לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה החמרת מצב

האם נפגעתם בתאונת עבודה ומצבכם הבריאותי התדרדר במהלך השנים מאז האירוע? יש לכם אפשרות לתבוע בעקבות תאונת עבודה החמרת מצב מהמוסד לביטוח לאומי ולעדכן את אחוזי הנכות שנקבעו לכם במקור. במאמר זה נסקור את התנאים והדרישות להגשת תביעה להחמרת מצב לאחר תאונת עבודה, וכן נבין מהם הפיצויים להם אתם עשויים להיות זכאים על פי חוק הביטוח הלאומי במקרה כזה.

 

מה פשר הגשת בקשה להכרה בהחמרת מצב בעקבות תאונת עבודה?

כאשר מצבו הבריאותי של נפגע בתאונת עבודה מורע כתוצאה מהפגיעה, רשאי אותו אדם לפנות לביטוח הלאומי ולתבוע פיצוי בגין החמרת המצב. במקרה שכזה, ביטוח לאומי יזמן את הנפגע בפני ועדה לבחינת החמרת מצבו הרפואי, על מנת לקבוע האם יש להגדיל את אחוזי הנכות שנקבעו לו בעבר. אם אכן ייקבע כי חלה החמרה במצב בריאותו של הנפגע ונקבעו לו אחוזי נכות נוספים, יהיה זכאי לפיצוי כספי מהביטוח הלאומי.

 

מי רשאי להגיש תביעת תאונת עבודה בשל החמרת מצב?

עובד שנפגע בתאונת עבודה רשאי להגיש תביעה להחמרת מצבו הרפואי לביטוח הלאומי, אם חלה הדרדרות בבריאותו כתוצאה מהתאונה. החמרה במצבו עלולה להוביל לקביעת אחוזי נכות נוספים. במקרה של החמרת המצב הרפואי עקב תאונת העבודה, הנפגע יכול לפנות לביטוח הלאומי ולתבוע פיצוי על החמרת המצב. אז ביטוח לאומי יזמן את הנפגע לוועדה שתקבע מחדש את אחוזי הנכות שלו. אם ייקבע כי אכן הוחמר מצבו הבריאותי, ונקבעו לו אחוזי נכות נוספים, הנפגע יהיה זכאי לפיצוי כספי מהביטוח הלאומי.

 

במה כרוכה הכרה בהחמרת מצב של נפגע עבודה בביטוח לאומי?

כדי לשנות את דרגת הנכות שנקבעה לנפגע תאונת עבודה, יש להגיש בקשה לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, על מנת שזו תדון מחדש במצבו הרפואי של הנפגע, אשר התדרדר כתוצאה מהתאונה. לשם כך, על הנפגע להתייצב בפני הוועדה הרפואית, שתבחן שנית את הפגיעה ותעריך מחדש את מצבו הבריאותי הנוכחי, על מנת לקבוע האם לשנות את אחוזי הנכות שנקבעו לו בתביעה המקורית.

 

במה מותנית הגשת תביעת תאונת עבודה החמרת מצב בביטוח לאומי?

ניתן להגיש תביעה להחמרת מצב לביטוח הלאומי לפי הצורך, בהתאם לשינויים במצבו הבריאותי של הנפגע. חשוב לציין כי תנאי להגשת החמרת המצב הוא אישור של רופא תעסוקתי או רופא קופת החולים המאשר שאכן חלה החמרה במצבו הרפואי של הנפגע.

על הנפגע לשכנע את הרופא בוועדת הביטוח הלאומי הדנה בתביעתו, כי אכן חלה החמרה במצב בריאותו. אם הרופא מאשר זאת, ייקבעו לנפגע אחוזי נכות חדשים.

 

מתי ניתן להגיש בעקבות תאונת עבודה תביעת החמרת מצב?

נפגע תאונת עבודה רשאי להגיש תביעה להחמרת מצבו הרפואי לביטוח הלאומי אחרי 6 חודשים ממועד הוועדה הרפואית האחרונה שדנה בעניינו.

במקרים חריגים ודחופים שאינם סובלים דיחוי, ניתן לקבוע את אחוזי הנכות המעודכנים טרם חלפה חצי שנה מהאירוע, וזאת בכפוף לאישור רופא מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לנפגע עבודה במימוש מיטבי של זכויותיו עקב החמרה במצבו הרפואי?

עורך דין המתמחה בתאונות עבודה יכול לסייע לנפגע עבודה התובע הכרה בהחמרת מצב, במספר אופנים:

  1. ייעוץ והכוונה – עורך הדין יידע את הנפגע בדבר התנאים והדרישות להגשת תביעה להחמרת מצב, וינחה אותו כיצד להיערך בצורה הטובה ביותר לקראת הוועדה הרפואית.
  2. איסוף מסמכים רפואיים – עורך הדין יסייע באיסוף וריכוז המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שיתמכו בהחמרת המצב.
  3. ליווי בוועדות – עורך הדין ילווה את הנפגע בדיונים מול הוועדה הרפואית, יציג את עמדתו וינסה לשכנע בצדקת התביעה.
  4. ערעור – במידה והוועדה הרפואית דחתה את התביעה, עורך הדין יוכל לסייע בהגשת ערעור ובניהול ההליך המשפטי הנדרש לכך.

בכלים אלו, עו"ד מנוסה מתמחה בתחום יוכל לנווט את הנפגע בקלות יחסית במבוך הבירוקרטי ולסייע למיצוי מלא של זכויותיו בביטוח לאומי.

 

לסיכום

תאונות עבודה יכולות להשפיע באופן חמור לטווח ארוך על חיי הנפגע, כאשר הפגיעה הראשונית מחמירה וחלה הרעה במצב הנפגע במשך הזמן. אם אתם נמנים עם אלו שנפגעו בתאונת עבודה ורואים שינוי לרעה במצבם – חשוב שתדעו כי יש לכם מסלול שבו תוכלו לתבוע פיצויים בגין החמרת מצב מהמוסד לביטוח לאומי.

בתהליך זה ניתן לעדכן את אחוזי הנכות ולקבל הטבות ופיצויים בהתאם למצבכם העדכני. בכל מקרה כדאי שתדעו כי ליווי של עורך דין הבקיא בתחום הנזיקין והביטוח הלאומי יכול לסייע רבות במיצוי מלא של זכויותיכם בתהליך.

פנו כעת להתייעצות עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש המתמחה בתאונות עבודה והיוועצו בעורך דין ביטוח לאומי מומחה שינחה אתכם כיצד נכון לנהל את הליך החמרת המצב שלכם.

תאונת עבודה החמרת מצב

על מנת להגיש תביעה להחמרת מצב לביטוח לאומי, הנפגע נדרש להוכיח כי אכן חלה החמרה במצבו הרפואי כתוצאה מתאונת העבודה המקורית. כמו כן, יש להשיג אישור בכתב מרופא תעסוקתי או מרופא הקופה המעיד כי חלה החמרה במצבו הרפואי.

לאחר הגשת הבקשה להכרה בהחמרת מצב בביטוח לאומי, הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי תזמן את הנפגע לבדיקות רפואיות חוזרות. לאחר מכן הוועדה תדון במקרה ותקבע האם לאשר את השינוי בדרגת הנכות על רקע החמרת המצב או לא. במקרה שיינתן האישור, יקבעו אחוזי נכות מעודכנים לנפגע.

אם אושרה החמרת מצבו הרפואית של הנפגע, הוא יהיה זכאי לאחוזי נכות גבוהים יותר שיגדילו את קצבת הנכות החודשית מביטוח לאומי. כמו כן, הוא עשוי לזכות בפיצוי כספי חד פעמי בגין הנזק שנגרם בשל החמרת מצבו.

עו"ד המתמחה בתחום תאונות העבודה יכול להנחות את הנפגע כיצד להיערך בצורה הטובה לקראת הוועדות, לסייע באיסוף מסמכים רפואיים, לחזק את התיק בעדויות מומחים, לייצג ולטעון בשמו בדיוני הוועדה וכן לנהל משא ומתן מול הביטוח הלאומי להשגת פיצוי מקסימלי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן