לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

מעוניינים לדעת האם אתם או יקיריכם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות? הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נסביר על תנאי הזכאות לקבלת פטור ממס מטעמים רפואיים, תהליך הגשת הבקשה וחשיבות הליווי המשפטי בו.

 

המשמעות של קבלת פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

בישראל, מספר לא מבוטל של אנשים מתמודדים עם מצבים רפואיים קשים ומורכבים הנובעים מתאונות ומחלות. בעוד שחלק מהמטופלים הללו שואפים להמשיך ולעבוד כמיטב יכולתם, אחרים איבדו לחלוטין את כושרם לעבוד ונאלצים בשל כך להסתמך על תשלום פיצויים מחברות הביטוח, קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי וכל סיוע אחר המגיע להם בכדי לשמור על אורח חיים מכובד.

למרות שרבים מהמטופלים הללו מודעים במידה מסוימת לזכויותיהם ולהטבות שהם יכולים לקבל מהביטוח הלאומי, כגון קצבאות נכות כללית וניידות, רק מעטים מודעים לכך שהם עשויים לזכות גם בהטבות מס הכנסה על פי חוק. זכאות זו לפטור ממס הכנסה והחזרי מס פוטנציאליים יכולה להצטבר לסכומים ניכרים, ולשמש הבדל מכריע בין חיים במצוקה לבין רמת חיים סבירה ומכובדת. מכאן ההמשמעות של קבלת פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות והכרת התהליך למימוש הזכות.

 

מי עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות?

לפי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה, זכאים נישומים לפטור ממס הכנסה בגין הכנסתם החייבת במס, בנסיבות הבאות:

  • ליקוי בודד: אם דרגת הנכות של אדם היא 100% בגין ליקוי רפואי בודד (כגון עיוורון, סרטן או צורך בדיאליזה), הוא זכאי לפטור ממס הכנסה.
  • ריבוי ליקויים: בגין ריבוי ליקויים זכאי אדם לפטור ממס הכנסה אם דרגת נכותו עולה על 90% לפי חישוב משוקלל.

בנוסף, חשוב לשים לב לתנאים הבאים:

  1. נכות צמיתה או זמנית לתקופה מוגדרת: כדי לקבל את הפטור על הוועדה הרפואית לקבוע לנישום נכות רפואית לצמיתות או תקופת נכות העולה על 184 ימים (חצי שנה). אנשים עם תקופת נכות של פחות משישה חודשים אינם זכאים לפטור, גם אם שיעור הנכות שלהם עומד בקריטריונים הנדרשים. זהו היבט מכריע שאנשים רבים עשויים שלא להיות מודעים אליו בעת קבלת פסיקת הוועדה.
  2. נכויות מוכרות: על התובע להיות בעל נכות המוכרת על פי חוק הנכים, חוק נכי רדיפות הנאצים, חוק נכי המלחמה בנאצים, חוק הפיצויים לנפגעי פעולות איבה או חוק הביטוח הלאומי. חשוב לוודא ולאשר, רצוי בסיוע משפטי, כי מתקיימים הקריטריונים הרלוונטיים לפטור ממס הכנסה עקב נכות בהתבסס על החקיקה הקיימת.

ראוי להדגיש כי כל אדם, ללא קשר לגילו, בעל הכנסה חייבת במס (לרבות שכירים וגמלאים החייבים במס הכנסה על תשלומי פנסיה), עשוי להיות זכאי לפטור זה אם נקבעה לו נכות רפואית בשיעור הנדרש למשך תקופה העולה על שישה חודשים.

 

מי קובע אם הנישום זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות?

קביעת דרגת הנכות הרפואית של המבקש פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות, מתבצעת באמצעות ועדות רפואיות המתקיימות במוסד לביטוח לאומי. ועדות אלו שואפות להעריך כל מקרה לגופו ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר עבור התובע. עם זאת, התובעים נתקלים לא פעם בקשיים בתחושה שהוועדה אינה מספקת מענה הולם לצרכיהם. לפיכך, יש חשיבות מכרעת לבוא מוכנים ולהבין היטב את מהות התיק בהתייצבות בפני הוועדה. עו"ד ביטוח לאומי יכול לסייע בכך.

 

מה התהליך לבקשת פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות?

לקבלת זימון לוועדה הרפואית לפטור ממס הכנסה, על התובע לפנות לפקיד השומה באזור מגוריו ולבקש את הפטור. יש לשלם אגרה בסך 679 ₪ בצירוף הגשת הטפסים הדרושים ומסמכים רפואיים רלוונטיים. חשוב לציין כי המוסד לביטוח לאומי לא יטפל בבקשות לזימון לוועדות רפואיות ללא הטפסים המתאימים מרשות המיסים. לכן, הכנה יסודית חיונית כדי למנוע בזבוז זמן וכדי להקל על התהליך הבירוקרטי שלעתים קרובות הוא מתיש.

לאחר התייצבות בוועדה הרפואית וקבלת הכרה ברמת הנכות העומדת בקריטריונים לפטור, על הפונה למלא טופס בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה ולהגישו לפקיד השומה הסמוך למקום מגוריו. לטופס הבקשה יש לצרף העתק נאמן למקור של דו"ח הוועדה הרפואית שקבעה את אחוזי הנכות הרפואית של הפרט. הפטור צפוי להיקלט רשמית החל מהחודש שלאחר הגשתו.

 

כיצד הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות נקבעת?

לאחר הגשת כל הטפסים הנדרשים, ובמידה והתובע עומד בקריטריונים הנדרשים, הוא יוכל לצפות להפניה לוועדה הרפואית. הוועדה, על סמך בדיקות וחוות דעתם של רופאי הוועדה, היא תקבע את אחוזי הנכות של התובע בהתאם לחוק הביטוח הלאומי. קביעה זו תשפיע בסופו של דבר על סך הקצבה שיקבל התובע.

אחוזי הנכות נקבעים על פי ספר הליקויים שבתוספת לתקנות הביטוח הלאומי, המונה ליקויים רפואיים שונים ומקצה אחוזי נכות לכל ליקוי ספציפי. בהקשר זה מן הראוי לציין כי קיים חריג ללקות ראייה, שכן עיוורים עשויים לקבל פטור ממס ללא צורך בוועדה הרפואית.

 

לסיכום: קבלת פטור ממס הכנסה: עניין מורכב אך בר השגה!

בהתחשב בהיקף הפוטנציאלי של הפטור ממס הכנסה, שיכול להסתכם במאות אלפי שקלים, ולספק למקבליו שיפור משמעותי באיכות החיים וסיוע בהוצאות רפואיות, מומלץ מאוד לפנות לסיוע משפטי בהגשת הבקשה לקבלת פטור זה. פנייה לעורך דין מנוסה המבין את נבכי התהליך ואת זכויותיכם, יכולה לזרז את ההכרה בזכאותכם מצד רשות המסים. זה, בתורו, יכול להוביל לשיפור משמעותי במצב הכלכלי שלכם וברווחתכם הכללית. 

לסיוע משפטי בקבלת פטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים – פנו כעת אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש.

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

על פי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה בישראל, נישומים יכולים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה אם יש להם 100% נכות בגין ליקוי בריאותי בודד (כגון עיוורון, סרטן, או מחלת כליה המלווה בצורך בדיאליזה) או שיעור נכות העולה על 90% עבור מספר פגמים רפואיים בחישוב משוקלל. 

קבלת פטור ממס הכנסה היא בעלת חשיבות גדולה, שכן היא יכולה להוביל לחיסכון כספי ניכר, אשר יכול לחסוך לנישומים מאות אלפי שקלים, מה שיכול לשפר מאוד את איכות חייהם ולעזור להם להתמודד עם הנטל הכלכלי הנלווה לרוב למצבם הרפואי ולמגבלות הנובעות ממנו. 

נכון לשנת 2023, תקרת הפטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות לבעלי נכות שנקבעה למשך שנה ומעלה עומדת על סכום של 430,800 ₪ בשנה, עבור הכנסה מעבודה (הכנסה שמקורה ביגיעה אישית) ו- 79,320 ₪ עבור הכנסה שאינה קשורה לעבודה או הכנסה לנישום שנכותו נקבעה לתקופה שנעה  בין חצי שנה עד שנה בלבד. 

מומלץ מאוד לפנות לייעוץ משפטי לטובת מימוש זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים, שכן מומחיות והכוונה של עורך דין מקצועי המנוסה בטיפול בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי ורשות המסים, יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של בקשתכם. הייצוג המשפטי מבטיח את עריכת התביעה בצורה מדויקת ויסודית, ויכול גם לסייע בערעורים במידת הצורך.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן