לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד

האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד? שאלה זו מעסיקה ישראלים רבים הזקוקים לקצבה מביטוח לאומי בעקבות אובדן כושר עבודה, אך מעוניינים להישאר פעילים ולהמשיך לתרום מניסיונם וכישוריהם. במאמר זה נבחן את האפשרויות השונות לשילוב בין קבלת קצבת נכות להמשך עבודה, תוך הצגת התנאים והמגבלות הרלוונטיים על פי חוקי הביטוח הלאומי.

 

האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד? השאלה שמעסיקה בעלי מוגבלויות רבים בישראל

כאשר אדם מאבד באופן זמני או קבוע את היכולת להמשיך בעבודתו הרגילה, הוא נכנס למצב המכונה אובדן כושר עבודה. פגיעה ביכולת לעבוד יכולה לקרות מסיבות שונות, כמו תאונה או מחלה. למרות שאף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה, חשוב לדעת שיש כיסוי ביטוחי לאובדן כושר עבודה לכל עובד שדמי הביטוח הלאומי שלו משולמים כחוק. בנוסף לכך, עובדים החוסכים כספים לגיל הפרישה באמצעות קרן פנסיה או ביטוח מנהלים, מכוסים בביטוח אובדן כושר עבודה המהווה רכיב ביטוחי נלווה למוצרי החיסכון הללו. אולם מאחר ולקרנות הפנסיה וחברות הביטוח תנאי ביטוח משלהן, בשורות הבאות בחרנו להתמקד בסוגיית היכולת לעבוד במקביל לקבלת קצבת נכות בביטוח הלאומי.

 

האם אדם שעדיין עובד ומעוניין להגיש תביעה לקצבת נכות בביטוח לאומי יכול לעשות זאת?

עובדים שמעוניינים להתחיל לקבל קצבת נכות בגין פגיעה בכושר עבודתם, עשויים להיות זכאים לכך, בתנאי שהכנסתם מעבודה נמוכה מ- 7,522 ש"ח לחודש (נכון לשנת 2024). זאת, בהנחה שהם עומדים ביתר תנאי הזכאות לקצבה. כדי לקבל את הקצבה, יש להגיש תביעה לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. אם כן, עובדים יכולים להיות זכאים לקצבת נכות במקביל לעבודתם, ובלבד שהכנסתם מעבודה נמוכה מסף מסוים והם עומדים בקריטריונים הנוספים המזכים בקצבה.

 

האם מקבלי קצבאות אובדן כושר עבודה בביטוח לאומי רשאים לצאת לעבוד?

מי שכבר מקבל קצבת נכות בביטוח לאומי ואינו עובד אך חפץ בכך, יכול לצאת לעבוד ועדיין להמשיך ולקבל את הקצבה. סך כל ההכנסה של העובד מהעבודה והקצבה ביחד, תמיד תהיה גבוהה יותר מסכום הקצבה לבדה. לכן, כדאי מאוד למקבלי קצבאות אובדן כושר עבודה (נכות) בביטוח לאומי, לשקול לצאת לעבודה, מאחר וסך הכנסותיהם יגדל, בעקבות זאת. בקצרה, קבלת קצבת נכות אינה מונעת את היכולת לצאת לעבוד ואף מאפשרת הכנסה כוללת גבוהה יותר.

 

מקבלים קצבת אובדן כושר עבודה בביטוח לאומי ושוקלים לצאת לעבוד? כדאי שתקראו את זה

ישנם שני דברים חשובים שכדאי שתדעו אם אתם מקבלים קצבת נכות ושוקלים לצאת לעבוד:

  1. דרגת אי הכושר לעבודה שנקבעה עבורכם תישאר ללא שינוי, גם אם תחליטו לצאת לעבוד.
  2. אם תפסיקו לעבוד בעתיד, תוכלו לחזור ולקבל את מלוא קצבת הנכות שקיבלתם לפני שיצאתם לעבוד, מבלי לעבור בדיקות רפואיות נוספות על ידי ועדה – זאת כל עוד דרגת אי הכושר שנקבעה לכם עדיין בתוקף.

 

כמה ניתן להרוויח מעבודה מבלי לסכן את הקצבה?

בתשלום קצבת הנכות, המוסד לביטוח לאומי לוקח בחשבון את ההכנסות של המבוטח מהעבודה, ומתאים את סכום הקצבה לכך. יחד עם זאת, תמיד כדאי לצאת לעבוד מאחר שהסכום הכולל גבוה יותר. דרגת אי הכושר קובעת מהי רמת ההכנסה מעבודה שמעליה מתחילה ההשפעה על גובה הקצבה.

נכון ל-1 בינואר 2024, קיימים סכומי הכנסה מרביים מעבודה שמתחתם ניתן להמשיך ולקבל את מלוא קצבת הנכות, בהתאם לדרגת אי הכושר לעבודה שנקבעה. באתר הביטוח הלאומי זמינות טבלאות המסכמות את ההכנסה המרבית מעבודה תוך שמירה על קבלת מלוא קצבת הנכות.

במידת הצורך ניתן להיוועץ גם בעורך דין אובדן כושר עבודה בנושא.

 

לסיכום

במאמר זה עסקנו בשאלה שעולה לעיתים קרובות בקרב מקבלי קצבאות נכות בביטוח לאומי, והיא: "האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד?" התשובה היא כאמור חיובית.

קיימות אפשרויות שונות להמשיך ולעבוד, באופן מלא או חלקי, תוך קבלת פיצוי על אובדן כושר עבודה מביטוח לאומי, חברת הביטוח או קרן פנסיה. היקף השכר שניתן לקבל מבלי לסכן את הזכאות לקצבה, תלוי בדרגת אובדן הכושר, בהיקף המשרה ובהכנסה מהעבודה.

עם זאת, מדובר בסוגיה מורכבת ורבת פרטים. לכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה מנוסה כדי לוודא שאתם ממצים את מלוא הזכויות. למידע נוסף בנושא זה – פנו כעת אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש.

האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד

כן, בהחלט ניתן לעבוד בהיקף מלא ועדיין לקבל את הקצבה, כל עוד ההכנסה מהעבודה נמוכה מסכום מסוים, המשתנה בהתאם לדרגת אובדן הכושר לעבודה. לדוגמה, מי שיש לו דרגת אובדן כושר עבודה בשיעור 100% יכול להרוויח עד כ-עד 6,297 ש"ח מעבודה ועדיין לקבל את מלוא הקצבה.

כן. אם הפסקתם לעבוד לאחר שיצאתם לעבודה במקביל לקבלת קצבת נכות, תוכלו לשוב ולקבל את מלוא סכום הקצבה שקיבלתם קודם, מבלי לעבור שוב בדיקות רפואיות או ועדות – כל עוד דרגת אובדן הכושר שנקבעה לכם עדיין בתוקף.

כן, כל עוד אתם ממשיכים לקבל את קצבת הנכות, גם אם בשיעור מופחת בגלל העבודה, תמשיכו ליהנות מכלל ההטבות והתוספות הנלוות לקצבה באותם תנאים. אתם אף עשויים להיות זכאים לתוספות נוספות עבור בן/בת זוג וילדים, בכפוף לתנאים מסוימים.

ניתן לפנות לשירותי השיקום של המוסד לביטוח לאומי, הנותנים ייעוץ וליווי של עובדים סוציאליים במציאת עבודה או הכשרה מקצועית.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן