לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב

תאונות עבודה הן אירוע יומיומי שממנו עלול להיפגע כל אדם, למרבה הצער. אחת התאונות הנפוצות היא נפילה ברחוב בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. פעמים רבות העובדים אינם מודעים לזכותם לתבוע פיצוי כספי בגין נפילה כזו, שנחשבת על פי חוק לתאונת עבודה. מטרת המאמר היא לספק מידע על תהליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב בביטוח לאומי.

 

אודות הנסיבות שבהן עולה הצורך בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב

הנפילה ברחוב היא אחד מסוגי תאונות העבודה השכיחים ביותר. מדי יום מתרחשות תאונות רבות מסוג זה, שתוצאותיהן יכולות לנוע משפשוף קל ועד לנכות מתמשכת. במקרה ונפצעתם באופן זה, חשוב להבין מהן הזכויות שלכם אם נפלתם בעת העבודה או בדרך אליה. 

 

מה נחשב כתאונת עבודה בראי החוק והאם נפילה ברחוב מכוסה תחת הגדרה זו?

תאונת עבודה מוגדרת ככל פגיעה גופנית המתרחשת במהלך העבודה. ההגדרה כוללת גם פגיעות שאירעו בדרך למקום העבודה או בחזרה הביתה, בהתאם לחוק הביטוח הלאומי. אולם בפועל, לעיתים קרובות, עובדים שנפלו ברחוב אינם מודעים לכך שנפילתם נחשבת כתאונת עבודה.

קיים מיתוס שרק נפילת הולכי רגל נחשבת כתאונת עבודה. אך למעשה, גם נפילה מאופניים או מאופנוע בדרך לעבודה או חזרה ממנה, יכולה לזכות את העובד בפיצויים כתאונת עבודה.

 

כיצד יש לפעול במקרה של נפילה ברחוב כך שניתן יהיה לתבוע פיצויים בהמשך?

אם נפלתם ברחוב בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, חשוב לתעד ולדווח על המקרה. פעולות אלו נחוצות שכן חוסר תיעוד או דיווח עלול לגרום לעיכוב או להפחתה בפיצויים המגיעים לכם עקב תאונת העבודה.

על כן, ראשית יש לצלם את מקום הנפילה, למשל אם הנפילה נגרמה ממדרכה פגומה. צילומים אלה יכולים לשמש ראייה בהמשך אם תחליטו לפתוח הליך משפטי נגד הרשות המקומית.

בנוסף, חובה לדווח על האירוע למעסיק ולמוסד לביטוח לאומי, על מנת לקבל את הפיצוי המגיע לכם מתאונת העבודה בהקדם האפשרי. הטופס הרלוונטי לדיווח על תאונת עבודה הוא טופס ב"ל 250. לאחר התאונה, המעסיק חותם על הטופס, שמהווה אישור רשמי מצדו על קרות התאונה.

לבסוף, שמרו על כל חוות הדעת של הרופאים המומחים שאליהם פניתם בעקבות התאונה. חוות דעת אלה יסייעו לעורך הדין בהכנת תביעת הפיצויים שתוגש למוסד לביטוח לאומי לטובת מימוש זכויותיכם עקב תאונת העבודה.

 

מדוע לא מומלץ להתמהמה עם התיעוד והדיווח על האירוע?

מלבד חשיבות התיעוד והדיווח להכנת תיק התביעה, הדבר חיוני גם לשמירה על בריאותכם. תיעוד התאונה והטיפול הרפואי יסייע לרופאים לתת לכם את המענה הרפואי האופטימלי.

לכן גם אם אתם חושבים שמדובר בפציעה קלה ושוקלים לוותר על טיפול, אל תעשו זאת – שכן לעיתים קרובות פציעות כתוצאה מנפילה ברחוב מחמירות עם הזמן. הפנייה לקבלת טיפול רפואי תאפשר לכם לוודא שאין נזק נוסף, והתיעוד הרפואי שיתקבל ישמש גם כנדבך חשוב בתיק התביעה שלכם.

 

איך מגישים תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב?

הגשת תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה מתבצעת מול המוסד לביטוח לאומי, המבטח את כל העובדים בישראל מפני תאונות עבודה.

לאחר תיעוד ודיווח על האירוע, יש למלא טופס תביעה עם כל המסמכים הרלוונטיים. ניתן לקבל סיוע משפטי בהכנת הטופס ואיסוף המסמכים הנחוצים ממשרדנו.

על בסיס הדיווח על פציעתכם כתאונת עבודה, המוסד לביטוח לאומי יקבע האם מגיעים לכם "דמי פגיעה" בשיעור 75% משכר הבסיס שלכם למשך עד 90 ימים, וייתכן שגם פיצויים נוספים כגון מימון טיפולים רפואיים, ואף גמלת נכות בהמשך הדרך.

 

אילו הליכים נוספים נדרשים למימוש זכויות בעקבות תאונת עבודה שאירעה ברחוב?

לאחר קבלת דמי הפגיעה, ייתכן שיידרשו הליכים נוספים לצורך מימוש זכויותיכם:

  • אם התביעה נדחתה – אל תתייאשו. ניתן להגיש ערעור על ההחלטה. משרדנו מתמחה בייצוג בערעורים מסוג זה.
  • ניתן להגיש בקשה לגמלת נכות עד 12 חודשים ממועד אישור דמי הפגיעה. אישור הבקשה יזכה אתכם גם בתשלום רטרואקטיבי ממועד תחילת הנכות.
  • במקרים רבים נפילות ברחוב נגרמות מפגם תשתיתי כגון אבן מדרכה רופפת או בור בכביש. במקרים אלה ניתן לתבוע פיצוי גם מהרשות המקומית שאחראית על התשתית. משרדנו מתמחה גם בייצוג הנפגעים מול הרשויות המקומיות בתביעות מסוג זה.

 

האם רק עובדים שכירים זכאים להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב?

תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה אינה מוגבלת רק לעובדים שכירים.

ראשית, גם עצמאים זכאים לדמי פגיעה מביטוח לאומי אם נפגעו בתאונת עבודה, למרות שהם לא תמיד מודעים לזכות זו.

שנית, גם מתנדבים במסגרות מסוימות כגון מד"א, שירות לאומי ושירות לתועלת הציבור, זכאים לפיצוי כספי אם נפגעו תוך כדי התנדבותם. אם אתם מתנדבים שנפגעו במהלך העבודה, נשמח לסייע ולבדוק האם מגיעים לכם דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי.

 

מדוע חיוני לפנות בהקדם להתייעצות עם עורך דין תאונות עבודה?

נפילה ברחוב במהלך העבודה יכולה להיות חוויה מלחיצה ומבלבלת, גם עבור אנשים בעלי ידע משפטי קודם. פנייה לעורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התביעה ולכן מומלץ ליזום התייעצות עם עו"ד תאונות עבודה בהקדם.

עורך דין נזיקין מקצועי יסייע לכם למצות את מלוא זכויותיכם בעקבות התאונה ולקבל את מלוא הפיצוי הכספי לו אתם זכאים על פי חוק. הכרותו את התהליכים, הטפסים וההתנהלות הנחוצה מול המוסד לביטוח לאומי ויתר גופי הביטוח בישראל, חיוניים כדי שלא תפספסו זכויות או תחוו עיכובים בלתי מוצדקים בקבלת הפיצויים שהחוק מעמיד לרשותכם במקרה כזה.

 

נפלתם ברחוב במהלך עבודתכם? כך עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לכם

פנייה לעורך דין בגין תאונת עבודה שכוללת נפילה ברחוב, היא כאמור פעולה קריטית להשגת הכרה בזכויותיכם ולמיצוין המלא. היה וחלילה נקלעתם לתאונה כזו, משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, יכול לסייע לכם בתהליכים הבאים:

  1. הגשת תביעת פיצויים מפורטת בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים.
  2. ייצוג וליווי בהליכי המוסד לביטוח לאומי – בדגש על הוועדות הרפואיות, עד לקבלת הפיצוי המגיע לכם בפועל. במידת הצורך נסייע גם בניהול הליכים משפטיים וערעורים לערכאות גבוהות יותר.
  3. נבחן האם זכאים לפנות גם לגורמים אחרים שאחראיים לנפילה, כגון הרשות המקומית, לצורך קבלת פיצוי נוסף.

 

לסיכום – הדרך הנכונה להגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב 

נפילות ברחוב במהלך העבודה או בדרך אליה / ממנה, עלולות לגרום לפגיעות מתמשכות ביכולת לעבוד. לכן, חשוב מאוד להכיר את הזכויות שלכם במקרה של תאונה כזו, בין אם מדובר בכם אישית ובין אם באדם אחר אותו אתם מכירים, שנפגע באירוע כזה.

במקרים הללו, ליווי משפטי הוא קריטי על מנת להבטיח שלא תפספסו זכויות ושתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם.

אנו במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחים בייצוג נפגעי תאונות עבודה אל מול הביטוח הלאומי, חברות הביטוח והרשויות המקומיות. צרו עמנו קשר ללא דיחוי לטובת בדיקה ראשונית של זכאותכם לפיצויים.

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב

אם נפלתם ברחוב בזמן העבודה, בדרככם למקום העבודה או בשובכם ממנו, תעדו היטב את האירוע, דווחו למעסיק ולמוסד לביטוח לאומי על התרחשותו, ושמרו על כל האישורים הרפואיים שקיבלתם. כמו כן, פנו למשרדנו כדי שנוכל לסייע ולהבטיח שתקבלו את מלוא הפיצויים והזכויות המגיעים לכם על פי חוק. אל תותירו את הטיפול בנושא ללא ייעוץ מקצועי.

בהחלט. על פי חוק, גם נפילה בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה, נחשבת כתאונת עבודה המזכה את הנפגע בפיצוי כספי.

הגשת תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה שאירעה ברחוב ובכלל, אפשרית למשך עד 12 חודשים ממועד האירוע. יחד עם זאת, גם אם חלפה כבר שנה מאז התאונה, במקרים מסוימים ניתן עדיין להגיש תביעה לפיצויים, ולכן אנו ממליצים ליצור איתנו קשר בכל מקרה.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ישמח לסייע לכם בהגשת תביעתכם במועד. אנו נכין עבורכם את כל הטפסים והמסמכים הנדרשים ונלווה אתכם בכל הליכי המוסד לביטוח לאומי לשם מיצוי זכויותיכם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן