לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין מחלת כבד סופנית (שחמת)

שחמת הכבד היא מחלה סופנית הפוגעת בתפקוד הכבד. מי שאובחן עם המחלה זכאי להגיש תביעת נכות כללית בגין מחלת כבד סופנית (שחמת) על מנת לממש את מלוא הזכויות המגיעות לו מול המוסד לביטוח לאומי וגופים ממשלתיים ורשותיים נוספים. במאמר זה נבאר מהי שחמת הכבד, מה גורם לה וכיצד להגיש נכון תביעת נכות כללית כדי להבטיח הכרה בזכאות החולה לכל ההטבות והשירותים המגיעים לו מפאת מצבו.

 

מהי שחמת הכבד ומהם הגורמים לה?

שחמת הכבד, הידועה גם כצירוזיס, היא מצב רפואי כרוני והרסני הפוגע בכבד. במחלה זו ניזוקים תאי כבד תקינים ונוצרת רקמה צלקתית במקומם. הרס התאים מוביל לירידה בתפקודי הכבד, דוגמת פגיעה בתהליכי סינון הרעלים והחיידקים ממחזור הדם של החולה.

גורמים אפשריים להתפתחות שחמת הכבד

ישנם מספר גורמים אפשריים להתפתחות שחמת הכבד:

  • זיהומי כבד ממושכים מנגיפי כבד שונים כגון צהבת נגיפית
  • צריכת אלכוהול מופרזת וממושכת מעל ל- 3 יחידות אלכוהול ביום לגברים ו- 2 יחידות לנשים
  • הפרעות גנטיות נדירות כגון מחלת וילסון
  • חשיפה ממושכת לרעלים סביבתיים כגון ארסן, כספית ועוד

הסימפטומים העיקריים של שחמת הכבד הם עייפות כרונית, צהבת, בצקות ברגליים, איבוד תיאבון, בחילות והקאות, כאבים בבטן, דימומים, חסימת מעיים ועוד.

 

אילו זכויות מגיעות לחולי מחלת כבד סופנית?

לאחר שאובחנה המחלה, יש להגיש תביעת נכות כללית בגין מחלת כבד סופנית (שחמת) על מנת שניתן יהיה להיבדק בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי ולקבוע את אחוזי הנכות ואי הכושר של החולה. לפי אחוזים אלה נקבעות הזכויות והקצבאות המגיעות לכל מבוטח בהתאם למצבו.

קצבת נכות כללית

ככלל, הסובלים ממחלת כבד סופנית זכאים לקצבת נכות חודשית לפי אחוזי הנכות שנקבעו להם בביטוח לאומי. 75% נכות ומעלה מזכים בקצבה מלאה בשיעור של 100%, והסכום משולם ישירות לחשבון הבנק של המבוטח.

קצבת ניידות

בנוסף, משולמת גמלת ניידות לכיסוי הוצאות נסיעה עבור מי שיכולת התנועה שלו נפגעה בעקבות מחלתו.

תמיכה תעסוקתית שיקומית

מי שסובלים ממחלת כבד סופנית זכאים גם להכשרה מקצועית מתאימה למגבלותיהם החדשות, כולל מימון של דמי מחיה בתקופת הלימודים. בסיום ההכשרה המקצועית, הביטוח הלאומי אף עוזר במציאת מקום עבודה הולם.

סיוע ברכישת כלי רכב ותג חניה לנכים

ניתן ליהנות מהנחות, פטורי מס ותקבולים נוספים ברכישת רכב חדש. כמו כן, זכאות לקבלת תו נכה לרכב הפרטי.

סיוע במגורים

זכאות להנחה בתשלום הארנונה, סיוע כספי לשכר דירה ועוד.

הקלות מס

מי שאובחן עם מחלת כבד סופנית  ודרגת הנכות שנקבעה לו היא 90% לפחות, יהיה זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה. במקרים מסוימים, ניתן לקבל החזר מס הכנסה רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה ממועד אבחון המחלה, כלומר החזר כספי על תשלומי מס ששולמו בשנים עברו. הפטור ממס מאפשר הקלה כלכלית משמעותית עבור חולים סופניים ובני משפחותיהם, ולכן חשוב לממש זכות זו בהקדם האפשרי לאחר אבחון המחלה.

מימוש הזכויות הללו יכול להתארך ולהיות מורכב. לכן מומלץ להיעזר בעו"ד מומחים בתחום זכויות בביטוח לאומי אשר יוכלו לתת מענה לשאלות, לסייע בהליכי התביעה ולקדם את מימוש הזכויות במהירות.

 

כיצד יש להגיש תביעת נכות כללית בגין מחלת כבד סופנית (שחמת)?

עם אבחון שחמת הכבד מומלץ לפנות בהקדם להגשת תביעת נכות כללית בגין שחמת הכבד בביטוח הלאומי. לצורך כך, יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים כהוכחה למצב הרפואי בו לוקה המבוטח, לרבות תוצאות של בדיקות דם ובדיקת תפקודי כבד, ממצאי בדיקות הדמיה כדוגמת אולטרסאונד ו- CT כבד, סיכומי ביקורים אצל רופאים ועוד.

כמו כן יש למלא בקפידה את טפסי התביעה הייעודיים של הביטוח הלאומי ולצרף אישורים רלוונטיים נוספים.

בתהליך זה, מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי לתביעות ביטוח לאומי על מנת להבטיח הגשת תביעה תקינה ומלאה שתאושר במהירות וביעילות המרבית האפשרית. עורך הדין יבדוק את החומר הרפואי, יסייע בהשגת מסמכים חסרים אם יש צורך בדבר, ויפעל להכנת המבוטח בצורה הטובה והיסודית ביותר לקראת הדיון בוועדה הרפואית לקביעת אחוזי נכות

 

לסיכום

אם אובחנתם עם שחמת כבד או שיש חשד לכך שאתם לוקים במחלה זו, אל תדחו את הגשת תביעת הנכות שלכם. פנו לקבלת ליווי אישי במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, המתמחה במימוש זכויות בביטוח לאומי. למשרדנו ניסיון עשיר בטיפול במקרים דומים ואנו נדאג לכם לייצוג מקצועי מול כל הגורמים הרלוונטיים עד למיצוי מלא של זכויותיכם.

לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית ללא צורך בהתחייבות – אנא חייגו אלינו בהקדם.

תביעת נכות כללית בגין מחלת כבד סופנית (שחמת)

שחמת הכבד, הידועה גם כצירוזיס, היא מצב רפואי כרוני והרסני הפוגע בכבד. במחלה זו נהרסים תאי כבד תקינים ונוצרץ רקמת צלקת במקומם, מה שמוביל לירידה בתפקודי הכבד כגון סינון רעלים וחיידקים יעיל מהדם.

הסימפטומים השכיחים ביותר של שחמת כבד כוללים עייפות כרונית, צהבת (צבע צהוב בעיניים ובעור), בצקות ברגליים, איבוד תיאבון, בחילות והקאות, כאבי בטן, דימומים ועוד.

כן, חולה שאובחן עם שחמת כבד סופנית זכאי להגיש תביעת נכות לביטוח לאומי ולרוב הוא יקבל בעקבות זאת קצבת נכות חודשית, החזרי הוצאות רפואיות, שיקום מקצועי, הנחות בארנונה ועוד.

כדאי מאוד להיעזר בליווי של עו"ד מומחה בתביעות נכות כללית לחולי כבד, כדי להבטיח הגשת תביעה תקינה ומלאה שתאושר בזריזות. עו"ד מנוסה יוכל לסייע לכם באיסוף המסמכים הרפואיים הנחוצים, במילוי טופס התביעה באופן מפורט ומדויק דיה, ובהיערכות לקראת הופעתכם מול הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן