לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה פגיעה בקרסול

תאונות עבודה הן סיכון תעסוקתי שמאיים על בטיחותם ובריאותם של עובדים רבים בישראל. אחת הפגיעות השכיחות ביותר היא פגיעה בקרסול כתוצאה מהחלקה, נפילה או תאונת דרכים בעת העבודה. תאונת עבודה פגיעה בקרסול עלולה לגרום לכאב מתמשך, ירידה בכושר התפקוד ואף נכות הפוגעת בכושר העבודה באופן זמני או קבוע, חלקי או מלא. על כן חשוב שהנפגע יפנה לסיוע מקצועי על מנת לממש את מלוא זכויותיו.

 

מי חשוף לאובדן כושר עבודה בעקבות תאונת עבודה פגיעה בקרסול?

תאונות עבודה בקרסול עלולות לקרות לכל עובד, בעיקר לאלו שעיסוקם כרוך בהליכה רבה. עובדים המהלכים הרבה במסגרת עבודתם, כגון עובדי ניקיון, שליחים ועובדי תעשייה, מדווחים על פציעות שונות בקרסול שאירעו במהלך העבודה. בנוסף גם עובדים רבים מתחומים שונים מדווחים כי נפגעו בקרסול בדרכם לעבודה או בחזרה ממנה. כך או כך, חשוב להכיר כי במקרה של תאונת עבודה בקרסול, העובד עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מביטוח לאומי או מחברות הביטוח.

 

באילו אופנים תאונות עבודה בקרסול מתרחשות?

נקע או שבר בקרסול כתוצאה מתאונת עבודה הם אירוע שכיח, הנגרם בדרך כלל מפגיעה סיבובית כגון החלקה או נפילה. נקע או שבר כזה, יכול לקרות תוך כדי העבודה עצמה, למשל נפילה מסולם או החלקה על רצפה רטובה, אך גם בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, כמו במקרה של החלקה במדרגות. כמו כן, נקע או שבר בקרסול עשוי להיגרם מתאונת דרכים כמו תאונת הולך רגל או רוכב אופנוע בדרך למקום העבודה. כאשר מדובר בשבר בקרסול, הדבר עלול להוביל לנכות משמעותית ופגיעה ביכולת העבודה. לכן, אם נפגעתם בתאונת עבודה בקרסול, מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום לשם בירור מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי דין.

 

הסוגים השכיחים של פגיעות עבודה בקרסול

תאונות עבודה בקרסול מתרחשות לרוב בעקבות החלקה על קרקע חלקה, החלקה על מדרכות לא תקינות או תאונות דרכים, במיוחד תאונות אופנוע. עם הסוגים השכיחים של פגיעות עבודה בקרסול נכללים מכה יבשה בקרסול, נקע בקרסול ושבר בקרסול. כל אחד מסוגי הפגיעות האלה מצריך טיפול שונה.

מכה יבשה בקרסול

גורמת לנזק קל ביותר בקרסול ואינה דורשת טיפול מיוחד. מדובר בדרך כלל על כאב קל שחולף לאחר זמן קצר.

נקע בקרסול

נקע בקרסול בעבודה הוא מצב חמור יותר ממכה יבשה. הוא מלווה בכאבים חזקים ונפיחות באזור הקרסול, כך שהנפגע אינו יכול לדרוך או לעמוד על הרגל. הנפגע אינו מסוגל לבצע תנועות שונות בקרסול. זהו מצב חמור יותר הדורש טיפול, שכן במקרים רבים גם נלווה לכך קרע חלקי של הרצועות.

שבר בקרסול

שבר בקרסול בעבודה הוא המצב הקשה ביותר בתאונות עבודה בקרסול. במקרים אלו לרוב יש קרע מלא של רצועות הקרסול והנפגע אינו מסוגל כלל להניע את הקרסול. הפגיעה מלווה בכאבים עזים ונפיחות המחייבים פינוי לבית החולים, ולא אחת דורשת ניתוח ושיקום.

 

מה דרגת הנכות שניתן לקבל בביטוח לאומי בגין שבר בקרסול?

תקנות הביטוח הלאומי קובעות בסעיף 48 את אחוזי הנכות הרפואית במקרה של שבר בקרסול או בפטישונים. גובה הנכות נקבע בהתאם למידת ההגבלה בתנועת הקרסול שנותרה לאחר השבר. כך למשל, אם נותרה הגבלה ניכרת בתנועה ייקבעו 10% נכות. לעומת זאת, אם נותר "קשיון נוח" – 20% נכות, ואם נותר קשיון לא נוח – 30% נכות. במקרים שיש חיבור לא תקין של עצם השוקה, כלומר סטייה מהציר התקין שלה או אי התאחות של הפיבולה או עצם הטיביה, ייתכן שייקבעו אחוזי נכות לפי סעיף 47 לתקנות ביטוח לאומי.

 

באיזה פיצוי כספי מביטוח לאומי מזכה תאונת עבודה פגיעה בקרסול?

במקרה של תאונת עבודה בקרסול שהוכרה ככזו, הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מביטוח לאומי או מחברות הביטוח, בהתאם לחומרת הפגיעה ומידת הירידה בתפקודו. גובה הפיצוי נקבע לפי אחוזי הנכות שנפסקו על ידי הוועדה הרפואית בביטוח לאומי:

  • אם נקבעו 9%-19% נכות – הפיצוי הוא מענק חד-פעמי לנפגעי עבודה.
  • אם נקבעו 20% נכות ומעלה – הזכאי מקבל קצבה חודשית לכל החיים.

 

איך מגישים תביעה בביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה פגיעה בקרסול?

במקרה של שבר בקרסול כתוצאה מתאונת עבודה, לנפגע עשויות להגיע זכויות מביטוח לאומי ואף ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד המעביד או גורמים אחראיים אחרים (למשל חברת הביטוח של בעל רכב שפגע ברוכב אופניים שהיה בדרכו לעבודה, הרשות המקומית שהזניחה מפגע בשטח ציבורי שבעקבותיו אדם מעד ושבר את הקרבול וכדומה).

על מנת לממש את הזכויות כהלכה בעקבות התאונה, מומלץ לנפגע לנקוט בפעולות הבאות:

  • לדווח מיידית למעביד או לגורם האחראי במקום העבודה על התאונה ונסיבותיה.
  • לפנות בהקדם לטיפול רפואי, תוך ציון שהפציעה אירעה בעבודה. יש לתעד את הפגיעה וחומרתה בפרוטרוט, על כל פרטיה והשלכותיה.
  • לשמור פרטי עדים לתאונה – כולל טלפונים ושמות מלאים.
  • להמשיך במעקב רפואי ולתעד את כלל המגבלות והתלונות כתוצאה מהפגיעה.
  • להיוועץ בעורך דין מנוסה בתחום תאונות העבודה לשם בחינת הזכויות והאפשרויות המשפטיות של הנפגע.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לנפגע תאונת עבודה פגיעה בקרסול?

עורך דין המתמחה בתאונות עבודה יכול לסייע לנפגע תאונת עבודה בקרסול במספר דרכים:

  1. לייעץ לנפגע בנוגע לזכויותיו על פי חוק ולסייע לו לממש אותן מול הגורמים הרלוונטיים כגון ביטוח לאומי, קרן הפנסיה, חברות הביטוח, קרנית (הקרן הלאומית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים) ו/או המעסיק.
  2. לטפל בתביעה לפיצוי כספי מביטוח לאומי או חברת הביטוח של המעסיק – לאסוף מסמכים רפואיים, להגיש את התביעה, לייצג את הנפגע בוועדות רפואיות ולהשיג עבורו את מלוא הפיצוי המגיע לו.
  3. במקרה הצורך, לתבוע פיצוי נוסף ישירות מהמעסיק בגין התרשלות – למשל אם לא סיפק תנאים בטיחותיים הולמים לעובדים ובשל כך אירעה פגיעת הקרסול של הלקוח.
  4. לייצג את הנפגע בערכאות משפטיות מול גופים שונים במידת הצורך.

לסיכום, עורך דין תאונות עבודה מקצועי יכול להבטיח שהנפגע יקבל את מלוא הפיצויים והזכויות המגיעים לו על פי חוק.

 

תאונת עבודה פגיעה בקרסול – סיכום

תאונות עבודה בקרסול הן תופעה שכיחה בקרב עובדים רבים. הן יכולות לנבוע ממכה יבשה פשוטה ועד לשבר חמור בקרסול. ככל שהפגיעה חמורה יותר, כך גדלים הסיכויים לנכות מתמשכת ואובדן כושר עבודה.

על כן, חשוב לדעת כי נפגעי תאונות עבודה זכאים לפיצוי הולם בהתאם לחומרת מצבם.
הגופים המרכזיים האחראים לפיצוי הם המוסד לביטוח לאומי, קרנות הפנסיה וחברות הביטוח של המעסיקים.

על מנת לממש זכות זו ביעילות וללא עיכובים מיותרים, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מקצועי בתחום תאונות העבודה, שיוכל לסייע לנפגע להבטיח את קבלת מלוא הזכויות המגיעות לו על פי חוק.

לצורך ייעוץ וייצוג משפטי בנושא, פנו אל משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש עוד היום.

תאונת עבודה פגיעה בקרסול

תאונות עבודה בקרסול נגרמות בדרך כלל מנפילה על משטח חלק כגון רצפה רטובה, החלקה על שמן שנשפך, מדרגות או מדרכה לא תקינה. כמו כן, תאונות דרכים שכיחות בקרב נהגים, שליחים ורוכבי אופניים \ אופנועים. הסוגים העיקריים הם מכה יבשה פשוטה, נקע ברצועות הקרסול ושבר הדורש טיפול ניתוחי.

מכה יבשה גורמת לנפיחות וכאב קלים יחסית שחולפים לאחר מנוחה קלה. נקע חמור יותר, עם כאב עז, נפיחות ניכרת ואי יכולת לשאת משקל או לכופף את הקרסול. נקע דורש טיפול רפואי שמרני כגון קיבוע או תרופות נוגדות דלקת, בעוד מכה יבשה פשוטה חולפת מעצמה.

הגורמים העיקריים שמשלמים פיצוי בגין נזקי תאונת עבודה בקרסול, הם הביטוח הלאומי, קרן הפנסיה / ביטוח המנהלים וחברת הביטוח הפרטית של המעסיק (או העובד, אם רכש פוליסת אובדן כושר עבודה פרטית). כאשר עסקינן בפיצויים מביטוח לאומי, גובה הפיצוי נקבע לפי אחוזי הנכות שייקבעו לנפגע בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. ככל שהנכות גבוהה יותר, כך גדל הפיצוי.

עורך הדין המייצג את נפגע העבודה, ילווה את התביעה מול כל הגורמים הרלוונטיים, תוך ניהול משא ומתן להגדלת הפיצוי, איסוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתביעה, ייצוג בוועדות ובבתי המשפט והבאת חוות דעת מומחים רפואיים לחיזוק התביעה לפי הצורך. בכך הוא יוכל להבטיח פיצוי הולם בסכום הגבוה ביותר האפשרי עבור הלקוח.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן