לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש

שטף דם בראש הוא אחד האירועים הבריאותיים החמורים ביותר. אם אירוע כזה מתרחש בעבודה, הוא עשוי להיות מוגדר כתאונת עבודה, על כל המשתמע מכך, כולל האפשרות להגשת תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש. מהו שטף דם בראש ומה המשמעויות שלו? מתי מוגדר אירוע בריאותי כזה כתאונת עבודה? איך ומתי יש להגיש תביעת תאונת עבודה במקרה כזה? כל התשובות בשורות הבאות.

 

מהו שטף דם בראש ומה המשמעויות שלו?

שטף דם בראש נמנה, כאמור, עם האירועים הבריאותיים היותר חמורים, שעלולים לסכן את תפקודו התקין ואף את חייו של האדם הנפגע מהם. ללא טיפול מתאים, מי שלקה באירוע מהסוג הזה עלול לסבול מנזק נוירולוגי בלתי הפיך. העדר טיפול לאורך זמן, עלול לגרום גם למוות, חלילה. מטבע הדברים, כאשר אירוע כזה מתרחש בעבודה, או שאופי העבודה היה בו כדי לתרום להיווצרות התופעה הבריאותית הקשה הזאת, עשוי מי שלקה בה להגיש תביעה בגין תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש. הסיבה לכך שהפגיעה כה חמורה, היא שהדם שהגיע לראש מפסיק לזרום אל המוח ובכך נמנעה מהמוח אספקת דם וחמצן סדירה. במצב כזה עלול להיווצר נזק למוח בתוך דקות, אם הבעיה לא מזוהה ומטופלת. אם האירוע מתרחש בשעות העבודה, וככל שהוא איננו מטופל, הוא עשוי להיחשב כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. זאת בנוסף לאובדן כושר העבודה, שהוא כמעט תמיד תוצאה של אירועים מעין אלה.   

 

מתי מוגדר שטף דם בראש כתאונת עבודה?

תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש צריכה להיות מוגשת בכל מקרה של שטף דם במוח או אירוע מוחי אחר, שאירע במהלך העבודה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה, אם שטף הדם נגרם באירוע ספציפי מוגדר מראש במהלך העבודה. עם האירועים הללו ניתן למנות כדלקמן:

  • נפילה: נפילה בעבודה, בין אם נפילה מגובה או נפילה באופנים אחרים, עלולה לגרום לשטף דם ולפגיעה נוירולוגית משמעותית, כפי שכבר צוין לעיל. ככל שהנפילה נגרמה בגלל הרשלנות של המעביד או נהלי עבודה לקויים, התביעה הופכת לרלוונטית אפילו יותר.
  • חבלה: חבלה בראש כתוצאה מהתנגשות עם משטח קשה, עלולה גם היא לגרום לשטף דם שיגרום לנזקים אם לא יטופל. גם כאל יש חשיבות רבה בזיהוי מהיר וטיפול בבעיה.
  • נפילת חפץ כבד: צורה שלישית של פגיעה שעלולה להוביל לשטף דם היא נפילה של חפץ קהה כבד על הראש, שעלולה לגרום שטף דם בראש, יחד עם נזקים רבים נוספים, חלילה. 

 

מתי יש להגיש תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש?

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש צריכה להיות מהירה ככל האפשר. זאת מהטעם הברור, שהנזקים בעקבות מקרה כזה עלולים להיות משמעותיים ולמנוע מהנפגע את האפשרות לעבוד ולהתפרנס. יחד עם זאת, חשוב גם לעקוב אחרי מצבו הרפואי של הנפגע, ולהתייחס לשינויים לרעה, אם וכאשר הם מתרחשים. הגשה מהירה של תביעת תאונת עבודה, מאפשרת למצות את זכויותיו של המבוטח בביטוח הלאומי, במקרה שלמבוטח יש ביטוח נוסף, או אם למעסיק יש ביטוח תאונות עבודה, הדבר עשוי לשפר באופן משמעותי את היכולת של העובד שנפגע להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של הפגיעה. מנגד, אם תביעת תאונת עבודה לא תוגש בטווח של שנה אחת מיום האירוע, עלול להיווצר מצב שבו המבוטח לא יזכה לגמול הכספי המגיע לו על פי חוק. כאן עשוי להיכנס לתמונה עורך דין תאונות עבודה, שיפעל במהירות להגשת התביעה ויעשה ככל יכולתו המקצועית לדאוג לכך שהתביעה תנחל הצלחה.

 

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני שמגישים תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש? 

תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש היא אות התביעות היותר מורכבות. המורכבות נוסעת הן מעצם המחלוקת על הגדרת הפגיעה כתאונת עבודה, והן בגלל המורכבות של הנושא הבריאותי. במקרה הזה, יש חשיבות רבה בהסתייעות בעורך דין המתמחה בתאונות עבודה. עורך הדין יאסוף מסמכים, ולאחר מכן יבצע הערכה של התביעה. במקרה הצורך הנפגע יישלח לקבלת חוות דעת נוספת. בהמשך, עורך הדין יגיש את התביעה וילווה את הנפגע לכל אורך הדרך עד להצלחה. 

 

תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש – סיכום

שטף דם בראש הוא מצב רפואי חמור שיכול להוביל לנזקים משמעותיים, כולל נכות ואף מוות. אם נפצעתם בעבודה וסבלתם משטף דם בראש, ייתכן שאתם זכאים לתבוע פיצויים בגין תאונת עבודה.

על מנת להגיש תביעת תאונת עבודה במקרים הללו, יש להוכיח כי הפציעה אכן נגרמה כתוצאה מאירוע בעבודה או בדרך אליה / ממנה, וכי האירוע הנ"ל היה הגורם הישיר או הסיבתי לפציעה.

אולם הוכחת הקשר הסיבתי בין האירוע בעבודה לפציעה יכולה להיות מורכבת. לכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני עבודה, אשר יסייע לכם להוכיח את זכאותכם לפיצויים.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בסיוע לנפגעי עבודה ויוכל לעזור לכם להגיש תביעת תאונת עבודה באופן מקצועי כדי שתוכלו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם ללא דיחוי.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ, צרו קשר עם משרדנו כעת.

תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש

עם המסמכים הנדרשים יש למנות בראש ובראשונה דו"ח תאונת עבודה. מדובר במסמך שמתעד בזמן אמת את המקרה, הנסיבות שלו והגורמים הישירים למצבו של העובד. בנוסף, התביעה חייבת לכלול כל מסמך רפואי רלבנטי: דו"ח אשפוז, חוות דעת רופא, תוצאות בדיקות שנערכו לנפגע וכל מסמך אחר שעשוי להאיר ולו במעט את האירוע החמור.

במקרה של תאונת עבודה, גם בני המשפחה של הנפגע וגם מי שמונה לאפוטרופוס של הנפגע, יכולים להגיש בשמו תביעה לביטוח הלאומי ולגופים ביטוחיים נוספים. במקרה של תביעת תאונת עבודה עקב שטף דם בראש הדבר נכון על אחת כמה וכמה – בעקבות העדר יכולת של המבוטח לפעול בעצמו להשגת המטרה

הגוף החשוב והמשמעותי ביותר בתחום טיפול בתאונות עבודה הינו המוסד לביטוח לאומי. לפיכך, אך טבעי שהתביעות יוגשו בראש ובראשונה לגוף הכל כך חשוב, שכל עובד במדינת ישראל מבוטח בו. עם זאת, במקרים שלעובד שנפגע יש ביטוח רפואי פרטי שתאונת עבודה מהסוג האמור כלולה בו, בהחלט ניתן להגיש תביעה גם לבוף הזה. במקרים כאלה, אין קשר כלל ועיקר בין שני סוגי הפיצוי והנפגע יהיה זכאי לפיצויים גם מחברת הביטוח.

פיצויים שמתקבלים אחרי תאונת עבודה, נועדו לאפשר לנפגע עצמו ולבני המשפחה שלו לשמור על אורח החיים שלהם, ולא להגיע למצב של חברון כיס. אם מסיבה כל שהיא המבוטח מתעכב בהגשת התביעה, עלולה הזכות של המבוטח לפיצויים לפקוע והוא לא יקבל את המגיע לו. יש לציין שבמקרים כאלה, אין אפשרות להגשה רטרואקטיבית. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן