לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פטור ממס הכנסה לגמלאים: זכויות, הטבות ומגבלות

יציאה לגמלאות היא תקופה מאתגרת מבחינה כלכלית. הגמלאים נאלצים להתמודד עם הכנסה נמוכה יותר, ועם הוצאות מחיה גבוהות יותר, בדגש על הוצאות רפואיות. כדי להקל על הגמלאים, המדינה מעניקה להם מספר הטבות מס. במאמר זה נבחן כמה מהאפשרויות העיקריות לקבלת פטור ממס הכנסה לגמלאים: זכויות, הטבות ומגבלות שחשוב להכיר ולממש.

 

פטור ממס הכנסה לגמלאים: זכויות, הטבות ומגבלות שחשוב להכיר ולממש

במסגרת פקודת מס הכנסה בישראל, מוצעות הטבות מס רבות לפנסיונרים בארץ. הטבות אלו מתבטאות בהפחתת מס רווחי הון לגמלאים או בשיעור מס הכנסה מופחת. חשוב ביותר להכיר את רשימת הזכויות שהפורשים זכאים להם, ו לוודא אם אתם מנצלים את ההטבות המגיעות לכם במלואן, שכן מימושן עשוי להניב חיסכון משמעותי מאוד בהוצאות המס שלכם.

אולם חשוב גם להיות ערים לכך שרוב ההטבות הללו מחייבות פנייה יזומה מצידכם למס הכנסה. לכן, אם טרם הגשתם בקשה למימוש ההטבות הללו, ייתכן שתהיו זכאים לבקש החזרי מס.

 

פטור חלקי ממס הכנסה על קצבת הפנסיה 

חשוב לדעת שקצבאות הפנסיה המשולמות לגמלאים בישראל עדיין חייבות במס הכנסה. אולם לפי סעיף 9א' בפקודת מס ההכנסה, בהגיעכם לגיל פרישה, אתם הופכים זכאים לפטור חלקי ממס על קצבת הפנסיה המשולמת לכם ובנסיבות מסוימות – עשויה להתאפשר אף קבלת פטור מלא ממס הכנסה על הקצבה. 

כדי לממש את זכאותכם לפטור, עליכם למלא טופס 161ד' ולעבור תהליך הנקרא "קיבוע זכויות". בתהליך זה אתם מחליטים האם לקבל את הפטור במס הכנסה בתצורה של הפחתה במס שיגבה מקצבאות הפנסיה החודשיות שלכם, או לחילופין – כפטור במשיכת כספי הפנסיה שלכם כסכום הוני (היוון קצבה).

למימוש זכאותכם לפטור זה ממס הכנסה, כדאי להסתייע ביועץ מס או רואה חשבון מוסמך.

 

פטור ממס עבור השכרת דירות של גמלאים

כאשר פנסיונר מחליט לעבור לגור בדיור מוגן ומשכיר את דירתו, הוא הופך זכאי לפטור ממס על ההכנסה מדמי השכירות שהוא מקבל תמורת השכרת הנכס. פטור זה יכול להגיע לכדי 50% מהעלות השנתית בבית האבות ולכן מומלץ לממשו. ניתן ליהנות מהטבת מס זו באמצעות הגשת דוח שנתי למס הכנסה. 

 

כיצד ניתן לקבל החזר מס לגמלאים

כאמור לעיל, גמלאים זכאים להחזרי מס בגין מספר הטבות מיסוי במידה ולא מימשו אותן לאורך שנת המס עצמה, כגון פטור ממס על קצבת הפנסיה, הנחה במס רווחי הון, ופטור ממס על רווחי שכירות. 

קבלת החזר מס על קצבת פנסיה

על מנת לקבל החזר מס על מס ההכנסה שנגבה מקצבת פנסיה, יש למלא טופס 161ד – בקשה לקיבוע זכויות לפי סעיף 9א לפקודה, ולשלוח אותו לרשות המיסים.

קבלת החזר מס בגין הטבות מיסוי אחרות לגימלאי

על מנת לקבל החזר מס בגין הטבות מס אחרות לגימלאים, יש להגיש את הטפסים הרלוונטיים לסוג ההטבה הספציפי, לרשות המיסים. לדוגמה, על מנת לקבל החזר מס בגין מס רווחי הון, יש להגיש דוח שנתי מסכם למס הכנסה בצירוף טופס 867 שמופק על ידי הבנק.

ניתן לקבל החזר מס עד שש שנים לאחר השנה בה שולם המס. בשביל לקבל את ההחזר עבור שנים קודמות, יש להגיש בקשה נוספת בנפרד לרשות המיסים, בצירוף המסמכים הרלוונטיים לקיום הזכאות באותה שנה.

 

החזר מס לגמלאים: האם ניתן לעשות זאת לבד?

התשובה הקצרה היא כן, ניתן להגיש בקשה להחזר מס לגמלאים באופן עצמאי. עם זאת, ישנן מספר סיבות בגללן גמלאים רבים בוחרים לפנות לשירותיהם של רואי חשבון ויועצי מס מומחים.

הסיבה הראשונה היא מורכבות ההליך. על מנת לקבל החזר מס, יש למלא לא מעט טפסים ולהמציא מסמכים שונים. ההליך יכול להיות מורכב ומסורבל, במיוחד עבור גמלאים שאינם מומחים במיסוי.

הסיבה השנייה היא הצורך בידע מקצועי. ישנם מספר תנאים לזכאות להחזר מס לגמלאים. על מנת לוודא כי אתם עומדים בכל התנאים, יש צורך בידע מקצועי בתחום המיסוי.

הסיבה השלישית היא האפשרות להגדיל את סכום ההחזר. רואי חשבון ויועצי מס מומחים מכירים את החוק לעומק, ויכולים לסייע לכם לממש את מלוא הזכאויות שלכם.

לסיכום, ניתן להגיש בקשה להחזר מס לגמלאים באופן עצמאי. עם זאת, ישנם מספר יתרונות בפנייה לשירותיהם של גורמים מקצועיים בהקשר זה.

 

כיצד עורך דין יכול לסייע בנושא מימוש פטור ממס הכנסה לגמלאים?

עורך דין יכול לסייע בנושא מימוש הפטור ממס הכנסה לגמלאים בדרכים הבאות:

  • ייעוץ משפטי – עורך דין יכול לספק ייעוץ משפטי לגמלאים לגבי זכאותם לפטור ממס הכנסה. הייעוץ יכול לכלול הסבר על ההגדרות החוקיות של ההכנסות הפטורות ממס, וכן על המגבלות החלות על הפטור.
  • סיוע בהגשת הבקשה לפטור – עורך דין יכול לסייע לגמלאים בהגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה. הבקשה כוללת מידע על ההכנסות של הגמלאי, והיא יכולה להיות מורכבת. עורך דין יכול לסייע לגמלאי למלא את הבקשה באופן מדויק, ולצרף את כל המסמכים הדרושים.
  • ייצוג בפני רשות המסים – במקרים מסוימים, גמלאים עשויים להידרש להופיע בפני רשות המסים כדי להסביר את זכאותם לפטור ממס הכנסה. עורך דין יכול לייצג את הגמלאי בפני רשות המסים, ולדאוג שהוא יקבל את הפטור המגיע לו.
  • הבנת השפעת הפטור על הכנסות אחרות – הפטור ממס הכנסה על קצבת פנסיה עשוי להשפיע על הכנסות אחרות של הגמלאי, כגון הכנסה מעבודה או הכנסה מנכסים. עורך דין יכול לסייע לגמלאי להבין את ההשפעה של הפטור על הכנסותיו האחרות.
  • ייעוץ בהתאם לעדכונים בחוק – פקודת מס הכנסה מתעדכנת מעת לעת. עורך דין יכול לסייע לגמלאים להישאר מעודכנים בשינויים בחוק, כדי שיוכלו להמשיך לממש את זכאותם לפטור ממס הכנסה באופן מיטבי.

 

לסיכום

בסקירה זו ראינו כי גמלאים בישראל זכאים למספר הטבות מס, אשר יכולות לחסוך להם כסף רב. על מנת לממש את ההטבות הנ"ל, יש לעמוד בתנאי הזכאות ולמלא את ההליכים הנדרשים.

אם אתם גמלאים וזקוקים לסיוע במימוש ההטבות במס הכנסה, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש. המשרד מתמחה בתחום המיסוי, וישמח לספק לכם ייעוץ משפטי מקצועי.

פטור ממס הכנסה לגמלאים: זכויות, הטבות ומגבלות

כן, גמלאים זכאים לפטור חלקי ממס על קצבת הפנסיה המשולמת להם ובנסיבות מסוימות – אף לפטור מלא ממס הכנסה על הקצבה. 

הטבות מס הקשורות לגיל פרישה בישראל זמינות בדרך כלל לאנשים שהגיעו לגיל 60 ועומדים בתקרת הכנסה ספציפית ובקריטריוני זכאות אחרים. הטבות אלו כוללות פטורים ממס, זיכויים והפחתות במס רווחי הון.

בנוסף להטבות הסטנדרטיות, גמלאים עשויים להיות זכאים להטבות נוספות, בהתאם לנסיבותיהם האישיות. ההטבות הנוספות כוללות פטור ממס שבח כאשר עוברים לבית אבות ופטור ממס על רווחי שכירות בזמן שהות בבית אבות.

על מנת לממש את ההטבות המס, יש להגיש דוח שנתי או טפסים ספציפיים אחרים לרשות המסים על שלוחותיה. התהליך המדויק יכול להשתנות בהתאם להטבה הספציפית ולקריטריונים לזכאות עבורה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן