לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום

נפילה מפיגום היא אחד הסיכונים הגדולים ביותר בעבודות בניין. נפילות אלו יכולות לגרום לפציעות קשות במיוחד ואף חלילה למות העובד. אם נפלתם מפיגום בעבודה, חשוב לפנות את הזמן הראוי להחלמה, אך במקביל, להגיש תביעה לתאונת עבודה. תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום יכולה לסייע לנפגע לקבל פיצויים עבור הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה. פיצויים אלו יכולים לכלול גם סיוע כספי בכיסוי הוצאות רפואיות ושיקומיות, ולאפשר בהמשך גם הגשת תביעת נכות מעבודה, במידה והנפגע סובל מאובדן כושר עבודה מתמשך עקב פציעתו.

 

מתי מגישים תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום?

הסיכון לתאונות עבודה בעקבות עבודות בנייה הוא גדול יחסית, ולנושא הבטיחות יש חשיבות רבה. אנשים בענף הבנייה עשויים להתמודד עם הסיכונים של מגוון רחב של תאונות, לרבות נפילה מפיגום. נפילה מפיגום היא אחד הסיכונים הגדולים ביותר בעבודה בניין. נפילות אלו יכולות לגרום לפציעות קשות, כולל שברים, פגיעות ראש ושיתוק. אם נפלת מפיגום בעבודה, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי מיידי, ולאחר מכן, להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום לגורמים הרלוונטיים.

 

כיצד מוגדרת תאונת עבודה?

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע פתאומי שקרה בזמן העבודה או בדרך אליה או ממנה, ובעקבותיה  נגרמה לעובד פגיעה גופנית ו/או נפשית.

על מנת לזכות בפיצויים בגין תאונת עבודה, יש להוכיח כי התאונה עומדת בכל הקריטריונים הבאים: 

  • התאונה קרתה בזמן העבודה, בדרך אליה או ממנה. 
  • התאונה הייתה אירוע פתאומי. 
  • התאונה גרמה לעובד נכות או מוות.

 

ממה יכולה להיגרם תאונת עבודה?

תאונה במקום העבודה יכולה להיגרם מכל מיני גורמים כמו מפגע בסביבת העבודה שלא הוסר או טופל במועד, או שהעובדים לא יודעו לגביו, כשל בתחזוקת הציוד או פעילות עם חומרים מסוכנים שעשויים. גם נפילה מפיגום עלולה להתרחש על רקע מחדלים כגון אלו. תופעות נפילה מפיגום בעבודה עשויות לכלול פציעות רציניות ולהשפיע לא רק על הפצועים עצמם, אלא גם על המשפחה שלו והקולגות שלו בעבודה. מעבר לנזק הפיזי, ישנו גם נזק נפשי שיכול להיגרם ואף להשפיע על תחושת הביטחון והתמיכה של העובד.

 

מתי מתחילים את התהליך למימוש הזכויות לנפגע לאחר תאונת עבודה?

אחרי הטיפול המיידי, וההתאוששות הבסיסית, אנשים צריכים להתחיל לחשוב על התהליך המשפטי כדי לקבל את הפיצוי שמגיע להם על פי חוק. יש לדווח על התאונה למי שצריך, ואז לפעול בצורה מסודרת כדי להגיש את התביעה לביטוח הלאומי, כאשר במקביל, יש להיות מוכנים לתהליך ארוך שעלול לכלול גם התערבות משפטית. לכן, עבודה עם עורך דין מתמחה בתחום העבירה משפטית, עשויה להבטיח את הזכויות המשפטיות של התובע.

 

עד מתי אפשר להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום?

חשוב לדעת כי תביעה לתאונת עבודה יש להגיש תוך שנה מיום התאונה. התביעה מוגשת לבית הדין לעבודה, ובמסגרתה יש להציג את כל הראיות הרלוונטיות, כגון: טופס הודעה על תאונת עבודה שהוגש לביטוח הלאומי, אישורים רפואיים המעידים על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה וכן עדויות של עדים לתאונה בזמן אמת. ככל שתאספו יותר חומרים ותשמרו עליהם, כך תוכלו להוכיח את הנזק בצורה טובה יותר. עם זאת, עדיין עדיף לפנות לשירותיו של עורך דין תאונות עבודה כדי שיסייע לכם מבחינה משפטית ומבחינה נפשית, על מנת לצלוח את התהליך בצורה הטובה ביותר.

 

מה הם הפיצויים שאפשר לקבל עבור תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום אם תובעים את המעסיק?

הפיצויים שניתן לקבל בתביעת המעסיק בגין תאונת עבודה שנגרמה בשל רשלנות בצידו, יכולים לכלול: פיצויים כספיים עבור הוצאות רפואיות, פיצויים כספיים עבור אובדן כושר עבודה, פיצויים כספיים עבור פגיעה בשכר. יתרה מכך, תתאפשר לעיתים גם קבלת פיצויים כספיים עבור כאב וסבל. 

כמו כן, חשוב לדעת כי הביטוח הלאומי מעניק פיצויים לעובדים שנפגעו בתאונות עבודה, גם אם התביעה נדחתה על ידי בית הדין לעבודה. הפיצויים שניתן לקבל מהביטוח הלאומי כוללים: דמי פגיעה לנפגע העבודה המשולמים למשך עד 91 ימים, קצבת נכות, אם נגרמה לעובד נכות מתמשכת כתוצאה מהתאונה וקצבת תלויים, אם העובד נפטר חלילה כתוצאה מהתאונה.

 

מדוע חשוב לפנות אל עורך דין תאונות עבודה לקראת הליך מימוש הזכויות?

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום יכולה להיות תהליך מורכב ומסובך, וחשוב להיעזר בעורך דין מקצועי המתמחה בתחום. עורך דין תאונות עבודה יכול לספק ייעוץ משפטי מקצועי בנושאים כמו בדיקת זכאות לתביעת תאונת עבודה, הכנת כתב תביעה לתאונת עבודה וייצוג התובע מול הביטוח הלאומי, חברת הביטוח של המעסיק ובמידת הצורך גם בבית הדין לעבודה. עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לנפגע להבין את זכויותיו המשפטיות, ולגבש אסטרטגיה משפטית שתגדיל את הסיכויים שלו לקבל פיצויים בהיקף המגיע לו. בנוסף, עורך דין תאונות עבודה יכול לעזור לכם להתמודד עם הקשיים הפיזיים והרגשיים הנלווים לתאונה. לכן, אם נפלתם מפיגום בעבודה, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין תאונות עבודה מנוסה.

 

לסיכום

תאונות עבודה הן אירועים שכיחים באתרי בנייה, ונפילות מפיגומים מהוות חלק ניכר מהם. פגיעות אלה עלולות לגרום לנזקים פיזיים ונפשיים משמעותיים לעובדים. עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לפיצויים מביטוח הלאומי או ממעסיקו, בהתאם לנסיבות. מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בתביעות פיצויים בגין תאונות עבודה, על מנת לברר את זכויותיך ולקבל ייעוץ משפטי בנוגע להליכים המתאימים במקרה הספציפי.

לקבלת ייעוץ ראשוני והערכה ראשונית של הזכויות המגיעות לכם בעקבות פגיעתכם, צרו קשר עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש עוד היום. 

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע פתאומי שקרה בזמן העבודה או בדרך אליה או ממנה, ובעקבותיה נגרמה לעובד נכות או שהוא נפטר ממנה. חשוב לדעת שגם אירועים שלא בהכרח קשורים לעבודה, אך קרו בזמן העבודה (כמו תאונת דרכים), מוגדרים כתאונת עבודה על פי חוק, שכן ללא העבודה, אותו אדם כלל לא היה ברכב.

על מנת לזכות בפיצויים בגין תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום, יש להוכיח כי התאונה עומדת בכל הקריטריונים הבאים: התאונה קרתה בזמן העבודה, בזמן שעובד היה מועסק במקום העבודה או בדרכו אליו או ממנו. התאונה הייתה אירוע פתאומי, לא צפוי או בלתי נמנע. התאונה גרמה לעובד נכות או מוות. 

תביעה לתאונת עבודה יש להגיש תוך שנה מיום התאונה. התביעה מוגשת לבית הדין לעבודה, ובמסגרתה יש להציג את כל הראיות הרלוונטיות, כגון: טופס הודעה על תאונת עבודה שהוגש לביטוח הלאומי, אישורים רפואיים המעידים על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה וכן עדויות של עדים לתאונה. 

הפיצויים שניתן לקבל בגין תאונת עבודה עקב נפילה מפיגום יכולים לכלול: פיצויים כספיים עבור הוצאות רפואיות, פיצויים כספיים עבור אובדן כושר עבודה, פיצויים כספיים עבור פגיעה בשכר וכן פיצויים כספיים עבור כאב וסבל.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן