לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

קרע במיניסקוס בעבודה

קרע במיניסקוס הוא פציעה נפוצה למדי בקרב עובדים, הנגרמת מעומס יתר או תאונה במקום העבודה. מדובר בנזק שיכול לפגוע קשות ביכולתו של העובד לתפקד באופן תקין, עד כדי אובדן כושר עבודה לתקופה ממושכת או לצמיתות. לכן במקרים של קרע במיניסקוס בעבודה, עומדות בפני העובד זכויות שונות לקבלת פיצויים כספיים, קצבאות וטיפול רפואי, כפי שנפרט להלן.

 

קרע במיניסקוס כתוצאה מתאונת עבודה – פוטנציאל לפגיעה תפקודית קשה

קרע ברקמת הסחוס בברך, המכונה מניסקוס, היא פציעה שכיחה יחסית בקרב אנשי מקצוע, עובדים וספורטאים. פציעה זו עלולה לגרום לנפיחות, כאבים והגבלה בתפקוד הברך. קרע במיניסקוס שנגרם כתוצאה מתאונת עבודה עלול לגרום גם לפגיעה תפקודית קשה עם הגבלה בביצוע פעולות יומיומיות, לרבות פגיעה חמורה בכושר העבודה של הנפגע.

פעמים רבות, עובדים שנפגעו בברך חושבים כי מדובר בפגיעה חולפת וממשיכים בשגרה מבלי לייחס חשיבות לפגיעה. כך חולף זמן רב עד האבחנה של קרע במניסקוס, דבר העלול לפגוע בתביעה לתאונת עבודה מול המוסד לביטוח לאומי ובמיצוי הזכויות הרפואיות של הנפגע.

 

זכויות מביטוח לאומי במקרה של קרע במיניסקוס שהוכר כפגיעה בעבודה

אם הקרע במניסקוס הוכר בתור פגיעת עבודה, הנפגע יוכל לקבל מביטוח לאומי דמי פגיעה למשך עד 90 ימים עבור התקופה שבה נבצר ממנו לעבוד בעקבות הפציעה, בכפוף להצגת אישור רפואי בביטוח לאומי.

בהמשך לכך, אם הנפגע יגיש תביעה לקביעת נכות, הוא יוזמן לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

אם נקבעה נכות של עד 9% – אין זכאות לתשלום כלשהו. נכות של 10%-19% מזכה במענק חד פעמי לפי גובה הנכות והשכר. נכות של 20% ומעלה מזכה בקצבה חודשית לכל החיים.

 

מהו קרע במיניסקוס?

קרע במיניסקוס הוא אחד הסוגים הנפוצים של פציעות בברכיים, הגורם לכאבים עזים בברך. מדובר בקרע באחת או יותר מהרצועות הסחוסיות בברך, המכונות "מניסקוסים". המניסקוס היא רקמת סחוס הפועלת כבולם זעזועים במפרק הברך, והיא עלולה להיקרע כתוצאה מטראומה או מבלאי מצטבר לאורך זמן.

 

מהם התסמינים של קרע במניסקוס?

עם התסמינים האופייניים לקרע במיניסקוס, ניתן למנות:

  • כאב מתמשך בברך
  • נפיחות באזור הברך
  • קושי או אי יכולת ליישר את הברך
  • קושי בהליכה, קל או קשה
  • כאב פתאומי וחד בברך

בקצרה, הסימנים העיקריים של קרע ברקמת הסחוס בברך הנקראת מניסקוס הם כאבים, רגישות למגע, נפיחות, קושי ביישור הברך וביצוע תנועות מלאות שלה, רעשים וחריקות בתנועה.

התסמינים בדרך כלל מחמירים בעת הפעלת הברך, למשל בעמידה או בכריעה, ומשתפרים בזמן מנוחה.

כאשר מופיעים סימנים אלו, והפגיעה מאובחנת בתור קרע במיניסקוס מעבודה, השאלות המתעוררות הן – מהן הזכויות הרפואיות הנלוות לפציעה זו, והאם היא מוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה המזכה בזכויות שונות.

 

אילו גורמים עלולים להוביל להיווצרות קרע במיניסקוס בעבודה?

קרע ברקמה הסחוסית הנקראת מניסקוס יכול להיגרם כתוצאה מטראומה פתאומית, למשל פציעה סיבובית של הברך, שינוי פתאומי בכיוון התנועה, נפילה תוך כדי סיבוב או עיקום של הרגל וכדומה. אולם קרע במיניסקוס יכול להיגרם גם מעומס מצטבר ונזק שנגרם לאורך זמן.

 

באילו נסיבות עלול להיווצר קרע במיניסקוס בעבודה?

קרע במניסקוס יכול להיגרם ממגוון סיבות במהלך העבודה – נפילה מסולם, תנועה לא נכונה של הברך, החלקה או סיבוב של הברך, יצירת עומס יתר על הברך בזמן משיכה או דחיפה של חפצים כבדים ועוד.

 

את מי ניתן לתבוע במקרה של קרע במיניסקוס בעבודה?

אם נגרם לעובד קרע ברקמת הסחוס בברך, המכונה מיניסקוס, כתוצאה מתאונת עבודה, ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה להכיר בפגיעה זו כפגיעה בעבודה.

 

האם קרע במיניסקוס בעבודה מוכר כנכות מעבודה לפי הלכת המיקרוטראומה?

חשוב לציין שגם כאשר הקרע במיניסקוס אינו נגרם מאירוע תאונתי ספציפי, הוא עדיין יכול להיות מוכר כפגיעה בעבודה במקרים של פגיעה מצטברת וחוזרת על רקע תנאי העבודה – אם נגרם מפגיעה מצטברת וחוזרת על רקע תנאי העבודה. כך למשל אצל אנשי מקצוע העובדים רבות על הברכיים.

 

מה חשוב לעשות לאחר פציעת ברך בעבודה – לרבות קרע במיניסקוס בעבודה?

אם נפגעתם בברך בעבודה ונגרם לכם קרע ברקמת הסחוס הנקראת מניסקוס, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

  • לדווח למעביד על התאונה והפגיעה בברך.
  • לפנות לטיפול רפואי ולתאר בפני הרופא כיצד ארעה הפגיעה.
  • לוודא שתיאור התאונה אכן נרשם על ידי הרופא וצוין שמדובר בפגיעה בעבודה.
  • במידה שיש עדים לתאונה – לקחת את פרטיהם.
  • אם התאונה נגרמה ממפגע או מכשול – לתעד זאת בצילום.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בביטוח לאומי ותאונות עבודה להבהרת הזכויות מול הגורמים הרלוונטיים.

 

מדוע חיוני לפעול ללא דיחוי למימוש הזכויות בעקבות קרע במיניסקוס בעבודה?

קרע ברקמת הסחוס בברך, המכונה מניסקוס, עלול לגרום לפגיעה קשה בתפקוד עם הגבלה ניכרת של פעולות יומיומיות ופגיעה בכושר העבודה.

לעיתים, אנשים שנפגעו בברך חושבים כי מדובר בפגיעה זמנית ומנסים להמשיך בהתנהלותם היומיומית בלי לייחס חשיבות רבה לפגיעה. כתוצאה מכך, חולף זמן רב מדי עד לאבחנה של קרע במניסקוס.

לפעמים העובד אף אינו מדווח למעביד על הפגיעה, ואין אזכור במסמכים הרפואיים שהפגיעה התרחשה בעבודה. הדבר עלול לפגוע משמעותית בסיכויי התביעה מול הביטוח הלאומי ובזכויות הנפגע.

 

כמה אחוזי נכות ניתן לקבל מביטוח לאומי בעקבות קרע במיניסקוס בעבודה?

תקנות הביטוח הלאומי קובעות את אחוזי הנכות שייקבעו במקרה של קרע ברקמת הסחוס בברך הנקראת מניסקוס. אחוזי הנכות תלויים בפגיעה התפקודית בברך, חומרת הנזק במניסקוס, האם יש נעילות של הברך, האם בוצע ניתוח כריתה של המניסקוס ומה מצב התפקוד לאחר הניתוח.

סעיף 48 לתקנות קובע אחוזי נכות כדלקמן:

  • בנזק קל למניסקוס הנכות היא 10%.
  • בנזק עם נעילות בברך – 20% נכות.
  • לאחר ניתוח כריתת מניסקוס ללא הפרעות תפקוד – 0% נכות, אך אם יש שינויים קלים ודלדול שרירים – 10% נכות.

אולם לא בכל מצב נקבעת נכות. לכן חשוב להכיר את התקנות ולהציג מסמכים רפואיים התומכים בפגיעה ובמגבלות כדי לקבל אחוזי נכות הולמים.

 

אילו פגיעות נוספות בברך עשויות להניב אחוזי נכות בביטוח לאומי?

בנוסף לקרע במניסקוס, קיימים בתקנות הביטוח הלאומי סעיפים נוספים המתייחסים למצבים נוספים של פגיעה בברך וקובעים אחוזי נכות בהתאם. כך לדוגמה:

  • במקרה של אי יציבות צדדית קשה של הברך יש זכאות ל- 30% נכות.
  • באי יציבות קדמית-אחורית – זכאות ל- 20% נכות
  • בקשיון "נוח" של הברך – הנכות היא 30%
  • בקשיון לא נוח – 50% נכות.

כמו כן נקבעים אחוזי נכות לפי מידת ההגבלה בכושר הכיפוף והיישור של הברך.  ככל שההגבלה גדולה יותר כך אחוז הנכות עולה.

בכל מקרה, כדי למקסם את אחוזי הנכות והזכויות שהתביעה תניב, יש לתמוך בתלונות ובממצא הקליני באמצעות בדיקות הדמיה אובייקטיביות. מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי לשם מיצוי מלא של הזכויות.

 

לסיכום

קרע במיניסקוס כתוצאה מפגיעת עבודה הוא אירוע שכיח למדי, הפוגע ביכולתו של העובד לתפקד ולהמשיך בעיסוקו. הקרע יכול להתרחש באופן פתאומי או כתוצאה מבלאי כרוני, ומזכה את העובד בקבלת פיצויים וקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. עם זאת, חישוב הזכאות והקצבה הוא תהליך מורכב שכדאי לבצע בליווי משפטי מקצועי.

אם נפגעתם בעבודתכם וסובלים מקרע במיניסקוס, פנו היום להתייעצות במשרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש המתמחה בתאונות עבודה ותביעות נזיקין.

קרע במיניסקוס בעבודה

קרע ברקמת הסחוס הנקראת מניסקוס היא אחת מפציעות הברך השכיחות ביותר וסיבה נפוצה מאוד לכאבי ברך. המניסקוס היא רקמה סחוסית שפועלת כבולם זעזועים בתוך מפרק הברך, והיא יכולה להיקרע כתוצאה מטראומה או מבלאי מצטבר לאורך זמן. בכל ברך יש שני מניסקוסים – פנימי וחיצוני. למניסקוס צורה של חצי סהר, והוא יוצר מחיצה בין עצם הפמור לעצם הטיביה.

קרע ברקמה הסחוסית הנקראת מניסקוס יכול להיגרם כתוצאה מטראומה פתאומית, למשל פציעה סיבובית של הברך, שינוי פתאומי בכיוון התנועה, נפילה תוך כדי סיבוב או עיקום של הרגל וכדומה. קרע במניסקוס יכול להיגרם גם מעומס מצטבר ונזק שנגרם לאורך זמן.

הסימנים העיקריים של קרע ברקמת הסחוס בברך הנקראת מניסקוס הם כאבים, רגישות למגע, נפיחות, קושי ביישור הברך וביצוע תנועות מלאות שלה, רעשים וחריקות בתנועה. התסמינים בדרך כלל מחמירים בעת הפעלת הברך, למשל בעמידה או בכריעה, ומשתפרים בזמן מנוחה.

קרע במניסקוס עלול לגרום למגבלה משמעותית בתפקוד היום יומי ואף להוביל לצורך בקביעת אחוזי נכות כתוצאה מאובדן כושר עבודה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן