לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה כוחות ביטחון

עובדי כוחות הביטחון עלולים, כמו כל עובד אחר, להיפגע בתאונות עבודה. נשאלת השאלה האם ההגדרה של תאונת עבודה כוחות ביטחון דומה להגדרת תאונת עבודה בכל מקום אחר. בשורות להלן נבחן את הנושא, ונעמוד על הדומה והשונה בין מקומות עבודה בכלל לבין כוחות הביטחון. אילו עובדים נמנים בהגדרה עם כוחות הביטחון? מה בין פגיעה בפעילות מבצעית לבין פגיעה בעבודה בנסיבות אחרות? להלן התשובות.

 

אילו עובדים נמנים בהגדרה עם כוחות הביטחון?

מדינת ישראל משופעת בגופים ביטחוניים אשר חוסים תחת ההגדרה של כוחות הביטחון. עם הכוחות הללו ניתן למנות את הצבא, שהוא אולי הגוף הביטחוני הגדול ביותר בישראל. גוף בטחוני נוסף הוא משטרת ישראל, שתחתה חוסה גם משמר הגבול, שחציו בפיקוד הצבא אבל הוא למעשה גוף משטרתי. גוף בטחוני נוסף הוא שב"ס – שירות בתי הסוהר, שגם הוא גוף בטחוני גדול. גופים ביטחוניים נוספים הם המוסד, השב"כ וגופים אחרים שבהגדרתם נועדו לשמר היבטים ספציפיים של ביטחון. כל אחד מהעובדים בגופים הללו נמנה עם כוחות הביטחון, הנזכרים חדשות לבקרים המהדורות החדשות. לפיכך, כל תאונה שמתרחשת שם לעובד נחשבת תאונת עבודה כוחות ביטחון ומטופלת בהתאם לנהלים קבועים.

 

פגיעה בעת פעילות מבצעית ופגיעה במסגרת תאונת עבודה כוחות ביטחון

בניגוד לעיסוקים אחרים, כאשר מדובר בכוחות הביטחון קיים יותר מסיווג אחד לפגיעה בעבודה. להלן הסיווגים עבור כוחות הביטחון:

  1. פגיעה בעת פעילות מבצעית: פגיעה בפעילות מבצעית מסווגת באופן שונה, ומי שמטפל בה הוא משרד הביטחון עבור הצבא, והמשרד לביטחון פנים עבור כוחות המשטרה ומג"ב. פגיעה כזאת איננה מסווגת כתאונת עבודה, וגם הפיצויים הנגזרים ממנה נקבעים באופן שונה.
  2. פגיעה שלא בעת פעילות מבצעית: תאונת עבודה כוחות ביטחון היא כל פגיעה שאיננה בפעילות מבצעית. במקרים כאלה, אפשר וצריך לפנות למוסד לביטוח לאומי, וכל לקרנות הפנסיה ולביטוחים פרטיים, אם לנפגע יש ביטוחים כאלה.

בכל אחד משני המקרים, הנפגע יטופל על הצד הטוב ביותר ובאופן המקצועי ביותר. ההבדל הוא רק מי הגוף המטפל ומה מהות ההטבות שהנפגע עשוי לקבל בעקבות הפגיעה בתאונת העבודה.

 

ליקויים רפואיים ומחלות מקצוע שנחשבים כתאונת עבודה של כוחות הביטחון

בתחומי עיסוק רבים, לרבות עיסוקים מקצועיים בתחום הביטחון, ישנן מחלוק מקצוע ספציפיות אשר מתפתחות עם השנים. בהדרך כלל, מחלות מהסוג הזה מוכרות כתאונות עבודה. פגיעה מוכרת עבור נגרים עשויה להיות פגיעה בריאות, עקב נשימה של נסורת רבה. תאונת עבודה כוחות ביטחון עבור עובדי מפעלים ביטחוניים יכולה להיחשב מחלה שנגרמה עקב חשיפה לחומרים מסוכנים. לדוגמה – חשיפה לחומרים מסוכנים וכימיקלים בעייתיים, לאורך זמן, של מי שעסקו בייצור אמל"ח ובטיפול בו ונחשפו לחומרים הללו לאורך שנים. סוג נוסף של פגיעה מקצועית הוא מחלת הסרטן, שגם היא תוצאה של חשיפה לחומרים קטלניים במפעלי הייצור של כוחות הביטחון.

 

תאונת עבודה כוחות ביטחון – סיכום

במקרים רבים, תאונת עבודה היא אירוע משנה חיים עבור העובד שנפגע. ככל שהעובד ינהג בחכמה, כך הסיכויים שלו לקבל את התגמול המגיע לו בגין התאונה יגדלו. מנגד, מילוי שגוי של טפסים או העדר מסמכים עלול לפגוע בתביעה ואף לגרום לדחייה שלה. זאת בדיוק הסיבה לכך שרבים פונים מלכתחילה לשכור את השירותים של עורך דין תאונות עבודה. עורך הדין אוסף את כל המסמכים הרלבנטיים ובוחן את היתכנות הבקשה. בשלב הבא הוא מדיש את התביעה ומלווה את העובד לאורך כל הדרך עד לקבלת התגמול הראוי.

במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, נוכל לסייע לכם לאורך כל הדרך למימוש זכויותיכם כנפגעי תאונת עבודה כוחות ביטחון. אם נפגעתם בתאונת עבודה מסוג זה ויש לכם רצון להגיש תביעה לצורך קבלת הפיצוי הכספי המגיע לכם ויתר הזכויות הנלוות אל ההכרה בפגיעתכם – אנו כאן כדי לסייע לכם בתהליך. זה הזמן ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת ייעוץ אישית שבה נבדוק איתכם את פרטי המקרה שלכם ונעריך מה היקף הפיצוי שתוכלו לקבל.

תאונת עבודה כוחות ביטחון

באופן עקרוני, מי שאמור להגיש את הבקשה הוא העובד עצמו. הבקשה אמורה להיות מוגשת למוסד' לביטוח לאומי, קרוב ככל האפשר למועד התאונה. בנוסף, הבקשה חייבת לכלול את כל המסמכים הרלבנטיים. בין השאר – תיאור תאונת העבודה והנסיבות שלה, טופס בקשה מתאים, מסמכי זיהוי ומסמכים רלוונטיים אחרים ככל שהם נדרשים.

במקרים רבים, עובד שנפגע בתאונת עבודה עלול להיתקל בקשיים בדרך להוכחת הסיווג של הפגיעה כתאונת עבודה. אם העובד נפגע במפעל ייצור השייך למשרד הביטחון או בבסיס הדרכה, אפשר להשוות את הנסיבות למקום עבודה רגיל או בית ספר. עם זאת, פגיעה בעת פעילות מבצעית היא קשה יותר לסיווג, וזאת בדיוק הסיבה שפגיעה בפעילות מבצעית נדונה במסלול אחר.

בראש וראשונה חשוב לצרף את דו"ח תאונת העבודה, שאותו מילא הממונה מטעם מקום העבודה סמוך למועד האירוע. בנוסף, חובה לצרף את מסמכי האבחנה הרפואית בקופת החולים או בית החולים שאליהם פונה הנפגע. חשוב לצרף גם אישור היעדרות מהעבודה. בהעדר אישור, ההיעדרות לא תוכל להימנות עם ימי ההיעדרות המיוחסים לתאונת העבודה.

הבקשה לקבלת דמי פגיעה בתאונת עבודה יכולה להיות מוגשת בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים. מומלץ, במידת האפשר, לקבוע מראש תור ולא להגיע באופן סתמי למקום. עם זאת, במקומות עבודה מסודרים הבקשה עשויה להיות מוגשת על ידי מחלקת משאבי אנוש ולאו דווקא באופן ישיר על ידי העובד עצמו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן