לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומעשירה, המציעה לאנשים את ההזדמנות לחקור תרבויות חדשות, להרחיב את האופקים המקצועיים שלהם וליצור קשרים מעבר לגבולות המדינה. עם זאת, כאשר מתרחשת תאונת עבודה בחו"ל, תוצאותיה עלולות להיראות מפחידות ומורכבות יותר מאשר  תאונת עבודה המתרחשת בארץ. במאמר זה ננסה לבחון את ההשפעה של פגיעת עבודה שהתרחשה במדינה זרה, ולשפוך אור על האתגרים המשפטיים והבריאותיים  העומדים בפני הנפגע וחשיבות הייצוג המשפטי.

 

תאונת עבודה בחו"ל- מה השלכותיה האפשריות?

תאונת עבודה בחו"ל עלולה להתרחש במגוון סוגי התעשיות והעיסוקים השונים, בין אם מדובר על אתרי עבודת בנייה שונים ובין אם מדובר על עבודה משרדית. תוצאות התאונה עלולות גם הן להיות ברמות חומרה שונות, החל מפציעות קלות אשר נרפאות במהירות ללא הותרת סימן ועד פציעות קשות כמו שברים מרובים והזדקקות לטיפול רפואי מיידי. כמובן שתאונה שכזו מציבה לא רק אתגרים פיזיים אלא גם גורמת ומובילה לאתגרים משפטיים, כספיים ורגשיים. עיקר האתגר הוא בהיות העובד רחוק מרשתות התמיכה המוכרות שלו שהינם משפחה וחברים, כך שהוא עלול להיוותר בודד ופגיע, לפחות מבחינת ההרגשה הסובייקטיבית שלו.

 

כיצד המעסיק מצופה לסייע לעובד שעבר תאונת עבודה בחו"ל?

למעסיקים יש תפקיד מכריע במתן תמיכה לעובדיהם המתמודדים עם מקרים כאלה. מיד עם התרחשות התאונה, יש לגייס את כלל המערכות והגורמים שיוכלו לסייע לאורך התהליך בהיבטים השונים שלו. ההשפעה רחבת ההיקף של התאונה על חיי היום יום של העובד, תלויה במורכבותה וחומרתה של הפציעה. אולם, פעמים רבות, גם פציעות שנראות לכאורה קלות וניתנות לריפוי מהיר, עלולות לאתגר את העובד, כאשר הוא נמצא בחו"ל ללא האנשים ומערכות התמיכה המוכרים לו.

 

האתגרים המשפטיים והרפואיים העומדים בפני הנפגע בעקבות תאונת עבודה בחו"ל

האתגרים המשפטיים בעקבות תאונת עבודה בחו"ל הינם מורכבים וסבוכים יותר, מכיוון שמדובר, על פי רוב ברשת של חוקים ותקנות לא מוכרים. המסגרת החוקית המסדירה תאונות עבודה יכולה להיות שונה מאד מהמדינה המקורית, כך שהעובד עלול להיוותר פגיע ולא מודע לזכויותיו וחובותיו. לאתגר זה ניתן להוסיף את מחסומי השפה אשר עלולים להחריף את המורכבות, להפריע לתקשורת יעילה עם נציגים משפטיים ורשויות ולפגוע בהגשת הדוחות הנדרשים וניהול הליכים משפטיים.

בנוסף לכך, עלולים העובדים שנפגעו מהתאונה גם לדאוג מפני הגישה הנוחה לשירותי בריאות איכותיים, במיוחד מכיוון שמדובר על מדינה זרה. הם עלולים ללכת לאיבוד במערכת הבריאות המקומית, להתבלבל בכל הנוגע להתמודדות עם הליכים רפואיים לא מוכרים ולא להצליח בתקשורת יעילה עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות. בנוסף, ישנן שאלות רבות על הכיסוי הביטוחי וההחזרים שמגיעים. יחסי הגומלין המורכבים בין פוליסות ביטוח בינלאומיות, תקנות מקומיות והוצאות רפואיות מוסיפות רובד נוסף של מתח כאשר מחפשים את הטיפול והשיקום הדרושים.

 

הצורך בפנייה מהירה אל עורך דין תאונות עבודה בעקבות תאונת עבודה בחו"ל

לשם סגירת הקצוות וטיפול טוב יותר בכל הנוגע לכלל הנושאים הנובעים ומושפעים מהתאונה, יש לפנות באופן מיידי ומהיר לעורך דין תאונות עבודה, אשר יוכל לדבר בשפה מובנת ולדאוג לטיפול בכלל ההיבטים. אין להקל ראש בבחירת עורך הדין הנכון, אשר יהיה המנוסה ביותר במדינה בה התרחשה התאונה מחד, ויידע לספק את האמפתיה והטיפול הנכון לעובד מאידך.

 

לסיכום

ככל שהעולם הופך לכאורה קטן ומחובר יותר, כך הטיפול בתוצאות של תאונות ופגיעות הקשורות לעבודה בארצות זרות נעשה אקוטי יותר. בכל מקרה של פגיעת עבודה אשר אירעה מחוץ לגבולות הארץ, כדי לצלוח את האירוע ולממש כראוי את זכויות העובד לפיצויים, יהיה צורך דחוף ומיידי בסיוע של עורך דין תאונות עבודה אשר יידע לקשור את כל הקצוות הפתוחים ולטפל בכל ההיבטים הרלוונטיים. יש לזכור שעורך הדין יכול לטפל בהצלחה לא רק בהיבט המשפטי המורכב של המקרה אלא גם בנושא הבירוקרטי של הפניית הנפגע לגורמים שונים בחו"ל לטובת איסוף המסמכים הנחוצים להגשת תביעות לגורמים המבטחים בארץ.

למידע נוסף על הגשת תביעות פיצויים בגין תאונת עבודה בחו"ל – פנו כעת אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש.

תאונת עבודה בחו"ל

כאשר עובדים בחו"ל, אנשים צריכים לחקור היטב ולהבין את תקנות הבטיחות המקומיות, לעבור הכשרה רלוונטית ולהבטיח שיש להם גישה לציוד בטיחות מתאים. בנוסף, יש לשמור על תקשורת פתוחה עם עמיתים מקומיים ולהשתתף בהכשרות להבנת התרבות החדשה.

מחסומי שפה עלולים לסבך באופן משמעותי את תוצאות האירוע מכיוון שהם מונעים את הבנת התהליכים המשפטיים, משבשים את התקשורת עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות ולא מאפשרים ניהול משא ומתן עם ספקי ביטוח. סביר להניח שכאשר אדם עובד בחו"ל הוא כבר רכש את השפה המדוברת, אולם יש גם להבין את הניואנסים הקטנים ואת התרבות הכללית.

מעסיקים חייבים מבחינה אנושית לתמוך בעובדים לאחר תאונה, אף מעבר להשפעה המיידית של התאונה. הם נדרשים לבסס תקשורת ברורה לגבי הזכויות המשפטיות, להקל על הגישה לשירותי הבריאות ולתת תמיכה רגשית. בנוסף, חברות יכולות להציע כיסוי ביטוחי מקיף ולבנות תוכניות מגירה כדי להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים.

תקנות ברורות ועקביות יספקו הבנה אוניברסלית של הזכויות והחובות במקרה של תקרית במקום העבודה. זה יכול להקל על ההליכים המשפטיים כדי שיהיו מהירים ויעילים יותר, יבטיחו פיצוי הוגן ויתרמו לסביבה צפויה ותומכת יותר עבור עובדים שלא נמצאים במקום מולדתם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן