לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית

פגיעה רב מערכתית היא פגיעה המשפיעה על כמה מקומות וכמה מערכות בגוף בו זמנית. בדרך כלל, פגיעה רב מערכתית מחייבת אשפוז והשגחה רפואית. כאשר הפגיעה ארעה כתוצאה מתאונת עבודה, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית היא הפעולה המתבקשת. בשורות להלן נביא הסבר קצר אך ממצה בנושא. בנוסף, נסביר מה ניתן וצריך לעשות במקרים אלו לצורך מימוש זכויות מיטבי לנפגעים ומהן דרכי הפעולה הנכונות לייעול התהליך.

 

מהי פגיעה רב מערכתית ובמה היא שונה מפגיעה רגילה?

פגיעה רב מערכתית כהגדרתה, היא פגיעה רפואית משמעותית במספר מערכות בגוף אשר התרחשה כתוצאה מתאונת עבודה, מחלת מקצוע או נסיבות אחרות. ככל שהפגיעות שהעובד ספג משמעותיות יותר, כך יגדלו הסיכויים לקבלת פיצויים בגין תאונת העבודה. בהמשך, אם הנפגע לא החלים מהפגיעה, ניתן להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות זמנית מהמוסד לביטוח לאומי. 

בהמשך, אם לא יחול שינוי במצבו של התובע, קצבת הנכות תהפוך לקבועה. עם זאת, מדובר בתהליך ארוך ולעיתים הוא מלווה בדרישות של הוועדה הרפואית לבדיקות נוספות, הערכה רפואית נוספת ועוד. ההבדל בין פגיעה רב מערכתית לבין פגיעה רגילה, טמון בעובדה שההערכה הרפואית מתבססת על השפעה מצטברת של הפגיעות השונו על אחוזי הנכון. זאת, בהתאם לטבלאות של הביטוח הלאומי. 

ככל שהפגיעות משמעותיות יותר, האיברים שנפגעו הם חיוניים יותר ומספרם גדול יותר, כך הפיצויים שייקבעו יהיו גבוהים יותר. בהמשך, אחוזי הנכות שייקבעו יהיו גם הם גבוהים יותר ויכולים להגיע עד כדי 100% במקרים מסוימים. 

כאמור, למוסד לביטוח לאומי יש טבלאות קבועות הקובעות את אחוזי הנכות בעקבות פגיעה באיברים שונים, כולל שילובי פגיעות בין איברים. על פי הטבלה הזאת ועל פי חומרת הפגיעות, בהתאם לקביעת הוועדה, נקבעים לבסוף אחוזי הנכות של התובע.

נפגעתם בתאונת עבודה ואתם מתמודדים כעת עם פגיעה רב מערכתית? פנו עוד היום אל משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות ובחינת זכאותכם לקבלת פיצויים וזכויות רפואיות. 077-804-3544

 

מתי יש להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית?

באופן עקרוני, תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית חייבת להיות מוגשת סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה. ככל שההגשה נדחית, הסיכויים לקבלת פיצויים קטנים והולכים. תביעה שהוגשה יותר משנה לאחר קרות התאונה, עלולה במידה רבה של סבירות להיענות בדחייה. הפיצויים נועדו לשמר את הרווחה הכספית של העובד ובני משפחתו. נקודת המוצא היא שאם חלפה שנה, והתביעה לא הוגשה, הצורך בכספי הפיצויים ככל הנראה חלף.. עם זאת, חשוב להדגיש שמדובר בתביעת פיצויים בלבד. הגשת תביעת נכות כתוצאה מפגיעה רב מערכתית היא עניין אחר ונדונה בנפרד, בעיקר אם הנכות היא משמעותית ולצמיתות.

 

מיהם הגופים המטפלים בתביעות תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית?

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית או כל תביעת תאונת עבודה, לצורך העניין, מוגשת או עשויה להיות מוגשת לגופים הבאים:

  1. המוסד לביטוח לאומי: למעשה, המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף העיקרי האמון על רווחתם של נפגעי עבודה. בשלב הראשון מוגשת לביטוח הלאומי תביעה לקבלת פיצויים בגין הפגיעה. בהמשך, בהינתן מצב שבו הנפגע לא החלים מהפגיעה, מוגשת תביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה. 
  2. חברות ביטוח פרטיות: אם למבוטח יש פוליסת ביטוח פרטית המכסה תאונות עבודה, ניתן להגיש לחברת הביטוח תביעה בגין תאונת העבודה. חשוב להדגיש שהתביעה היא נפרדת מהתביעה לביטוח הלאומי.
  3. קרן הפנסיה: אם כושרו של המבוטח לעבוד נפגע ב-25% לפחות עקב תאונת העבודה, ואם יש ברשותו קרן פנסיה, הוא בהחלט רשאי להגיש תביעה בנושא לקרן הפנסיה. עם זאת, מי שחוסך לפנסיה בקופות גמל, לא יכול להגיש לרוב תביעה כזאת, משום שקופות הקמל לפנסיה לרוב לא כוללות פיצוי בגין פגיעה בעבודה ובכלל.

 

שלבים בהליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית

הליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית עובר דרך השלבים העיקריים הבאים:

שלב ראשון: הגשת תביעה לביטוח הלאומי

השלב הראשון בהליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית הוא הגשת תביעה לביטוח הלאומי. התביעה מוגשת באמצעות טופס מקוון או טופס מודפס, שניתן להוריד מהאתר של הביטוח הלאומי.

בתביעה יש לפרט את פרטי התאונה, לרבות מועד התרחשותה, מקום התרחשותה, נסיבות התרחשותה והנזקים שנגרמו כתוצאה ממנה. יש גם לצרף לתביעה מסמכים רפואיים המעידים על הנזקים שנגרמו.

שלב שני: הכרה בתאונת עבודה

לאחר הגשת התביעה, יבחן הביטוח הלאומי אם התאונה עומדת בקריטריונים של תאונת עבודה. קריטריונים אלו כוללים, בין היתר, את העובדה שהתאונה התרחשה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, וכי התאונה נגרמה כתוצאה מאירוע בלתי צפוי או בלתי נמנע.

אם הביטוח הלאומי יכיר בתאונת עבודה, יהיה הנפגע זכאי לתגמולים כגון דמי פגיעה, דמי נכות ותגמולים מיוחדים.

שלב שלישי: קביעת אחוזי נכות

אם הביטוח הלאומי יכיר בתאונת עבודה, הוא יקבע את אחוזי הנכות שנגרמו לנפגע כתוצאה מהתאונה. אחוזי הנכות ייקבעו על ידי ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי.

אחוזי הנכות יקבעו את גובה התגמולים המגיעים לנפגע. כך, לדוגמה, אם הנפגע יקבל 100% נכות, הוא יהיה זכאי לדמי נכות מלאים.

עינינו הרואות כי הליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית הוא הליך מורכב שדורש ידע וניסיון משפטי. על כן, אם נפגעתם בתאונת עבודה שהסבה לכם פגיעות באיברים רבים בגופכם, מומלץ לפנות בהקדם לעזרת עורך דין המתמחה בתחום תביעות תאונות עבודה מסוג זה.

 

מה חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית?

אחד המאפיינים הבולטים של תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית ובכלל, הוא ריבוי המקרים שבהם קיימת אי בהירות רבה הן באשר לנסיבות המקרה והן באשר להגדרתו כתאונת עבודה. מהסיבה הזאת, יש חשיבות רבה בהסתייעות בעורך דין בעת הגשת התביעה. עורך הדין יסייע הן באיסוף המסמכים הנדרשים להגשת התביעה, הן בניסוח שלה והן בליווי הנפגע לאורך כל ההליך עד לקבלת הפיצויים. אם יש לכם צורך בהגשת תביעת תאונת עבודה, כדאי ליצור קשר כבר כעת עם עו"ד תאונות עבודה ולעשות צעד חשוב בדרך למיצוי הזכויות שלכם.

 

לסיכום – תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית מגישים רק בליווי עורך דין תאונות עבודה מנוסה

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית היא תהליך מורכב הדורש ידע וניסיון משפטי רב. עורכי הדין במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחים בייצוג נפגעי תאונות עבודה, ובעלי ניסיון רב בהגשת תביעות מורכבות כגון תביעות בגין פגיעה רב מערכתית.

אם יקיריכם או אתם נפגעתם חלילה בתאונת עבודה ואתם סובלים מפגיעה רב מערכתית, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה רב מערכתית

כאמור לעיל, תביעת תאונת עבודה חייבת להיות מוגשת בהקדם ולא יאוחר משנה מיום הפגיעה. ככל שהתביעה תתעכב, הסיכוי שהנפגע יקבל פיצויים בגין תאונת העבודה יקטנו. .ההנחה של המוסד לביטוח לאומי היא שהכספים נדרשים למבוטח ולבני המשפחה שלו בדחיפות. אם המבוטח לא טרח להגיש תביעה הוא, ככל הנראה, פחות זקוק לכספים.

תביעת תאונת עבודה יכולה להיות מוגשת על ידי הנפגע עצמו, בני המשפחה שלו או האפוטרופוס שלו. בשני המקרים האחרונים, התביעה מוגשת אם הנפגע עצמו איננו במצב שבו הוא יכול להגיש את התביעה בעצמו. לרוב, תביעות מהסוג הזה מוגשות באמצעות עורך דין תאונות עבודה שמלווה את התובעים לאורך כל הדרך.

עם המסמכים החשובים שחובה להגיש עם תביעת תאונת העבודה ניתן למנות את דו"ח תאונת העבודה, המצביע על הנסיבות המדויקות שבהן התאונה התרחשה. בנוסף, חובה להגיש כל מסמך רפואי המעיד על הפגיעה במבוטח ועל חומרתה. אם עורך הדין של הנפגע החליט לשלוח אותו להערכה נוספת, גם התוצאות שלה חייבות להיות מצורפות לתביעה.  

אחרי פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה, מוגשת למוסד לביטוח לאומי תביעה לקבלת פיצויים. התביעה הזאת חייבת להיות מוגשת זמן קצר ככל כאפשר אחרי הפגיעה. בהמשך, ובמידה והמבוטח לא החלים מהפגיעה, מוגשת למוסד לביטוח לאומי תביעה לקבלת קצבת נכות. אם הפגיעות הן לצמיתות לאין סיכוי להחלמה, יקבל התוסע קבת נכות לצמיתות.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן