לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל

שבירת רגל היא פגיעה שעלולה לגרום להשבתת העובד ולהיעדר יכולת עבודה לתקופה יחסית ארוכה. במקרים מסוימים, העובד לא יהיה מסוגל לחזור למשרה הקודמת, או יהיה מסוגל לחזור אליה באופן חלקי בלבד. לפיכך, תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל חייבת לפצות את העובד בגין אבדן ההכנסה הצפוי. מתי שבירת רגל נחשבת תאונת עבודה? מהן ההשלכות של שבירת רגל על העובד? להלן התשובות.

 

באילו מקרים שבירת רגל עלולה להיחשב כתאונת עבודה?

תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל צריכה להיות מוגשת אם החבלה נגרמה בשעות העבודה ותוך כדי עבודה. 

  • נפילה: שבירת רגל עלולה להיגרם עקב נפילה במהלך העבודה. דוגמה טובה לכך היא עובד מטבח שהחליק על רצפה רטובה ונפל.
  • מעידה: לפעמים לא צריך נפילה, אלא רק מעידה, על מנת לשבור את הרגל. מעידה יכלה להיגרם בגלל משטח חלק או רטוב, או בגלל הרמת משא כבד או משלל סיבות וגורמים אחרים.
  • חבלה: אם נפל על הרגל חפץ כהה, או הרגל ספגה מכה מכל סיבה שהיא, במהלך העבודה ובמקום העבודה, הגשת תביעת תאונת עבודה היא מתבקשת.

בגלל האופי של הפגיעה, נדרש המעביד למלא דו"ח תאונה סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה. מדובר בפער של דקות, שעות או לכל היותר ימים ספורים מרגע ההתרחשות של התאונה. את הדו"ח צריך למלא הממונה על תאונות עבודה במקום העבדה. בהעדר מינוי כזה, מחלקת כוח אדם תהיה אחראית למילוי הטופס. הטופס הזה חשוב במיוחד לעובד, אבל חשוב גם למי שאמון על הנושא במשרד העבודה.

 

מהן השלכות של שבירת רגל על העובד?

תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל מאפשרת לעובד לקבל פיצוי כספי, שאמור לסייע לו לשמר את רמת החיים ואיכות החיים שלו ושל בני המשפחה שלו כאחד. רגל שבורה מונעת מהעובד לעבוד, ולמעשה מונעת ממנו לייצר הכנסה. הפיצויים נועדו לכפר על אבדן ההכנסה, ולו באופן חלקי. יחד עם זאת, הסכומים שישולמו לעובד ישולמו עבור לא יותר מאשר 13 שבועות (שהם 91 ימים), ובסכום של 1200 ₪ בקירוב לכל יום. (הנתונים המוצגים כאן נכונים לשנת 2023). אם העובד לא יכול לחזור למקום העבודה בתום התקופה הזאת, עומדת בפניו האפשרות להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי. הנכות תהיה זמנית בתחילת הדרך, אבל תהפוך לקבועה אם לא יוכח שיפור במצבו של העובד ואם לא יתאפשר לו לחזור לעיסוק המקצועי שלו. 

 

אילו זכויות ניתן לממש באמצעות הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל?

שבירת רגל בעבודה יכולה להיות אירוע טראומטי בעל השלכות משמעותיות על חייו של העובד. במקרים מסוימים, העובד עשוי להיות זכאי לפיצויים כספיים כתוצאה מהתאונה.

הזכאות לפיצויים תלויה במספר גורמים, ובכללם:

  • האם התאונה אכן התרחשה בעבודה?
  • האם התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנות של המעסיק או של גורם אחר?
  • מהו שיעור הנכות שנותר לעובד בעקבות התאונה?
  • ועוד

ככלל, עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי להגיש תביעה לדמי פגיעה לביטוח הלאומי. אם בתום התקופה של 91 יום עדיין נותרת מגבלה המונעת מהעובד לשוב לעבודתו, הוא רשאי להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי.

במקרים מסוימים, עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי גם להגיש תביעת נזיקין נגד המעסיק או גורם אחר שהיה אחראי לתאונה.

 

חשיבות התזמון בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל צריכה להתבצע סמוך ככל האפשר למועד האירוע. ככל שהגשת התביעה תידחה, כך הסיכויים של העובד לזכות בפיצויים עקב הפגיעה ילכו ויצטמצמו. בניגוד לתביעות פיצויים עקב פגיעה במזיד, או עקב רשלנות רפואית או אחרות, בתום שנה אחת מתאריך האירוע עלול המוסג לביטוח לאומי לדחות את התביעה. 

באשר להגשת התביעה – ההמלצה שלנו כאן היא להגיש את התביעה באמצעות עורך דין תאונות עבודה. זאת, בליווי כל המסמכים הנדרשים. עם המסמכים כאמור ניתן למנות דו"ח תאונת עבודה, כמו גם את התיק הרפואי של העובד שנפגע. בתיק הזה אמורים להיכלל מסמכים רפואיים שונים, דו"חות בדיקות רפואיות שבוצעו עקב הפגיעה או נדרשו ע"י הרופאים וחוות דעת רפואיות הנוגעות לנפגע. 

ככל שיחסרו מסמכים, עלולה תביעת תאונת העבודה להידחות כליל או להידחות עד השלמת המסמכים החסרים. עורך הדין שאמון על הגשת התביעה ידאג לקבלת המסמכים הקיימים ולהשלמת מסמכים נוספים, אם וכאשר יידרשו.  

 

לסיכום – המפתח להצלחה בתביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל

שבירת כל איבר בגוף, ועל אחת כמה וכמה שבירת רגל, עלולה לשנות מהקצה אל הקצה את החיים של הנפגע. בין השאר, עלול העובד לאבד את מטה לחמו, אם מדובר במשלוח יד הדורש תנועה מתמדת. לכן כשמדובר בתאונת עבודה, חשוב להגיש את התביעה מוקדם ככל האפשר. 

עורך דין המתמחה בדיני עבודה, דואג להעניק ללקוחותיו ייעוץ משפטי ולוודא כי הנפגע מקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לו. עורך דין כזה מכיר את הנושא לעומק, ויעשה כל שביכולתו וכמיטב הבנתו להגשת התביעה במועד ובאופן שיניב את מלוא הזכויות המגיעות לנפגע. 

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מעניק ללקוחותיו ייעוץ משפטי מקצועי ושירות אישי במקרים אלו. אם נפגעתם ברגלכם בעבודתכם, צרו קשר עם משרדנו עוד היום לקבלת סיוע בהגשת התביעה.

תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל

כאמור, המסמכים הנדרשים בעת הגשת תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל כוללים את דו"ח התאונה בראש ובראשונה. בנוסף חייבים להיות מצורפים לתביעה דוחות רפואיים, חוות דעת רפואיות, תוצאות בדיקות ומרשמים שניתנו למטופל, אם ניתנו. בנוסף, אם הנפגע נשלח לקבל חוות דעת נוספת, גם חוות הדעת הזאת צריכה להיות כלולה במסמכים. 

תביעת תאונת עבודה היא תביעה שיש לה "תאריך תפוגה" קצר יחסית. מדובר בתקופה של שנה לכל היותר החל מהמועד שבו התרחשה תאונת העבודה. אם חלפה יותר משנה והנפגע, בני משפחתו או האפוטרופוס שלו לא הגישו תביעת פיצויים בגין תאונת העבודה, כי אז התביעה לפיצויים עלולה להידחות. עם זאת, תביעת נכות עקב תאונת עבודה לא בהכרח תידחה מהסיבה הזאת. 

במקרה של תביעת תאונת עבודה עקב שבירת רגל התשלום לעובד עקב הפגיעה הוא בגובה 75% משכרו הממוצע של העובד בשלושת החודשים שקדמו לאירוע המציע. כמו כן, ישולמו לעובד לא יותר מאשר 91 ימים מרגע הפגיעה. אם התקופה מספיקה, כי אז יחזור העובד לעבודה. אם לא, הוא יוכל להגיש תביעת נכות.

מי שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה, בין אם מדובר ברגל שבורה ובין אם בפגיעה אחרת, זכאי לקבל את כל הטיפולים הנגזרים מאופי הפציעה שלו. משמעות העניין היא קבלת טיפול ראשוני על ידי גוף רפואי, כולל אשפוז במקרה הצורך. המשך הטיפול בתום הטיפולים הדחופים יינתן על ידי קופת החולים של המטופל.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן