לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם

תאונות עבודה הן אמנם דבר נפוץ, אך התרחשותן היא ללא כל ספק, עדיין אירוע מטלטל.
כך למשל במקרה של נפילה מסולם, שהיא אחת התאונות השכיחות והמסוכנות ביותר במקומות עבודה. אירוע כזה, עלול בנקל לגרום לפציעות קשות ואף להציב את חיי העובד בסכנה מוחשית. אם אתם או יקיריכם נפגעתם מאירוע כזה בעבודה, חיוני שתדעו שכעובדים, יש לכם זכויות והגנות חוקיות במקרים אלו. חשוב להכיר את הזכויות הללו ולדעת כיצד לפעול למימושן במידת הצורך. לצורך כך ערכנו את המאמר הבא שבו נכיר מקרוב את התהליך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם, החיוני לקבלת פיצויים לנפגעי עבודה מהמוסד לביטוח לאומי.

 

על המקרים שבהם נולד הצורך בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם

קיימים מקצועות רבים הכרוכים בסיכונים פיזיים יומיומיים ולא רק בישיבה במשרד. העובדים בתחומים אלו מודעים לסכנות, אך לא תמיד מצליחים למנוע כליל את הפגיעה בבטיחותם. לפיכך, חשוב להיות ערים לזכות לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בגין תאונות עבודה, ובכלל זה גם נפילות מגובה המתרחשות בעבודה. אם נפלתם מסולם או חוויתם כל תאונת עבודה אחרת, עומדת לכם הזכות להגיש תביעת ביטוח לאומי לצורך קבלת פיצויים על הנזקים שנגרמו לכם. תביעה כזו תאפשר לכם לכסות את הנזק הכלכלי שנגרם לכם בשל אובדן כושר עבודתכם בעקבות הפגיעה ולקבל סיוע ראוי.

 

מי אחראי לפצות עובד שנפל מסולם בעבודה?

נפילה מסולם היא תמיד מסוכנת ועלולה לגרום לפציעות קשות ונכות. כאשר המקרה קורה במהלך העבודה, יש לדעת שהאחריות לפצות את העובד, מוטלת על המוסד לביטוח לאומי ולעיתים גם על המעסיק.

 

על חבות המעסיק למניעת תאונות עבודה

אף על פי שעובדים בישראל מבוטחים מפני תאונות עבודה דרך המוסד לביטוח לאומי, זוהי גם אחריותם החוקית של מעסיקיהם, להבטיח עבורם תנאים בטיחותיים נאותים בסביבת העבודה. על פי החוק, זוהי חובתו של המעסיק למנוע פגיעה בשלומם של עובדיו ככל העולה בידו, ובהתאמה גם לשאת באחריות לפיצוי העובד אם פגיעה כזו קרתה בפועל, עקב התרשלותו.

 

אילו סוגי פיצויים ניתן לקבל בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם?

במרבית המקרים למעט חריגים, עובד שנפל מסולם במהלך העבודה, ייחשב כמי שנפגע בתאונת עבודה. על מנת להתמודד עם המצב החדש ולקבל את מלוא הסיוע המגיע לו, לנפגע העבודה שתי אפשרויות עיקריות להגשת תביעה לפיצוי: האחת כנגד המוסד לביטוח לאומי לקבלת דמי פגיעה ואחוזי נכות. השנייה, היא כנגד המעסיק, בטענה של רשלנות בשמירה על סביבת עבודה בטוחה. שתי התביעות הן כלים חשובים על מנת לממש את זכויותיהם המלאות של נפגעי תאונות עבודה אך חשוב לבחון בעין מקצועית את נסיבות האירוע על מנת להבין אם המעסיק אכן חרג מחובתו להגן על עובדיו כחוק, באופן שיוצר בסיס נאות להגשת תביעת הפיצויים.

 

התועלות בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם בביטוח לאומי

הצעד הראשון שעליכם לבצע על מנת לממש את מלוא זכויותיכם כנפגעי תאונת עבודה עקב נפילה מסולם, הוא הגשת תביעה לביטוח לאומי בגין פגיעת העבודה שלכם. מטרת תביעה זו היא קבלת הכרה רשמית כנפגעי תאונת עבודה. התועלת הראשונית בכך נוגעת לעובדה שההכרה תאפשר לכם ליהנות מדמי פגיעה – פיצוי כספי המשולם למשך עד 3 חודשים בגין אובדן כושר העבודה של נפגעי תאונות עבודה. בנוסף לכך, הכרת הביטוח הלאומי בפגיעתכם, תסייע בידכם גם בהמשך הדרך, אם תידרשו לתבוע קצבת נכות קבועה בגין נזקיכם, ו/או לתבוע את המעסיק על חלקו באירוע.

 

מה חשיבותם של דמי הפגיעה עבור נפגעי תאונות עבודה?

כאשר תאונת עבודה גורמת להיעדרות ממושכת מהעבודה או לצורך בשיקום וטיפולים רפואיים, הנפגע סובל מהפסד הכנסה שוטפת וכן מעלויות רפואיות שלא תוכננו. דמי הפגיעה נועדו לפצות את הנפגע על נזקים אלה, מתוך הבנה שהפגיעה נגרמה עקב העבודה ולכן אין זה הוגן שהעובד יישא לבדו בתוצאותיה ובהשלכותיה הכלכליות.

אולם אם לאחר שהתקבלה ההכרה בתאונת העבודה נותרתם עם נכות קבועה, עליכם להגיש תביעה נוספת למוסד לביטוח לאומי לשם קבלת הכרה בנכות. הכרה זו תאפשר לכם להיבדק בוועדה רפואית ולקבל אחוזי נכות, המניבים במקרים רבים זכאות לקצבת נכות חודשית או מענק נכות מעבודה, המשולם כסכום חד פעמי לנפגע.

יתרון נוסף הוא שההכרה בנכות בביטוח הלאומי, תסייע לכם כאמור גם בתביעה עתידית כנגד המעסיק, אם תחליטו לנקוט בצעד זה. מנגד, ללא הגשת התביעה, תיוותרו עם דמי הפגיעה בלבד, שאינם מהווים פיצוי מספק עבור מרבית נפגעי הנפילות מגובה, לטווח הארוך.

 

כיצד נראה התהליך להערכת רמת הנכות של התובע בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי?

במהלך תביעת פיצויים עקב תאונת עבודה הכוללת נפילה מסולם, אתם תזומנו לבדיקה בוועדה רפואית. תפקיד הוועדה להעריך את חומרת הנכות שנגרמה לכם באירוע. הוועדה תורכב ממומחים שיקבעו את אחוזי הנכות בהתאמה למצבכם הרפואי. אם תוצאות הוועדה שונות באופן משמעותי מהערכתכם, עומדת לכם הזכות להגיש ערעור ולנסות לשפר את ההחלטה. אנו נוכל לסייע לכם גם בהליך זה.

 

באילו מקרים נשקול הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם כנגד המעסיק?

במקרה של תאונת עבודה של נפילה מסולם, נתיב תביעה נוסף שאתם יכולים לנקוט הוא כאמור לעיל, נגד המעסיק שלכם. למעסיק יש אחריות כלפי עובדיו, במיוחד בתחומי עבודה מסוכנים שעלולים לסכן חיים. לאור זאת, אם ניתן להוכיח כי הנפילה מסולם אירעה עקב רשלנותו, למשל בכך ששלח אתכם למשימה מסוימת ללא בדיקת תנאי הבטיחות, הרי שיש לו אחריות ישירה לאירוע ולכן בסיס מוצק לתביעת פיצויים.

 

החשיבות של בחינת נסיבות התאונה והוכחת קשר סיבתי לרשלנות המעסיק כבסיס לתביעה

בניגוד לתביעות המוגשות לביטוח לאומי, תביעת פיצויים מהמעסיק בגין נפילה מסולם מוגשת לבית המשפט בעילה של רשלנות. בתביעה נגד המעסיק יש לפרט את נסיבות התאונה ולהראות קשר סיבתי ברור לרשלנות מצדו. המטרה היא להצביע על פעולות שהמעסיק יכול היה לנקוט כדי למנוע את הנפילה, כגון תחזוקת הציוד, הטמעת נהלי עבודה בגובה בקרב העובדים והמנהלים בחברה וכד'.

לאור זאת, בשלב זה, חובה לשכור שירותי ייצוג משפטי. אנו ממליצים בחום לבחור בשירותיו של עורך דין המנוסה ספציפית בתביעות נזיקין בגין תאונות עבודה, שיוכל ללוות אתכם בכל שלבי ההליך המשפטי בבית המשפט.

עורך דין מנוסה בתחום של מימוש זכויות לנפגעי תאונות עבודה, ייבחן באופן מקצועי את המקרה על בסיס ניסיונו ויוודא שתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם.

אתם מוזמנים לפנות אלינו לבחינה משותפת של האירוע וגיבוש תוכנית פעולה הולמת.

 

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם – סיכום

נפילה מסולם במהלך העבודה היא אירוע חמור, שעלול להותיר עובדים עם נכות זמנית ופגיעות לטווח ארוך. לאור זאת, חשוב לדעת כי במקרים אלה יש לפעול במהירות ובנחישות למימוש מלוא הזכויות המגיעות לעובד על פי חוק, הן מול המוסד לביטוח לאומי והן באמצעות תביעה נגד המעסיק במקרים המתאימים.

אם נפגעתם מנפילה מסולם בעבודתכם, אנו מזמינים אתכם לתאם פגישת ייעוץ ראשונית במשרדנו, ללא התחייבות, ולגלות באילו ערוצי תביעה תוכלו לקבל את מירב הפיצוי על נזקיכם.

למידע נוסף ותיאום פגישה עם עורך דין תאונות עבודה ממשרד עו"ד למשרד אימבר גולן פרטושפנו אלינו עוד היום.

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם

בראש ובראשונה, תביעה להכרה בתאונת עבודה הקשורה לנפילה מסולם, מוגשת למוסד לביטוח לאומי. אולם בנוסף, ניתן להגיש תביעת נזיקין נפרדת כנגד המעסיק עצמו במידה וניתן להוכיח שהייתה התרשלות מצידו, שהובילה לתאונה. מטרת תביעה זו היא קבלת פיצוי כספי ישירות מהמעסיק או חברת הביטוח שלו, בגין אחריותו לאירוע שגרם לפגיעה.

עובדים המבוטחים בביטוח לאומי זכאים בראש ובראשונה לדמי פגיעה בגין ימי היעדרות מהעבודה עקב התאונה, וכן להחזר הוצאות רפואיות שנגרמו כתוצאה מהאירוע. בנוסף, אם נותרה לנפגע נכות קבועה, מגיעים לו אחוזי נכות אשר מזכים בקצבה חודשית קבועה מביטוח לאומי ובהטבות נלוות נוספות.

בשל הבירוקרטיה והמורכבות שבהליכי תביעה לביטוח לאומי, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום זה. אנו מתמקדים בייצוג בתביעות מול הביטוח הלאומי כולל במקרים של נפילה מסולם. עם ניסיון רב שנים, נוכל לספק לכם ליווי וייעוץ מקצועיים ולהבטיח שתקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

לא. הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי אינה מחייבת אתכם לתבוע גם את המעסיק. עם זאת, אם יש לו אחריות כלשהי לתאונה, מומלץ לשקול לתבוע אותו על מנת לקבל ממנו פיצוי הולם על הנזק הפיזי והנפשי שנגרם לכם כתוצאה מהמקרה, שייתכן וניתן היה למנוע אותו ברשלנות פחותה מצד המעסיק.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן