לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב החלקה

תאונות עבודה כתוצאה מהחלקה הן תופעה שכיחה, שיכולה לגרום נזקים משמעותיים לנפגע. רבים אינם מודעים לכך שגם החלקה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה יכולה להיחשב כעילה להגשת תביעת תאונת עבודה, המזכה בפיצוי כספי. במאמר זה נסביר כיצד תאונות עבודה בעקבות החלקה מתרחשות ואיך ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב החלקה כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לנפגע על פי חוק.

 

מתי כדאי לשקול להגיש תביעת תאונת עבודה עקב החלקה?

החלקה היא אחד הגורמים הנפוצים ביותר לתאונות עבודה. מכיוון שמדובר באירוע בלתי צפוי שקורה במהירות, להחלקה במקום העבודה יכולות להיות השפעות משמעותיות, החל מכאבים ונזקים קלים ועד פציעות קשות ונכות צמיתה.

 

מי רשאי להגיש תביעת תאונת עבודה עקב החלקה?

על פי החוק, תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שקורית במקום העבודה עצמו או בדרך אליו או ממנו. לכן, אם החלקתם בעבודה ונפגעתם כתוצאה מכך, ניתן להגיש תביעה עקב החלקה בעבודה לטובת קבלת פיצויים על הפציעה שנגרמה לכם.

 

תרחישים נפוצים שבהם הגשת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה עומדת על הפרק

בין מקרי ההחלקה הנפוצים במקום העבודה נמנים: החלקה על כתמי שמן או מים והחלקה בכביש בדרך לעבודה או בחזרה הביתה.

החלקה על שמן או מים יכולה לקרות כהרף עין, ועלולה לגרום לפציעות חמורות וארוכות טווח, כמו שברים, חבלות בראש ונזקים אחרים.

מכיוון שנסיעה לעבודה ברכב נחשבת כחלק מהעבודה עצמה, גם החלקה בכביש בדרך לעבודה או בחזרה הביתה מזכה בפיצויי תאונת עבודה.

 

לאילו גופים ניתן להגיש תביעות תאונת עבודה עקב החלקה?

במקרה של החלקה בעבודה שגרמה לתאונה, אפשר להגיש תביעת פיצויים כנגד מספר גורמים:

  1. ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי – כל עובד משלם באופן קבוע לביטוח הלאומי דמי ביטוח, כדי שיהיה באפשרותו לממש את זכויותיו הסוציאליות אם ייפגע, לכן זו האפשרות הראשונה והנפוצה ביותר לתביעה במקרים של תאונות עבודה בארץ.
  2. ניתן להגיש תביעה נזיקית או תביעת ביטוח – אם ההחלקה נגרמה עקב רשלנות של מישהו אחר, אפשר להגיש תביעת נזיקין אזרחית לפיצויים כנגד אותו אדם או גוף.

 

האם יש שוני בין החלקה שהתרחשה בעבודה להחלקה שהתרחשה מחוץ לה – לעניין הגשת התביעה?

הפער המרכזי בין החלקה רגילה לבין החלקה המוגדרת כתאונת עבודה נעוץ בהיקף הפיצויים ובנוחות הוכחת הזכאות. מטבע הדברים, אנשים יכולים להחליק בכל מקום, אולם במקרים שבהם אירוע מסוג זה קורה בעבודה, ישנו הבדל מרכזי – והוא בהיקף הפיצויים שאפשר לתבוע ובקלות שבה מאשרים את התביעה בחלק ניכר מן המקרים. תביעה על תאונת עבודה מאפשרת קבלת פיצויים נדיבים יותר, וקל יותר להוכיח כי המקרה אכן אירע במהלך העבודה או בדרך אליה. לפיכך, סיווג האירוע כתאונת עבודה הוא בעל חשיבות רבה.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל במסגרת תביעה על תאונת עבודה עקב החלקה?

במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה ניתן לקבל את סוגי הפיצויים הבאים:

דמי פגיעה

עובד שנפגע ואינו יכול להמשיך לעבוד יקבל דמי פגיעה לתקופה מרבית של עד 13 שבועות בסכום התואם לעד 75% משכרו טרום תאונת ההחלקה בעבודה.

קצבת נכות

עובד שאחוזי הנכות שלו הם מעל 20% וחלה ירידה של 50% בכושר השתכרותו, יהיה זכאי לקצבת נכות חודשית, אם יגיש תביעת נכות מעבודה לביטוח הלאומי. גובה הפיצויים בתביעת נכות מעבודה בגין החלקה, תלוי במידה רבה בשיעור אחוזי הנכות שנקבעו לנפגע.

 

זכויות רפואיות המגיעות לנפגעי החלקה בעבודה

בנוסף לפיצויים ישירים, תביעת תאונת עבודה בעקבות החלקה יכולה לכלול גם:

  • החזר הוצאות רפואיות – כיסוי עלויות טיפוליות שונות כמו תרופות, אשפוז ושיקום. סכומים אלה יכולים להיות משמעותיים.
  • זכאות לשירותי שיקום מקצועי – אם נקבעו יותר מ-10% נכות, העובד זכאי להכשרה וכלים שיסייעו לו לחזור לעבודה.

 

באיזה אופן מתבצעת קביעת דרגת הנכות לנפגע בתביעת תאונת עבודה עקב החלקה?

קביעת אחוזי הנכות לאחר תאונת עבודה בגלל החלקה נעשית על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. זאת לאחר תום תשלום דמי הפגיעה. העובד מקבל זימון לוועדה, המורכבת ממזכיר ורופא מומחה, אשר בוחנים את פרטי המקרה, הרשומות הרפואיות והמסמכים הרלוונטיים.

במרבית הפעמים נקבעת תחילה נכות זמנית לתובע. בתום התקופה העובד מזומן שוב לוועדה, אשר מעריכה מחדש את מצבו וקובעת האם לתת אחוזי נכות קבועים. אין מדובר בעניין של מה בכך ועל כן, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתחום תאונות עבודה כדי להיערך כראוי לוועדה ולמקסם את הפיצויים.

 

האם ניתן לערער על אחוזי הנכות שנקבעו בביטוח לאומי במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה?

כן, בהחלט ניתן לערער על אחוזי הנכות שנקבעו על ידי הוועדה הרפואית בביטוח לאומי במסגרת תביעת תאונת עבודה שאירעה עקב החלקה.

הערעור מתבצע בפני ועדת עררים לענייני נכות מעבודה בביטוח לאומי. יש להגיש את הערעור בכתב בתוך 30 ימים ממועד קבלת ההודעה על קביעת אחוזי הנכות.

בערעור ניתן לטעון כי אחוזי הנכות נקבעו באופן שגוי וכי יש לקבוע אחוז נכות גבוה יותר בהתבסס על חוות דעת נגדית של מומחה רפואי אחר. כמו כן, אפשר להציג ראיות רפואיות חדשות.

ערעור מוצלח עשוי להביא לקביעת אחוז נכות מעודכן וגבוה יותר ובהתאם לכך לזכאות לפיצויים מוגדלים. מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום לשם כך.

 

מדוע מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין תאונות עבודה כשמגישים תביעות מסוג זה?

חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות עבודה בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה, מכמה סיבות:

ראשית, מדובר בהליך המתנהל מול גופים גדולים שלא תמיד ממהרים לשלם פיצויים.

שנית, קיימות סיבות רבות לדחיית תביעה, החל מטעויות בטפסים ועד אי עמידה בקריטריונים.

עורך הדין מסייע בניסוח נכון של התביעה, מכוון לאפשרויות השונות למיצוי הזכויות, ולעיתים קרובות עצם הפנייה אליו מהווה את ההבדל בין הצלחה לכישלון התביעה.

 

תביעת תאונת עבודה עקב החלקה – סיכום

תאונות עבודה עקב החלקה הן לצערנו הרב תופעה נפוצה יחסית במחוזותינו, שיכולה לגרום לפציעות קלות ועד חמורות מאוד. חשוב לדעת שתאונות כאלה, גם אם אירעו בדרך אל העבודה או ממנה, מזכות בפיצויים במסגרת תביעת תאונת עבודה. שיעור הפיצויים תלוי בעיקר באחוזי הנכות שנקבעו לנפגע בוועדה הרפואית בביטוח לאומי. לפיכך, כדי למצות את מלוא הזכויות, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתחום תאונות העבודה.

למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ניסיון רב שנים בסיוע לנפגעי תאונות עבודה, בביסוס עילות תביעה ובגביית מרב הפיצויים הראויים לנפגעים. אם נפגעתם במסגרת תביעת תאונת עבודה עקב החלקה – אנו סמוכים ובטוחים בכך שנוכל לסייע גם לכם בהשגת הפיצוי המגיע לכם. לייעוץ ראשוני ללא עלות, פנו למשרדנו עכשיו!

תביעת תאונת עבודה עקב החלקה

ניתן להגיש תביעת פיצויים על תאונת עבודה בגלל החלקה במספר מקרים. העיקרי שבהם הוא כאשר העובד החליק במהלך העבודה, בדרך אליה או בחזרה הביתה, ונגרמו לו נזקים. התביעה יכולה להיות מול המוסד לביטוח לאומי או מול צד שלישי שהתרשל. שני המקרים הנפוצים ביותר הם החלקה על כתמי שמן או מים שהצטברו בסביבת העבודה או בשטח ציבורי, וכן החלקה בכביש בנסיעה לעבודה או ממנה. במקרים אלה ניתן לתבוע פיצוי כספי הולם.

כן, קיים הבדל בין החלקה "רגילה" לבין החלקה שאירעה במקום העבודה. ההבדל המרכזי הוא בהיקף הפיצויים שניתן לתבוע ובמידת הקושי בהוכחת הזכאות. במרבית המקרים, תאונת עבודה מאפשרת קבלת פיצויים נדיבים יותר, וקל יותר להוכיח שהתאונה אירעה במהלך העבודה. לכן, סיווג האירוע כתאונת עבודה הוא בעל חשיבות עליונה.

סוגי הפיצויים העיקריים בתביעת תאונת עבודה כוללים דמי פגיעה וקצבאות נכות מעבודה. גובה הפיצוי המתקבל עקב הגשת תביעה כזו, תלוי במידה רבה באחוזי הנכות שקבעה הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי לנפגע העבודה. ככל שאחוז הנכות גבוה יותר, כך עולים הסכומים המשולמים לנפגע. בנוסף, במקרים מסוימים אפשר לתבוע גם החזר הוצאות רפואיות שהוצאו, וכן שיקום מקצועי כדי לחזור למעגל העבודה.

הדרך המומלצת ביותר להגשת תביעת פיצויים על תאונת עבודה בגלל החלקה היא באמצעות עורך דין מנוסה המתמחה בתאונות עבודה. עורך הדין ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו – החל משלב הגשת התביעה, דרך ביסוס העילה המשפטית לתביעה, וכלה באיתור כל האפשרויות החוקיות למקסום הפיצויים שמגיעים לנפגע.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן