לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב

על פי חוק הביטוח הלאומי, במקרה של תאונת דרכים המתרחשת בזמן העבודה, במהלך הנסיעה לעבודה או בחזרה הביתה ממנה, התאונה תיחשב כתאונת עבודה. משמעות הדבר היא שאם נפגעתם בתאונה כזו, קרוב לוודאי תהיו זכאים לפיצוי הן מחברת הביטוח והן מביטוח לאומי. במאמר זה נסקור את האפשרות להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב, לשם מימוש הזכויות.

 

מתי תאונות דרכים מוכרות כתאונות עבודה לפי חוק הביטוח הלאומי?

תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי ככל פגיעה גופנית המתרחשת בזמן העבודה. חשוב לציין שלפי חוק זה, גם תאונה שקרתה בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו נחשבת כתאונת עבודה. מכיוון שרוב פגיעות הרכב מתרחשות לפני או אחרי שעות העבודה, לעיתים קרובות עובדים אינם מודעים לכך שהם זכאים להגיש תביעת תאונת עבודה לביטוח לאומי.

 

מהי ההגדרה של תאונת דרכים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד)?

תאונת דרכים מוגדרת בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) כאירוע שבו נגרם נזק גוף (פגיעה פיזית או נפשית) לאדם, עקב השימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה – החל מקטנוע או מכונית וכלה ברכבת.

החוק קובע שתאונת דרכים כוללת גם מאורע שנגרם על ידי גורם חיצוני לרכב, או עקב תקלה פנימית באחד מרכיבי הרכב.

כמו כן, גם פגיעה שנגרמה מרכב שחנה במקום אסור תיחשב כתאונת דרכים על פי החוק. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שבמקרה שבו הפגיעה הייתה מכוונת ומודעת, זה לא ייחשב כתאונת דרכים. החוק אינו מכסה פגיעה מכוונת, אלא רק אירועים שהיו תאונה ללא כוונה מראש.

ההגדרה החוקית של תאונת דרכים היא רחבה ביותר, מאחר שאינה מגדירה במפורש מהן "מטרות תחבורה". פרשנות למונח זה ניתן למצוא בפסיקת בתי המשפט.

המחוקק בחר בהגדרה רחבה וגמישה של תאונת דרכים, על מנת לאפשר להכיל בקטגוריה זו מספר רב ככל האפשר של מקרים ואירועים הקשורים לתחבורה ורכבים. זאת על בסיס התפיסה שיש לפצות נפגעי תאונות דרכים באופן הרחב ביותר.

 

אילו סוגי תאונות דרכים יכולים להיחשב כתאונת עבודה?

חשוב לדעת שכל פגיעת רכב נחשבת כתאונת עבודה ולא רק פגיעה ממכונית. אפילו פגיעה מכלי רכב שאינם כלולים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כגון אופניים חשמליים, נחשבת כתאונת עבודה.

 

החריג לעניין הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב

כדי לתבוע פיצוי עבור תאונת עבודה הנגרמת מפגיעת רכב, על הפגיעה להיחשב כתאונת עבודה. כפי שצוין בתחילת המאמר, כל פגיעת רכב המתרחשת במהלך העבודה או בדרך לעבודה או בחזרה הביתה ממנה, נחשבת כתאונת עבודה. אולם, יש חריג אחד: אם הייתה סטייה מהמסלול הרגיל לעבודה, התאונה לא תיחשב כתאונת עבודה בדרך כלל. יחד עם זאת, חשוב לסייג ולומר כי בדין ישנם גם "חריגים לחריגים" – למשל, אם בדרך חזרה הביתה מהעבודה אספתם את הילדים מהגן ונפגעתם מרכב, התאונה עדיין תוכר כתאונת עבודה. לכן כדאי להתייעץ עם עורך דין בכל מקרה לגופו ולבחון פרטנית את האפשרות להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב במקרה שלכם.

 

ההתנהלות הנדרשת לאחר פגיעה מרכב בזמן העבודה

במידה ונפגעתם מרכב בשעות העבודה, בדרך לעבודתכם או בשובכם ממנה, ניתן לפעול להבטחת שלומכם וקבלת הפיצויים המגיעים לכם על ידי ביצוע 4 השלבים הבאים:

  1. פנייה לטיפול רפואי – הכי חשוב הוא לגשת לבדיקה וטיפול רפואי כדי לוודא שאינכם סובלים מפגיעות סמויות.
  2. דיווח – דווחו מיד לכל הגורמים הרלוונטיים: משטרה, מד"א ומעסיקכם.
  3. תיעוד – צלמו את כלי הרכב הפוגע, את הזירה וקחו פרטים מהנהג. ככל שיהיה יותר מידע, כך גדל הסיכוי שתביעתכם תתקבל.
  4. פנייה לעורך דין – התקשרו לעורך דין מקצועי בתחום הגשת תביעות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ותאונות עבודה, שייעץ לכם לגבי הצעדים הבאים למימוש זכויותיכם.

 

באיזה מסלול תביעה כדאי לבחור – תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב או תביעה מכוח הפלת"ד?

רוב תאונות העבודה שנגרמות מפגיעת רכב נחשבות הן כתאונות דרכים והן כתאונות עבודה. מסיבה זו, ברוב המוחלט של המקרים יש להגיש תביעה הן כנגד ביטוח לאומי והן כנגד חברת ביטוח הרכב. חשוב להדגיש שהגשת תביעה כפולה אינה משמעותה כפל פיצוי – סך הפיצוי הכולל לא יעלה על גובה הנזק בפועל. אולם ישנן מספר סיבות לכך שכדאי להגיש שתי תביעות על אף שלא תקבלו פיצוי כפול:

  • הפיצוי מביטוח לאומי נמוך יותר – דמי הפגיעה בביטוח לאומי הם עד 75% מהמשכורת. לכן אם תגישו רק תביעת ביטוח לאומי לנפגעי עבודה, סביר שתקבלו פחות מהמגיע לכם.
  • מניעת טענת "אי הקטנת נזק" – אם תתבעו רק את חברת הביטוח היא עלולה לטעון שלא תבעתם מביטוח לאומי ובית המשפט יפסוק לכם פיצוי נמוך יותר.
  • ביטוח – אם אחת התביעות תידחה, עדיין תקבלו פיצוי. הגשת שתי תביעות מבטיחה שלא תישארו בידיים ריקות.

 

מה היתרונות בפנייה לסיוע משפטי בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב?

הליך תביעת תאונת עבודה הוא הליך מורכב, ובייחוד כאשר יש צורך לפתוח במקביל גם הליך תביעה בגין תאונת דרכים. הדרך היחידה לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם היא לפנות לעורך דין מקצועי ובקיא בדיני תאונות דרכים ותאונות עבודה.

פנייה לעורך דין היא לעיתים קרובות ההבדל בין קבלה או דחייה של התביעה. רק עורך דין מנוסה מכיר את כל העילות השונות בדין ויודע מה חשוב לחברות הביטוח, ביטוח לאומי ובתי המשפט, כאשר הם בוחנים את התיק.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע במקרים אלו?

משרדנו בעל ניסיון עשיר בתחום תאונות דרכים ותאונות עבודה. ניסיון זה מאפשר לנו להבטיח שתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם במקרה של תאונת עבודה עקב פגיעת רכב, ושלא תאלצו להסתפק בפיצוי חלקי שאינו הולם את מצבכם בפועל. בנוסף, נוכל לסייע לכם לקבל חלק מכספי הפיצוי כבר במהלך בירור התביעה, כך שגם אם נעדרתם מהעבודה, מצבכם הכלכלי לא ייפגע.

יתרה מכך, חשוב לזכור שגם לעורכי הדין של חברות הביטוח יש ניסיון רב. אם תפנו לעורך דין חסר ניסיון, תהיו בעמדת נחיתות מולם. אצלנו תזכו לייצוג מקצועי שיבטיח לכם את מלוא הזכויות.

 

לסיכום

תאונות דרכים הן אירועים טראומטיים, וכאשר הן מתרחשות בדרך לעבודה או ממנה, המצב מסובך עוד יותר. דעו כי במקרים אלה אתם זכאים הן לפיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה והן מצד חברת הביטוח שמכסה בביטוח חובה את הרכב הפוגע, דרך חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

על מנת למצות את מלוא זכויותיכם ולקבל את הפיצוי המירבי, פנו ללא דיחוי להתייעצות במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש. במשרדנו תזכו לליווי צמוד, מקצועי ואמפתי שיבטיח לכם את התוצאה הטובה ביותר.

אל תהססו לפנות אלינו גם אם אתם סבורים שאינכם זכאים לפיצוי – לא פעם הצלחנו להשיג פיצויים נכבדים בתיקים שנראו ללקוחותינו אבודים. צוות עורכי הדין שלנו נחוש להיאבק למענכם ולהביא לתוצאה הטובה ביותר האפשרית עבורכם.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב

ככלל, מומלץ להגיש תביעת תאונת עבודה בגין פגיעת רכב בהקדם האפשרי. תביעה שהוגשה יותר מ-12 חודשים לאחר האירוע לביטוח לאומי עלולה להיחשב כתביעה שהוגשה באיחור וסיכוייה להתקבל יורדים. לעומת זאת, תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ניתן להגיש עד 7 שנים ממועד האירוע. בכל מקרה חשוב לפעול בזריזות המרבית במקרים מסוג זה.

אם לא שילמתם דמי ביטוח לאומי, עדיין תהיו זכאים להגיש תביעת תאונת עבודה – אולם ייתכן שהפיצוי שתקבלו יהיה בסכום מופחת. בכל מקרה, אל תוותרו על זכויותיכם והיוועצו בעורך דין ביטוח לאומי מקצועי.

אם ביטוח לאומי קבע שאינכם זכאים לפיצוי, עדיין ישנם עוד מסלולים הפתוחים בפניכם. ניתן להגיש תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בנוסף, ניתן תמיד לערער על החלטת ביטוח לאומי. לכן אל תתייאשו אם ביטוח לאומי דחה את התביעה – פנו לעורך דין שייעץ לכם על הצעדים הבאים שעליכם לנקוט.

כן. תביעת תאונת עבודה בגין פגיעת רכב רלוונטית גם לעצמאים ואפילו חלק מהמתנדבים זכאים להגיש תביעה מסוג זה. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן