לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

צעדים לנקוט מיד לאחר תאונת דרכים

אנשים רבים אינם מודעים לכך, אך ישנה שורה של צעדים לנקוט מיד לאחר תאונת דרכים, שחיוני להקפיד עליהם כדי להבטיח שזכויות הנפגעים תישמרנה. בשורות הבאות נפרט אודות הצעדים הללו ועל משמעותם לקבלת הפיצוי המגיע לנפגעי תאונות דרכים כחוק.

 

7 צעדים לנקוט מיד לאחר תאונת דרכים שחשוב להקפיד עליהם

אנשים שנפגעים בתאונות דרכים, נכנסים לעתים קרובות למצב של הלם שמפריע ליכולתם להגיב ביעילות. באופן פרדוקסלי, דווקא ברגעים אלו יש חשיבות מכרעת להפעלת תושייה והתנהלות קרת רוח, שמכינות את הקרקע למימוש זכויות הנפגעים בתאונה, בהמשך הדרך.

למטרה זו בדיוק, נפרט בשורות הבאות מהם הצעדים לנקוט מיד לאחר תאונת דרכים: 

צעד ראשון: איסוף ראיות באזור התאונה

טבעי להרגיש מזועזעים ומעורערים אחרי שעברתם תאונת דרכים. אולם למרות הנסיבות המאתגרות, חיוני לעשות מאמץ כדי לפעול בקור הרוח ולשמור על מיקוד. במידת האפשר, נסו לתעד את זירת התאונה. צלמו תמונות וסרטונים של סביבת התאונה, הרכב הפוגע והנזקים שנגרמו כתוצאה מכך.

אמנם תיעוד זה עשוי להיראות מורכב, אך המשמעות שלו עשויה להיות עמוקה בעתיד. בזירת התאונה הקפידו לאסוף מידע מכל הצדדים שנכחו בתאונה. בקשו מהנהג האחראי את מספר תעודת הזהות ופרטי יצירת הקשר איתו, וצלמו את פרטי ביטוח החובה ופרטי רישיון הנהיגה שלו. אספו פרטים גם מעדי ראייה לאירוע.

צעד שני: פנייה לטיפול רפואי ללא דיחוי

גם אם אתם חשים שיצאתם מהתאונה ללא פגע ולא חוששים מכך שספגתם פציעות חמורות, הכרחי לפנות במהירות לטיפול רפואי אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים. דחיפות זו נובעת משיקולים רפואיים, ביטוחיים ומשפטיים כאחד. בתחילה, מנקודת מבט רפואית, עליית האדרנלין בגופכם בעקבות התאונה, עשויה לטשטש את המודעות שלכם להיקף הפציעות שחוויתם.

בנוסף, חשובה לא פחות היא הפרספקטיבה המשפטית: אי הגעה לקבלת טיפול רפואי מיידי לאחר התאונה, עלולה לספק לחברת הביטוח עילה לטעון נגד קשר ישיר בין התאונה עצמה לבין הנזק שנגרם לכם.

צעד שלישי: דיווח על התסמינים שאתם חווים בשל פגיעתכם

בהזדמנות המוקדמת ביותר לאחר התאונה, במיוחד במהלך הבדיקה הרפואית הראשונית שלכם, חיוני לומר במפורש שנפגעתם בתאונת דרכים. אם התאונה התרחשה במהלך הנסיעה לעבודה או ממנה, הקפידו לציין גם פרט זה – שכן אתם עשויים להיוות זכאים לקבלת פיצוי על תאונת דרכים הנחשבת כתאונת עבודה. המטרה היא להבטיח תיעוד מדוקדק של נזקי הגוף שלכם, כדי להקל על זכאותכם לפיצוי בהמשך.

עצה נוספת ראויה לציון כאשר פונים לטיפול רפואי ראשוני בעקבות תאונה, היא לדווח בפרוטרור על כל תחושת כאב ואי נוחות שאתם חשים, גם אם תחושותיכם עשויות להיראות חסרות משמעות עבורכם. ההיגיון מאחורי זה הוא שלאחר תאונה, אתם עלולים לחוש אי נוחות זניחה לכאורה באיבר אחד, שמעידה למעשה על פגיעה המוקרנת מאיבר אחר שסבל מנזק משמעותי יותר.

עוד נושא שלא נדון לעתים קרובות בהקשר של תאונות דרכים, הוא הטראומה הפסיכולוגית הפוטנציאלית שנגרמת לנפגעיהן. אם אתם מאמינים שסבלתם ממצוקה רגשית כתוצאה מהתאונה, חשוב להכיר בכך שאין בושה לבטא זאת בקול. אל תהססו לחלוק תחושות כאלה עם הגורמים שאליהם אתם פונים לקבלת טיפול רפואי, שכן פעולה זו מבטיחה שתופנו לקבלת הסיוע המקצועי שאתם זקוקים לו בעקבות התאונה, ומגדילה את הסיכויים לכך שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

 

צעד רביעי: יצירת קשר עם עורך דין תאונות דרכים בהקדם

בסמוך לקרות התאונה, כדאי להתייעץ מיידית עם עורך דין תאונות דרכים. צעד זה משמש לייעול תהליך השגת הפיצויים, זירוז הליכים בירוקרטיים הכרוכים בכך ומניעת טעויות מיותרות בתהליך.

לדוגמה, אם פגיעתכם בתאונת הדרכים אירעה בדרך למקום העבודה שלכם, עורך דין הבקיא בדיני נזיקין יכול להדריך אתכם על דרך הפעולה האופטימלית למיצוי זכויותיכם הביטוחיות – למשל, האם לפתוח בהליכים נגד הביטוח הלאומי או חברת הביטוח. יצירת קשר עם עורך דין לתאונות דרכים בהקדם, מבטיחה לא רק שמירה על האינטרסים שלכם אלא גם את יכולתכם להבין את מלוא המשמעויות המשפטיות של מצבכם. גישה זו משפרת באופן משמעותי את הסבירות לתוצאה חיובית למרות הנסיבות העגומות.

צעד חמישי: קבלת דו"ח משטרתי לגבי התאונה 

ברגע שמצבכם הרפואי מאפשר זאת, מומלץ לפנות למשטרה ולבקש אישור רשמי על מעורבותכם בתאונת הדרכים. שלב זה הוא חיוני לתהליך הגשת התביעות בעקבות התאונה. לצורך קבלת האישור, תידרשו לספק מסמכים שונים לשוטרי התנועה, לרבות רישיון הנהיגה שלכם, תעודת זהות, רישיון הרכב, עותק של פוליסת ביטוח החובה שלכם ורשומות רפואיות רלוונטיות.

מעבר להגשת המסמכים הנדרשים, תתבקשו גם למסור לשוטרים את נסיבות התאונה. לאחר מכן, יינתן לכם אישור רשמי מהמשטרה המאשר את האירוע. אישור זה יהיה חיוני במיוחד בעת הגשת תביעה לחברת הביטוח.

צעד שישי: הקפדה על טיפול רפואי עקבי 

הדבר הקריטי ביותר אחרי תאונות דרכים, הוא להתייחס באופן עקבי לרווחתכם הרפואית ולהבטיח שתקבלו טיפול רפואי באופן עקבי ככל שיידרש לכם. לצורך זה, יש להקפיד להגיע לביקורת אצל הרופא המטפל שלכם בעקבות התאונה ולכל טיפול המשך אליו הופניתם. גישה זו משרתת שתי מטרות עיקריות: ראשית, למנוע כל הידרדרות במצבכם, ושנית, לסכל כל טענה פוטנציאלית של חברת הביטוח, שעלולה לטעון כי הנזקים שבגינם נתבעים פיצויים הם חדשים ואינם קשורים לתאונה. על ידי שמירה על רצף טיפולי עקבי, וווידוא שהתיעוד הרפואי שלכם משקף באופן מקיף את התפתחות מצבכם בעקבות הפציעה בתאונה, תוכלו לחזק את הבסיס לתביעתכם ואת היקף הפיצוי שישולם לכם.

צעד שביעי: שמירה יסודית על תיעוד הוצאות, קבלות ורשומות רפואיות 

לאורך התהליך כולו, הכרחי לשמור בקפידה על כל הרשומות הרפואיות הקשורות לטיפולים ולבדיקות שאתם עוברים. חיונית לא פחות היא שמירה קפדנית של קבלות על הוצאות הנובעות מהתאונה – כמו תשלום על נסיעות, טיפולים וסיוע במשק הבית.

יתרה מכך, ישנה חשיבות בולטת להמחשת ההשפעה של התאונה על פוטנציאל ההשתכרות שלכם. לצורך זה, תצטרכו להציג תלושי שכר רלוונטיים וכן להדגים את כל האתגרים התפקודיים בהם אתם נתקלים לאחר התאונה, בעזרת חוות דעת מרופא תעסוקתי. מסמכים אלה משמשים יחד כהוכחה מוחשית להיקף ההפסדים שלכם בעקבות תאונת הדרכים ולכן קריטי לשמור עליהם היטב ואף לייצר מהם עותקים נאמנים למקור.

 

לסיכום

במדריך זה סקרנו שורת צעדים לנקוט מיד לאחר תאונת דרכים, לטובת מימוש זכויותיכם במלואן. לאורך תהליך זה, פנייה לייעוץ משפטי מעורך דין תאונות דרכים מיומן, הוא חיוני כדי למנוע צעדים מוטעים שעלולים לפגוע בזכאותכם לפיצוי. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ליווה נפגעי תאונות דרכים רבים בישראל, בתהליך לקבלת הפיצויים המגיעים להם בעקבות נזקי גוף ורכוש בתאונות דרכים, וישמח ללוות גם אתכם. למידע נוסף – פנו למשרדנו בהקדם.

צעדים לנקוט מיד לאחר תאונת דרכים

איסוף ראיות הוא חיוני בשימור פרטי התאונה, לרבות הנזק והגורמים הסביבתיים התורמים, שהם חיוניים להגשת תביעות פיצויים ולקביעת החבות הביטוחית בהמשך הדרך.

טיפול רפואי מהיר הוא הכרחי עקב פציעות נסתרות אפשריות, שעלולות להיות מוסוות  בתחילה בעקבות רמת האדרנלין הגבוהה בגוף, לאחר התאונה. הדבר חיוני גם לסתירת טענות אפשריות של המבטחות, לפיהן הפציעות לא היו קשורות לתאונה.

דיווח על כל אי נוחות שנפגע תאונת דרכים חווה בעקבותיה, הוא חיוני, שכן גם כאב מינורי לכאורה, עשוי להצביע בפועל על פציעות נסתרות וחמורות יותר, שבהעדר דיווח מהנפגע, לא בהכרח יטופלו במועד. בנוסף, חיוני לתעד את כלל הפגיעות שחווה הנפגע כדי למקסם את פוטנציאל הפיצויים לאחר התאונה.

טיפול רפואי מתמשך ממחיש את חומרת הפציעות ועוזר למנוע ממבטחות לטעון כי נזקי הנפגע נוצרו מחוץ להקשר התאונה או שאינם קשורים אליה כלל. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן