונה. לכן, המענה צריך להיות מותאם ככל האפשר לצרכי הניצולים. מתוך הבנה כי משתתפי המסיבה הם ברובם אנשים צעירים שחייהם עוד לפניהם, ובהתאם לכך, הביטוח הלאומי רוצה לעזור בשיקומם ובחזרתם לשגרה. לכן, ישנה חשיבות רבה בהגעה למרכזי חוסן, לקבלת תמיכה נפשית בנוסף לסיוע הכלכלי שמספק הביטוח הלאומי לניצולים, ורצוי בהקדם ככל הניתן.

לפרטים נוספים על זכויותיכם כמשתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי מעמיד לרשותכם מענה טלפוני במוקד שמספרו: 02-6269999.

 

הזכאות למענק סיוע ראשוני עבור משתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי

בביטוח הלאומי הודיעו כי הניצולים מאירוע הטבח במתחמי המסיבות ברעים יקבלו מענק ראשוני של 5,000 ש"ח. נוסף על המענק הראשוני, הניצולים יקבלו סיוע כספי נוסף בחודשיים הקרובים, כדי לסייע להם לחזור לשגרה. הנפגעים שסובלים מנזק נפשי או פיזי יוגדרו כבעלי נכות ויקבלו סל שיקום, כמקובל לגבי נפגעי טרור.

 

מה סכומי התגמולים הכספיים שישולמו למשתתפי מסיבת פסיידק בביטוח לאומי?

הביטוח הלאומי התחייב לשלם תגמולים כספיים למשתתפי מסיבת פסיידק שנפגען באירוע, כדלקמן:

  1. בחודש אוקטובר שולם תשלום ראשוני של 5,000 ש"ח.
  2. ב-15.11 שולמה יתרת תגמול טיפול רפואי לאוקטובר לפי הפירוט הבא:
  • ליחיד מגיל 18 ומעלה עם ילדים – 5,977 ש"ח
  • ליחיד מגיל 18 ומעלה ללא ילדים – 4,267 ש"ח
  • לצעיר בין גילאי 14-18 – 1,384 ש"ח

תשלומי המשך ייבחנו לאחר חזרת הניצולים לעבודה.

ככלל, התשלומים אמורים להיות מועברים אוטומטית לחשבון הבנק של הנפגעים, ואין צורך בהגשת תביעה לביטוח לאומי. אולם כדאי להיות עם האצבע על הדופק ולפנות לבירור העניין אם טרם התקבלו.

 

האם יש פיצוי למשתתפי מסיבת הפסיידק שאינם כשירים לשוב לעבודתם בעקבות האירוע?

משתתפי מסיבת פסיידק שנפגעו בעקבות האירוע ואינם מסוגלים לחזור לעבודה לאחריו, יקבלו פיצוי כספי מהביטוח הלאומי על הפגיעה בכושר עבודתם. 

כאמור לעיל, בשלב הראשון יועבר תשלום חד פעמי של 5,000 ש"ח מביטוח לאומי, ולאחר מכן תשלום חודשי של כ-6,000 ש"ח בחודשיים הקרובים. 

בנוסף לכך, ככל שהנפגע סובל מאי כושר עבודה עקב מצבו הרפואי, יוכל להגיש תביעה להכרה בפגיעת איבה ולקבלת תגמול טיפול רפואי למשך עד 9 חודשים. במקביל, מומלץ לפנות לקבלת עזרה נפשית ושיקומית ממרכזי חוסן ומרפאות לטיפול נפשי, ללא עלות וללא צורך בהגשת תביעה לביטוח לאומי.

 

איך מממשים את הזכויות המגיעות למשתתפי מסיבת פסיידק בביטוח לאומי?

עבור משתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי יצור קשר עם הנפגעים שפרטיהם הגיעו אליו, כדי לתת להם את הזכויות המגיעות להם כניצולי האירוע.

בכל מקרה, חשוב לדעת כי הביטוח הלאומי פתח קו חירום לסיוע מיידי לנפגעים – 02-6269999. המוקד פועל 7 ימים בשבוע בין השעות 8:00-20:00.

נפגעים שעדיין לא יצרו קשר עמם, מוזמנים להתקשר לקבלת מענה מיידי, סיוע בזכויות המגיעות להם ובמילוי הבקשה להכרה כנפגעי האירוע.

 

האם צריך להגיש תביעת נכות כדי לקבל את הפיצוי הראשוני למשתתפי מסיבת פסיידק?

לא. הפיצוי הראשוני אשר ניתן לניצולי האירוע אינו כרוך בקביעת אחוזי נכות. קביעת אחוזי הנכות תיעשה בהמשך לפי הצורך, על ידי ועדה רפואית של ביטוח לאומי, עבור כל נפגע בנפרד, על פי פגיעתו האישית.

 

אילו שירותי סיוע נפשי זמינים עבור ניצולי מסיבת פסיידק והאם זה כרוך בתשלום?

במסגרת מתן שירותי סיוע נפשי וטיפול בחרדות לנפגעים ממסיבות נובה ופסיידק, הביטוח הלאומי מממן טיפולים על ידי מומחים לטיפול בטראומה וחרדה. הטיפולים ניתנים באמצעות מרכזי חוסן ומרפאות בריאות הנפש הפרוסות בארץ ללא עלות וללא צורך בהגשת תביעת ביטוח לאומי להכרה בנפגע איבה. חשוב לדעת כי ניתן גם לקבל טיפול נפשי מקוון בזום. בכל מקרה, מומלץ לפנות למרכזי החוסן ולקבל סיכום טיפול שיסייע בהמשך במיצוי הזכויות.

 

איזה זכויות מגיעות לנפגעי חרדה שהם משתתפי מסיבת פסיידק בביטוח לאומי?

נפגעי חרדה שניצלו ממסיבת פסיידק או נובה, זכאים לזכויות הבאות מהביטוח הלאומי:

  • קבלת טיפול נפשי ללא עלות למשך 12 טיפולים, ועוד 12 נוספים במידת הצורך, במרכזי חוסן ובמרפאות המומחים לטיפול בחרדה.
  • נפגעי חרדה שניצלו מהטבח במסיבות ברעים – זכאים בדיוק כמו נפגעים עם פגיעות פיזיות, לקבלת הפיצוי הכספי לניצולי האירוע הכולל מענק כספי וסיוע נפשי לחודשיים הראשונים שלאחר האירוע.

בנוסף, כדאי לדעת כי פגיעה נפשית מוכרת כפגיעה לכל דבר גם לעניין הגשת תביעות נכות לביטוח לאומי בשלב מאוחר יותר.

 

כיצד ניתן לממש את הזכאות לסיוע נפשי לנפגעי חרדה שנכחו במסיבת פסיידאק?

אם אתם סובלים מחרדה או מצוקה עקב המצב הביטחוני, חשוב שתפנו לעזרה. ניתן לקבל סיוע ראשוני במוקדים הטלפוניים. כמו כן, הביטוח הלאומי מממן טיפולים על ידי מומחים לטראומה, הניתנים במסגרת מרכזי חוסן ומרפאות ללא תשלום ובלי צורך להגיש תביעה. ניתן לקבל טיפולים גם באופן מקוון. בקצרה, אם אתם זקוקים לעזרה – אל תהססו לפנות לקבלת סיוע נפשי.

 

אילו זכויות מגיעות לנפגעים שנכחו במסיבת פסיידק במסגרת עבודתם?

נפגעים שהיו במסיבה במסגרת עבודתם יכולים להגיש בקשה להכרה כנפגעי עבודה בנוסף לבקשה להכרה כנפגעי איבה. עם זאת, לא ניתן לקבל את שתי הקצבאות במקביל. עם אישור הזכאות מצד ביטוח לאומי, הנפגע יוכל לבחור בקצבה ובמערכת ההטבות הגבוהות ביותר מבין שתי האפשרויות.

 

לסיכום – סיוע משפטי במימוש זכויות עבור משתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי

משתתפי מסיבות נובה ופסיידק זכאים לפיצוי מטעם הביטוח הלאומי, אם נפגעו פיזית ו/או נפשית כתוצאה מהאירוע. הפיצוי כולל מענק ראשוני, תגמולי טיפול רפואי, החזרים כספיים על טיפול רפואי והוצאות הנלוות אליו, זכאות לסל שירותי שיקום רפואי ונפשי, והטבות תעסוקתיות. זאת לצד אפשרות להגשת תביעת נכות לביטוח לאומי לטובת קביעת אחוזי נכות במידת הצורך בהמשך הדרך.

אם השתתפתם במסיבות ברעים ונפגעתם במסגרת אירועי השביעי באוקטובר, החדירה ליישובי העוטף או מלחמת חרבות ברזל בכלל, אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם משרדנו המתמחה בדיני ביטוח לאומי ומתן שירותי סיוע משפטי במימוש זכויות לנפגעי איבה בביטוח לאומי ומשרד הביטחון. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, כאן כדי לסייע לכם וליקיריכם למצות את זכויותיכם ולקבל את מירב הפיצויים ושירותי הסיוע המגיעים לכם. בואו נשוחח.

משתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי

נפגעים שעבדו במסיבת פסיידק יכולים להגיש בקשה להכרה כנפגעי עבודה בנוסף לבקשה להכרה כנפגעי איבה. אולם, לא ניתן לקבל את שתי הקצבאות במקביל. בעת קבלת הזכאות, ניתן יהיה לבחור בקצבה ובהטבות הגבוהות יותר מבין השתיים.

אם הביטוח הלאומי יצר איתכם קשר – אין צורך למלא תביעת נפגע איבה, מאחר ופגיעתכם הוכרה כבר. אולם אם עדיין לא יצרו איתכם קשר – יש להתקשר לביטוח לאומי בטלפון 02-6269999 ולפעול בהתאם להנחיות לקבלת הכרה בפגיעת האיבה שלכם.

לקבלת הפיצוי הכספי הראשוני יש למלא טופס. ניתן לעשות זאת בעזרת נציג הביטוח הלאומי. אם עדיין לא יצרו איתכם קשר מהמוסד לביטוח לאומי – תוכלו להתקשר ל- 02-6269999 לצורך הגשת תביעתכם. לגבי קביעת נכות זמנית או קבועה – הדבר יעשה בנפרד בהמשך הדרך עם הגשת תביעה נפרדת לקביעת אחוזי נכות בביטוח לאומי וצירוף חומר רפואי רלוונטי.

את הסיוע למשתתפי מסיבת פסיידק ביטוח לאומי מספק רק לאזרחים שנפגעו במסיבה. שירותי סיוע ופיצויים לניצולי המסיבה ששירתו בשירות סדיר בעת האירוע, מטופלים על ידי משרד הביטחון.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין לנפגעי פעולות איבה, עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן