לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד

אתגרי ההזדקנות עלולים לעיתים להוביל לקשיים בביצוע פעולות יומיומיות או לצורך בהשגחה. כמענה לצרכי הקשישים, הפעיל המוסד לביטוח לאומי את חוק הסיעוד, תכנית מקיפה שנועדה להעניק תמיכה ושירותים חיוניים למי שמתמודד עם מגבלות תפקודיות. במאמר זה נסביר אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד במסגרת זו, נבחן את הקריטריונים לזכאות, ונסביר אודות האפשרות להמיר קצבאות סיעוד בכסף. 

 

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד לפי חוק הסיעוד של הביטוח הלאומי?

חוק הסיעוד הוא שיתוף פעולה בין המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה וקופות החולים, כשמטרתו להעניק מערך הטבות מקיף לקשישים המתמודדים עם קשיי תפקוד או זקוקים להשגחה. תוכנית זו מיועדת לקשישים שהגיעו לגיל פרישה ומתגוררים בבתיהם או בקהילות דיור מוגן, שם הם זקוקים לסיוע בפעילויות יומיומיות או להשגחה, לעתים קרובות עקב הידרדרות קוגנטיבית.

ההטבות הניתנות במסגרת חוק הסיעוד הינן בעיקרן בצורת שעות סיעוד שבועיות, בהן מגיעה מטפלת לביתו של הקשיש על מנת לסייע בתפקוד היומיומי ובניהול משק הבית.

 

מה היקף שעות הטיפול שיכולים לקבל זכאי גמלת סיעוד?

מספר השעות הטיפוליות המוקצות במסגרת זו, נקבע לפי מצבו התפקודי ורמת הכנסתו של הפרט. בעלי ירידה תפקודית משמעותית יהיו זכאים ליותר שעות סיוע. עם זאת, במידה והכנסתו של הפרט עולה על הרף שנקבע, הדבר עשוי להפחית את שעות הטיפול המוקצות או במקרים מסוימים לבטל את הזכאות לשעות טיפול.

 

איך נקבע היקף השירותים שיינתנו לזכאי לגמלת הסיעוד?

כדי לברר את אופי והיקף הסיוע המגיע למבוטח לפי חוק הסיעוד, עורך בוחן מטעם המוסד לביטוח לאומי בדיקה במעון הקשיש. בדיקה זו מעריכה את מידת התלות והצורך בסיוע בפעילות יומיומית או בפיקוח צמוד, ובהתבסס על תוצאותי, נקבעת התמיכה הדרושה ומסופקת באמצעות התוכנית.

 

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד מלבד סבסוד שירותי מטפל/ת סיעודי/ת?

בנוסף לאפשרות לקבל מטפל/ת לסיוע או השגחה שוטפת, הזכאים לסל השירותים המוענק במסגרת חוק סיעוד, יכולים לקבל גישה למגוון שירותים נוספים המותאמים לצרכיהם הספציפיים ולאתגרים היומיומיים שלהם. 

שירותים אלה כוללים:

  • שירותי כביסה
  • ביקורים במרכזי יום לקשישים
  • אספקת מוצרי ספיגה חד פעמיים
  • שירותי לחצני חירום
  • טיפול אישי הניתן בבית
  • ועוד

הקשיש הזכאי ו/או המטפלים בו יכולים לבחור מבין שירותים אלו, בהתאם לזמינותם במקום מגוריו של הקשיש. כדי לקבוע את זמינות השירות, יכולים יחידים לברר במחלקה המקומית לקשיש, ששייכת למחלקת הרווחה של העירייה או המועצה המקומית.

 

על האפשרות להמרת גמלת הסיעוד לכסף

החל מ-1 בנובמבר 2018, למקבלי גמלת סיעוד יש אפשרות לקבל חלק מהקצבה או כולה במזומן במקום שירותי סיעוד. הסכום הספציפי ואפשרויות הבחירה עבור קבלת הקצבה במזומן, משתנים בהתאם לרמת הקצבה שאדם זכאי לה.

 

גמלת הסיעוד בכסף למקבלי גמלת סיעוד רמה 1

למקבלי גמלת סיעוד רמה 1, עומדת האפשרות לקבל קצבה חודשית במזומן בסך  1,472 ₪ (נכון ל-1 בינואר 2023) במקום שירותי סיעוד. לחילופין, הם יכולים להחליף חלק משעות הטיפול במזומן, כאשר כל שעת טיפול מוערכת ב-268 ₪ לחודש.

גמלת הסיעוד בכסף למקבלי גמלת סיעוד ברמות 2 עד 6

למקבלי גמלת סיעוד ברמות 2 עד 6, קיימות שתי אפשרויות להמרת הזכאות לשעות טיפול לכסף:

  1. החלפה של עד 4 שעות שבועיות בתשלום כספי .
  2. החלפת שליש משעות הטיפול בתשלום כספי בכפוף לבדיקה ואישור של עובדת סוציאלית מטעם המוסד לביטוח לאומי. כל שעת טיפול ברמות אלו מוערכת ב-214 ₪ לחודש.

 

גמלת סיעוד בכסף למבוטחים המעסיקים מטפל צמוד 

זכאי גמלאות סיעוד המעסיקים מטפלים צמודים, עשויים להיות זכאים לקבל את מלוא קצבת הסיעוד כתשלום כספי בתנאים ספציפיים, לרבות:

  1. המטפל/ת מועסק/ת לפחות 12 שעות ביום, שישה ימים בשבוע.
  2. המטפל/ת אינו בן משפחה.
  3. המטפלת מועסק/ת על פי חוזה כתוב בשכר קבוע.
  4. אם מעסיקים עובד זר, על המעסיק להיות בעל היתר תקף מרשות האוכלוסין וההגירה להעסקת עובד זר, ועל העובד להיות רשום כשוהה חוקי בארץ. אם המטופל ממתין להחלטת הוועדה ההומניטרית ברשות האוכלוסין וההגירה בנוגע להיתר, הוא יכול להמשיך לקבל את הקצבה עד לקבלת החלטת הוועדה.

 

על הזכות לסבסוד חלקי מביטוח לאומי בהעסקת מטפל סיעודי קבוע, שמעתם?

אם הקשיש או משפחתו מחליטים לשכור מטפל סיעודי שהוא עובד זר, עליהם לקבל אישור העסקה. מתן היתר זה תלוי בבדיקת המוסד לביטוח לאומי, כחלק מהתהליך הכרוך במימוש חוק הסיעוד שהוזכר קודם לכן. אם כבר נקבעה רמת התפקוד והזכאות להעסקת מטפל למספר מסוים של שעות שבועיות, אין צורך שהקשיש יעבור בחינה נוספת להעסקת עובד זר קבוע, אלא אם כן לא הגיע לציון הסף המזכה אותו בעובד כאמור בהערכתו הקודמת.

שעות הסיעוד השבועיות שהקשיש כבר קיבל אישור עבורן, יילקחו בחשבון בקביעת גובה ההשתתפות של המוסד לביטוח לאומי בכיסוי עלות העסקת עובד זר קבוע. זאת כאשר הקשיש ומשפחתו יכסו את יתרת העלויות להעסקת העובד הזר. יש לציין כי החל מיום 1 באפריל 2009 ניתנת תוספת מיוחדת לשעות הטיפול השבועיות לקשישים המעסיקים מטפל ישראלי קבוע במטרה לצמצם את ההסתמכות על עובדים זרים בישראל.

 

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד – סיכום

לזכאים לגמלאות מכוח חוק הסיעוד המופעל על ידי המוסד לביטוח לאומי, ניתן החופש לבחור שירותים המותאמים לצרכיהם הייחודיים, המסייעים להם להתמודד ביעילות עם אתגרי היום יום. אם אתם זקוקים לסיוע מקצועי בהבנת זכויותיכם, זכאותכם או כל היבט משפטי הקשור לגמלת הסיעוד והשירותים הנלווים אליה, אל תהססו לפנות אל משרד עורכי דין אמבר גולן פרטוש. הצוות המנוסה שלנו ישמח לספק לכם וליקיריכם תמיכה מקיפה ולעזור לכם לקבל החלטות מושכלות בנוגע למימוש שירותי הסיעוד המגיעים לכם כחוק. 

פנו אלינו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ והבטחת קבלת מלוא ההטבות המגיעות לכם במסגרת חוק הסיעוד. הרווחה שלכם היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם בכל שלב.

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד

חוק הסיעוד נועד להעניק שירותים ותמיכה מקיפים לקשישים המתקשים בתפקוד או זקוקים להשגחה. התכנית שמה לה למטרה להגביר את רווחתם ועצמאותם של קשישים על ידי הצעת סל הטבות המותאם לצרכיהם הספציפיים.

אנשים שהגיעו לגיל פרישה, מתגוררים בביתם או בדיור מוגן וזקוקים לסיוע בפעילות יומיומית או להשגחה, זכאים לשירותים שונים לפי חוק הסיעוד. 

כן, למבוטחים אלו יש אפשרות לקבל חלק מהקצבה או כולה כתשלום כספי מביטוח לאומי, במקום שירותי סיעוד.

כן, לזכאים יש את החופש לבחור את חברת הסיעוד ממנה הם מעוניינים לקבל שירותים. הם יכולים לבחור מתוך רשימה של חברות מאושרות המצורפת להודעה שהם מקבלים על זכאותם לגמלת הסיעוד מביטוח לאומי. במידה והזכאי מעוניין להמשיך ולהעסיק מטפל/ת מחברה שאינה רשומה, עליו לבקש אישור מהמוסד לביטוח לאומי לצורך כך. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תביעות סיעוד
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן