לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

עורך דין ביטוח לאומי בפתח תקווה

כמעט כל אחד מאתנו נדרש להליך כלשהו מול ביטוח לאומי, אם זה בזמנים שמחים יותר, כמו קבלת מענק ודמי לידה, ואם זה במקרים עצובים קצת יותר, במקרה של תאונות עבודה למשל, ואפילו פטירה של קרוב משפחה והתעסקות בענייני קצבאות שארים. איך מוצאים עורך דין ביטוח לאומי בכלל? ואיך מוצאים עורך דין ביטוח לאומי בפתח תקווה? כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

מה זה אומר עורך דין ביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי פועל על פי חוק שחוקק כבר שנת 1953, ומטרתו להוות בעצם הבסיס למשפחות ואוכלוסיות חלשות. המוסד מעניק בין השאר קצבאות לנכים, קשישים, ונפגעי תאונות עבודה, וגם אחראי לגמלאות שונים. כמו כן, המוסד מממן ומסבסד שירותי סיעוד לאלו שצריכים זאת. בנוסף, הוא אחראי על כלל ביצוע החוקים הסוציאליים הקיים במדינה, אם זה חוק הבטחת הכנסה, שהמוסד לביטוח לאומי הוא זה שמשלם את הפער, ואם זה דמי אבטלה, לאנשים שמוצאים את עצמם בלי עבודה לזמן מסוים.

 

מקורות המימון של המוסד לביטוח לאומי

המוסד גובה דמי ביטוח לאומי שהם אלה שממנים את הגמלאות המשולמות על ידו על פי חוק. הוא גובה זאת מכל אזרח, יחד עם גביית דמי ביטוח בריאות, שמיועדים, בין השאר, למימון מערכת הבריאות. כל עובד שכיר משלם זאת דרך המעסיק. עובדים עצמאיים ואלה שלא עובדים, משלמים זאת בדרכים אחרות וסוגים שונים של גבייה. בסוף דמי הביטוח מחושבים בדרך כלל לפי גובה ההכנסות שיש למבוטח, כך נראה כל מי שמשלם לביטוח הלאומי. גובה ההכנסות גם מעבודה, וגם שלא מעבודה. ישנה טבלה שלמה שמפרטת בדיוק את הקריטריונים השונים לתשלום.

 

איזה סוגי תביעות יש מול ביטוח לאומי?

דמי לידה ונשים עובדות

נשים עובדות מקבלות נקודת זיכוי מביטוח לאומי, מה שמביא לסכום כסף נוסף בתלוש בסוף החודש. בנוסף, כל איזה אחרי הלידה מקבלת מביטוח לאומי מענק לידה, וגם דמי לידה. מענק הלידה הוא קבוע, וסכומו משתנה לפי מספר התינוק במשפחה. דמי הלידה מחושבים לפי הכנסת האם בחודשים שלפני הלידה. בעניינים אלה, יכולות להיות הפתעות שונות, ולכן תמיד טוב להתייעץ בנוגע לסכום המגיע לכם עם עורך דין.

 

תאונות עבודה

כמו דברים רבים שדורשים טיפול פרטני, המחוקק החליט שיש להגדיר מנגנון פיצוי מסודר להגנה על נפגעי תאונות עבודה, וזאת בעיקר בשביל לגרום להם לחזור במהירות האפשרית למעגל העבודה. תאונת עבודה מוגדרת ככל תאונה שהתרחשה בזמן העבודה, וגם בדרך אליה ובחזרה ממנה. הגורם שאחראי על תשלום הפיצויים לנפגעים הוא ביטח לאומי, כשלעיתים ניתן אף לתבוע את המעסיק עצמו. בכל מקרה, מה שעליכם לדעת, ולכן גם כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף, שמגיע לכם פיצוי מביטוח לאומי, לפי חוק. וזה עוד בלי קשר לתביעת המעסיק או חברת הביטוח שלו.

 

אבטלה וזכויות של מובטלים

הסכומים להם זכאים המובטלים כדמי אבטלה מחושבים גם הם במחשבון לחישוב דמי אבטלה שיש באתר הביטוח הלאומי. בסוף, כל עובד שעבד במשך תקופה מסוימת ועזב או פוטר, זכאי לקבל מהמדינה דמי אבטלה במשך מספר חודשים. הסכומים, משך הזמן, וכל הפרטים השונים, נקבעים לפי פרמטרים קבועים לכל מבוטח ומבוטח.

 

קצבת נכות כללית

כפי שאמרנו אחד ממטרותיו של הביטוח הלאומי הוא לסייע למי שהוגדר כנכה וכושר העבודה שלו צומצם ב- 50% לפחות. גם במקרה הזה, ניתן לחשב בדיוק מה הסכום אותו אתם צריכים לקבל, וזאת בעזרת מחשבון מיוחד. סכום הקצבה בעיקרון נכון לשנת 2023 הוא 4,063, ₪. וזה אם אתם מקבלים את הקצבה המלאה.

 

תשלומים נוספים

ביטוח לאומי מעניק עוד הרבה תשלומים לאוכלוסיות שונות, אם זה גמלת סיעוד, גמלת ניידות, גמלת זקנה כמובן, תשלום עבור שירות מילואים, תגמולים למתנדב שנפצע. דיור לאנשים עם מוגבלויות. קצבת ילדים כמובן, ודמי תאונה לנפגעי תאונות אישית.

 

ומה עם פתח תקווה?

בסוף, גם בפתח תקווה כנראה תמצאו לא מעט אנשים שצריכים לקבל קצבה או גמלה כלשהי מביטוח לאומי. פעמים רבות, אינם רוצים, או אין באפשרותם לנסוע עד המרכז, לאזור תל אביב, כדי לחפש עורך דין שיוכל לסייע להם בכל הפעולות מול הבירוקרטיה. עורך דין נגיש וקרוב, שמבין בתחום הביטוח הלאומי, באזור פתח תקווה, יכול להיות פתרון מצוין לצורך בנסיעות עמוסות בפקקים עד המרכז.

פתח תקווה, אחת מהערים הגדולות בישראל, מכילה גם היא בין השאר, לשכת תעסוקה, בה ניתן למשל לחתום על אבטלה, וכמובן לשכה של המוסד לביטוח לאומי, בה תוכלו למלא פרטים, ולבדוק את זכאותכם לסבסודים שונים מעת הביטוח הלאומי. בסוף, אין כמו לצאת לשוק בפתח תקווה, ולמצוא עורך דין שיטפל בכל ההליך הבירוקרטי, במקום להתחיל לחפש אחד כזה בתל אביב.

 

תפקיד עורך הדין

עורך דין בעניינים שכאלה בדרך כלל יעסוק בפן הבירוקרטי של התביעות, אם זה בדיקת המסמכים, שהם הגיעו בשלמותם וכל מה שנדרש קיים. אם זה בהגשת המסמכים לפקיד הנכון במוסד לביטוח לאומי, בזמן הנכון, ואם זה במעקב אחרי הגשות המסמכים. בסוף, ישנם עורכי דין שמתעסקים בתביעות בבתי משפט, וישנם כאלה שמתעסקים בתביעות אל מול ביטוח לאומי.

לעיתים, גם התביעות מול ביטוח לאומי, יכולות להגיע לבית משפט. עוד משהו חשוב שעורכי הדין עושים במסגרת עבודתם לטובת הלקוח מול הביטוח הלאומי, זה הייעוץ בוועדות הרפואיות השונות. ביטוח לאומי מסנן את התביעות, ובוחן כל תיק על ידי ועדה. אם מדובר בעניין רפואי, הוועדה תהיה בעלת אופי רפואי, אם זה יותר עניין של רווחה, היא תהיה יותר מעולמות הטיפול והרווחה. עורך דין מקצועי, יכין אתכם להופעה בוועדה, בצורה שתמקסם כמה שאפשר את הנתונים שלכם.

 

אז איך בורחים עורך דין ביטוח לאומי בפתח תקווה?

קודם כל, פתח תקווה היא עיר גדולה אמנם היום, אבל קהילת עורכי הדין שלה, בעיקר בנושאים מסוימים, כולם מכירים אחד את השני. מהסיבה הזאת, אם משפחתך מכירה מישהו מהעיר, כדאי מאוד להיעזר בהם לצורך שמיעת המלצות על עורך דין מקצועי ואמין.

 

איזה תכונות נדרשות מעורך דין בתחום הביטוח הלאומי?

עורך דין כזה צריך להיות קודם כל אמין, ישר ומסודר. הביטוח הלאומי מאוד מעודד סדר, ולכם אם עורך הדין שלכם ידע להשתלב באווירה, זה יועיל בעיקר לכם. אמינות, גם מול הרשויות, וכמובן מול הלקוח זה אחד הדברים החשובים. וכמובן, שקיפות מול הלקוח, ויכולת להגיד מתי הולכים להפסיד בתביעת הביטוח הלאומי.

האם עורך דין ביטוח לאומי מבין בנושאים נוספים?

כנראה שעורך דין ביטוח לאומי, ידע באופן כללי להגיש תביעות גם בענייני נזיקין, ויכול להיות שגם בתחום המנהלי והעבודה מול הרשויות. בסוף, העיסוק בתביעות לא כל כך גדול, כמו יותר ריכוז כל הטופולוגיה הגדולה.

 

מה הכי חשוב לדעת כשבוחרים עורך דין ביטוח לאומי בפתח תקווה?

חשוב שזה יהיה עורך דין מפתח תקווה, מקצועי מצד אחד, ומצד שני מכיר את האווירה של פתח תקווה, מכיר את האנשים, ומסוגל לעבודה איתם בצורה טובה, ובעיקר לדבר ולשוחח. יצירת אמון זה אחד מתפקידיו הראשיים של עורך הדין.

עורך דין ביטוח לאומי בפתח תקווה

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן