לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים

פגיעה במפרקים עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בתפקוד ובעקבות זאת – גם לפגיעה ניכרת בכושר ההשתכרות של הנפגע. כשהפגיעה ברורה ונגרמה בשל אירוע בעל אופי תאונתי שהתרחש בעבודה, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים היא הדבר שיש לעשות בהקדם. אולם לא אחת קורה שאין קשר מובהק בין הפגיעה במפרק לבין אופי העבודה. במקרים הללו חיוני להיוועץ בעורך דין תאונות עבודה. במאמר זה נסביר מהי פגיעה במפרקים, איך מאבחנים אותה, מתי היא נחשבת תאונת עבודה ולמה חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה במקרה כזה. מומלץ לקרוא ולדעת.

 

פגיעה במפרקים – מה זה בעצם?

המפרקים בגוף האדם הם מרכיב חשוב, התורם לגמישות הגוף ומסייע בביצוע מגוון רחב של פעולות. גוף האדם מכיל שלוש מאות ושישים מפרקים שונים, שכל אחד מהם חיוני ומאפשר לשלוט בתנועה ספציפית של אבר מסוים. כאשר המפרק נפגע, נפגעת למעשה היכולת של מי שסובל מהפגיעה לבצע תנועות מסוימות. ככל שהפגיעה במפרק משמעותית יותר, כך הפגיעה הנגזרת ממנה בתפקוד הגוף תהיה חמורה יותר. 

 

סוגי פגיעות במרפקים שעשויות לשמש בסיס לתביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים

ישנן שתי צורות של פגיעה במרפקים:

  1. פגיעה ישירה: פגיעה ישירה במפרק משמעותי פגיעה פיזית ברורה, שארעה במועד ידוע. פגיעה מהסוג הזה יכולה להתרחש עקב נפילה, חבטה, מכה, נפילה של חפץ כבד על המפרק. ועוד מגוון רחב של פגיעות אפשריות. כאשר מועד הפגיעה האופי שלה ידועים, הגשה של תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים היא עניין טכני במהותו. ככל שהפגיעה חמורה ומתמשכת יותר, כך הנפגע עשוי לקבל פיצויים משמעותיים יותר. אם הפגיעה היא פרמננטית, התובע יהיה זכאי, קרוב לוודאי, לקצבת נכות לשארית חייו.
  2. פגיעה עקיפה: בניגוד לפגיעה הישירה, שהיא ברורה וידועה, קיים מגוון רחב של פגיעות עקיפות המשפיעות על התפקוד היום יומי של הנפגע. המשמעות של פגיעה עקיפה היא שיש לברר את הגורם לפגיעה במפרק, ולוודא שאכן מדובר בגורם שהוא תוצאה מאופי העיסוק של הנפגע. בשלב הבא, יש לברר את חומרת הפגיעה ואת גובה הפיצוי והשיפוי הכספי שהנפגע זכאי לו. במקרים כאלה, התייעצות וליווי של עורך דין תאונות עבודה הוא חשוב. עורך דין איכותי ימצה את הזכויות של התובע ויסייע לו לקבל את הפיצוי והתמורה הכספית הגבוהים ביותר. 

 

מתי צריך להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים? 

הגשה של תביעה לתאונת עבודה בעקבות פגיעה במפרק אחד או יותר, צריכה להתבצע במועד הסמוך ביותר האפשרי למועד הפגיעה. זאת, כמובן, בתנאי שהפגיעה אכן משבשת את שגרת החיים ואת שגרת העבודה של הנפגע, ומונעת ממנו לייצר את ההכנסה שאליה הוא רגיל. רבים חושבים כי תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים צריכה להיות מוגשת רק במקרים שבהם הפגיעה היא קבועה, או לכל הפחות מתמשכת. מדובר בטעות – הגשת תביעה כאמור צריכה לצאת לפועל גם אם הפגיעה היא זמנית, וגם אם הפציעה במפרקים עשויה להתמתן או להבריא לחלוטין כעבור זמן. עם זאת, דמי הפגיעה ישולמו על ידי הגוף המבטח עבור 13 שבועות לכל היותר, ולא יעלו על סך של 1,201 .63 ₪ ליום, לכל היותר. (נכון לשנת 2023). אם ההחלמה מהפגיעה אורכת זמן רב מזה, מי שאמור לטפל בנושא ולפתות את הנפגע הוא המוסד לביטוח לאומי. זה המקום לציין שככל שהגשת התביעה מתעכבת, כך הסיכויים של הנפגע לקבל פיצוי כספי עבור הפגיעה קטנים. אם עוברת מעל שנה ממועד הפגישה, והתביעה עדיין לא הוגשה, הסיכויים לקבלת פיצוי כספי יהיו נמוכים מאוד.

במידה ואתם סובלים מאחד מסוגי הפגיעות שמנינו לעיל במפרקים או מפגיעת מפרקים אחרת, ואם יש לכם עניין בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים, הדבר הנכון ביותר הוא לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות עבודה. עורך הדין יאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, ויפעל להגשת התביעה בהקדם. עורך הדין גם ילווה אתכם לכל אורך הדרך עד לסיומה המוצלח של התביעה.

 

מי רשאי להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים?

לכאורה, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים היא עניין טכני ופורמלי לחלוטין. כיוון שכך, הנפגע עצמו יכול להגיש את התביעה. עם זאת, חשוב להדגיש שכמעט כל תביעה מהסוג הזה היא מורכבת ורצופה במהמורות. לא אחת קרה שתביעות מהסוג האמור נדחו, רק משום שאופן ההגשה היה שגוי, או משום שהיו חסרים טפסים או מטעמים פורמליים אחרים. פנייה לעורך דין תאונות עבודה עשויה לזרז את התהליך ומנוע מצב שבו התביעה תידחה רק בגלל שגיאה בירוקרטית.

 

לסיכום – כך תבטיחו את זכויותיכם בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים 

פגיעה במפרקים במהלך העבודה יכולה להיות אירוע טראומטי בעל השלכות משמעותיות על החיים המקצועיים והאישיים של הנפגע. על מנת לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו, הנפגע חייב להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי בתוך שנה מיום הפגיעה.

עם זאת, הגשת תביעה לדמי פגיעה מורכבת ממסמכים רבים, וחשוב להגיש אותה בצורה נכונה ומדויקת. משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי עבודה, ובעל ניסיון רב בהגשת תביעות תאונות עבודה בשל פגיעות מפרקים ונזקים אורטופדיים. עורכי הדין במשרדנו יעזרו לכם להגיש את התביעה בצורה מקצועית ויעילה, שתתרום למקסום זכויותיכם.

אם נפגעתם במפרקים בעבודתכם, פנו עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה במפרקים חייבת להיות מוגשת בהפרש של לא יותר משנה אחת ממועד הפגיעה. ככל שהגשת התביעה תידחה הסיכויים לקבלת פיצויים, גם אם התביעה מוצדקת, יהיו קטנים מאד. נקודת המוצא היא שהנזק שנגרם מחייב הגשת תביעה, ואם היא לא הוגשה – הנזק איננו כזה שמחייב תשלום פיצויים לנפגע.

כאשר מתרחשת תאונת עבודה, הדבר החשוב ביותר, מעבר לטיפול הרפואי בנפגע, הוא הבירוקרטיה. מייד עם התרחשות התאונה, או בסמוך אליה, חייבים הממונים על הנושא במקום העבודה למלא טופס תאונת עבודה. הרציונל מאחורי הדרישה הזאת, הוא שבמועד הזה הפרטים זכורים היטב לכל המעורבים, וככל שעובר הזמן הזיכרון דוהה.

הגשת תביעת תאונת עבודה היא עניינו של הנפגע, בני המשפחה או באי כוחו. אם הנפגע איננו מסוגל לטפל בנושא, יטפלו בו בני המשפחה. לחילופין, מי שילווה את התובע הוא עורך דין תאונות עבודה. עורך הדין יפעל לריכוז כלל החומרים הנוגעים לתאונה, להכנת התביעה והגשה שלה לגוף המבטח.

בדרך כלל, עורך דין דיני עבודה המלווה את המבוטח יעשה ככל שביכולתו על מנת להגיע להסכמות עם הגוף המבטח ועם מקום העבודה. ואולם במקרים של חילוקי דעות, ההכרעה תעבור לידיו של בית הדין לעבודה. מדובר בהליך משפטי לכל דבר ועניין, שהפסיקה שלו מחייבת את כל הצדדים.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן