לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

קריעת רצועה MCL ACL בעבודה

קריעת הרצועות הצולבות והצידיות בברך (ACL ,MCL) היא פגיעה שכיחה ביותר בקרב עובדים המבצעים עבודה גופנית מאומצת וחזרתית הכוללת תנועות של כיפוף, פשיטה וסיבוב הברך. קריעות אלה עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך למפרק הברך, הכולל כאבים, תפקוד לקוי, אי יציבות ובעיות ניוון בטווח הארוך. מדובר בסוג פגיעה שכיח במיוחד בקרב בונים, שרברבים, סבלים, עובדי מחסנים ועוד, וקיימת חשיבות רבה לטיפול נכון ולקבלת פיצוי מתאים במקרים אלה.

 

הדבר הראשון שקריטי לעשות לאחר קריעת רצועה MCL ACL בעבודה

רצועות ה- ACL ו- MCL הן רכיבים חיוניים במפרק הברך, שתפקידן לספק יציבות ולמנוע פציעות. כאשר קורה קרע ברצועות אלו, זה גורם לכאב עז, נפיחות ובעיות תנועתיות באזור הברך. הסימפטומים הללו נוטים להחמיר עם הזמן אם הקרע אינו מטופל כראוי, ועלולים להוביל לסיבוכים נוספים בעתיד. קרעים ברצועות הברך דורשים טיפול רפואי מיידי על מנת למנוע נזק בלתי הפיך למפרק. לכן פנייה לטיפול רפואי היא הדבר הראשון שעל אדם שעבר קריעת רצועה MCL ACL בעבודה, לעשות.

 

מה עלול לגרום לקריעת רצועה MCL ACL?

קריעות ברצועות ה- ACL וה- MCL בברך נגרמות לרוב מטראומה פיזית – בין אם בעקבות מכה חדה, פגיעה או עומס יתר על המפרק. ישנם תחומי עיסוק רבים הדורשים מאמץ גופני כבד ומתמשך, שעלול להוביל לקרעים ברצועות התמיכה של הברך. קרעים אלה פוגעים ביציבות ובתפקוד של מפרק הברך, מה שמוביל לכאב, נפיחות וקושי בתנועה. מניעת קרעים ברצועות הברך מחייבת הקפדה על כללי בטיחות בעבודה ומתן מנוחה מספקת למפרק בין מאמצים פיזיים.

 

על תפקידן החיוני של רצועות ה- ACL וה- MCL

רצועות ה- ACL וה- MCL הן מרכיבים קריטיים במבנה מפרק הברך, שנועדו לספק יציבות ולמנוע פציעות. רצועות ה- ACL כוללות שני רכיבים צולבים – קדמי ואחורי, בעוד רצועות ה- MCL כוללות רכיב פנימי ורכיב חיצוני. כאשר רצועות אלה נקרעות כתוצאה מטראומה, הדבר גורם נזק משמעותי למפרק הברך – כאבים עזים, נפיחות ובעיות תנועתיות. הסימפטומים עלולים להחמיר עם הזמן אם הקרע אינו מטופל כראוי. הבשורה המעודדת היא שקרעים ברצועות הברך עשויים לזכות לפיצוי במסגרת הביטוח הלאומי או חברות ביטוח פרטיות, בהתאם לחומרת הנזק והשפעתו על תפקוד המבוטח. כך לפחות, הנפגע יכול להגן על עצמו במישור הכלכלי, בעקבות אירוע מסוג זה.

 

האפשרות לתבוע מביטוח לאומי דמי פגיעה בעקבות קריעת רצועה MCL ACL בעבודה

עובד שנפגע בתאונת עבודה שגרמה לקריעת רצועת ACL או MCL, זכאי לתבוע מביטוח לאומי דמי פגיעה עבור הימים שנעדר מהעבודה עקב התאונה. דמי הפגיעה משולמים למשך עד 91 ימים לנפגע העבודה. אולם לצורך מימוש הזכות יש להגיש לביטוח לאומי בקשה להכרה בפגיעה כתאונת עבודה. שיעור דמי הפגיעה מחושב לפי 75 אחוזים מגובה שכרו הממוצע של הנפגע לפני הפגיעה בשלושת החודשים שקדמו לה. כאמור, יש להגיש במוסד לביטוח לאומי בקשה ייעודית לקבלת דמי פגיעה ולצרף אישורים רפואיים המוכיחים את הקשר בין הפגיעה לנזק הרפואי ואובדן כושר העבודה.

 

איך תגמולי הנכות בגין קריעת רצועה MCL ACL בעבודה נקבעים?

במקרה של קריעת רצועת ACL או MCL כתוצאה מתאונת עבודה, העובד עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מביטוח לאומי או ממבטחים פרטיים. גובה הפיצוי נקבע בהתאם לחומרת הפגיעה ומידת הירידה בתפקוד שנגרמה לעובד. כאשר הנזק לברך חמור וכולל הגבלה משמעותית בתנועה ובתפקוד יומיומי, הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי קובעת אחוזי נכות שמזכים את המבוטח במענק חד פעמי או בקצבה חודשית למשך כל החיים, בהתאם לחומרת המצב.

לדוגמה, נניח עובד שנפגע מקריעת רצועת ACL או MCL בעבודה. בשלושת החודשים שלפני הפגיעה הרוויח העובד בממוצע 15,000 ש"ח ברוטו לחודש. אם הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה לעובד נכות של 10% כתוצאה מהפגיעה, הוא יהיה זכאי למענק חד פעמי של כ- 48,000 ש"ח. ואילו אם נקבעה לו נכות של 19% – המענק יהיה גבוה יותר, בסך של כ- 91,000 ש"ח. כלומר, גובה הפיצוי הכספי תלוי באחוזי הנכות שנקבעו בהתאם לחומרת הפגיעה.

 

מה התהליך להגשת תביעת נכות בביטוח לאומי בגין קריעת רצועה MCL ACL בעבודה?

התהליך להגשת תביעת נכות בביטוח לאומי בגין קריעת רצועה MCL ACL בעבודה, כולל מספר שלבים עיקריים:

  1. הגשת טופס תביעה להכרה בפגיעה כתאונת עבודה לביטוח הלאומי, יחד עם אישורים ומסמכים רפואיים התומכים בקשר בין הפגיעה לתאונה.
  2. לאחר הכרה בפגיעה כתאונת עבודה, יש לפנות לוועדה הרפואית ולהגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות. יש לצרף חוות דעת ומסמכים רפואיים.
  3. הופעה בפני הוועדה הרפואית וקבלת שיעור נכות לצמיתות בהתאם לפגיעה ומידת אובדן כושר העבודה.
  4. בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו – קבלת קצבת נכות מענק חד פעמי מביטוח לאומי.

בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בעורך דין מנוסה בתחום תאונות עבודה לשם ליווי התהליך.

 

באילו מקרים קריעת רצועה MCL ACL בעבודה יכולה להצדיק הגשת תביעת פיצויים כנגד המעסיק?

קיימים מספר מצבים שבהם נפגע עבודה שסובל מקריעת רצועת ACL או MCL בברך כתוצאה מעבודתו, יכול להגיש תביעת פיצויים כנגד המעסיק:

  • התרשלות – אם המעסיק לא נקט באמצעי זהירות מתאימים או הפר הוראות בטיחות שתרמו באופן ישיר לקרות התאונה.
  • הכשרה לקויה או חסרה – במידה והמעסיק לא הכשיר כראוי את העובד לגבי הסיכונים בעבודתו.
  • עבודה בתנאים מזיקים ו/או לא חוקיים – כגון סביבת עבודה לא בטוחה, העסקה לאורך שעות עבודה ארוכות ללא היתר מתאים, וכד'.

בנוסף, קריעת רצועת ACL או MCL כתוצאה מתאונת עבודה עשויה להצדיק גם הגשת תביעת פיצויים כנגד צד שלישי מעבר למעסיק, במצבים בהם התרשלותו או רשלנותו תרמו באופן ישיר לקרות התאונה. יש להתייעץ עם עו"ד לתאונות עבודה לבחינה מעמיקה של נסיבות האירוע וסיכויי התביעה.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע במימוש זכויות במקרה של קריעת רצועה MCL ACL?

עורך דין המתמחה בתאונות עבודה יכול לסייע במספר היבטים במקרה של קריעת רצועת ACL או MCL כתוצאה מעבודה:

  1. אימות היותה של הפגיעה בחזקת פגיעת עבודה מוכרת – ליווי מול הביטוח הלאומי להוכחת הקשר בין הפגיעה לעבודה.
  2. השגת חוות דעת רפואית מקיפה לביסוס אחוזי הנכות – איסוף מסמכים רפואיים והפנייה לבדיקות ולמומחים.
  3. ייצוג בוועדה הרפואית לקביעת אחוזי נכות – להבטחת קבלת אחוזי הנכות המרביים המגיעים על פי הפגיעה לנפגע.
  4. סיוע בתביעה נזיקית נגד המעסיק או צד שלישי שהתרשל וגרם לפגיעה.
  5. מעקב אחר תשלום הפיצויים בפועל וטיפול בעיכובים ובעיות תשלום.
  6. ייעוץ בנושא זכויות נוספות כגון פטור ממס וזכויות סוציאליות המגיעות לנפגעי עבודה.

 

לסיכום

קריעת רצועות ה- ACL וה- MCL בברך עלולה לגרום לנזק משמעותי ולפגיעה ארוכת טווח ביציבות ובתפקוד של המפרק. קריעות אלו נפוצות במיוחד בקרב עובדים המבצעים עבודה פיזית מאומצת, וניתן להכיר בהן כתאונות עבודה ולתבוע פיצוי הולם מהביטוח הלאומי ומגורמים נוספים.

לצורך זה, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות עבודה שיוכל לסייע בהבטחת קבלת פיצוי כספי הולם ומיצוי מלא של הזכויות לצורך החלמה ושיקום.

בקצרה, אם אתם סובלים מקריעת רצועה בברך כתוצאה מתאונת עבודה או מחלת מקצוע, התקשרו עוד היום להתייעצות ראשונית עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ללא התחייבות.

קריעת רצועה MCL ACL בעבודה

הסימפטומים הנפוצים ביותר הם כאב עז באזור הברך, נפיחות סביב המפרק, אי יציבות בברך וקושי בביצוע תנועות של כיפוף ופשיטה. כמו כן, ייתכנו חבלה, שטף דם או בעיות בהליכה. הסימפטומים עלולים להחמיר עם הזמן אם לא מטפלים בקרע כראוי.

כן, במידה והקריעה הוכרה כתאונת עבודה על ידי הביטוח הלאומי, ניתן לתבוע פיצוי כספי בהתאם לחומרת הפגיעה ואחוזי הנכות שנקבעו. הפיצוי יכול להינתן בצורת דמי פגיעה, ובהמשך – מענק חד פעמי או קצבה חודשית מתמשכת.

עורך הדין ילווה את העובד בתהליך להכרה בפגיעה כתאונת עבודה מול הביטוח הלאומי, יסייע באיסוף האסמכתאות הרפואיות הנחוצות לקביעת אחוזי נכות מרביים והגשת התביעה, ייצג את הנפגע בוועדות הרפואיות, כמו גם יבצע מעקב אחר תשלום הפיצוי בפועל. בנוסף עורך הדין גם יוכל לייעץ בנושא זכויות נלוות לנפגעי עבודה.

כן, בצד הפיצוי הכספי ניתן לקבל גם פטור ממס הכנסה בתנאים מסוימים, הנחה בארנונה, הטבות מהמוסד לביטוח לאומי (אביזרים רפואיים, שיקום מקצועי ועוד), סיוע במימון טיפולים פרטיים, אשפוז וניתוח ועוד, בהתאם לסוג וחומרת הפגיעה וההכרה בנכות.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן