לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה פגיעה ברגל

פגיעות עבודה ברגליים הן תופעה שכיחה, במיוחד בקרב מי שעבודתם כרוכה בהליכה מרובה. בין אם מדובר על מחלת מקצוע, פגיעות מיקרו טראומה או תאונת עבודה פגיעה ברגל עלולה לגרום לשברים, קרעים וליקויים אחרים הפוגעים ביכולת ההליכה והעמידה ומונעים המשך עבודה תקינה. על מנת להתמודד כראוי עם הנזק האורטופדי והתפקודי, חיוני לדעת מהן הזכויות המגיעות למי שנפגע ברגלו במסגרת או בעקבות עבודתו. לכן במאמר זה נסקור את הזכויות והפיצויים להם זכאי עובד שנפגע ברגלו במסגרת העבודה.

 

מתי תאונת עבודה פגיעה ברגל עלולה להתרחש?

כשמדובר על תאונת עבודה פגיעה ברגל מתרחשת בדרך כלל עקב החלקה, מעידה על מדרכות לא תקינות, תאונות דרכים ועוד. חבלה ברגל בעבודה נגרמת בדרך כלל מתנועה לא נכונה של הרגל, ומתבטאת במקרים רבים בקרע בגיד אכילס, ברצועות הברך או בשרירים. שבר ברגל בעבודה נגרם לרוב מפגיעה ישירה או נפילה, ומתבטא בשבר בעצמות הברך, הקרסול או כף הרגל.

 

אילו סוגי פגיעות ברגליים נגרמים עקב תאונות עבודה?

קיימים מספר סוגים של פגיעות נפוצות ברגליים שנגרמות כתוצאה מתאונות עבודה:

  1. חבלות – חבלות ברגל כתוצאה מתנועה לא נכונה שלה, למשל קרע בגיד אכילס, קרע ברצועות הברך או בשרירים שונים.
  2. שברים – שברים בעצמות הרגל כתוצאה מפגיעה ישירה או נפילה. השברים הנפוצים הם בקרסול, בברך (כמו שבר בפיקת הברך) או בעצמות כף הרגל.
  3. פציעות כתוצאה מהחלקה, נפילה מגובה, מפגע בטיחותי במקום העבודה או שימוש בציוד לקוי.
  4. פגימות עצביות ונוירולוגיות – פגיעה בעצבים ובמערכת העצבים של הרגל שגורמת לבעיות תחושה ותפקוד.
  5. כאב כרוני ובעיות אורתופדיות לטווח ארוך כתוצאה מהפגיעה.

בקצרה, תאונות העבודה ברגל מתחלקות לשני סוגים עיקריים: חבלות ושברים. פציעות אלה יכולות לגרום נזק לאיברים שונים ברגל כמו הירך, הברך, הקרסול וכף הרגל.

 

מהן הזכויות המגיעות לעובד שספג בעקבות תאונת עבודה פגיעה ברגל ואיבד את כושר עבודתו?

אדם שסובל מנזק גופני שמונע ממנו להמשיך לעבוד, זכאי לזכויות מסוימות. זכויות אלו משתנות בהתאם לסוג הפגיעה, חומרתה, האם מדובר בנזק זמני או צמית ומהי מידת אובדן התפקוד.

כך למשל, שבר ברגל עלול לגרום למגבלות נוספות כגון חולשה, כאבים, קושי בהליכה או עמידה ממושכת ועוד. ככל שהפגיעה מונעת המשך עבודה, יש לנהל הליך מול הגופים הרלוונטיים כדי לממש את הזכויות בהקדם.

דמי פגיעה

במקרה ששבירת הרגל מוכרת כתאונת עבודה, העובד זכאי לדמי פגיעה מטעם המוסד לביטוח לאומי. דמי הפגיעה משולמים בשיעור 75% משכרו הממוצע של העובד ב- 3 החודשים שקדמו לתאונה, למשך תקופה של 91 יום ממועד הפגיעה. אם בתום תקופה זו עדיין יש לעובד מגבלה המונעת את חזרתו לעבודה, הוא יכול להגיש תביעת נכות להמשך קבלת זכויות.

קצבת נכות

עובד שאינו יכול לחזור לעבודתו, בין אם באופן זמני ובין אם קבוע, רשאי להגיש תביעת נכות כללית או נכות מעבודה לביטוח לאומי.

במוסד לביטוח לאומי, גובה הפיצוי נקבע לפי אחוזי הנכות שנפסקו על ידי הוועדה הרפואית בביטוח לאומי, כדלקמן:

  • אם נקבעה נכות בשיעור של 9% עד 19% – הפיצוי הוא מענק נכות חד פעמי
  • אם נקבעה נכות של 20% ומעלה – הזכאות היא לקצבה חודשית לכל החיים.

חשוב לדעת כי ביטוח לאומי קובע קריטריונים למתן אחוזי נכות לכל ליקוי, כאשר בפגיעות בגפיים תחתונות הנכות יכולה להגיע עד 70% – שיעור גבוה שמזכה בקצבה חודשית של למעלה מ- 2,200 ש"ח. אולם כאמור לעיל, רק נכות מעל 20% מזכה בקצבה חודשית, בעוד שדרגת נכות שבין 10%-19% מזכה במענק חד פעמי בלבד.

תגמולי ביטוח

אם קיימת פוליסת ביטוח פרטית רלוונטית כגון ביטוח תאונות אישיות, פוליסת אובדן כושר עבודה או ביטוח מנהלים עם כיסוי לאובדן כושר עבודה, ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח הפרטית ולקבל פיצוי בהתאם לתנאי הפוליסה. סכום זה מצטרף לכספים שהתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי, אך ייתכן קיזוז מסוים בין הסכומים משני המקורות.

פנסיית נכות

במקרה שנגרמה לעובד בעקבות תאונת עבודה פגיעה ברגל ניתן להגיש תביעת נכות בקרן הפנסיה שאליה הוא מפקיד כספים לגיל הפרישה. ניתן להגיש תביעה לפיצוי בגין אובדן כושר עבודה עקב שבר ברגל לקרן הפנסיה החדשה, בתנאי שיש רכיב ביטוחי בפוליסה למקרים של אובדן כושר עבודה מקצועי בשיעור של לפחות 75%. במקרה כזה ניתן לקבל פיצוי זמני או קבוע בגובה עד 75% מהשכר המבוטח ב-12 החודשים האחרונים, בהתאם לתנאי הפוליסה.

פיצויים נזיקיים

במקרים בהם אובדן כושר העבודה נגרם עקב שבר ברגל שנבע מרשלנות או מחדל של צד שלישי כגון מעסיק או רשות מקומית, ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד אותו הגורם ולדרוש ממנו פיצויים. תביעה זו תתקבל בתנאי שיוכח שהאחריות לפגיעה היא של אותו צד שלישי והיא לא נבעה מאשמתו של הנפגע.

 

מה חשיבות הפנייה לסיוע משפטי מקצועי בהגשת תביעת ביטוח בגין תאונת עבודה פגיעה ברגל?

תאונות הגורמות נזק לרגליים לרבות נפילות מסוכנות בעבודה, נגרמות בדרך כלל ממכשירים לא יציבים או תקינים כמו מדרכה פגומה, התנגשות עם כלי רכב, או ממכונות ומכשירים שהופעלו בצורה מסוכנת. הפגיעה יכולה לקרות בכל חלקי הרגל, כאשר שבר בעצם הרגל עצמה נגרם בדרך כלל מפגיעה ישירה או נפילה חזקה, ומתבטא בשברים נפוצים בקרסול, בברך או בכף הרגל.

דוגמה לכך היא טכנאי תקשורת שנפל מגג בית בו התקין צלחת לווין, ושבר את שתי ברכיו. מומחים שבדקו אותו קבעו נכות צמיתה בשיעורים שונים, אך הסכימו שיש בעיה קשה במפרק הברך המונעת ממנו תפקוד מלא. למרות זאת, חברת הביטוח שביטחה אותו בפוליסת אובדן כושר עבודה קבעה לו נכות מזערית של 5% בלבד, בניגוד למצבו הרפואי האמיתי שמונע ממנו לחזור לעבודתו.

הדוגמה של הטכנאי ממחישה מקרה אחד מני רבים בו אדם נפגע בתאונה, שובר את רגלו וכתוצאה מכך סובל מירידה ביכולתו לעבוד ולהתפרנס בתחום שבו עסק קודם לכן. במצב מצער שכזה, לנפגע ולמשפחתו התלויה בו, יש השלכות קשות מבחינה כלכלית ואישית. לא זאת בלבד, אלא שלעיתים היקף הפגיעה האמיתי מתברר רק לאחר שחברת הביטוח כבר הכריעה לגבי שיעור הפיצויים, והיא מסרבת אז לפצות מעבר לכך. לכן, חשוב להבין את המצבים בהם יש אובדן כושר עבודה בגלל שבר ברגל וכיצד להתמודד איתם אם קורה מקרה כזה.

 

תאונת עבודה פגיעה ברגל – סיכום

תאונות עבודה ברגליים עלולות לגרום לפגיעות חמורות הפוגמות ביכולת ההליכה והעמידה ומונעות המשך עבודה תקינה. לאור זאת, פגיעות אלה יכולות להוביל לאובדן כושר עבודה זמני או קבוע ולהשלכות קשות מבחינה כלכלית ותפקודית עבור הנפגע ובני משפחתו. לכן חשוב לדעת כי במצבים אלה קיימות זכויות שונות הזמינות לנפגעי עבודה, ביניהן פיצויים מביטוח לאומי, תגמולי נכות מקרן הפנסיה או חברת הביטוח ויכולת להגיש תביעה כספית אזרחית לקבלת פיצוי מצדדים שלישיים האחראים לפגיעה. על מנת לממש זכויות אלה במלואן, מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום דיני הנזיקין והביטוח הלאומי, כגון משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש.

עברתם תאונת עבודה פגיעה ברגל וברצונכם לדעת מהן הזכויות המגיעות לכן וכיצד לפעול למימושן המיטבי? לתיאום שיחת ייעוץ אישית עם עורך דין תאונות עבודה – חייגו למשרדנו כעת.

תאונת עבודה פגיעה ברגל

עובדים רבים במקצועות שדורשים הליכה רבה, כמו עובדי ניקיון, שליחים ועובדי תעשייה, מדווחים על פציעות ברגל שאירעו במהלך העבודה או בדרך אליה או ממנה. פגיעות אלה ברגל יכולות לקרות לכל עובד, אך שכיחות יותר בקרב עובדים שמקצועם מחייב הליכה ממושכת. במקרה של תאונת עבודה הפוגעת ברגל, העובד עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מביטוח לאומי או מחברות ביטוח.

תאונות עבודה ברגל מתרחשות בדרך כלל עקב החלקה, מעידה על מפגע סביבתי, תאונות דרכים ועוד. גם שימוש במכשירים לא יציבים או פגומים, והפעלה מסוכנת של מכונות וציוד בסביבת העבודה, יכולה לגרום להן.

דמי הפגיעה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי בתנאי שהפגיעה הוכרה כתאונת עבודה. גובה דמי הפגיעה הוא 75% משכרו הממוצע של העובד ב- 3 החודשים שקדמו לפגיעה, למשך תקופה של 91 יום ממועד הפגיעה.

ביטוח לאומי קובע קריטריונים ברורים למתן אחוזי נכות עבור כל סוג של ליקוי או פגימה. בפגיעות בגפיים תחתונות, אחוזי הנכות יכולים במקרים מסוימים להגיע עד 70% – שיעור גבוה ביותר.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן