לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט

תאונות קורקינט הפכו נפוצות יותר בשנים האחרונות, במיוחד בקרב עובדים בדרכם למקום העבודה. אך האם רוכב קורקינט שנפגע בדרך לעבודה זכאי לפיצוי כספי כמו בתאונת עבודה רגילה? במאמר זה נבחן את האפשרות לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי או ממקורות אחרים, באמצעות הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט.

 

באילו נסיבות ראוי לדווח על פגיעה מקורקינט בתור תאונת עבודה וכיצד?

חלק מתאונות הקורקינט מתרחשות בעת שעובדים נוסעים לעבודה או חוזרים ממנה הביתה. תאונה שכזו נחשבת כתאונת עבודה המזכה את הנפגע בפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, כשם שנפגעי תאונות דרכים אחרות בדרך לעבודה או ממנה זכאים לפיצויים. לכן אם נפגעתם מקורקינט בשעה שהייתם בדרך למקום עבודתכם או בדרככם הביתה ממנו, מן הראוי שתדווחו על התאונה בתור פגיעת עבודה, על ידי הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט.

 

מתי תתאפשר הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט לשם קבלת גמלת נכות מעבודה?

ניתן להגיש תביעת נכות מעבודה למוסד לביטוח לאומי רק לאחר אירוע שהוגדר על ידי המוסד כתאונת עבודה. תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שאירעה לעובד במהלך עבודתו או עקב עבודתו, לרבות תאונות דרכים בדרך למקום העבודה או בחזרה הביתה. 

אולם כדי להגיש תביעת נכות מעבודה, יש קודם כל למצות את תקופת דמי הפגיעה בת 90 הימים המגיעים לעובד מביטוח לאומי, בעקבות התאונה. 

לאחר מיצוי הזכאות לדמי הפגיעה, באם הנפגע ממשיך לסבול מפגיעות על רקע תאונת הקורקינט שעבר, הוא יוכל להגיש לביטוח הלאומי גם תביעת נכות מעבודה, כדי לקבל מענק נכות מעבודה חד פעמי או גמלת נכות מעבודה על בסיס חודשי. תביעת הנכות נשענת ומתבססת על תביעת דמי הפגיעה שהוגשה בגין אותה תאונה.

 

מהם דמי הפגיעה שניתן לקבל מביטוח לאומי בשל תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט?

כאמור לעיל, ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי עבור פיצויים בגין תאונת עבודה שאירעה תוך כדי נסיעה בקורקינט, הן עבור דמי פגיעה והן עבור קצבת נכות מעבודה. מטרת דמי הפגיעה היא לפצות את הנפגע על אובדן הכנסתו בתקופה שלאחר התאונה, עד ל-90 הימים הראשונים להיעדרות מעבודה. אם הנפגע נותר עם נכות המונעת ממנו לעבוד לתקופה העולה על 90 ימים, הוא רשאי להגיש בהמשך גם תביעה לקצבת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי.

 

כיצד נקבעת זכאות התובע לפיצויים מביטוח לאומי?

לאחר בדיקת התביעה, הנפגע מזומן לוועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לשם הערכת נכותו כתוצאה מתאונת הקורקינט. בוועדה נבדק הנפגע על ידי רופאים מומחים בתחום הפגיעה, ולאחר מכן נקבעת דרגת נכותו. בהתאם לשיעור הנכות שנקבע, הנפגע יקבל פיצוי כספי חד פעמי או קצבה חודשית קבועה לנפגעי עבודה. מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתביעות אלו לשם הכנת מסמכי התביעה וההכנה לוועדה הרפואית בביטוח הלאומי.

 

מתי ניתן להגיש גם תביעת ביטוח פרטית מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

חשוב לדעת כי קורקינט, גם אם הוא חשמלי, אינו מוגדר כרכב מנועי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד) בישראל. משמעות הדבר היא שהולך רגל שנפגע מקורקינט אינו יכול לתבוע את חברת הביטוח של הקורקינט מכוח חוק זה. 

אולם, כאשר מעורבת בתאונה מכונית או אופנוע שפגעו ברוכב קורקינט, הרוכב של הקורקינט יכול לתבוע פיצויים מחברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הרכב המנועי, בנוסף להגשת תביעה כתאונת עבודה.

במאמר מוסגר נציין כי תביעות לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מתאפיינות בכך שאין צורך להוכיח אשמה כתנאי לזכאות לפיצויים. משמעות הדבר הינה כי גם אם רוכב הקורקינט גרם לתאונה שבה נפגע, הוא עדיין זכאי לפיצויים מחברת הביטוח של הרכב המעורב בתאונה. 

על מנת לתבוע, עליו לרשום את פרטי הרכב המעורב ולהגיש תביעה לחברת הביטוח של בעל הרכב. כמו כן מומלץ לצלם את מקום התאונה ולפנות לקבלת טיפול רפואי ללא דיחוי.

 

ומה לגבי הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממפגע בדרך שבו נתקל רוכב הקורקינט?

בנוסף להגשת תביעת תאונת עבודה במקרה של פגיעת קורקינט, כאשר מדובר בתאונה עצמית שנגרמה עקב מפגע בדרך, לעיתים ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד הרשות המקומית האחראית על שמישות הדרך ותחזוקתה. מקרים שכיחים שבהן מוגשות תביעות מסוג זה, הם של מפגעי דרך כדוגמת בורות בכביש או הפרשי גובה לא מסומנים היטב. במקרה כזה, מומלץ לאסוף פרטים של עדי ראייה לתאונה, לצלם את המפגע הבטיחותי מזוויות שונות, ולפנות מיד לקבלת טיפול רפואי בסמוך לאירוע.

 

מתי אפשר להגיש תביעה כנגד הרשות המקומית בעקבות פגיעת קורקינט?

על מנת להגיש תביעת נזיקין נגד הרשות המקומית בגין תאונת קורקינט, צריך להוכיח בבית המשפט שהפגיעה אירעה בשל מפגע בדרך שנמצאת בתחום אחריותה של הרשות המקומית. כחלק מהתהליך, יש להוכיח שלושה יסודות: ראשית, יש להראות כי הרשות המקומית התרשלה בתחזוקת הכביש ובשמירה על תקינותו. שנית, יש להוכיח את הנזקים שנגרמו לנפגע כתוצאה מהתאונה. שלישית, יש להראות קשר סיבתי בין התרשלות הרשות לבין הנזקים שנגרמו לנפגע בפועל.

 

האם ניתן להגיש לחברת הביטוח הפרטית תביעת אובדן כושר עבודה עקב פגיעה מקורקינט?

בנוסף לאפשרות להגיש תביעת תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי, נפגע קורקינט יכול גם לתבוע פיצויים מפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה פרטית אם יש ברשותו, וכן לפנות לקרן הפנסיה שלו.
יש לדעת כי מול קרן הפנסיה מבוצע בדרך כלל קיזוז, כך שהפיצוי הכולל מכל המקורות לא יעלה על 75% משכרו של הנפגע. לעומת זאת, אם יש פוליסת ביטוח פרטית לאובדן כושר עבודה, ניתן לקבל את מלוא הפיצוי ממנה במקביל לפיצויים מהביטוח הלאומי ללא קיזוזים.

 

מדוע מומלץ לפנות לעזרת עו"ד בהתעורר הצורך להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט?

מומלץ לכל נפגע קורקינט שנפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה הביתה, להיוועץ בעורך דין מנוסה ומיומן שילווה אותו בתהליך. עורך הדין יבחן לעומק את נסיבות האירוע ויגבש יחד עם הנפגע אסטרטגיה משפטית למיצוי מלוא זכויותיו ולהשגת פיצוי כספי מיטבי מכל הגורמים הרלוונטיים האפשריים, במטרה למקסם את סכום הפיצוי הכולל שייפסק לטובת הנפגע.

 

לסיכום

תאונות קורקינט בדרך לעבודה או ממנה הפכו נפוצות יותר בשנים האחרונות. כפי שראינו במאמר זה, ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה לביטוח לאומי ולתבוע פיצויים עבור דמי פגיעה ונכות מעבודה. במקרים מסוימים אף ניתן לתבוע את הרשות המקומית או את חברת הביטוח של הרכב המנועי המעורב בתאונה. על מנת למצות את מלוא זכויותיכם, פנו לקבלת ייעוץ משפטי של עו"ד תאונות עבודה. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי תאונות קורקינט ויסייע לכם לקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם כחוק.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט

על מנת שתאונת הקורקינט תוכר כתאונת עבודה, יש לדווח עליה למעסיק ולקבל ממנו טופס בל 250 חתום, המפרט את נסיבות האירוע כפי שתוארו על ידי הנפגע.

בתביעת נכות מעבודה שמוגשת למוסד לביטוח לאומי בעקבות תאונת קורקינט, בין אם מדובר בנכות זמנית או קבועה, ניתן לקבל עד 75% משכרו של העובד טרם הפגיעה. מגבלה זו נועדה לעודד נפגעים לחזור לעבודה במידה והם מסוגלים לכך, ולא לנצל את הביטוח הלאומי. אם מוגשת גם תביעה לקרן הפנסיה עבור אובדן כושר עבודה, מבוצע קיזוז של הסכומים כדי למנוע כפל פיצוי.

אחוזי הנכות של נפגעי תאונות עבודה נקבעים על ידי המוסד לביטוח לאומי בהתאם לספר הליקויים והמבחנים הרפואיים. לכל ליקוי או פגיעה מוגדר אחוז נכות מסוים. ככל שלנפגע יש מספר פגיעות או ליקויים שונים כתוצאה מהתאונה, אחוזי הנכות מצטברים בחישוב הכולל על פי משקלם היחסי של הפגיעה או הליקוי.

בתקופה שבה מקבל הנפגע דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה בקורקינט, לא ניתן לקבל במקביל גם דמי אבטלה. גם אם כתוצאה מהתאונה נקבעה לנפגע נכות זמנית או קבועה שבגינה הוא מקבל קצבת נכות מעבודה, הוא אינו זכאי עוד לדמי אבטלה. בנוסף, קבלת הפיצויים מהביטוח הלאומי בגין התאונה מבטלת באופן אוטומטי את הזכאות להמשך דמי האבטלה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן