לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

זכויות רפואיות לחולי סוכרת

מחלקת הסוכרת היא אחת מהמחלות הנפוצות והידועות בעולם. שיעור החולים בה גדל בהתמדה מדי שנה. רבים מהחולים, לא אובחנו בכלל בתור חולי סוכרת, ואינם מודעים לקיום המחלה בקרבם. גם מאלה שכן יודעים, רבים מהם אינם מכירים את הזכויות המגיעות להם בשל היותם חולים. אז מה הזכויות הרפואיות לחולי סוכרת? מה זה בכלל סוכרת? ולמה צריך עורך דין בשביל לקבל את הזכויות הללו? כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

מה זה סוכרת?

אם יש לכם ריכוז גבוה של סוכר, או יותר נכון, גלוקוז, בדם, אתם כנראה חולי סוכרת. הרף לקביעה שהאדם חולה סוכרת הוא רמת סוכר של מעל 180 מיליגרם לדציליטר.

למה נקבע דווקא רף זה? משום שרף זה גבוה מעל רף הספיקה של הכליות הכליות אינן מצליחות לספוג כשהרף כל כך גבוה, ואז מופרז עודף סוכר לשתן. אם הרמה הגבוהה הזאת של הסוכר לא מטופלת, היא עלולה לגרום למגוון סיבוכים.

 

לאיזה סיבוכים גורמת הסוכרת?

בשל הפגיעה בכלי הדם, וזאת כתוצאה מערכי סוכר גבוהים, עלולים להיגרם מספר סיבוכים. על חולה הסוכרת להקפיד כל העת על איזון סוכר נכון וסביר, כדי לא להגיע לסיבוכים הללו.

אז מהם הסיבוכים למשל? הסיבוכים בדרך כלל מגיעים בשתי דרכים, זה יכול להיות פגיעה בכלי דם גדולים, כך נגרמת גם ירידה בהספקת הדם אל האיברים החיוניים, כמו לב, מוח ורגליים.

מה התוצאה? אם העורק ללב נפגע, יכול להתרחש התקף לב, אם אלו כלי הדם שמובילים דם למוח, יכול להתרחש שבץ מוחי, ואם זה באזור הרגליים, יכולים להופיע פצעים קשים, עד כדי צורך בקטיעת הרגליים. אופציה נוספת לסיבוכים, היא פגיעה דווקא בכלי דם קטנים, כמו אלו שיש בעיניים או בכליות, וגם בעצבים בכפות הרגליים. פגיעה בעיניים יכולה לגרום כמובן לפגיעה בראייה, ופגיעה בכליות, לבעיות במערכת השתן.

 

שיעור החולים בסוכרת

כפי שכבר נאמר, מדובר באחת המחלות הנפוצות בעולם, אם לא הנפוצה שבהן. היא הוגדרה כמגפת המאה ה-21 מכיוון ששיעור חולי הסוכרת בכל מדינות העולם עלה יותר מפי ארבע במהלך המאה ה-21. שיעור חולי הסוכרת בישראל עומד, לפי ההערכות, על 8% מהאוכלוסייה. יש לציין שסוכרת הנעורים אינה נפוצה כל כך. אמנם היא נקראת סוכרת נעורים אך יכולה להופיע בכל גיל, אם כי פוגעת יותר בצעירים. הסוכרת הנפוצה יותר היא מחלה תורשתית בעיקרון, אך לפי המחקרים הסיבה העיקרית לחלות בה היא משקל עודף.

מה זה אומר? שלאנשים בעלי משקל עודף יש סיכוי גבוה כמעט פי 20 לחלות בסוכרת על פני אלו שאין להם משקל עודף. בנוסף, לאדם שיש שני הורים חולים בסוכרת, הסיכוי שלו לחלות בסוכרת גם הוא עומד על 40%. מה שכן, אם אותו אדם יישאר יחסית רזה במהלך השנים, הסיכוי שלו לחלות בסוכרת ירד דרמטית.

 

זכויות חולי סוכרת

ראשית, סוכרת תקנה לכם זכות לקביעת נכות על ידי הביטוח הלאומי. זה יכול להיות בין 10 אחוז נכות, ועד 50 אחוז נכון להיום.

במה תלויה קביעת אחוזי הנכות? בדרך כלל ביכולת ובקושי של החולה לאזן את עצמו מבחינת רמת הסוכר והטיפול התרופתי בו הוא משתמש. הביטוח הלאומי מבין שאם ישנם סיבוכים שצצים בעקבות מחלת הסוכרת, כמובן ששיעור הנכות עולה. תקנות ביטוח לאומי קובעות, שיש מקרים שבשל סיבוכים, הזכויות של חולה הסוכרת משתנות ומגיעות לכדי חולים אחרים המקבלים קצבה.

 

מתי חולה סוכרת יקבל קצבה?

אם תיקבע נכות בשיעור של מעל 65 אחוז, מה שיכול לקרות אם החלו להופיע סיבוכים בעקבות הסוכרת, יכול להיות שהאדם יקבל קצבה בשל הפגיעה בכושר העבודה שלו. בדיוק לשם כך כנראה תצטרכו עורך דין בשלב זה. הביטוח הלאומי, כדי לקבל את הזכאות לקצבה, ידרוש מחולה הסוכרת להופיע בפני ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. עורך הדין יסייע באיסוף המסמכים הדרושים לוועדה, ובהכנה לקראת ההופעה בוועדה עצמה.

 

תרגום בעיות בריאות לשיעורי נכות

אחת הבעיות של חולה סוכרת היא העובדה שבהתחלה אין כל כך סימנים למחלה, עם הזמן, המחלה יכולה להידרדר, ועלולים להתרחש סיבוכים כפי שכבר נאמר לעיל. עם התגברות התסמינים של הסיבוכים, תצטרכו להראות זאת גם לביטוח הלאומי, וזאת כדי שתקבלו עבור מצבכם את המענה המתאים. אם זה פטור מתשלום מס הכנסה, אם זה קצבאות שונות כמו קצבת נכות, אובדן כושר עבודה, ובעצם כל ביטוח וקרן שתקבלו לאחר הגדרתכם כנכים על ידי הביטוח הלאומי. שימו לב שהגדרתכם כנכה, ושיעור אחוזי הנכות שיוגדר לכם, יהיו מאוד משמעותיים אחר כך, כשתרצו לבקש זכויות כלכליות ורפואיות אחרות המגיעות לכם ממגוון מקומות אחרים, אם זה מקופת החולים שלכם, אם זה מקרן הפנסיה, ואם זה מחברת הביטוח שלכם.

 

זכויות רפואיות לחולי סוכרת

מלבד הזכויות שנמנו כבר, חולה הסוכרת זכאים למגוון טיפולים והטבות בדברים הדרושים להם.

  • משאבת אינסולין – חולי הסוכרת זכאים לקבל בהתאם למרשם רופא.
  • ציוד רפואי – ציוד רפואי אחר לסוכרת רגילה או סוכרת נעורים, שגם אותו הם זכאים לקבל מקופת החולים.
  • פטור לאחר מעבר תקרת תשלום בקניית תרופות – חולי סוכרת מוגדרים כחולים כרוניים, ולכן זכאים לפטור מתשלום לאחר שהם עוברים את תקרת התשלום שנקבעה להם בקניית סל התרופות.
  • פטור מתשלומי השתתפות עצמית לקופת חולים – חולי הסוכרת יהיו פטורים ממגוון תשלומים שאמורים לשלם כהשתתפות עצמית לקופת החולים.
  • סיוע במכשירי הליכה – במקרה של קטיעות גפיים, ובעיקר רגליים, יהיו חולי הסוכרת זכאים למימון מכשירי הליכה, נעליים רפואיות ואף רגליים תותבות, וזאת מקופת החולים.
  • טיפול במוסדות החינוך השונים – ההורים של הילד יעבירו ייפוי כוח למורה או לאיש צוות או רופא, על מנת שהילד יוכל לקבל טיפול גם בשהותו בבית החולים.

האם כחלק מזכויות רפואיות לחולי סוכרת, הם זכאים לתמיכה נפשית?

התשובה היא שכן, חולי סוכרת שיוכיחו שהם סובלים מכל בעיה נפשית בשל המחלה שלהם, או בשל קטיעת הרגל, יוכלו לקבל טיפולים פסיכולוגיים, ואף אבחון כזה. אין צורך לשם כך באבחון פסיכיאטרי, והם זכאים לזה מקופת חולים.

 

מה עם סיוע לבני המשפחה?

חולי הסוכרת בעצמם, וגם המשפחות שלהם, זכאים לקבל סיוע, ייעוץ וטיפול מעובדים סוציאליים רפואיים. בנוסף, זכאים לשירותי ייעוץ. כאמור, גם החולה וגם בני משפחתו הקרובים. אתר משרד הבריאות מפרט בדיוק את הזכויות בתחום זה.

 

מה הקשר בין עורך דין לזכויות רפואיות לחולי סוכרת?

כמו כל הליך מול המוסד לביטוח לאומי, ובאופן כללי מול מוסדות המדינה, תמיד טוב שיהיה לכם עורך דין, אתו תוכלו להתייעץ בנוגע לזכויות שלכם, בעיקר ביחס לזכויות הרפואיות שלכם. עורך דין ביטוח לאומי מנוסה יכיר את סעיפי החוק, ואת כל התקנות שקשורות בזכויות חולי הסוכרת.

 

איך בוחרים עורך דין מתאים?

הדרך הטובה ביותר היא להתייעץ עם משפחה וחברים, במקרה הזה, כדאי לבדוק אולי עם חולי סוכרת אחרים, עם מי הם מתייעצים. בסוף, חשוב שאותו עורך דין יהיה בעל ניסיון בתחום, מקצועי, וכמובן אמין ואמפתי כלפיכם. זכרו שבתור חולי סוכרת מגיעים לכם זכויות רבות, וחבל שלא תקבלו אותן.

זכויות רפואיות לחולי סוכרת

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן