לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מי זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב העלול להכניס אדם למשבר כלכלי ונפשי עמוק. עם זאת, קיימים גופים וחוקים האמורים לסייע ולהגן על אנשים במצב זה. במאמר זה נסקור את הגורמים המבטחים מפני אובדן כושר עבודה בישראל ונפרט מי זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה מהם.

 

מי זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה? דעו את זכויותיכם!

כאשר אדם מאבד את יכולתו לעבוד עקב מחלה או תאונה, הוא עלול למצוא את עצמו ללא מקור הכנסה. כדי למנוע מצב זה, כל תושבי ישראל מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה דרך המוסד לביטוח לאומי. יתרה מכך, החוסכים בקרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים, מבוטחים גם הם בכיסוי נכות / אובדן כושר עבודה, בהיקף התלוי במסלול הביטוח במכשיר החיסכון שלהם. ישנם גם כאלה שמבטחים את עצמם בביטוח פרטי נוסף למטרה זו. כך או כך, אם איבדתם את כושר העבודה שלכם, חשוב שתבינו מהן הזכויות המגיעות לכם ומה התנאים למימושן מול הגופים הרלוונטיים.

הגורמים המבטחים מפני אובדן כושר עבודה בישראל

אדם שנפגע או איבד את כושר עבודתו, זכאי כאמור, לקבל סיוע כספי מהמוסד לביטוח לאומי על מנת שלא יישאר ללא הכנסה. אם היה מבוטח גם בקרן הפנסיה, ביטוח מנהלים או ביטוח פרטי, הוא רשאי לתבוע פיצויים גם מהגוף המנהל או מחברת הביטוח.

בנוסף, במצבים בהם לנפגע תלות מוחלטת בבני משפחתו עקב פגיעתו, גם הם עשויים להיות זכאים לקבל זכויות וקצבאות מהביטוח הלאומי.

מי זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה מהמוסד לביטוח לאומי?

כל אזרחי ישראל מבוטחים בביטוח לאומי למקרה של אובדן כושר עבודה. הכיסוי הביטוחי העיקרי ניתן על ידי:

מחלקת נכות כללית

מעניקה קצבה למי שירדה יכולת ההשתכרות שלו בגלל מחלה או תאונה. התנאים הם ירידה ירידה של 50% לפחות בכושר ההשתכרות, וקביעת נכות רפואית בשיעור מינימלי של 60% (או 40% במקרים מיוחדים המפורטים בחוק).

נפגעי עבודה

מכסה עובדים שנפגעו בתאונות עבודה, פגיעות מיקרוטראומה או חלו במחלות מקצוע.

נפגעי תאונות

מכסה נפגעי תאונות כמו תאונות דרכים או תאונות בבית, שאינם יכולים לעבוד כתוצאה מהן. במקרים אלו ניתן פיצוי כספי ל-90 ימים, ולאחר מכן יש להגיש תביעה לנכות כללית.

למרבה הצער, אנשים שהרוויחו משכורות גבוהות לפני שאיבדו את כושר העבודה שלהם, עלולים לחוש בירידת רמת חיים משמעותית עם המעבר לקבלת קצבת הנכות מהביטוח הלאומי.

 

מי זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה?

זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה, עמית בקרן הפנסיה שכושר עבודתו פחת ב- 25% ומעלה בשל הדרדרות בבריאותו, ובשל כך מנוע מלעבוד בעבודתו או כל עבודה אחרת התואמת את השכלתו, הכשרתו או ניסיונו למשך מעל ל- 90 ימים ברצף.

מי זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח פרטית ובאילו תנאים?

חברות ביטוח פרטיות מבטחות מפני אובדן כושר עבודה אנשים שרכשו פוליסת אובדן כושר באופן פרטי או שמבוטחים על ידי מעסיקיהם בכיסוי לאובדן כושר עבודה כחלק מביטוחי המנהלים שלהם.

רבים מהביטוחים הפרטיים הללו, כוללים מספר מאפיינים:

  • תקופת המתנה של 3 חודשים לפני קבלת תגמולי ביטוח.
  • סעיף "פרנצ'יזה" המחייב את החברה לשלם רטרואקטיבית על 3 החודשים הראשונים במקרה של אובדן כושר עבודה ארוך טווח.
  • התייחסות לאובדן כושר עבודה מקצועי / עיסוקי ספציפי.
  • שחרור מתשלום פרמיות בתקופת אובדן כושר העבודה.
  • אפשרות לקבל גמלה מהביטוח הפרטי בנוסף לקצבת הביטוח הלאומי.
  • גמלה בגובה 75% מהשכר הממוצע בשנה האחרונה – על מנת לשמר את רמת החיים.

בדרך כלל, חברות הביטוח הפרטיות מעניקות כיסוי ביטוחי במקרה של אובדן כושר עבודה מלא (75% ומעלה). עם זאת, ישנן פוליסות ביטוח מסוימות המכסות גם מצבים של אובדן כושר עבודה חלקי.

 

לסיכום

אובדן כושר עבודה הוא מצב קשה, שיכול להוביל לירידה ברמת החיים ולקשיים כלכליים ונפשיים רבים. עם זאת, חשוב לדעת כי למי שאיבד את כושר העבודה שלו יש זכויות בחוק המגינות עליו. כאמור, הביטוח הלאומי מעניק קצבאות כגון קצבת נכות כללית וקצבת שירותים מיוחדים, לצד הטבות נלוות. בנוסף, ניתן גם לתבוע פיצויים מקרן הפנסיה או חברת הביטוח אם הייתם מבוטחים בכיסוי נכות או אכ"ע אצלן.

על מנת לממש את מלוא זכויותיכם, מומלץ לפנות לסיוע משפטי מקצועי. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי עבודה ובעלי מוגבלויות בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח. ביכולתנו ללוות אתכם בכל שלבי הדרך ולהבטיח שתקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

מי זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה

בביטוח הלאומי, מבוטח נחשב כמי שאיבד את כושר עבודתו באם חווה ירידה של 50% בכושר עבודתו ולפחות 60% נכות רפואית (או 40% נכות רפואית משוקללת).

בדרך כלל, חברות הביטוח הפרטיות מעניקות כיסוי ביטוחי במקרה של אובדן כושר עבודה מלא (75% ומעלה). עם זאת, ישנן פוליסות ביטוח מסוימות המכסות גם מצבים של אובדן כושר עבודה חלקי.

עמית בקרן הפנסיה שכושר עבודתו פחת ב- 25% ומעלה בשל הידרדרות בבריאותו, ובשל כך מנוע מלעבוד בעבודתו או כל עבודה אחרת התואמת את השכלתו, הכשרתו או ניסיונו למשך מעל ל- 90 ימים ברצף, ייחשב כמי שנפגע כושר עבודתו ועשוי להיות זכאי לתגמולי נכות מהקרן בשל כך.

ניתן לפנות עצמאית לביטוח לאומי, קרן הפנסיה או חברת הביטוח, אך פנייה לעורך דין אובדן כושר עבודה מומלצת יותר, היות ויש לו את הידע והניסיון הנדרשים כדי להבטיח קבלת מלוא הזכויות.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן