לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה

גמלת סיעוד נועדה לאפשר לקשיש לקבל שעות טיפול וסיעוד, מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה ושעות ביקור במרכז לקשיש. עם זאת, קשישים רבים מעדיפים להעניק גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה אשר מסייע להם. מה המטרה של קצבת סיעוד? באילו מצבים אפשר להמיר את הקצבה לכסף? מתי אפשר לקבל גמלת סיעוד כתשלום כספי המועבר לבן משפחה במקום כל ההטבות האחרות שלהן זכאי הקשיש? להלן התשובות.

 

מה המטרה של קצבת סיעוד ומתי מקבלים אותה?

קצבת סיעוד, או גמלת סיעוד, ניתנת למי שהגיעו לגיל הפרישה וזקיקים לסיוע. כעיקרון, המטרה של גמלת הסיעוד היא לנסות ולסייע לקשישים בני הגיל השלישי לשמור על שגרת החיים ועל אורח החיים שלהם ככל שניתם. 

 

התנאים לקבלת גמלת סיעוד

להלן אמות המידה לקבלת קצבת סיעוד:

  • קשישים המתגוררים בביתם וזקוקים לסיוע של אדם אחר בביצוע פעולות יום יומיות שבהן הם מתקשים. זה יכול להיות סיוע ברחצה, ניקיון הבית, בישול וכיוצא באלה פעולות, שיש מבוגרים שעם הדיל מתקשים לבצע אותן.
  • קשישים הזקוקים להשגחה: יש מקרים שבהם קשישים המתגוררים בביתם זקוקים להשגחה מתמדת. זאת למען בטיחותם שלהם, ולמען בטיחות אלה הנמצאים בסביבתם. זה עשוי להיות השגחה מפני נפילות, חלילה, או מפני פעולות שעלולות לגרום נזקים. למשל – לוודא שהקשיש כיבה את הגז אחרי שהכין קפה, כיבה את דוד החשמל ועוד. 

 

למה נועד תשלום גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה?

תשלום גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה נועדה, במקרים מהסוג שצוין לעיל ובמקרים רבים נוספים, לאפשר לבן משפחה של הקשיש להקדיש את כל זמנו, או לכל הפחות חלק ממנו, להשגחה על הקשיש. נקודת המוצא היא שאותו בן משפחה מאבד הכנסות, והעברת קצבת הסיעוד מהווה פיצוי מסוים על כך. 

 

באילו מצבים אפשר להמיר את קצבת הסיעוד בכסף?

על פי הנחיות המוסד לביטוח לאומי, קשיש סיעודי יכול לקבל חלק מקצבת הסיעוד שלו או את כולה בכסף. זאת, במקום שירותי סיעוד שונים שהוא זכאי להם, ואשר מחושבים בקצבת הסיעוד המגיעה לו. תשלום גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה היא רק אחת מהאפשרויות הללו, אף שרבים מנצלים אותה, ובצדק. השגחה של בן משפחה אוהב היא ללא ספק עדיפה על כל צורה אחרת של טיפול והשגחה.

תשלום גמלת סיעוד בכסף, יכול להתבצע בשתי התצורות הבאות:

  • המרה חלקית של קצבת הסיעוד: קשיש המעוניין בכך יכול להמיר חלק מקצבת הסיעוד שלו לכסף, כאשר שאר הקצבה משמשת לשמירה על איכות החיים שלו. מספר השעות שניתן להמיר בכסף משתנה בהתאם לרמת קצבת הסיעוד שהקשיש מקבל מהמוסד לביטוח לאומי. 
  • קבלת קצבה מלאה בכסף למי שמעסיק מטפל צמוד: מי שהוא עצמו או בני המשפחה שלו החליטו להעסיק מטפל צמוד, עשוי לקבל את מלוא קצבת הסיעוד שלו בכסף. זאת, כמובן, בכפוף לתנאים מסוימים ולמספר השעות שהמטפל יועסק אצלו. עם התנאים כאמור ניתן למנות 72 שהות טיפול בשבוע לכל הפחות, וכן העסקה של המטפל על פי חוזה כתוב. עם זאת, גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה איננו אפשרי במסגרת הזאת.

חשוב לציין בהקשר הזה שניתן לשנות בכל עת את אופן קבלת הקצבה, ולהתאים אותה לצרכים המשתנים של הקשיש הסיעודי.

 

מתי אפשר להמיר גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה ואיך לעשות את זה?

אחת האפשרויות הפחות מוכרות לקשישים הסיעודיים עצמם ולבני המשפחה שלהם, היא האפשרות להמיר גמלת סיעוד בכסף ולהעניק אותה לבן משפחה. הרציונל מאחורי האפשרות הזאת הוא ברור – בן משפחה יטפל ללא ספק בקשיש הסיעודי הרבה יותר טוב מכל מטפל אחר. אם לקשיש עצמו יש כמה ילדים, קיימת האפשרות שאחד מהם יקדיש עצמו לטיפול בהורה הקשיש, ותמורת זאת יקבל את מלוא קצבת הסיעוד.

במקרים רבים מתארגנים שאר האחים להשלים לאח המטפל משכורת שתועל לענות לצרכים שלו עצמו, כך שהוא יקדיש אל מלוא הזמן הנדרש לטיפול בהורה הקשיש. למעשה, כל בן משפחה, לרבות בן משפחה מדרגה ראשונה, יכול להיות מועסק באופן הזה, ולקבל את מלוא קצבת הסיעוד של הקשיש, כפי שכבר הוסבר לעיל.

ההעסקה של בן המשפחה מתבצעת למעשה באמצעות חברת כוח אדם, כאשר שעות העבודה של בן המשפחה מדווחות באופן מסודר לחברת כוח האדם. החברה רשאית לבדוק מעת לעת את התפקוד של בן המשפחה.

 

מה גובה גמלת הסיעוד וכמה ממנה ניתן להמיר לכסף? 

גובה הקצבה תלוי במידת התלות של הקשיש. ככל שמידת התלות גבוהה יותר, כך קצבת הסיעוד שהקשיש יקבל תהיה גם היא גבוהה. הסכום המרבי, נכון למועד כתיבת שורות אלה, הינו 6,421 ₪. 

תשלום גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה מהווה ללא ספק פתרון שעשוי להיטיב עם הקשיש, אם יש בן משפחה שמוכן לקחת על עצמו את הטפול בו. יחד עם זאת, חשוב להזכיר כי העלות של שעת סיעוד באופן הזה תהיה נמוכה מהעלות של שעת סיעוד, כפי שהיא שווה לכאורה במוסד לביטוח לאומי, כך, אם שעת סיעוד שווה לסך של 300 ₪ בקירוב, הרי ההמרה של גמלת הסיעוד לתשלום לבן משפחה, תקטין את הסכום בכמעט שליש, לסכום של 214 ₪ לשעה בלבד. 

 

לסיכום

אם ברצונכם לטפל באופן הטוב והיעיל ביותר בנושא קצבת הסיעוד של בן משפחתכם, משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ישמח לספק לכם ייעוץ משפטי מקצועי שיסייע לכם לממש את מלוא הזכויות המגיעות ליקיריכם ולכם במועד מוקדם ככל האפשר. צרו עמנו קשר כבר כעת ועשו צעד חשוב לשיפור איכות החיים של יקירכם ושלכם. 

גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה

לאחר שנקבעה רמת התלות של הקשיש ע"י הביטוח הלאומי, נקבע עבורו גם מספר הנקודות שלהן הוא זכאי. ביצוע גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה מתבצע בשלב הזה, לאחר התייעצות ובדיקה של המוסד לביטוח לאומי. חשוב להדגיש כי לאורך כל הדרך, מה שמעניין את הביטוח הלאומי היא אך ורק טובתו ורווחתו של הקשיש, ולכך מכוונת כל הפעילות.

אדם נחשב סיעודי בהתקיים שלושה תנאים לפחות: הראשון – הוא מעבר לגיל הפרישה – שזה 67 לגברים או 64 לנשים. התנאי השני – הקשיש הסיעודי מתגורר בביתו, ולא במוסד סיעודי או בבית אבות או בכל מקום אחר. התנאי השלישי הוא חוסר מסוגלות או מסוגלות חלקית של הקשיש לבצע פעולות בסיסיות.

קבלת קצבת הסיעוד במלואה בכסף מתאפשרת לקשיש סיעודי או בני המשפחה שלו, המעסיקים עובד המטפל בקשיש הסיעודי למשך 72 שעות בשבוע לכל הפחות. בנוסף, מי שמועסק בסיוע לקשיש אמור להיות מועסק באמצעות חוזה עבודה שבו מפורטים תנאי ההעסקה. הדבר נכון בין אם מדובר בעובד זר, ובין אם מדובר בעובד ישראלי המועסק במשרה מלאה.

גמלת סיעוד, כשמה כן היא, נועדה לאפשר לקשיש הסיעודי לקבל את מלוא האמצעים ומלוא התנאים שיאפשרו לסעוד אותו. המשמעות היא שהקצבה נועדה לשמור על איכות החיים של הקשיש המתגורר בביתו. ההמרה של גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה נועדה לאפשר לבן משפחה לטפל בקשיש, ובכך להגדיל את הסבירות לכך שהטיפול שבו הקשיש יזכה יהיה הטוב ביותר.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תביעות סיעוד
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן