לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

כאבי גב תחתון תאונת עבודה

כאבי גב תחתון הם אחת התופעות השכיחות ביותר בקרב עובדים במקצועות פיזיים. פגיעות אלו נגרמות בדרך כלל מאירוע חריג כמו הרמת משא כבד, אך לעיתים הן מצטברות עם הזמן בשל תנאי העסקה מאתגרים או עבודה מאומצת מאוד. למרות שלא קל להוכיח זאת, במקרים מסוימים נחשבים כאבי גב תחתון תאונת עבודה המזכה את העובד בפיצויים.
בשורות הבאות נסביר במה כרוך התהליך להכרה בכאבים בגב התחתון בחזקת תאונת עבודה במוסד לביטוח לאומי ואילו זכויות ההכרה בנפגע העבודה, עשויה להניב לטובתו.

 

כאבי גב תחתון תאונת עבודה נפוצה

פגיעות בגב התחתון הן שכיחות במקומות עבודה רבים. פגיעות אלה נגרמות בדרך כלל כתוצאה מאירוע חריג, כגון סיבוב פתאומי של עמוד השדרה, הרמה של משא כבד מדי, משיכה או דחיפה של חפץ כבד, או ישיבה ממושכת בתנוחה לא נוחה. פגיעות גב שמקורן בעבודה דורשות לעתים קרובות טיפול רפואי מתמשך, וכן תקופת החלמה ושיקום הולמת.

 

גורמים אפשריים לכאבי גב תחתון הנגרמים כתוצאה מפציעה במקום העבודה

קיימים מספר גורמים אפשריים לכאבי גב הנגרמים כתוצאה מפציעה במקום העבודה. כאבים אלו יכולים להופיע בעקבות אירוע חד פעמי, כגון הרמת חפץ כבד במיוחד. כמו כן, הם יכולים להיות תוצאה של עומס מצטבר ומתמשך על שרירי הגב, הרצועות או הדיסקים המגינים על החוליות. גם תנועות חוזרות של הרמה, משיכה, דחיפה, נשיאה ואף ישיבה ממושכת בתנוחה לא נכונה, עלולות בסופו של דבר לגרום נזק לגב ולכאב.

 

פגיעות נפוצות בגב הקשורות לעבודה

פגיעות נפוצות בגב הקשורות לעבודה כוללות בין היתר:

  • פריצת דיסק – פריצת דיסק נגרמת כתוצאה מתנועה פתאומית ולא נכונה של החוליות, הרמת משקל כבד בצורה לא נכונה, או חבלה בגב עקב תאונת דרכים או תאונת עבודה. התזוזות בחוליות גורמות לכאבי גב.
  • פגיעות בעמוד השדרה – כולל שבר בחוליה, פריצת דיסק או תזוזה של חוליה. פגיעה בחוט השדרה עלולה לגרום לקשיי תפקוד בידיים, הירדמות ברגליים, פגיעה בשלפוחית או בתפקודים אחרים. במקרים קשים עלולה להיגרם נכות רפואית גבוהה עם פגיעה תפקודית קשה.

כאשר הכאב בגב התחתון הוא מתמשך, הוא עלול ללוות את האדם לאורך זמן רב, ולפגוע במידה ניכרת בכושר התפקוד של בחיי היום יום, כמו גם בכושר עבודתו.

 

זכויותיהם של הסובלים מכאבי גב תחתון בעקבות תאונת עבודה

הסובלים מכאבי גב תחתון בעקבות תאונת עבודה עשויים להיות זכאים לזכויות רפואיות שונות מגורמים מבטחים שונים, לרבות:

דמי פגיעה

ניתן להכיר בפגיעת גב שנגרמה מחבלה ישירה או מעומס מצטבר בעבודה (מיקרוטראומה) כפגיעה בעבודה בביטוח הלאומי. במקרה של הכרה, קמה זכאות לדמי פגיעה ב-90 הימים הראשונים. לאחר מכן הפיצוי ייקבע לפי אחוזי הנכות שנקבעו.

קצבת נכות

בדרך כלל פגיעה בגב לבדה אינה מזכה בקצבה, אלא אם כן היא קשה ביותר. שילוב של פגיעת גב ומחלות נוספות עשוי להוביל לקצבה בתנאים מסוימים. נכות של 10-19% מזכה במענק חד פעמי, ו- 20% ומעלה מזכה בקצבה חודשית לצמיתות או לתקופה קצובה.

פטור ממס

כדי לקבל פטור ממס הכנסה נדרשת נכות משוקללת בשיעור של מעל 89%. שילוב של פגיעת גב ופגיעות חמורות נוספות עשוי להוביל לפטור.

 

במה כרוך התהליך להכרה בכאבים בגב התחתון בחזקת תאונת עבודה במוסד לביטוח לאומי?

בעקבות תאונת עבודה שאירעה לעובד והותירה אותו עם כאבים בגב התחתון, יש למלא טופס בשם "טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה – שכיר" (טופס ב"ל 250), על מנת לאפשר קבלת טיפול הולם. לעומת זאת, עצמאיים שנפגעו בתאונת עבודה נדרשים למלא טופס אחר בשם ב"ל 283.

 

מהם התנאים להכרה באובדן כושר עבודה עקב פגיעת גב תחתון בעבודה?

כדי שעובד יוכר כזכאי לפיצוי בגין אובדן כושר עבודה עקב פגיעת גב בעבודה, עליו להוכיח קיומו של קשר סיבתי בין הפגיעה לבין תנאי העבודה שלו. כלומר, עליו להראות שהפגיעה אכן נגרמה לו במהלך העבודה וכתוצאה ממנה, ושהיא אינה נובעת ממצב בריאותי קודם שהיה לו ואשר אינו קשור לתאונת העבודה. רק הוכחת קשר סיבתי ישיר בין העבודה לפגיעה תאפשר לעובד לקבל פיצוי.

אולם הוכחת הקשר הסיבתי בין הפגיעה לבין העבודה אינה פשוטה במקרים רבים, שכן לאחוז ניכר באוכלוסייה יש בעיות גב טבעיות הנובעות ממצב ניווני.

בנוסף, במקרים רבים קשה לשייך פגיעה מסוימת ישירות לעבודה, במיוחד כאשר מדובר בפגיעה מצטברת שנגרמה בשל תנאי עבודה לאורך זמן.

זאת ועוד – כאשר עסקינן בתביעה כנגד המעביד, על העובד להוכיח גם את אחריות המעביד לפגיעה, למשל על ידי הוכחה שהמעביד לא עמד בנהלי הבטיחות בעבודה, או שלא סיפק הדרכה מתאימה לעובד.

 

האם כאבי גב תחתון בהכרח מובילים לקביעת אחוזי נכות?

לא. ברוב המקרים, כאבי גב כשלעצמם אינם מובילים לקביעת אחוזי נכות בביטוח לאומי.
הנכות נקבעת בהתאם למידת ההגבלה בתנועת הגב ולחולשת השרירים. הבדיקות השונות כגון צילומי רנטגן, CT ו- MRI, מסייעות להסביר את הסיבה והמקור לכאבים ולהגבלות בתנועה.
כלומר, בדיקות אלו עוזרות לתמוך בטענותיו של מבקש קצבת נכות מעבודה מול ביטוח לאומי, אך כשלעצמן אינן קובעות נכות, אלא רק מאששות קיומה של סיבה אורגנית לתסמינים שאודותיהם מדווח הנבדק.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים ניתן להוכיח כי הפגיעה בגב נגרמה כתוצאה מתאונת עבודה. במקרים אלה, המוסד לביטוח לאומי מעניק פיצויים וקצבאות שונים בהתאם לחומרת הנזק שנגרם לעובד.

אחוזי הנכות שייקבעו לעובד בעקבות פגיעה בגב יהיו בהתאם להגבלת התנועה, למיקום המדויק של הפגיעה, ובהתבסס על הנכות האורטופדית (פגיעה בשלד) והנכות הנוירולוגית (פגיעה במערכת העצבים).

 

חשיבות הפנייה לייעוץ משפטי בנושא ההכרה בכאבי גב תחתון כתאונת עבודה

אם נפגעתם בגבכם התחתון במהלך העבודה, מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה מומחה ומנוסה לגבי האפשרויות המשפטיות שעומדות בפניכם. הדבר נכון במיוחד אם נגרמו לכם בעקבות הפגיעה נזקים משמעותיים ו/או הפסדים כלכליים. במצב כזה, ייתכן בהחלט שיש לכם זכויות משפטיות שראוי שתנצלו, ועורך דין מיומן יוכל לסייע לכם בכך. בכל מקרה, הגשת תביעה מול הביטוח הלאומי או חברות הביטוח אינה הליך שכדאי לכם לנהל בעצמכם ללא ייעוץ מקצועי.

 

לסיכום – כאבי גב תחתון תאונת עבודה

כאבי גב תחתון הם מן הפגיעות השכיחות ביותר במקומות עבודה, ונגרמים בדרך כלל מאירוע חד פעמי או מעומס מצטבר על פני זמן ארוך. אולם חשוב לדעת כי הוכחת הקשר הסיבתי בין הפגיעה לעבודה, אינה פשוטה תמיד, בשל השכיחות הגבוהה של בעיות גב טבעיות באוכלוסייה הכללית. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן להוכיח כי מדובר בתאונת עבודה ולקבל פיצוי הולם מהביטוח הלאומי.

אם נפגעתם בגבכם במהלך העבודה, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ממשרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש, כדי לברר מהן זכויותיכם החוקיות והאפשרויות העומדות בפניכם למימושן.

לפרטים נוספים ותיאום שיחת ייעוץ ראשונית – פנו אלינו כעת.

כאבי גב תחתון תאונת עבודה

פגיעה בעמוד השדרה כתוצאה מתאונת עבודה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון סימנים, בהם: שבר באחת החוליות, פריצת דיסק בין החוליות או תזוזה של אחת החוליות ממקומה. בנוסף, הפגיעה עלולה לגרום נזק עצבי אשר יתבטא בקשיים תפקודיים כמו בעיות בתנועת הידיים, הירדמות ברגליים, ליקויים בתפקוד השלפוחית ועוד.

שתי סיבות מרכזיות לפריצת דיסק הקשורה לעבודה הן: תנועה פתאומית ולא נכונה של עמוד השדרה והחוליות סביבו, לדוגמה כתוצאה מסיבוב חד, והרמת משקל כבד בצורה לקויה. מעבר לכך, גם תאונת דרכים או תאונת עבודה המביאה לחבלה ישירה בגב יכולה לגרום לפריצת דיסק.

הוכחת קשר סיבתי בין פגיעת גב לבין העבודה אינה פשוטה לעיתים קרובות. זאת מאחר שלאחוז גדול באוכלוסייה יש מצב ניווני טבעי של הגב, ולכן קשה לייחס בוודאות פגיעה ספציפית לעבודה. בנוסף, כאשר הפגיעה נובעת מעומס מצטבר על פני זמן רב ולא מאירוע חד פעמי, הקושי בהוכחת הקשר הסיבתי גדל.

אחוזי הנכות לנפגעי עבודה, נקבעים על ידי הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, בהתבסס הן על מידת הגבלת התנועה שנגרמה כתוצאה מהפגיעה, והן לפי מיקום הפגיעה בגב – כאשר פגיעה באזורים מסוימים חמורה יותר. בנוסף, בחינת מרכיב הנכות האורטופדי (השלדי) והנכות הנוירולוגית (העצבי) ושילובם, תורמת לאחוזי הנכות הסופיים שייקבעו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן