לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

איך מקבלים פיצוי כספי מתאונות עבודה?

לתאונות עבודה יכולות להיות השלכות רבות ומשמעותיות במיוחד, המשפיעות לא רק על הרווחה הפיזית של האנשים המעורבים בהן, אלא גם על היציבות הכלכלית שלהם. כאשר מתמודדים עם פציעות הנובעות מתאונות עבודה, השאלה הראשונה שעולה היא איך מקבלים פיצוי כספי מתאונות עבודה. הפיצוי הכספי במקרים אלה ניתן מתוך מחשבה שהעובד המעורב בתאונה נדרש לשלם מכיסו על הפסקת העבודה, טיפולים רפואיים בהווה ובעתיד ועל כל נזק ארוך טווח אחר. במאמר זה ננסה לתאר את הצעדים שיש לנקוט כדי לקבל פיצוי כספי מהמוסדות הרלוונטיים.

 

איך מקבלים פיצוי כספי מתאונות עבודה? הצעדים הראשונים

הצעד הראשון והקריטי ביותר בבקשת פיצוי כספי בגין תאונת עבודה הוא דיווח על האירוע באופן מיידי. למעסיקים יש בדרך כלל פרוטוקולים ספציפיים לדיווח על תאונות. אך גם העובדים או עדים שהיו סמוכים למקום התאונה נדרשים לתעד את פרטי התאונה במדויק, לרבות זמן, מיקום ואופי הפציעות שנגרמו. ככל שהדוח יהיה מעמיק ומדויק יותר, כך תביעת הפיצויים תוכל להיות מבוססת ומוצלחת יותר מבחינת תוצאתיה.

 

מה הדבר הראשון שחייבים לעשות לצורך קבלת פיצוי כספי מתאונות עבודה?

לאחר תאונת עבודה, יש לפנות לטיפול רפואי מיידי, הן כדי לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש והן כדי שהרופא יוכל לחוות את דעתו על חומרת הפציעה. התיעוד הרפואי הינו משמעותי וחשוב מאין כמוהו, מכיוון שהוא גם קובע את תוכניות השיקום העתידיות והוא יספק ראיות מוחשיות כתמיכה בתביעת הפיצויים.

 

הבנת מנגנון הפיצויים וחשיבות הייעוץ עם עורך דין תאונות עבודה למקסום גובה התשלום

שאלה כמו איך מקבלים פיצוי כספי מתאונות עבודה היא שאלה רחבה אשר נשאלת, קרוב לוודאי בכל מקום שמתרחשת תאונה, כך שחשוב מאד להבין את חוקי הפיצויים. ברוב המקרים, גובה הפיצויים יוכל לאפשר את כיסוי ההוצאות הרפואיות, עלויות השיקום וחלק מאובדן השכר. תביעת פיצויים כרוכה בדרך כלל בהודעה למעסיק והגשת הניירת הדרושה למוסד לביטוח לאומי.

 

האם ניתן להגיש לבד תביעה לקבלת פיצוי כספי מתאונות עבודה?

אמנם את התביעה ניתן להגיש באופן עצמאי, אולם בדומה לתביעות אחרות, ההמלצה היא להתייעץ קודם עם עורך דין תאונות עבודה. רק עורך דין מנוסה ומומחה בתחום זה יוכל להעריך את נסיבות תאונת העבודה, לקבוע מי אחראי ולהדריך את העובדים לגבי התהליך כולו.

 

התהליך המשפטי והדרישות לקבלת פיצוי כספי מתאונות עבודה

כדי לענות על השאלה איך מקבלים פיצוי כספי מתאונות עבודה באופן מוצלח, יש לבסס תביעת פיצויים חזקה שתכלול את כל הראיות וההוכחות הנדרשות לגבי ההוצאות רפואיות שיש לאחר התאונה, עלויות השיקום, אובדן השכר ועוד.

עם זאת, במקרים רבים, תביעות פיצויים יכולות להיפתר לאחר משא ומתן והגעה לפשרה בין הנפגע, עורך דינו והגורם האחראי או חברת הביטוח המייצגת. במהלך משא ומתן זה, יש להבין באופן עמוק ומוכח את היקף הפציעות, ההפסדים הכספיים הנלווים והערכה סבירה של הוצאות עתידיות פוטנציאליות. ניהול משא ומתן בתום לב במטרה להגיע להסדר הוגן יכול לזרז את תהליך הפיצוי ולקצר תהליכים. למשא ומתן זה יידרש עורך דין תאונות עבודה אשר יציג את עמדת הלקוח ויבטיח את קבלת מירב הפיצויים.

אם המשא ומתן על הפשרה לא יצליח או אם יש מחלוקות בנוגע לסכומי האחריות וסכומי הפיצויים, ייתכן שהאנשים יצטרכו לשקול לנקוט בצעדים משפטיים. הגשת תביעת נזקי גוף כרוכה בהצגת התיק בבית המשפט, והתוצאה תקבע על ידי המערכת המשפטית. אפשרות זו היא לעתים קרובות מוצא אחרון, אך היא מספקת דרך פורמלית לבקשת פיצוי כאשר שיטות אחרות אינן מצליחות.

 

לסיכום

כדי לקבל פיצוי כספי לאחר תאונת עבודה יש צורך באסטרטגיה מושכלת. הצעדים הראשונים הם דיווח מיידי על האירוע, פנייה לטיפול רפואי והתייעצות עם עורך דין תאונות עבודה. עורך דין תאונות עבודה יכול לא רק להגיש את התביעה עצמה, אלא גם לנהל משא ומתן עם הגורמים האחראים על גובה הפיצויים, באופן שיבטיח ללקוח את מירב הפיצויים וההטבות להם הוא זכאי. עורך דין מנוסה בתחום, אשר מכיר ומבין את הנושא לעומקו יוכל לעשות את ההבדל בין כיסוי ההוצאות הנדרשות בלבד לרווחה כלכלית לתובע.

לפרטים נוספים על האפשרויות העומדות בפניכם לקבלת פיצוי כספי בגין תאונת עבודה – פנו אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כעת.

איך מקבלים פיצוי כספי מתאונות עבודה?

הצעד הראשון שיש לנקוט לאחר תאונת עבודה כדי לקבל בעתיד פיצוי כספי הוא לדווח על האירוע באופן מיידי. דיווח בזמן ומדויק מניח את הבסיס לתביעת פיצויים מוצלחת, ומספק פרטים חיוניים כגון זמן, מיקום ואופי הפציעות שנגרמו. הדיווח נדרש להיות מוגש הן למעביד ובאמצעותו לגופים הרגולטורים הרלוונטיים.

פנייה לטיפול רפואי מיידי היא חיונית הן לרווחה האישית והן לתהליך הפיצוי. לתיעוד הרפואי יש תפקיד מכריע בקביעת חומרת והיקף הפציעה, והוא משמש כראיה מוחשית לתמיכה בתביעת פיצויים. תיעוד הטיפולים הרפואיים, יספקו בעתיד את הקשר הברור בין תאונת העבודה להשלכותיה הפיזיות.

פנייה לטיפול רפואי מיידי היא חיונית הן לרווחה האישית והן לתהליך הפיצוי. לתיעוד הרפואי יש תפקיד מכריע בקביעת חומרת והיקף הפציעה, והוא משמש כראיה מוחשית לתמיכה בתביעת פיצויים. תיעוד הטיפולים הרפואיים, יספקו בעתיד את הקשר הברור בין תאונת העבודה להשלכותיה הפיזיות.

ההמלצה היא שכדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה כדי להבין את המורכבות העומדת בפני התביעה, להעריך מי אחראי ולהדריך את האנשים בתהליך התביעה כולה. רק עורך דין מנוסה ומומחה בתחום יוכל להבטיח את קבלת מירב הפיצויים המגיעים לנפגע בתאונה.

כדי לבסס ולחזק תביעת פיצויים, יש לתעד כל הוצאה כספית שנעשתה בעקבות תאונת העבודה, לרבות מעקב אחר הוצאות רפואיות, עלויות שיקום, אובדן שכר וכל הוצאה נלווית אחרת. שמירה על רישום מפורט של הפסדים כספיים אלה מספקים ראיות קונקרטיות לתביעת הפיצויים או לתהליך המשא ומתן המתנהל לקראת פשרה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן