לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

אילו סוגי קצבאות יעניקו לכם פטור ממס הכנסה?

החובה לשלם מס הכנסה היא משמעותית, מכיוון שהיא מאפשרת למדינה לגבות כספים מהאזרח ולתפעל את שירותיה לאזרח בתחומים שונים. עם זאת, התשלום של מס הכנסה הוא שונה מאדם לאדם, ויכול גם להשתנות על בסיס חודשי בהתאם לגובה ההכנסה ולפרמטרים נוספים. השאלה הגדולה היא אילו סוגי קצבאות יעניקו לכם פטור ממס הכנסה לגמרי? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

אילו סוגי קצבאות יעניקו לכם פטור ממס הכנסה?

אנשים רבים מתמודדים עם מצבים שונים בחייהם, וחלקם אף מעניקים להם הנחות והטבות בנושא של מס הכנסה. למעשה, המדינה מבינה שיש אנשים שזקוקים את הכסף להתמודדות קשה ויום יומית, ו"מוותרת" על חלקם היחסי בעול הכללי בניהול הכלכלה המדינית. המצבים לכך הם מאוד ספציפיים ואנשים נאלצים לעבור ועדות ומשפטים כדי להשיג את ההטבות הללו, אך כדאי מאוד להכיר אותן.

 

מהן הקצבאות שמעניקות פטור ממס הכנסה?

יש כמה מקרים של קצבאות המעניקות פטור ממס הכנסה שכדאי להכיר ולנצל במקרה הצורך:

  1. קצבת נכות
  2. קצבת זקנה
  3. קצבת שארים
  4. קצבאות לאסירי ציון
  5. הכנסות לעיוורים ונכים

אולם יש לציין כי לא כל הקצבאות מגיעות באופן אוטומטי, ולעיתים יש להתמודד עם משרדים ממשלתיים כדי להשיג את מה שמגיע לכם. הנה הקצבאות הרלוונטיות.

 

מדוע קצבת נכות מעניקה פטור ממס הכנסה?

קצבת נכות היא קצבת מס ייחודית שנועדה לפטור אנשים עם מוגבלות מרכזית ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה זה ניכוי בתשלום מס הכנסה או פטור ממנו לחלק או לכל כנסה של קבוצה מסוימת של אנשים. הפטור ממס הכנסה בקצבת נכות מבוסס על הגישה המדינה להבטיח הגנה ותמיכה לאנשים עם מוגבלות מרכזית כחלק מהמדיניות הסוציאלית והקיומית. חוקת המס בישראל מספקת קצבת נכות המאפשרת פטור ממס הכנסה לאנשים עם מוגבלות מרכזית שעומדים בתנאים המקובלים. 

 

איך קצבת זקנה מעניקה פטור ממס הכנסה?

קצבת זקנה היא קצבת מס הנועדת לפטור אנשים המתמודדים עם תנאי זקנה מסוימים מתשלום מס הכנסה. הפטור נועד לסייע לאנשים בגיל המבוגר להתמודד עם הוצאות מרכזיות נוספות ולתמוך בקיום מתמשך במהלך תקופת הזקנה. בישראל קיימת קצבת זקנה שמאפשרת פטור ממס הכנסה לאנשים בגיל 67 ומעלה (בהתאם להוראות התקנות המס) והיא בגובה 1,500 ש"ח ליחיד או 2,300 ש"ח לזוג. כמו כן, הקצבה איננה פטורה מניכויים אחרים ובנוסף, אם יש הכנסות מגורם מקביל לביטוח לאומי בחו"ל, גם עבורן לא ישולם מס בישראל.

 

מתי קצבת שארים מעניקה פטור ממס הכנסה?

קצבת שארים היא קצבת מס המסייעת בפטור ממס הכנסה לאנשים שנחשבים כ-"שארים" – כלומר בן או בת הזוג, או הילדים. פטור ממס הכנסה בקצבת שאירים ניתן בדרך כלל לאנשים שאין להם מקור הכנסה קבוע, או הכנסה מתוך עיסוק רגיל ומסורבל. בישראל יש קצבת "שארים" שמאפשרת פטור ממס הכנסה לאנשים שמקבלים הכנסה סותרת קבועה מגורם שאינו מהווה עיסוק מסורבל ורגיל. על פי רשות המיסים, קצבת שארים נחשבת להכנסה פטורה ממס, והיא מוגבלת עד לתקרה חודשית של כ-9,000 ש"ח.

 

האם קצבה לאסירי ציון מעניקה פטור ממס הכנסה?

קצבה לאסירי ציון היא קצבת מס מיוחדת שמקנה פטור ממס הכנסה לאסירים ששוחררו מבתי סוהר אחרי תקופת מאסר. הפטור ממס הכנסה בקשר לקצבת לאסירי ציון ניתן בדרך כלל כחלק ממדיניות הסוציאלית של המדינה לסייע לאסירים ששוחררו להתגבר על קשיים פיננסיים ולהשתלב מחדש בחברה. התנאים לפטור ממס הכנסה בקשר לקצבת לאסירי ציון עשויים לכלול תנאים כגון משך תקופת המאסר, עמידה בתנאים ספציפיים לאחר שחרור וכדומה. במקרים מסוימים יקבל האסיר קצבה גם לאחר פטירתו.

 

כיצד בא לידי ביטוי פטור ממס לעיוורים ונכים?

קצבות מס לעיוורים ונכים מתייחסות לאנשים שסובלים ממגבלות פיזיות או חושיות ומתבצעות כחלק ממדיניות הסוציאלית של המדינה לסייע ולתמוך באנשים עם מגבלות. כדי לקבוע את גובה הקצבה, ישנו מערך הקובע את האובדן הפיזי או החושי, ומעניק אישור רשמי למגבלות מקצועיות ורמת התוקף שלהן. מי שמחזיק בתעודת עיוור או הוכר כנכה ברמה של 100 אחוז בישראל, זכאי לפטור מלא ממס הכנסה. 

 

מדוע צריך להיות אקטיביים בהשגת פטור ממס הכנסה?

הרבה אנשים שואלים את עצמם אילו סוגי קצבאות יעניקו לכם פטור ממס הכנסה ואיך אפשר לנצל את המצב בצורה הטובה ביותר. חשוב לציין שהקצבאות הללו בדרך כלל לא באות כפעולה יזומה של המדינה, אלא אנשים צריכים להיות אקטיביים כדי להשיג אותן. בהרבה מקרים, לוקח זמן לקבל משהו כמו תעודת עיוור או נכות באחוז גבוה, כדי לקבל את אותן קצבאות. יש להגיש מסמכים רבים, לעבור תהליכים בירוקרטיים ובאופן כללי להיות אסרטיביים מול רשויות שעלולות להיות אטומות. הבעיה היא שלא תמיד אפשר לעשות את זה לבד, ויש להסתייע באיש מקצוע איכותי שיעשה את העבודה הקשה עבורכם.

 

לסיכום

כאשר אתם שואלים את עצמכם אילו סוגי קצבאות יעניקו לכם פטור ממס הכנסה אבל לא יודעים כיצד לפעול, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, כדי לקבל סיוע. עורך דין טוב יעזור לכם בהתמודדות הבירוקרטית והלוגיסטית מול הרשויות, הוא יאגד את המסמכים השונים, יגיש אותם וגם יפנה אתכם לוועדות הרלוונטיות. בנוסף, הוא גם יהיה שם לצידכם אם וכאשר תצטרכו להתמודד עם הנושא בבית המשפט. חשוב מאוד לפנות לעורך דין המבין בתחום, וכזה שמכיר את נושא מס הכנסה על בוריו, מפני שרק כך אפשר להשיג את מה שמגיע לכם.

רוצים לבדוק אילו סוגי קצבאות יעניקו לכם פטור ממס הכנסה, בעזרת עורך דין מנוסה? משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ישמח לסייע לכם. פנו למשרדנו בהקדם!

אילו סוגי קצבאות יעניקו לכם פטור ממס הכנסה?

חלק מקצבאות לפטור ממס הכנסה מחולקות באופן זמני עד לשיפור או שינוי המצב הרפואי. עם זאת, תעודת עיוור למשל, מחלה שאין לה מרפא, היא קבועה, כמו גם קצבה של אסירי ציון או קצבה של זקנה ושארים. מנגד, כל קצבה הנוגעת למצב רפואי שיכול להשתפר, היא כאמור זמנית.

כאמור, אנשים שנולדים עם מומים שונים כמו עיוורון, או מקבלים את הקצבאות בגילאים צעירים בעזרת ההורים שלהם, לא בהכרח זקוקים לעורכי דין כדי להמשיך ולקבל את הקצבאות. עם זאת, כאשר מדובר במצב בו צריך להיות אקטיביים, ויש שינוי כלשהו במצב המשפחתי או הרפואי, תצטרכו לעבוד עם עורך דין טוב שיעזור לכם לצלוח את התהליך בצורה הטובה ביותר.

הקצבאות מחולקות מתוך מחשבה שיש אנשים שהכסף שהם מכניסים יכול להיות להם כעזר למצבים הלא פשוטים שהם נמצאים בהם. אין כל ערך לקחת כסף לאדם שזקוק לכל שקל על מנת להתמודד עם המצב שלו, גם אם זה אומר ויתור על הכנסות שאמורות ללכת לטובת הכלל.

ההתמודדות עם המערכות המסועפת של המשרדים הממשלתיים היא אינה פשוטה, ודורשת המון כוחות נפשיים ואפילו נוכחות פיזית. יש לאסוף מסמכים, לתעד אותם, להגיש אותם וכמובן להופיע בפני ועדות. הנושא הוא מאוד מסורבל ולא כזה שמסייע לאדם הפשוט. לכן, עורך דין טוב שמטפל בנושא, מכוון אתכם ומלווה אתכם פיזית ונפשית, הוא נכס אמיתי.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן