לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

הגשת תביעה נכות כללית

קצבת הנכות הכללית היא קצבה חודשית המשולמת מביטוח לאומי למבוטחים שנקבעה להם נכות, והיא מסייעת להם להתמודד עם ההוצאות הכספיות הכרוכות בנכות ועם הפגיעה בכושר עבודתם בעקבותיה. אולם התהליך של הגשת תביעה נכות כללית, הוא לעיתים מזומנות תהליך ארוך ומורכב, ומכאן שחשוב להיערך אליו כראוי, ורצוי בליווי של עורך דין תביעות נכות כללית מיומן.

 

מדוע קצבת נכות היא קריטית לבעלי מוגבלויות בישראל?

לאנשים עם נכות יש המון קשיים בחיים ולכן, מגיעה להם קצבה ייעודית מהמדינה, על מנת שיוכלו לחיות את חייהם בכבוד, וגם להתנהל בצורה נורמלית ביום יום. כדי לקבל את הקצבה, הם צריכים לבצע הגשת תביעה נכות כללית לביטוח הלאומי. ההגשה של התביעה היא הליך מורכב, והיא מתאימה רק עבור אנשים שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור של לפחות 20%. קצבת הנכות הכללית היא קצבה חודשית המשולמת למבוטחים שנקבעה להם נכות, והיא מסייעת להם להתמודד עם ההוצאות הכספיות הכרוכות בנכות.

 

מה התהליך של הגשת תביעה נכות כללית?

הגשת תביעה נכות כללית כוללת כמה שלבים חשובים. השלב הראשון הוא מילוי טופס תביעה לקצבת נכות כללית. ניתן למצוא את הטופס באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, בדואר או במשרדי הביטוח הלאומי. בטופס יש למלא פרטים אישיים, פרטים על הנכות הרפואית ומסמכים רפואיים המעידים על הנכות. בהמשך, יש להגיש את המסמכים הרפואיים. המסמכים הרפואיים הם המסמכים החשובים ביותר בתביעת נכות כללית. המסמכים צריכים להציג את מצבו הרפואי של המבוטח, כולל האבחון הרפואי, הטיפולים והתרופות שהוא מקבל. המסמכים צריכים להיות מרופאים מוסמכים, כגון רופא משפחה, מומחה רפואי או מוסד רפואי. 

 

מה כולל שלב הבדיקה הרפואית?

השלב הבא לאחר הגשת המסמכים הרפואיים הוא בדיקה רפואית. לאחר קבלת הטופס והמסמכים הרפואיים, הביטוח הלאומי יקבע מועד לבדיקת רפואית. בבדיקה הרפואית, רופא מוסמך של הביטוח הלאומי יבדוק את מצבו הרפואי של המבוטח, ויערוך אבחנה רפואית. בהמשך הוא יקבע את אחוזי הנכות של האדם על בסיס האבחנה הרפואית. דרגת הנכות נקבעת על פי סולם של 100%, כאשר 100% מייצגים נכות מלאה, ו-0% מייצגים שאין נכות. לאחר קביעת דרגת הנכות, הביטוח הלאומי יקבל החלטה על התביעה. אם התביעה מאושרת, המבוטח יתחיל לקבל קצבת נכות כללית החל מהיום שבו הגשת את התביעה.

 

איזה עוד מסמכים יכולים לסייע לקבלת קצבת נכות כללית?

בנוסף לטופס תביעה ומסמכים רפואיים, ישנם מסמכים ומידע נוספים שיכולים לסייע בתביעת נכות כללית. מסמכים אלו כוללים: 

  • אישורים על הכנסות מעבודה, אם המבוטח הוא שכיר. 
  • אישורים על פנסיה או קצבה אחרת, אם המבוטח הוא מובטל או פנסיונר. 
  • אישורים על הוצאות מיוחדות הקשורות לנכות, כגון הוצאות על טיפולים רפואיים, תרופות או עזרים.

 

איך אפשר להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה?

כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה, חשוב להיערך אליה כראוי. הנה כמה טיפים חשובים:

  • שמור את כל המסמכים הרפואיים שלך. 
  • צור רשימה של כל המסמכים הרפואיים הדרושים. 
  • השתמש בשירותי עורך דין ביטוח לאומי, אם יש לך בעיות בהגשת התביעה.

 

מדוע חשוב להשתמש בשירותיו של עו"ד ביטוח לאומי בעת תביעת נכות כללית?

הביטוח הלאומי הוא גוף מורכב, והתהליך של הגשת תביעה נכות כללית יכול להיות ארוך ומייגע עבור חלק מהאנשים. עורך דין ביטוח לאומי יכול לעזור למבוטח להבין את זכויותיו, ולהכין את התביעה בצורה מקצועית ויעילה.

להלן כמה מהיתרונות של שימוש בעורך דין ביטוח לאומי בעת הגשת תביעה נכות כללית: 

  • הערכת סיכויי התביעה: עורך דין ביטוח לאומי יכול להעריך את סיכויי התביעה בהתבסס על המידע הרפואי והעובדתי שיש למבוטח. 
  • הכנת המסמכים הרלוונטיים: עורך דין ביטוח לאומי יכול לסייע למבוטח בהכנת המסמכים הרלוונטיים לתביעה, כגון טופס תביעה, מסמכים רפואיים וחוות דעת מומחים. 
  • ייצוג המבוטח בפני הוועדה הרפואית: עורך דין ביטוח לאומי יכול לייצג את המבוטח בפני הוועדה הרפואית, ולעזור לו להציג את מצבו הרפואי בצורה הטובה ביותר. 
  • ערעור על החלטת הוועדה הרפואית: אם התביעה נדחית, עורך דין ביטוח לאומי יכול לייעץ למבוטח על אפשרויות הערעור. 

הסתייעות בעורך דין ביטוח לאומי יכולה להגדיל את סיכויי המבוטח לקבלת קצבת נכות כללית, ולדאוג שהוא יקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו.

 

הגשת תביעה נכות כללית – סיכום

הגשת תביעה לנכות כללית במוסד לביטוח לאומי היא הליך מורכב, הדורש לעיתים סיוע. התביעה נבחנת על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, אשר קובעת את שיעור הנכות של המבוטח.

על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה בתביעה, חשוב להגיש אותה באופן מסודר ומקצועי, תוך צירוף כל המסמכים הרלוונטיים. המסמכים כוללים את טופס התביעה, אישורי רפואיים, אישורי הכנסות, וכן מסמכים נוספים הנדרשים על פי המצב האישי של המבוטח.

כמו כן, חשוב להיות מוכנים לתשאול של הוועדה הרפואית. התשאול כולל שאלות על מצבו הבריאותי של המבוטח, על השפעת הליקוי על יכולתו לעבוד, ועל הטיפולים הרפואיים שהוא מקבל.

כדי להיערך כראוי לוועדה, מומלץ להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי מנוסה. עורך הדין יכול לסייע בהכנת מסמכי התביעה, בהכנה לתהליך בוועדה ובליווי המבוטח בדיון בוועדה הרפואית.

אם אתם שוקלים להגיש תביעה לנכות כללית, משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש יוכל לסייע. משרדנו מתמחה בייצוג בעלי מוגבלויות בביטוח לאומי, ובעל ניסיון רב בהגשת תביעות ועררים בהצלחה.

עורכי הדין במשרד יסייעו לכם להגיש את התביעה באופן מסודר ומקצועי, ויגנו על זכויותיכם לאורך הדרך. פנו אלינו כעת למידע נוסף והכוונה אישית.

הגשת תביעה נכות כללית

המסמכים הדרושים בתביעה לקצבת נכות כללית כוללים: טופס תביעה לקצבת נכות כללית, מסמכים רפואיים המעידים על הנכות הרפואית. אישורים על הכנסות מעבודה, אם המבוטח הוא שכיר, אישורים על פנסיה או קצבה אחרת, אם המבוטח הוא מובטל או פנסיונר ואישורים על הוצאות מיוחדות הקשורות לנכות, כגון הוצאות על טיפולים רפואיים, תרופות או עזרים. 

ניתן להגיש תביעה לקצבת נכות כללית באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, בדואר או במשרדי הביטוח הלאומי. העדיפות היא לעבוד עם עורך דין המתמחה בביטוח לאומי, כדי לשדרג את החוויה ולהגדיל את הסיכוי לזכות בקבלת הקצבה.

לרוב החלטת הביטוח הלאומי בתביעת נכות כללית מתקבלת תוך 30 יום ממועד הגשתה. אם התביעה לקצבת נכות כללית נדחית, ניתן להגיש ערעור לוועדת ערעורים של הביטוח הלאומי בתוך 60 יום מיום הדחייה הראשונית. גם כאן, עבודה עם עורך דין ביטוח לאומי זה משהו שיגדיל את הסתברות קבלת הקצבה.

כן, ניתן להגיש תביעה לקצבת נכות כללית גם אם יש לכם קצבה אחרת, כגון פנסיה או קצבת שירותים מיוחדים. עם זאת, גובה קצבת הנכות הכללית יקוצץ בהתאם להכנסות המבוטח מכל המקורות. המטרה היא לא לייצר אי איזון בין קצבאות וקבלת קצבה עודפת ולא פרופורציונלית מהמדינה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן