לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה לעובד חדש

תאונות עבודה הן אירועים שכיחים, העלולים להוביל לפציעות קשות ואף לנכות ומוות של נפגעיהן. לצערנו הרב, המציאות מלמדת כי דווקא עובדים חדשים חשופים במיוחד לסיכון לפגיעה בתאונת עבודה, שכן הם עדיין מתרגלים לסביבת העבודה החדשה ולנהליה. במאמר זה נספק לכם מידע שימושי על הזכויות המגיעות לעובד חדש שנפגע בתאונת עבודה, לרבות אופן חישוב דמי הפגיעה המשולמים לנפגע כפיצוי זמני על הפגיעה בכושר עבודתו והדרך להגיש תביעה לביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה לעובד חדש, לצורך מימוש הזכויות השונות. 

 

על האפשרות של פגיעה מתאונת עבודה לעובד חדש

תאונת עבודה מהווה אירוע נקודתי של פגיעה גופנית ו/או נפשית בסביבת העבודה או בעקבות העבודה, אשר יכולה להתרחש הן בקרב עובדים ותיקים והן בקרב עובדים חדשים. לצערנו, אירועים אלו עלולים לגרום למוות, נכות ופגיעה ביכולת העבודה של הנפגע. 

הסיבות האפשריות לתאונות עבודה כוללות רשלנות, חוסר זהירות ואי ציות להנחיות בטיחות בעבודה. עם זאת, חוק הביטוח הלאומי מכיר בתנאים מסוימים, גם בתאונות דרכים אשר התרחשו בדרכו של העובד למקום עבודתו או בדרכו בחזרה ממקום העבודה הביתה, בחזקת תאונות עבודה המזכות את העובד בפיצויים לנפגעי עבודה.

 

האם תאונת עבודה לעובד חדש מזכה את הנפגע בפיצויים?

אין זה סוד שפגיעות בלתי צפויות בעבודה נוטות להתרחש בקלות רבה יותר, כאשר עובד חדש מצטרף לארגון. זאת מאחר שלעובדים אלה חסרה ההיכרות עם הסביבה, הנהלים ואמצעי הבטיחות במקום העבודה, שבה מצוידים העובדים הוותיקים יותר. 

אולם למרות היעדר הוותק במקום העבודה, אם העובד החדש נפצע במהלך עבודתו, הפציעה עשויה עדיין להיחשב כתאונת עבודה המזכה אותו בפיצויים לפי החוק. 

לדוגמה, במקרה כזה, לעובד החדש עשויה להגיע זכאות לדמי פגיעה מביטוח לאומי, בהנחה שהוא עומד בקריטריונים הרלוונטיים. אל דאגה – מיד נפרט  בנושא.

 

הקריטריונים לקבלת פיצוי בעקבות תאונת עבודה לעובד חדש

כאשר עובד חדש נפגע בתאונת עבודה, חשוב להכיר את התהליך למימוש זכויותיו לפיצויים.
אולם כדי שעובד חדש שנפגע בתאונת עבודה יהיה זכאי לקבל פיצויים, עליו לעמוד במספר קריטריונים. ראשית, עליו לשלם דמי ביטוח לאומי. שנית, עליו להציג אישור רפואי המעיד כי חלה ירידה ביכולתו לעבוד עקב הפציעה.

האישור הרפואי ניתן לקבל ממרפאה ציבורית או פרטית וכן מרופאים המועסקים במקום העבודה. עמידה בדרישות אלה היא הבסיס ההכרחי כדי לממש את מלוא הזכויות במקרה שאירעה תאונת עבודה לעובד חדש.

 

מהם דמי פגיעה ומה התנאי לקבלתם בגין תאונת עבודה לעובד חדש?

דמי פגיעה הם תשלום שמעניק המוסד לביטוח לאומי לעובד שנפגע באירוע תאונתי במסגרת עבודתו. מטרתם לפצות על אובדן הכנסה הנגרם בשל אי יכולתו של העובד להמשיך ולעבוד, לאור מגבלה רפואית שנקבעה באופן רשמי. דמי הפגיעה ניתנים בכפוף להצגת חוות דעת מקצועית הקובעת כי אכן מצבו הבריאותי של העובד אינו מאפשר המשך העסקה בעיסוקו הקודם או במקצוע חלופי מתאים.

 

מה תקופת הזכאות לדמי פגיעה ומה ניתן לעשות במידה והנכות נמשכת לאחריה?

דמי הפגיעה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי למשך 13 השבועות שלאחר התאונה. התשלום מתחיל מהיום שלמחרת קרות האירוע.

אם לאחר 13 השבועות העובד אינו מסוגל עדיין לחזור לעבודה, הוא יכול להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה או מענק חד פעמי לנפגעי עבודה. 

 

כיצד חישוב סכום דמי הפגיעה לעובד החדש יתבצע?

חישוב דמי הפגיעה לעובד חדש שנפגע בתאונת עבודה נעשה על פי נוסחה פשוטה:

  • ראשית, מחשבים את ההכנסה הממוצעת של העובד ב-3 החודשים שקדמו לאירוע. לדוגמה, אם ההכנסה הממוצעת עמדה על 37,000 ש"ח.
  • לאחר מכן, לוקחים 75% מהכנסה זו, כלומר בדוגמה שלנו 27,750 ש"ח.
  • לבסוף, מחלקים סכום זה ב-90 כדי לקבל את הסכום היומי, שבדוגמה זו עומד על 308 ש"ח ליום.

כך מחושבים דמי הפגיעה לעובד חדש לפי הנוסחה.

 

אילו זכויות מגיעות לעובד במקרה של תקופת העסקה הקצרה משלושה חודשים?

קיימים מצבים בהם עובד חדש נפגע בתאונת עבודה לפני שצבר 3 חודשי עבודה במקום העבודה הנוכחי. במקרה כזה, דמי הפגיעה מחושבים על פי הכנסתו בחודש הראשון לעבודה או לפי חוזה העבודה שלו.

עם זאת, גם במצב חריג זה העובד חייב לעמוד בתנאי של תשלום דמי ביטוח לאומי בעבודתו הקודמת. ביטוח לאומי בודק זאת באופן רטרואקטיבי, על מנת לוודא שמלוא הזכויות שמורות לעובד גם במצבים יוצאי דופן.

 

ליווי משפטי – המפתח למיצוי הזכויות לעובדים חדשים שנפגעו בעבודתם

ייעוץ משפטי מקצועי הוא קריטי למי שמגיש תביעה עקב תאונת עבודה. עורך דין המתמחה בתחום יכול לסייע בקבלת ההחלטות הנכונות והבנת הזכויות המגיעות על פי חוק לנפגע.

השפעת עורך הדין ניכרת בסיוע לממש את מלוא הזכויות וההטבות בדמי הפגיעה. ידע ספציפי בתחום תאונות העבודה מאפשר מתן מידע עדכני על הסיכויים בתביעה מול הגורמים הרלוונטיים.

בקצרה, ייעוץ משפטי איכותי הוא מפתח קריטי להצלחה בתביעה. לכן חשוב שלא להתפשר ולדרוש ליווי מקצועי לאורך כל הדרך למיצוי זכויותיכם.

 

לסיכום

תאונת עבודה יכולה לקרות בקלות לעובדים חדשים שאינם מכירים היטב את הסביבה והנהלים במקום העבודה. אף שעובד חדש עשוי להיות זכאי לפיצוי בדמות דמי פגיעה מביטוח לאומי, התהליך יכול להיות סבוך ורווי אתגרים.

על כן, חשוב לפנות מיידית לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי שיסייע להבטיח את מלוא הזכויות שלכם. אל תתמהמהו ביצירת קשר עם משרד עו"ד ביטוח לאומימשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מעמיד לרשותכם שיחת היוועצות ראשונית ללא התחייבות עם עורכי דין מומחים בתחום תאונות העבודה שיסייעו לכם להבין טוב יותר את מצבכם המשפטי ולהתקדם בביטחון לקראת מיצוי מלוא זכויותיכם. לתיאום שיחתכם – פנו אלינו כעת.

תאונת עבודה לעובד חדש

עובד חדש לעניין תאונת עבודה הוא עובד שטרם צבר ותק משמעותי במקום העבודה הנוכחי שלו, ומועסק בדרך כלל פחות משנה. עם זאת, ההגדרה יכולה להשתנות בין מקומות עבודה שונים ולכן מומלץ לברר זאת עם עו"ד.

התנאים העיקריים הם תשלום דמי ביטוח לאומי והצגת אישור רפואי המעיד על פגיעה שגרמה לירידה ביכולת לעבוד. על העובד לשלם דמי ביטוח כחוק גם לפני קרות האירוע, ולקבל אבחנה רפואית הקובעת נכות זמנית או קבועה עקב הפציעה. 

דמי הפגיעה מחושבים על פי ההכנסה הממוצעת ב-3 החודשים שקדמו לאירוע, כאשר לוקחים 75% מהכנסה זו ומחלקים ב-90 כדי לקבל את הסכום היומי. אם העובד לא עבד 3 חודשים עדיין במקום הנוכחי, מתבססים על החודש הראשון או על השכר הנקוב בחוזה.

עורך דין מסייע להבין את הזכויות, לקבל החלטות נכונות ולממש את מלוא הפיצויים המגיעים לנפגעי עבודה על פי חוק. בכוחו לייצג את העובד מול הגורמים הרלוונטיים, לרבות מעסיקים, חברות ביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן