לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פגיעה באצבעות ביד בעבודה

מחלות כף היד הן פגיעות שכיחות בקרב עובדים המבצעים מאמץ פיזי חוזר ונשנה או נדרשים לתנועות ידיים מאומצות באופן חריג במהלך עבודתם. פגיעה באצבעות ביד בעבודה גורמות לכאבים, אובדן תחושה וליקויים תפקודיים בידיים, מה שפוגע לא אחת, ביכולת לבצע את העבודה ובאיכות החיים. מאמר זה יסקור סוגים שונים של מחלות כף יד הקשורות לעבודה ואת הזכויות הרפואיות המגיעות לבעליהן.

 

פגיעה באצבעות ביד בעבודה – סיכון מקצועי שכיח

בכל תחום עיסוק קיימים סיכונים מסוימים החושפים את העובדים לפציעות ונזקים. סיכונים אלה כוללים לא רק פגיעות חד פעמיות כגון נפילות, שברים או חתכים המוגדרים כתאונות עבודה, אלא גם מחלות מקצוע. בניגוד לתאונות, מחלות מקצוע נגרמות מפעילות חוזרת לאורך זמן, חשיפה ממושכת לתנאים לקויים וכדומה. הן עלולות לפגוע בשכירים ובעצמאים כאחד. הבשורה המעודדת לעניין זה, היא שבמקרה של מחלת מקצוע מוכחת, כדוגמת פגיעה באצבעות ביד בעבודה, הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי בהתאם לחומרת הנזק.

 

אילו סוגים של פגיעות יד מוכרים כמחלות מקצוע בביטוח לאומי?

בין מחלות כף היד הנפוצות והמוכרות בתור מחלות מקצוע ניתן למנות את הפגיעות להלן:

  • תסמונת התעלה הקרפלית (CTS) – זוהי דלקת הנגרמת מלחץ על העצב המדיאני באזור שורש כף היד, כתוצאה מתנועות חוזרות ונשנות לאורך זמן או אחיזה ממושכת בכלים רוטטים. פעולות שכיחות הקשורות ל- CTS כוללות שימוש במברגות, פטישים, כלי עבודה פנאומטיים, הקלדה, כתיבה, גלילת עכבר ועבודה בפס ייצור. תסמינים אופייניים כוללים זרמים, נימולים, עקצוצים, תחושת שריפה והירדמות ביד. האבחנה נעשית באמצעות בדיקת EMG ולעיתים מזכה בפיצוי כספי מביטוח לאומי כמחלת מקצוע.
  • מרפק טניס (Tennis Elbow) – מדובר בפציעת כף יד שכיחה, למרות שמה. זוהי דלקת כרונית בחלק החיצוני של המרפק המאופיינת בכאבים מקומיים, חולשה באחיזה וקושי בביצוע מטלות בסיסיות כמו פתיחת דלתות או פקקים. הפציעה נגרמת מעומס יתר על שרירי האמה, למשל בהרמת משקלים כבדים או פעילות ספורטיבית, ומאופיינת בכאב ממוקד בחלק החיצוני של המרפק. אבחנה וטיפול נכונים חשובים כדי למנוע החמרה.
  • מרפק גולף (Golf Elbow) – זוהי דלקת כרונית בחלק הפנימי של המרפק, בגידים האחראים בין היתר על תנועת האצבעות ושורש כף היד. הסימפטומים דומים לאלו של מרפק טניס – כאבים מקומיים, חולשת אחיזה וקושי במטלות בסיסיות כגון סיבוב מפתחות או לחיצת יד. הפציעה נובעת מעומס יתר על שרירי האמה, למשל בהרמת משקלים כבדים או תנועות סיבוביות חוזרות. הכאב האופייני ממוקד בחלק הפנימי עליון של המרפק.
  • אצבע הדק (Trigger Finger) – זו דלקת בגידים וברקמות המכופפות את האצבעות, הנגרמת ממאמץ יתר או תנועות חוזרות של הידיים. עובדים הסובלים ממנה מתלוננים על אצבעות "מאובנות", "ננעלות" או "קופצות" בזמן עבודה או מנוחה. תסמינים נוספים כוללים נפיחות וכאב בכף היד. פגיעה זו נפוצה במיוחד בקרב עובדי כפיים (חשמלאים, מכונאים, מסגרים וכו') האוחזים כלים בלחץ רב או מבצעים תנועות חוזרות רבות.
  • תסמונת התעלה הקוביטלית (Cubital Tunnel Syndrome) – הכוונה הינה ללכידת העצב האולנרי באזור המרפק, הנגרמת בדרך כלל ממאמצי משיכה והרמת משאות כבדים. התסמינים כוללים כאבים בזמן משיכה וירידה בתחושה באצבעות זרת וקמיצה. עובדים רבים בתעשייה ובייצור סובלים מבעיה זו, ויכולים להיות זכאים לפיצוי כספי בהיותה מוכרת כמחלת מקצוע במקרים מסוימים.
  • ארתריטיס של כפות הידיים (Osteoarthritis) – מדובר בשחיקה של הסחוס במפרקי האצבעות, הגורמת לחיכוך בין המפרקים ומובילה לכאב עמוק באגודלים ובאצבעות. מצב זה נגרם לרוב מביצוע פעולות חוזרות ונשנות עם האצבעות או מאחיזה ממושכת בכלי עבודה לאורך זמן. השחיקה בסחוס גורמת לכאבים כרוניים ופוגעת בתפקוד הידיים.

כל אחת ממחלות כף היד המפורטות כאן יכולה להיגרם כתוצאה מעבודה. מחלות מקצוע אלו מלוות בדרך כלל בכאבים עזים הפוגעים באיכות החיים. המצב עלול לגרום לאי כושר עבודה זמני או קבוע, בהתאם לחומרת הפגיעה, כאשר כאבים כרוניים וירידה בתפקוד הידיים הם סיכונים משמעותיים כתוצאה ממחלות כף היד הקשורות לעבודה.

 

האם ניתן לקבל פיצוי בגין פגיעה באצבעות ביד בעבודה וכיצד?

במקרה של פגיעה באצבעות ביד המהווה מחלת מקצוע, יש להגיש תביעה להכרה בפגיעה. עובד שאינו יכול לחזור לעבודתו עקב המחלה, ונעדר לצורך בדיקות, טיפולים ואבחון, עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי. גם עובד הממשיך לעבוד למרות הסבל מהמחלה, עשוי להיות זכאי לפיצוי. ועדה רפואית בביטוח לאומי, בודקת האם הפגיעה עומדת בקריטריונים להכרה כמחלת מקצוע, וקובעת את אחוזי הנכות וגובה הפיצוי בהתאם.

 

אילו סוגי פיצויים משולמים מביטוח לאומי בגין פגיעה באצבעות ביד בעבודה?

עובד שנפגע בתאונת עבודה, רשאי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה. בשלושת החודשים הראשונים לאחר הפגיעה הוא יהיה זכאי לדמי פגיעה בשיעור של 75 אחוזים ממוצע שכרו בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה, ולאחר מכן תיקבע זכאותו בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו בוועדה רפואית.

בשלב זה, אם יקבעו לו פחות מ- 9% נכות, לא יהיה זכאי להמשך תשלומים מביטוח לאומי.
לעומת זאת, בטווח של 9% עד 19% נכות – הנפגע יקבל מענק נכות חד פעמי לפי השכר הממוצע שלפני הפגיעה שלו ושיעור הנכות שנקבע לו.

לבסוף, מנכות של 20% ומעלה – הנפגע יזכה בקצבה חודשית קבועה בגין נכותו מעבודה.

 

מתי ניתן להגיש תביעת נזיקין בגין פגיעת אצבעות בעבודה?

אם פגיעה באצבעות ביד בעבודה נבעה מרשלנות של צד שלישי כלשהו, לנפגע תהיה עילת תביעה בנזיקין לקבלת פיצויים על הנכות והמגבלות שנגרמו לו. לדוגמה, אם המעביד התרשל או לא הסביר לעובד את הסיכונים בעבודה או לא סיפק אמצעי בטיחות, ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד המעביד. גם יצרן או ספק מכונה לא בטיחותית עלולים להיות אחראים בנזיקין. מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בנזיקין וביטוח לאומי כדי לבדוק את האפשרויות לתביעת פיצויים.

 

על האתגרים הכרוכים בקבלת פיצויים מהביטוח הלאומי בגין פגיעה באצבעות היד בעבודה

המוסד לביטוח לאומי, כמו חברות ביטוח אחרות, אינו נוטה לאשר בקלות תביעות פיצויים לנפגעי עבודה. הגשת תביעה דורשת היכרות עמוקה עם החוקים והנהלים והתמצאות בבירוקרטיה. זאת בזמן שאתם סובלים מהמחלה, מתקשים בפעולות יום יומיות ואף מפסידים הכנסה. לכן חיוני לפנות למשרד עו"ד שיסייע לכם במילוי טפסים, הכנה לוועדה הרפואית וליווי לאורך התהליך, באמצעות צוות מקצועי המתמחה בתביעות מסוג זה. המטרה היא להבטיח שתקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק.

 

לסיכום

מחלות כף היד כוללות מגוון רחב של פגיעות שעלולות לנבוע מעבודה, כגון תסמונת התעלה הקרפלית, מרפק טניס או גולף, אצבע הדק ועוד. מחלות אלו מאופיינות לרוב בכאבים, נמלול וירידה בתפקוד הידיים, ולעיתים אף גורמות לאי כושר עבודה זמני או קבוע.

עובד שחלה במחלת מקצוע זכאי על פי חוק לפיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי, לאחר הכרה במחלה וקביעת אחוזי נכות. עם זאת, תהליך הגשת התביעה וקבלת הפיצויים יכול להיות מורכב ומתיש. אולם ליווי משפטי מקצועי עשוי לסייע רבות ולשפר הסיכויים לקבלת מלוא הזכויות.

לכן אם נפגעתם בידכם בעבודתכם, זה הזמן לפנות להתייעצות במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת ליווי וייעוץ בתהליך.

פגיעה באצבעות ביד בעבודה

מקצועות רבים מצריכים שימוש ממושך וחוזר בידיים, מה שחושף את העובדים בהם לסיכון גבוה יותר לפתח מחלות מקצוע באצבעות ובכפות הידיים. המקצועות העיקריים הקשורים לבעיות אלה הם עבודות תעשייה, ייצור ואריזה, נגרות, מסגרות, שיפוצים, מכונאות והפעלת ציוד כבד. עם זאת, מחלות מקצוע בידיים אינן מוגבלות רק למקצועות אלה ועלולות להופיע גם במקצועות נוספים הדורשים שימוש אינטנסיבי בידיים.

ממש לא. גם עובדים בתחומי ההייטק, הכותבים או העוסקים בתכנות, אשר נדרשים לשבת שעות ארוכות מול מחשב ולהקליד ללא הפסקה, חשופים לסיכון מוגבר לפציעות בכפות הידיים. השימוש האינטנסיבי והממושך במקלדת עלול לגרום לבעיות ופגיעות באצבעות ובכף היד גם בקרב עובדים אלה.

על מנת לקבל פיצוי יש צורך בהגשת תביעה והכרה של המוסד לביטוח לאומי במחלה כמחלת מקצוע. ועדה רפואית בודקת האם הנפגע ופגיעתו עומדים בקריטריונים, קובעת אחוזי נכות ואת גובה הפיצוי בהתאם לחומרת הנזק.

כן, גם עובד שבוחר להמשיך בעבודתו למרות הסבל ממחלת המקצוע, עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי מהביטוח הלאומי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן