לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

מחלת הסרטן פוגעת באופן משמעותי ביכולת החולה לתפקד ביום יום. בין השאר פוגעת המחלה ביכולת של החולה לייצר הכנסה. בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בנושא פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. מתי מקבלים פטור כזה? מהו הליך קבלת הפטור? מי הגוף האמון על זכויות חולה הסרטן, כולל הפטור ממס הכנסה? למה חשוב להסתייע בעורך דין מומחה בהליך קבלת הפטור? להלן התשובות.

 

מתי מקבלים פטור ממס הכנסה לחולי סרטן? 

חולה הסובל מסרטן מאבד באופן מלא או חלקי את היכולת שלו לייצר הכנסה. זאת, נוסף על הפגיעה הבריאותית והפגיעה באיכות החיים. על מנת לתת מענה, מעניקה רשות המיסים בישראל רשת ביטחון בדמות פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. עם זאת, לפני קבלת הפטור על החולה לעבור הליך שעלול, במקרים רבים, להיות מייגע. קבלת הפטור מתשלומי המס מתאפשרת אם וכאשר מוכחת הן המחלה של החולה והן ההשפעה המשמעותית שלה על היכולת שלו לייצר הכנסה. 

כמו כן, יש השפעה לא קטנה של ההוצאות המצטברות על אנשי המקצוע בדרך לקבלת ההחלטה על מתן הפטור. במקרים שבהם עבר זמן בין גילוי המחלה לבין מועד קבלת הפטור, ניתן לבקש החזר מס עבור תקופת הביניים. 

 

מי זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן?

הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה ניתנת למי שנקבעו לו לפחות תשעים אחוזי נכות משוקללת על ידי המוסד לביטוח לאומי. מי שנקבעו לו 75% נכות, עשוי ליהנות מהקלות במס בקופות גמל בלבד.

 

מהי תקופת הפטור ממס?

הפטור ממס הכנסה עשוי להתקבל לצמיתות, אם מתברר שמדובר במחלה שהמטופל לא יחלים ממנה, או ההשפעה שלי היא לאורך שנים. אולם במקרים מסוימים יתקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן לתקופה של 185 ימים בלבד – שזה בעצם שישה חודשים. בתום התקופה יתבקש המטופל להציג מסמכים והוכחות להמשך המחלה, אם יש בדעתו להמשיך להנות מהפטור במס.

 

מי מעניק את הפטור ממס הכנסה לחולה סרטן?

הגוף האמון על בחינת מצבו הרפואי של מגיש הבקשה הוא המוסד לביטוח לאומי, ככלל, המוסד הזה אמון על קביעת אחוזי הנכות. רשות המיסים מצידה מתייחסת לקביעה של הביטוח הלאומי, ומעניקה לחולה הסרטן את הפטור המלא או החלקי במס.

 

השלבים בהליך קבלת הפטור ממס הכנסה לחולה סרטן

מדינת ישראל היא מדינה בעלת מודעות סוציאלית גבוהה. עם זאת, לצד הרצון לעזור קיים גם הצורך למנוע ממי שאינם ראויים, לקבל כספים מהמדינה. על מנת לוודא שהפטור אכן ניתן מסיבות מוצדקות, עובר כל מועמד לפטור הליך קבוע. 

להלן השלבים השונים בתהליך לקראת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן: 

  1. איסוף מסכים רפואיים: לפני הגשת הבקשה, מומלץ להוריד את טופס הבקשה מאתר המוסד לביטוח לאומי. בטופס מצוינים המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. ככלל, המסמכים הללו כוללים כל מסמך שיש לו נגיעה למחלת הסרטן של המטופל. 
  2. הגשת הבקשה: הגשת הבקשה לקבלת פטור ממס על רקע מחלת סרטן מתבצעת באמצעות טופס 169 של הביטוח הלאומי – טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות. הגשת הטופס כרוכה בתשלום של 679 ₪ במועד כתיבת שורות אלה. חשוב למלא את הטופס בצורה נכונה ומדויקת. בשלב הזה כדאי, ואפילו צריך, להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין המתמחה בנושא פטור ממס הכנסה, בדגש על פטור בגין מחלת הסרטן.
  3. מסמכים הקשורים באחוזי נכות: אם למטופל יש אחוזי נכות שנקבעו עבורו זה מכבר, גם אם אינם מיוחסים דווקא למחלת הסרטן, חשוב לצרף אותם בשלב הזה. גם אם אחוזי הנכות כתוצאה מסרטן לא יגיעו לסכום של 90 אחוזי נכות, הרי שאחוזי נכות מצטברים מנושאים אחרים, אם ישנם, יכולים לסייע בהשגת הפטור הדרוש. חשוב להדגיש שאת המסמכים אין מגישים לביטוח הלאומי, אלא לפקיד השומה של מס הכנסה באזור המגורים. 
  4. ועדה רפואית: השלב הבא אחרי הגשת כלל המסמכים, הוא בדיקת המטופל על ידי ועדה רפואית. הוועדה מורכבת משני נציגים לכל הפחות – רופא ומזכיר. לעיתים יש גם נציגים נספים על פי הצורך. הוועדה תבחן את המסמכים הרפואיים הקיימים, ובמקרה הצורך המטופל גם ייבדק על ידי אופי, שאמור להימצא בכל ועדה. בתום הפגישה יכתוב הרופא את המסקנות שלו באשר לחולה.

בכל אחד מהשלבים, חשוב שעורך הדין של המטופל יהיה מעורב. מדובר בעורך דין מקצועי, המתמחה בתחום ומכיר היטב את הדרישות של הוועדות הרפואיות ובכלל. עורך הדין ידאג לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים ולהציג את עניינו של החולה בפני רשות המיסים ובפני הוועדה הרפואית. אף שהוועדה הרפואית שייכת למוסד לביטוח לאומי, את ההחלטה על מתן פטור ממס הכנסה לחולי סרטן מקבלים אנשי המקצוע של רשות המיסים.

אם ההחלטה שהתקבלה לא עולה בקנה אחד עם הצרכים והרצונות של התובע, קיימת אפשרות להגשת ערר. הגשת הערר צריכה להתבצע בתוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה של הוועדה. אחרי המועד הזה ההחלטה חלוטה, ולא ניתן לערער עליה.

 

לסיכום

תביעת פיצויים עקב מחלת הסרטן נועדה לפנות הכנסה גבוהה יותר לצורך הטיפולים, ולצורך מימון ההוצאות שעלולות להיות משמעותיות. בחלק ניכר מהמקרים אין לחולה הסרטן הזדמנות שנייה, למרבה הצער. כיוון שכך, הדבר הנכון לעשות הוא להסתייע בעורך דין בהגשת התביעה. עורך הדין יבדוק את המסמכים הרלוונטיים וימלא כנדרש את טופס הבקשה, כמפורט לעיל, ובהמשך, הוא ילווה את החולה כל הדרך עד לקבלת ההטבה. 

זקוקים לסיוע משפטי איכותי במימוש זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן? משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כאן לשירותכם. אל תהססו לפנות אלינו בהקדם!

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה למי שחלה בסרטן נקבעת ע"י וועדה רפואית של הביטוח הלאומי. מי שנקבעו לו 90% נכות זכאי לקבלת פטור ממס עקב מחלת הסרטן. מי שנקבעו לו אחזי נכות נמוכים, אך לא פחות מאשר 75% נכות, יקבל הקלות במס אך ורק על רווחים בקופות הגמל, אם יש לו כאלה.

קביעת אחוזי הנכות מתבססת על טופס בקשה ממולא כנדרש, הצגת המסמכים הרלבנטיים וועדה רפואית שקובעת בסוף את אחוזי הנכות. ואולם אחד המרכיבים המרכזיים בדרך לקביעת אחוזי הנכות הוא מילוי טופס הבקשה, שהוא טופס 168 של מס הכנסה. חשוב להקפיד על מילוי הסעיפים הרלבנטיים וצירוף המסמכים, אחרת התביעה תידחה על הסף.

גובה ההטבה במס בעקבות מחלת הסרטן הוא נגזרת של אחוזי הנכות. אם לחולה נקבעו אחוזי נכות של 90%, הוא יזכה לפטור ממס עבור הכנסות של עד 615,000 ₪ מעבודה או מהכנסות ממשלוח יד כעצמאי. אם לחולה יש הכנסות משכר דירה, הפטור ממס חל על הכנסה של עד 72,960 ₪ בשנה. 

חולה סרטן שחלק מההכנסה שלו או ההכנסה במלואה מגיע מפיצויים או ביטוחים שונים, יהיה זכאי לפטור ממס עבור הכנסה שנתית שאיננה עולה על שלוש מאות אלף (300,000) ₪. כל הכנסה מעבר לכך תהיה חייבת במס על פי מדרגות המס הקבועות. 

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן