לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ברגליים

פגיעה בכל אחד מחלקי הגוף היא בעייתית, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בפגיעה ברגליים עקב תאונת עבודה. במקרים כאלה, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים היא הדבר המתבקש והמועיל ביותר שניתן לעשות. מהי תאונת עבודה ולמה עלולה להתעורר מחלוקת בנושא? מתי צריך להגיש את תביעת תאונת העבודה בעקבות פציעות ברגליים? למה חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה למימוש זכויות לנפגעי עבודה? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

 

מהי תאונת עבודה ולמה מתעוררות מחלוקות בנושא?

כאשר משתמשים במושג תאונת עבודה, הדבר הראשון שחושבים עליו הוא מקרה ספציפי, פגיעה או מאורע שבעקבותיו מתרחשת הפגיעה. עם זאת, תאונת עבודה איננה בהכרח אחד מהמצבים המתוארים לעיל. אדם עשוי להיות מוגדר כנפגע תאונת עבודה, אם הפגיעה הפיזית בו אירעה כתוצאה ממילוי תפקידו, ובעקבות פעולות שהוא נדרש לעשות בזמן העבודה. 

להלן שתי הצורות הנפוצות של תאונת עבודה:

  1. מקרה ידוע ומוגדר: תאונת עבודה מהסוג הזה, כמו כל תאונה אחרת, עלולה להתרחש תוך כדי עבודה או במהלך שעות העבודה. עם המצבים שעשויים להיות מוגדרים כתאונת עבודה, ניתן למנות נפילה או מעידה, או לחילופין נפילה של חפץ כבד או אחר שפגע בעובד. בנוסף, גם פגיעה שהתרחשה תוך כדי הרמת משא כבד תוגדר ללא ספק כתאונת עבודה. למשל – פגיעה בחוליות וכאבי גב, או לחילופין מעידה שגרמה לבעיות ברכיים או בעיות מפרקים אחרות. במקרים כאלה, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים היא ברורה מאליה, ולרוב הנפגע יזכה בפיצויים, ובמקרה הצורך גם בקצבת נכות.
  2. תאונה עקב אופי העיסוק (מחלת מקצוע): סוג נוסף ופחות ברור של תאונת עבודה, הוא פגיעה בעובד שנובעת מאופי העיסוק שלו. דוגמה טובה למצב כזה היא ההגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים על ידי עובד שתחום העיסוק שלו הוא טבחות או בישול. עובד כזה עומד על הרגליים שעות ארוכות, הולך, מרים משאות כבדים ופעולות נוספות, שכולן מתבצעות בעמידה. במקרים כאלה, עלולה להתעורר מחלוקת בין המעביד לבין העובד באשר לאופי הפגיעה שלו ובאשר לעצם ההגדרה שלה כתאונת עבודה. במקרים כאלה, הסיוע של עורך דין תאונות עבודה הוא חיוני, והסתייעות בו עשויה לעשות את ההבדל בין תביעה מוצלחת לבין תביעה שתיכשל, ובעקבותיה העובד לא יהיה זכאי לדבר.

זה המקום לציין, עם זאת, שעובד שהפגיעה שלו לא הוגדרה כתאונת עבודה, עדיין זכאי להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי, לחברת הביטוח או לכל גורם מבטח אחר, ולקבל פיצויים על עצם המגבלה הרפואית שנוצרה. גם כאן מומלץ להסתייע בעורך דין מיומן.

 

מתי כדאי להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים?

כאשר מתרחשת תאונת עבודה, או כאשר קיימת סבירות גבוהה שהפגיעה או המגבלה הפיזית של העובד נובעת מתאונת עבודה, חשוב להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה או התאונה. במקרה שמדובר בפגיעה שהמועד והנסיבות שלה ידועים, חשוב למלא גם דו"ח תאונה. את הדו"ח יש להגיש לממונה על הנושא במשרד העבודה. זאת, הן במטרה לעקוב אחרי הטיפול בנושא והן במטרה לנטר מקומות עבודה שבהם יש מספר גבוה של תאונות עבודה. 

במקרים שבהם תאונת העבודה איננה דווקא אירוע ספציפי תחום בזמן, הגשת התביעה חייבת להתבצע זמן קצר ככל האפשר לאחר שאובחנה הבעיה הפיזיולוגית אצל העובד. במקרים כאלה, עורך דין תאונות עבודה שמלווה את העובד, חייב לאסוף מסמכים רפואיים, עדויות, דו"חות או כל מסמך אחר שעשוי לסייע לביסוס תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים ובכלל. 

מדובר במלאכה סיזיפית, הדורשת זמן, מקצועיות ויכולת לאתר את המסמכים שיכולים לסייע לתביעה. ככל שהתביעה תוגש באיחור, כך הסיכויים של התובע לקבל פיצוי כספי אחר קטנים. נקודת המוצא היא שתאונת העבודה משביתה את העובד, או לכל הפחות גורמת לו פגיעה מסוימת בפרנסה. אי הדשת תביעה עלולה לפגוע בהנחה הזאת, ולגרום לכך שהתביעה לא תתקבל בסיכומו של עניין. עורך דין תאונת עבודה המכיר היטב את התהליך יוכל לסייע לכם במימוש הזכויות מבלי לחרוג מחלון הזמן האפשרי להגשת התביעה לפי החוק.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ברגליים

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים ובכלל איננה עניין פשוט. התביעה כרוכה בהרבה מאד בירוקרטיה והרבה מאד טפסים שיש למלא. בנוסף, הנפגע עלול להישלח לקבלת חוות דעת רפואיות, או לחילופין להזדקק להן בדרך לקבלת הפיצויים. בכל המקרים הללו, ליווי צמות של עורך דין תאונות עבודה הוא חשוב. נפגעת בעבודה? יש לפנות מהר ככל האפשר לעורך דין תאונות עבודה.

 

לסיכום – זקוקים לסיוע בתהליך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ברגליים? אנחנו כאן עבורכם

פציעה ברגליים במהלך עבודה יכולה להיות אירוע טראומטי בעל השלכות משמעותיות על חייו של הנפגע. על מנת לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו, על הנפגע להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה לביטוח הלאומי.

תביעה זו יש להגיש בהקדם האפשרי, תוך 12 חודשים מיום הפגיעה. על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום תביעות בגין תאונות עבודה.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי עבודה בביטוח לאומי ומול גורמי ביטוח נוספים. עורכי הדין במשרדנו בעלי ניסיון רב בהגשת תביעות דמי פגיעה, ופועלים בנחישות ובמקצועיות על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותינו, גם כאשר מתעורר הצורך להמשיך להגשת תביעת נכות.

אם נפצעתם בעבודתכם, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ונסייע לכם לקבל את מירב הכספים והזכויות הרפואיות המגיעות לכם כחוק.

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ברגליים

באופן עקרוני, התביעה לתמורה כספית מוגשת לביטוח הלאומי, שהוא הגוף המבטח של עובדים שכירים ועצמאיים כאחד. הגשת התביעה מותנית בקבלת תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה, שאותה נותן הרופא בקופת החולים לנפגע. אם המועד והמקום של תאונת העבודה ידוע, חשוב להצטייד גם בדו"ח תאונת העבודה שמילאו האחראים על הנושא במקום העבודה. 

מבחינת חוקי העבודה, אין הבדל משמעותי בין שני המושגים. גם אם הפגיעה התרחשה במועד ובמקום ידוע, וגם אם היא התרחשה לאורך זמן בעקבות אופי העיסוק של העובד, מבחינת החוק הפגיעה תיחשב כתאונת עבודה. ככל שהמסמכים שיוגשו בתביעה יהיו מפורטים וממוקדים יותר, וככל שהתביעה תוגש בצורה מקצועית יותר, כך סיכוייה להתקבל יגדלו.

הרציונל מאחורי הדרישה להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ברגליים סמוך למועד הפגיעה, הוא שאם התביעה מוגשת באיחור, המשמעות היא שהעובד מסוגל להמשיך ולתפקד, ובעיקר לעבוד, גם אחרי הפגיעה. כיוון שכך, התביעה עלולה להידחות.. יחד עם זאת, ,חשוב להדגיש שאם הפגיעה היא משמעותית, עדיין נין להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי.

מי שמגיש את התביעה הוא העובד עצמו. עם זאת, בגלל הרכישות של הנושא, רצוי להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין אחראי ואיכותי. ככל שהתביעה תוגש מוקדם יותר, ובצורה מסודרת יותר, כך הסיכויים שלה להתקבל יהיו גבוהים יותר. מומלץ לפנות לעורך דין כבר בשלבים הראשונים ולא להמתין למצב שבו התביעה כבר מתנהלת.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן