לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה בבית

לאור התפתחות הטכנולוגיה והאירועים הביטחוניים החריגים שפקדו את תושבי ישראל בתקופה האחרונה, הולך וגדל מספר האנשים העובדים מהבית כיום. כתוצאה מכך, תאונות עבודה בבית כבר אינן נדירות ויכולות לקרות לכל עובד בין כתליו. חשוב לדעת מה לעשות במקרה של תאונת עבודה בבית ועל כך נפרט כעת.

 

מי זכאים לקבלת פיצויים בגין תאונת עבודה בבית?

עם התרחבות מגמת העבודה מהבית, מאות אלפי עובדים בישראל מועסקים היום הן כשכירים והן כעצמאים מהבית. האם עובדים אלו זכאים לפיצויים מביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה? התשובה היא חיובית, אך תלויה בנסיבות.

 

הגדרת המושג תאונת עבודה בחוק ותחולתו על תאונות שהתרחשו בביתו של העובד

על פי החוק, תאונת עבודה לשכיר מוגדרת כאירוע שאירע לעובד במהלך ועקב עבודתו אצל מעסיק. לכן, עובד מהבית שנפגע בתאונה הקשורה לעבודתו זכאי לפיצויים מהביטוח הלאומי בכפוף להוכחת הקשר בין הפגיעה לעבודה. הדבר תקף הן לשכירים והן לעצמאים.

עבור עצמאים, תאונת עבודה מוגדרת כאירוע שקרה תוך כדי ועקב עיסוקם במקצוע. זוהי הגדרה רחבה, המאפשרת הכרה במגוון רחב של תרחישים כתאונות עבודה. 

עם זאת, ייתכנו מקרים בהם תאונות שאירעו במהלך עבודה מהבית לא יוכרו כתאונות עבודה על פי הגדרה זו. לכן, לעיתים נדרשת פרשנות משפטית לקבוע האם מקרה מסוים של תאונה בעבודה מהבית אכן נכלל בהגדרת תאונת העבודה עבור עצמאי.

 

מהן הזכויות של נפגעי תאונת עבודה בבית לפי החוק בישראל?

על פי החוק בישראל, עובד שנפגע בתאונת עבודה בבית זכאי ואף חייב להגיש תביעה להכרה בזכויותיו. גובה הפיצויים ייקבע בהתאם לנסיבות התאונה. על מנת להיות זכאי לפיצויים, על העובד להוכיח שהתאונה אירעה במהלך העבודה מהבית, ולצרף אישור מהמעסיק המאמת את עבודתו מהבית, כולל תאריכים ושעות.

 

את מי תובעים בגין תאונת עבודה בבית?

בפסיקת בתי המשפט נקבע שכל פגיעה שנגרמה לעובד עקב עבודתו מהבית, תיחשב כתאונת עבודה שניתן להגיש בגינה תביעת פיצויים בביטוח לאומי. הזכאות לתבוע פיצויים מותנית בכך שהעובד משלם דמי ביטוח לאומי כדין.

 

נפצעתם בתאונת עבודה בבית? ממשו את זכאותכם לדמי פגיעה

אם נפגעתם במהלך עבודה מהבית, חשוב שתדעו מה מגיע לכם כחוק. באופן כללי, שיעור דמי הפגיעה בגין תאונת עבודה מהבית יכולים להגיע עד 75% מסך ההכנסה הברוטו של העובד התובע. זוהי זכותכם החוקית, וחשוב שתכירו אותה על מנת לדרוש פיצוי הולם במידה ונפגעתם בעבודה מהבית.

במאמר מוסגר נציין שלמרות שעובדים זכאים לדמי פגיעה עקב תאונת עבודה מהבית, ישנם ניכויים שונים שיופחתו מסכום זה כגון מיסים, ביטוח לאומי וביטוח בריאות. כך שבפועל, הסכום נטו שיישאר בידי העובד הוא כ-70% משכרו ברוטו. כדי לקבל את מלוא הזכויות ודמי הפגיעה, מומלץ להיעזר בעורך דין הבקיא בתחום תאונות העבודה מהבית.

 

מהו האתגר במימוש זכויות לנפגעי תאונת עבודה בבית?

יש לזכור שלמרות הפופולריות הגוברת של עבודה מהבית, הרשויות עדיין מתייחסות אליה בחשדנות מסוימת. נקודת המוצא של הביטוח הלאומי תהיה שמדובר כנראה לא בתאונת עבודה "קלאסית".

על כן, הם ידרשו מהעובדים מהבית הוכחות מפורטות המאמתות את הנסיבות המדויקות בהן התרחשה הפגיעה. כלומר, הוכחה שהעובד אכן עסק באותו רגע בעבודתו ולא סתם שהה בבית. תיעוד מיידי כגון תמונות, סרטונים ואישורים רפואיים, יסייע להוכיח את הקשר הישיר בין הפציעה לביצוע העבודה עצמה.

 

למי קריטי לדווח על תאונת עבודה בבית והאם זה הכרחי?

עבודה מהבית יכולה להיות חוויה מתגמלת, אך גם מסוכנת אם אינכם נזהרים. אם נפצעתם בעבודה מהבית, וברצונכם להגיש תביעה בגין תאונת עבודה מהבית, יהיה עליכם לדווח על האירוע למספר גורמים ובראשם המעסיק שלכם. אולם במידה והנכם מעוניינים שלא להגיש תביעה, אינכם מחויבים לדווח לאיש. מצב זה שכיח בתאונות קלות, שאינן מחייבות דיווח למעביד או לגורמים אחרים הרלוונטיים לתביעה.

במידה והחלטתם להגיש תביעה בגין תאונת עבודה מהבית, יהיה עליכם לדווח לביטוח הלאומי ולהגיש טפסים מתאימים. כמו כן, תצטרכו לעדכן את המעסיק שלכם בדבר האירוע. עם זאת, מומלץ מראש לברר מהם המסמכים הנדרשים מהמעסיק על מנת להגיש את התביעה לביטוח הלאומי. ייתכן ולמעסיק ישנה מדיניות דיווח פנימית משלו לגבי פציעות בעבודה. בהיעדר מדיניות שכזו, העובד מחויב עדיין בדיווח לביטוח לאומי על פי התקנות.

 

הפסיקה במקרי תאונות עבודה בבית

כאשר החוק אינו חד-משמעי לגבי הכרה בתאונות עבודה מהבית, יש להסתמך גם על פסיקה קודמת בנושא. בית הדין הארצי לעבודה דן בעבר במקרים שונים וקבע כי הם מהווים תאונות עבודה, למרות סירוב ראשוני של הביטוח הלאומי לפצות את הנפגעים.

כך היה לדוגמה, במקרה בו הצליח העובד להוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה לעבודה מהבית – כמו נקע בכף היד תוך כדי סידור סחורה המאוחסנת בבית, שנחשבת כחלק מסביבת העבודה. לעומת זאת, כוויה ממים רותחים תוך כדי הכנת קפה אינה נחשבת בהכרח כקשורה ישירות לעבודה עצמה.

דוגמה נוספת להכרה בתאונת עבודה מהבית היא מקרה בו עובדת הגיעה לביתה על מנת להמשיך בעבודתה מול המחשב, אך החליקה על רצפה רטובה ונפצעה בעת שניסתה להיאחז בשולחן (פסק דין אלגריסי). בית המשפט קבע כי מדובר בתאונת עבודה.

ממקרים אלו אפשר לגזור את הכלל הבא: תאונה שאירעה לעובד בביתו במהלך ועקב עבודתו תוכר כתאונת עבודה, ככל שניתן להוכיח קשר סיבתי סביר וישיר בין הפגיעה לבין העבודה מהבית.

 

לסיכום

תאונת עבודה בבית הופכת לתופעה הולכת וגוברת עם התרחבות מגמת העבודה מהבית. אמנם החוק מכיר בזכות לפיצוי בגין תאונה שאירעה תוך כדי עבודה מהבית, אך תהליך התביעה מול הביטוח הלאומי יכול להיות ארוך ומורכב.

על כן, במידה ונפגעתם בתאונת עבודה בבית – אל תהססו לפנות לסיוע משפטי מקצועי. משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי עבודה בבית מול הביטוח הלאומי ובליווי התביעה עד לפיצוי הוגן. פנו אלינו כעת.

תאונת עבודה בבית

עבודה מהבית נתפסת כהטבה, אך טומנת בחובה סיכונים שונים. אחד הנפוצים שבהם הוא פציעה בעת העבודה. הגורמים השכיחים ביותר הם נפילות בבית. קיימים גורמים נוספים כגון שריפות, דליפות גז והצפות, אך אלו יהיו קשים להוכחה כתאונות עבודה

הגורמים השכיחים ביותר לתאונות עבודה בבית הם נפילות בבית. ישנם גם גורמים נוספים כדוגמת דליקות, דליפות גז או הצפות בבית, אך בדרך כלל יהיה קשה להוכיח כי תאונות אלו נגרמו בעקבות העבודה עצמה.

כן. עובד עצמאי הפועל מהבית זכאי לפיצוי בגין תאונת עבודה, בתנאי שיוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה לביצוע העבודה עצמה מהבית. עליו להוכיח שהיה במהלך ביצוע עבודתו באותה עת.

כן, בית המשפט קבע בעבר מקרים בהם תאונות שאירעו לעובדים בדרך לא צפויה בתוך הבית במהלך עבודתם נחשבות כתאונות עבודה, ובתנאי שיוכח הקשר הישיר לעבודה עצמה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן