לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מהתאונה ועד התביעה

תאונת דרכים הינה בין התאונות הנפוצות ביותר, הכביש מלא סכנות פוטנציאליות ולכן כל נהג חייב להכיר את הליכי התביעה וכל מה שצריך לעשות אחרי תאונה. בתור נהגים ייתכן שגם תהיו עדים לתאונת דרכים ותוכלו לעזור למעורבים בה. ברוב המקרים לאחר תאונת דרכים מתקיים הליך משפטי מול חברות הביטוח, ההליך המשפטי הינו תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף/ רכוש או גם וגם. מטרת התביעה היא להחזיר או לשלם את הנזקים שנגרמו מאירוע התאונה. ליווי מקצועי של עורך דין הינו קריטי מהרגע הראשון לאחר התאונה ועד סוף התביעה. 

 

מה עושים אחרי תאונת דרכים

בהנחה והמצב הגופני/נפשי של מי שהיה מעורב בתאונת דרכים מאפשר, ישנם מספר דברים שחשוב מאוד לעשות במקום האירוע על מנת להתחיל את התביעה עם כמה שיותר פרטים.

ראשית, מיד לאחר התאונה חשוב להחליף פרטים מלאים עם כל המעורבים בתאונה – מספר רכב וסוגו ואף את מספר פוליסת הביטוח והחבה המבטחת, שם ומספר טלפון של הנהג/ת וכמו כן את פרטיהם של העדים לתאונה – מי שהיו ברכב או ששהו במקום וראו את התאונה.

מלבד פרטים אלו, יש לשמור את המיקום המדויק של האירוע ולתעד בצילום ככל הניתן את הזירה, את כל הרכבים המעורבים והנזקים שנעשו להם וכל פרט שיכול להיות שימושי. 

 

עירוב גורמי המשטרה

במקרה של תאונה ראשית כל יש לוודא האם יש נפגעים באירוע, אם אין נפגעים אין חובה להודיע למשטרה בעת האירוע. אך יש להגיש דיווח על התאונה לאחר מכן. על מנת להגיש דיווח יש לצרף מסמכים מזהים, רישיון נהיגה, רישיון רכב, תעודת ביטוח חובה ועוד.

במקרה של תאונה "קלה" ללא נפגעים ניתן לדווח בצורה מקוונת. דיווח זה הינו חשוב גם למקרים הקלים ביותר כמו התנגשות ברכב חונה או התנגשות בעצם דומם עבור התביעה מול חברות הביטוח. 

 

קבלת טיפול רפואי ראשוני

במקרים רבים מיד לאחר התאונה המעורבים לא ירגישו נזק גופני אך הוא עלול להתגלות לאחר מכן. לאחר כל פגיעה בתאונת דרכים גם הקלה ביותר יש לפנות לטיפול רפואי בבית חולים או מרפאה. קבלת הטיפול הראשוני חשוב משתי סיבות – ראשית לוודא כי אכן לא נעשה נזק שלא נראה לעין או לא מורגש עקב האדרנלין והלחץ.

הסיבה השנייה היא לקבל דיווח רשמי ממוסד רפואי. בהגיעכם לכל מוסד רפואי יש לציין כי הייתם מעורבים בתאונת דרכים ולפרט את מה שהתרחש. המוסד הרפואי ייתן לכם דו"ח רשמי שיפרט את פרטי התאונה כפי שהעברתם אותם ואת המצב הגופני עימו הגעתם למרפאה.

עליכם לוודא כי אתם מקבלים לידכם את הדו"ח הרפואי שנרשם וכמובן לשמור עליו. דו"ח זה ישמש אתכם בהליכי התביעה הראשונית נגד חברת הביטוח והוא יהיה אחד מהמסמכים הראשונים שעורך הדין שתעזרו בו יבקש מכם להציג. 

 

נזקי גוף בעת תאונת דרכים

החוק לפיצויים בגין נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים קובע כי כל נפגע שהיה בעל פוליסת ביטוח חובה כנדרש בחוק (מלבד חריגים) שהיו מעורבים בתאונת דרכים יזכו לפיצויים כספיים ללא קשר לצד האשם שגרם לתאונה. החוק מתייחס לנפגע שעשה שימוש ברכב מנועי לכן גם נסיעה ברכב, חנייה, דחיפה, גרירה או כל שימוש בו יכנס תחת הגדרת החוק. 

 

נזקי רכוש

מלבד נזקי גוף, בעת התאונה עלולים להיגרם גם נזקים לרכושכם – החל מהרכב ועד רכוש שהיה בו. במקרה זה, התביעה תהיה תלויה בפוליסת הביטוח שיש לכן. לפני הגשת התביעה לנזקי רכוש עליכם לבצע הערכת נזקים על ידי שמאי רכב. לכל חברת ביטוח יש רשימת שמאים מורשים ממנה תוכלו לבחור את איש המקצוע שיגיע לבדוק את רכבכם.

דמי הפיצוי שתוכלו לקבל מהתביעה יורכבו מהערכת הנזקים של השמאי וכמו כן מסכום דמי ההשתתפות העצמית המוגדרים בפוליסה שרכשתם. גם מהשמאי עליכם לוודא שאתם מקבלים דו"ח שכולל את הערכת הפיצוי הכספי, הערכת גובה הנזק שנעשה לרכב, רשימת חלקי חילוף הנדרשים לתיקון ועלותם, חישוב של ירידת ערך הרכב בשוק, מספר שעות העבודה הנדרשות לתיקון הנזק ועלותן ופרטי השמאי.

במקרה של תביעת נזקי רכוש, אופי התביעה תשתנה על פי סוג הביטוח שאתם מחזיקים בו: 

  • בעלי ביטוח מקיף:
    במקרה זה תוכלו להגיש תביעה באחת משני הדרכים – לתבוע את חברת הביטוח של צד ג' אם הרכב השני נמצא אשם בצורה מובהקת בתאונה. או לתבוע את חברת הביטוח שלכם.
    אם תתבעו את חברת הביטוח שלכם תוכלו לקבל את מלוא הפיצוי על הנזק פחות דמי ההשתתפות העצמית שהוגדרו הפוליסה.לאחר הגשת תביעה נגד חברת הביטוח שלכם ייתכן ועלות הפוליסה שלכם תעלה בשנה לאחר מכן. במקרה שאינכם אשמים בתאונה תוכלו לתבוע את חברת הביטוח של הצד השני ותקבלו את מלוא הפיצויים מבלי לשלם את דמי ההשתתפות העצמית ומבלי להעלות את סכום הפוליסה שלכם.
  • בעלי ביטוח חובה:
    במקרה שהצד השני נמצא אשם תוכלו לתבוע את הפיצויים ממנו או מחברת הביטוח שלו אם הוא מחזיק בפוליסת צד ג' אך אם התאונה לא נגרמה בצורה מובהקת מנהג אחר ואתם נמצאתם אשמים או שקיימת מחלוקת לגבי האשמה ניתן לעלות לבית המשפט שיכריע בסוגיה. 

 

מתי צריך להיעזר בעורך דין?

חשוב מאוד לפנות לעורך דין כמה שיותר מהר לאחר התאונה, ליווי מקצועי מהתאונה ועד התביעה הינו קריטי על מנת שתממשו את כל הזכויות המגיעות לכם, ותקבלו את מלוא סכום הפיצויים. עורך דין יוכל לסייע לכם מול חברות הביטוח הגדולות ואף מול בית המשפט במקרה הצורך. ליווי מקצועי הינו חשוב גם לשקט הנפשי שלכם וגם להתנהלות בירוקרטית נכונה בהליכים שעלולים להיות מסובכים עבור מי שלעולם לא עשה אותם. 

 

שאלות ותשובות בנושא מהתאונה ועד התביעה

מהתאונה ועד התביעה

לצערנו יש לא מעט מקרי תאונות דרכים בהם הצד הפוגע בורח ולא לוקח אחריות על מעשיו, לטובת מקרים אלו קמה "קרנית" קרן לנפגעי תאונת דרכים. קרנית מבטיחה פיצוי לנזקי גוף שנעשו בתאונת ודרכים ושאינו יכול לקבל פיצוי מחברת ביטוח – במקרים כמו תאונות פגע וברח או שאין לנוהג ביטוח חובה. 

הזמן שנדרש מרגע התאונה ועד קבלת הפיצויים משתנה מאוד בין מקרה למקרה, במקרים בהם הנזקים קלים יותר או שאין מורכבות משפטית התביעה תהיה קצרה יותר. אך במקרים של נזקים קשים שעלולים להתגלות גם בחודשים שלאחר המקרה זמן התביעה יתארך. 

כן, לאחר שבע שנים לא ניתן להגיש תביעה בגין תאונת דרכים לא בעניין נזקי גוף ולא בעניין נזקי רכוש. חברות הביטוח ובית המשפט לרוב לא מגלים גמישות בנושא זה ולא יהיה ניתן להגיש את התביעה הראשונית לאחר שבע שנים מיום התאונה. 

כן, קבלת קצבה או פיצויים מביטוח לאומי במקרים של תאונת עבודה או במקרה של אחוזי נכות שנקבעו עלולה להפחית את סך הפיצויים מחברת הביטוח שלכם או של הצד השני. 

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן