לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

נקלעתם למצב לא נעים של תאונת דרכים? כדאי מאוד שתכירו את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. במאמר זה נפרט את סעיפי החוק משנת תשל"ה-1975 בניסוחו העדכני לשנת 2022. זכרו, ידע זה כוח, אל תוותרו על הזכויות שלכם.

היסטורית החוק

 

עד שנת 1975 על נפגע בתאונת דרכים היה להוכיח שאינו אשם בנסיבות התאונה על מנת לקבל עליה פיצויים. כאשר לא היה ניתן להוכיח אשמה או כאשר לא נמצא אשם לא ניתנו פיצויים כלל. על הצד הנפגע היה לשלם מכיסו על כל טיפול רפואי, פגיעה בפרנסתו ועל אובדן ימי עבודה.

כאשר חוקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בשנת תשל"ה 1975 נקבע שכל אדם הנפגע בתאונת דרכים פגיעה כלשהי יקבל פיצויים מבלי צורך בחיפוש ומציאת אשמים. וזהו בעצם בסיסו של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

 

הגדרות חשובות מתוך חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

על מנת להבין היטב את ניסוחי החוק, נתייחס לכמה מונחים חשובים מתוכו ולכוונתם:

תאונת דרכים – בחוק המונח תאונת דרכים כולל בתוכו כל מאורע בו נגרם נזק גוף כלשהו בעקבות שימוש ברכב מנועי שנועד למטרות תחבורה. הדבר כולל התלקחות או התפוצצות של רכב שנוצרו מתוך גורמים חיוניים לתפעולו ונסיעתו. מאורע אשר יצר נזק, בגוף או ברכוש, כתוצאה ממעשה שנעשה במכוון או בזדון – לא ייחשב כתאונת דרכים ולא ייכלל בחוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים.

נזק גוף – הכוונה בחוק היא למקרים של מוות, פגיעה או ליקוי גופני, מחלה, ליקויים נפשיים או שכליים. נזק גוך כולל גם פגיעה באביזר או התקן ההכרחי לתפקוד גופני של האדם אשר היה מחובר לגופו בזמן תאונת הדרכים.

נפגע – כל אדם אשר נגרם לו נזק גוף במהלך תאונת דרכים, למעט פגיעות איבה.   

 

מה אומר חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים על תאונות מרובות כלי רכב?

 

במקרה של תאונה שהיו מעורבים בה מספר כלי רכב, על כל נהג תחול האחריות לנזקי הגוף של נוסעי הרכב בו הוא נהג.

בתאונה רבת כלי רכב, כאשר נפגע אדם מחוץ לכלי הרכב, כל הנהגים המשתתפים חייבים כלפיו לחוד ויחד. הנטל יחולק ביניהם באופן שווה.

בתאונות דרכים המערבות אופנוע אחד או יותר וגם רכב אחר שאינו אופנוע – החברה המבטחת של הרכב תשלם לחברה המבטחת של האופנוע 75% מהפיצויים של נזקי הגוף שצריך לשלם לאופנוען. במידה ומעורבים מספר רכבים, החברות המבטחות של הנהגים יחלקו ביניהן את 75% מפיצויי האופנוען.    

 

מי יוכל לתבוע פיצויים על פי תקנת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

 

על פי החוק, הזכאים לתביעת פיצויים הם הנפגעים בתאונת הדרכים. יכול להיות נוסע, נהג או הולך רגל. במידה והאדם הנפגע נפטר חלילה בעקבות התאונה, יוכלו קרובי משפחתו – הוריו, ילדיו או בני הזוג, לתבוע פיצויים על האובדן. חשוב להדגיש – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מכליל נפגעי נפש כנפגעים בתאונות לכל דבר ועניין. נפגע נפשי מוכח ומתמשך יוכל גם הוא לתבוע פיצויים בעקבות התאונה.

 

מי לא יוכל לתבוע פיצויים על פי תקנת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

 

נהגים לא מבוטחים בזמן שהתאונה התרחשה, נהגים שנהגו ללא רישיון בתוקף, נהגים אשר נהגו ברכב ללא רשות או השתמשו ברכב במכוון לביצוע עבירה או פשע.
למרות זאת, ישנם סעיפי חוק אחרים המאפשרים לנהגים תחת קטגוריה זו לתבוע פיצויים.

 

לאילו סכומים יכולה להגיע תביעה בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

 

גובה סכום התביעה מוגבל עד פי 3 מהשכר הממוצע במשק. גם במידה שלפני התאונה הנפגע הרוויח יותר. החישוב הוא על פי שכר הנטו ולא הברוטו. גובה הפיצוי על כאב וסבל כיום מוגבל עד 175 אלף שקלים. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משכלל את גובה הפיצויים על פי כמה גורמים רלוונטיים:

  • אם נקבעה נכות לנפגע ושיעור אחוזיה
  • גובה שכר הנפגע טרום התאונה
  • מידת הפגיעה ביכולת הנפגע לעבודה וקבלת שכר בעתיד
  • עלות הטיפולים הרפואיים שעל הנפגע לעבור
  • "נזק בלתי ממוני" – כלומר, נזק שלא ניתן למדדו, כמו לדוגמא כאב כרוני וסבל מתמשך בעקבות התאונה או פגיעה מוכחת בתוחלת חייו של הנפגע.
  •  

מי משלם את הפיצויים עבור הנפגע לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

 

הפיצויים משולמים לנפגע בתאונה על ידי חברת הביטוח דרכה מבוטח הנפגע בביטוח חובה. כאמור, אין חשיבות למידת האחריות של הנפגע בתאונה.
במידה ואין לנפגע כיסוי ביטוח בעת התאונה ניתן לתבוע את הפיצויים מקרן "קרנית" שנועדה לספק מענה בדיוק במקרים כאלו.

שורה תחתונה –

לכל הנפגע בתאונת דרכים מגיע פיצוי מהנהג הפוגע, ואין חשיבות לנסיבות התאונה או לזהות האחראי בה. תשלום הפיצויים מתבצע על ידי חברת הביטוח של הנהג, אשר בה הוא מבוטח ביטוח חובה.
על כל מקרה, כשמתרחשת תאונת דרכים, יש תמיד ליצור קשר קודם כל עם החברה המבטחת על מנת לבחון את שווי הפיצויים המגיעים למבוטח בהתאם לאופי התאונה.

תמיכה בקבלת הפיצויים

 

פעמים רבות חברות הביטוח לא יעמדו בהגדרות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מתוך אינטרס כלכלי לא להוציא סכומי פיצויים גדולים או מתוך קלות דעת. כך או כך, אי אפשר להסתמך רק על חברת הביטוח בעיניים עצומות, ונחוץ שירות של עו"ד מקצועי, שמכיר היטב את החוק, וידאג שתקבלו את המגיע לכם. משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש הוא משרד עורך דין נזיקין ותיק ומקצועי בתחומי התביעות לנזקי גוף בעקבות תאונות דרכים. לקוחות המשרד יעידו על שירות מהיר וסבלני, עורך דין תאונות דרכים נחושים שיעמדו מול חברות הביטוח ויוכלו להבטיח לכם שתקבלו את סכומי הפיצויים המגיעים לכם.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן