לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

זכויות פגיעה נפשית לחייל מילואים במלחמת חרבות ברזל

מבצע "חרבות ברזל" הוביל לגיוס חסר תקדים של מאות אלפי חיילי מילואים בארץ. רבים מאנשי המילואים נחשפו לטראומות קשות במסגרת אירועי הלחימה. על אף שמשרד הביטחון מציע סיוע נפשי לחיילים הסובלים מהפרעות נפשיות כתוצאה מהלחימה, ישנה מודעות חסרה לגבי הזכויות וההליכים המגיעים לאנשי מילואים בטווח הרחוק. במאמר שלפניכם נבהיר מהן זכויות פגיעה נפשית לחייל מילואים במלחמת חרבות ברזל ומה יש לעשות כדי להבטיח את מימושן.

 

מהן זכויות פגיעה נפשית לחייל מילואים במלחמת חרבות ברזל?

משרתי מילואים רבים בישראל, סובלים או יסבלו בעתיד, מהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD), דיכאון והפרעות חרדה נוספות, כתוצאה מחשיפה לאירועים טראומטיים במלחמת חרבות ברזל. התסמינים השכיחים לפגיעות נפשיות אלו, כוללים סיוטים, פלאשבקים, קשיי שינה, קשיי ריכוז, פוביות, עוררות מוגברת, רגישות לרעשים ומראות מסוימים ושאר קשיים בתפקוד היום-יומי.

חשוב לדעת שבהתעורר קשיים כאלו, חייל מילואים הסובל מבעיות נפשיות עקב שירותו הצבאי זכאי לפנות לאגף השיקום במשרד הביטחון ולהגיש תביעה להכרה כנכה צה"ל לצורך קביעת אחוזי נכות וקבלת פיצוי כספי, הטבות שונות ושירותי סיוע נפשי במימון משרד הביטחון.

 

מה יש לעשות כדי להבטיח את מימוש הזכויות לחיילי מילואים שנפגעו נפשית במלחמה?

במידה והבעיה הנפשית נגרמה מאירוע טראומטי במהלך הלחימה או פעילות מבצעית, מומלץ לציין זאת במפורש בטופס התביעה. הדבר יאפשר לתביעה לעבור ב"מסלול ירוק" – הליך טיפול מזורז ויעיל יותר בזכויות שנועד לאפשר לחיילי מילואים הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית לממש את זכויותיהם במשרד הביטחון בהקדם. 

בנוסף, למשרת המילואים מומלץ לבקש במסגרת הגשת התביעה שיופק עבורו אישור טיפול רפואי (אט"ר) במשרד הביטחון, אשר יאפשר לו לקבל מימון לטיפולים נפשים מטעם אגף השיקום במשרד הביטחון. לצד האט"ר על התובע לבקש גם תגמול טיפול רפואי (תט"ר) – קצבה כספית זמנית  שמשרד הביטחון ישלם לו עד לקבלת החלטה סופית בתביעתו.

 

למה חשוב לשים לב אם מגישים בזמן האשפוז תביעה בעזרת נציגים ממשרד הביטחון?

אם נפגעתם גם פיזית וגם נפשית במסגרת שירות המילואים שלכם במלחמת חרבות ברזל, ואתם מגישים תביעה למשרד הביטחון בעת שאתם מאושפזים בבית חולים, חשוב לשים לב למספר נושאים:

  1. דיווח מלא ומפורט: יש להביא לידיעת נציגי משרד הביטחון המלווים אתכם בהגשת תביעתכם, את כל האיברים שנפצעתם בהם במהלך אירועי המלחמה. כמו כן, חיוני ליידע אותם בכלל הכאבים והבעיות שמהן אתם סובלים בעקבות פגיעתכם במלחמה. אסור להשמיט שום, פרט, מאחר וקריטי שכל הפגיעות שחוויתם בעקבות המלחמה יופיעו במסגרת טופס התביעה שיוגש למשרד הביטחון. חיוני שמסמכי התביעה יכללו התייחסות קונקרטית למלוא הבעיות שאתם סובלים מהן בעקבות המלחמה – הן הרפואיות והן הנפשיות, החל מהבעיה שנראית לכם הכי משמעותית ועד לבעיה שעשויה להיראות במבט ראשון כעניין שולי יחסית. זכרו שדיווח מלא על הליקויים שנגרמו לכם עקב שירותכם במילואים, הוא משמעותי לקביעת דרגת נכותכם במשרד הביטחון. ככל שתדווח על יותר פגיעות, כך עולה הסבירות לכך שתקבע לכם דרגת נכות גבוהה יותר – ובהתאם לכך, גם זכאותכם לתגמולי נכות והטבות נלוות לנכי מילואים תגדל אף היא. מכאן ההמלצה שלא להשמיט שום בעיה, כאב או קושי בעץ מילוי מסמכי התביעה להכרה בנכי צה"ל בעזרת נציגי משרד הביטחון. הדגש כאן הוא לדווח גם על הקשיים הנפשיים שאתם חווים, שכן גם בגינם ניתן לקבל אחוזי נכות.
  2. בקשת העתק מהתביעה והמסמכים הנלווים: במסגרת הגשת תביעה למשרד הביטחון בסיוע מנציגיו, קריטי גם לבקש ממי שמסייעים לכם בהכנת המסמכים והגשתם, למסור לכם העתק מטופסי התביעה. זאת היות ולאחר הגשת התביעה בפועל, כבר אין יותר גורם מערכתי שממשיך ללוות את הנפגע בתהליך הטיפול בתביעתכו. בהתאם לכך, ככל שמתעוררת כל בעיה שהיא במיצוי הזכויות במשרד הביטחון, הצורך בתיעוד מלא של כלל הטפסים שהוגשו, הוא אקוטי. כך בעת הצורך, תהיה לנפגע אפשרות להמשיך את תהליך הטיפול בתביעה עצמאית מול משרד הביטחון או בסיוע מקצועי של עורך דין.

 

לסיכום: זקוקים לסיוע במימוש זכויות פגיעה נפשית לחייל מילואים במלחמת חרבות ברזל? אתם במקום הנכון

מלחמת "חרבות ברזל" הטילה נטל כבד במיוחד על חיילי המילואים, אשר גויסו באופן מאסיבי ומהיר לזירת לחימה אינטנסיבית. היות שרבים מחיילי המילואים נחשפו לאירועים טראומטיים וסובלים מפגיעה נפשית קשה כתוצאה מכך, עשויות להגיע פניות רבות בעתיד לאגף השיקום במשרד הביטחון לשם קבלת הכרה באחוזי נכות ומתן פיצוי הולם. במאמר זה שטחנו בקצרה את הזכויות העומדות לרשות חיילי המילואים שנפגעו נפשית, אולם לא אחת ישנה חשיבות לליווי משפטי בתהליך הטיפול בתביעה או ערעור על החלטות משרד הביטחון. 

אם אתם מבקשים לקבל סיוע בהגשת תביעה למשרד הביטחון בגין נכות נפשית, ייצוג משפטי בהגשת ערר או ליווי בתהליך למיצוי זכויותיכם כמשרתי מילואים – משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש כאן למענכם. אל תהססו להיוועץ בנו – הייעוץ הראשוני לחיילי מילואים נפגעי מלחמת "חרבות ברזל", ניתן במשרדנו ללא התחייבות וללא עלות.

זכויות פגיעה נפשית לחייל מילואים במלחמת חרבות ברזל

חשוב לפנות לאגף השיקום במשרד הביטחון בהקדם האפשרי על מנת להבטיח טיפול מהיר ויעיל בבעיות הנפשיות שנגרמו לחייל המילואים בעקבות שירותו הצבאי.

יש לכלול בתביעה תצהיר מפורט המתאר את נסיבות השירות והאירועים שגרמו לפגיעה הנפשית. כמו כן, כדאי להוסיף הצהרות ועדויות של חיילים אחרים שנכחו באותם האירועים ויכולים לאשר את שהתרחש.

כדי לחזק את התביעה להכרה כנכה נפש במשרד הביטחון, חשוב שהתובע יצרף כמה שיותר מסמכים רלוונטיים שיסייעו להוכיח את הקשר בין הפגיעה הנפשית לבין שירות המילואים שלו במלחמה. אישורים רפואיים מקצין בריאות הנפש (קב"ן) ביחידה או מהפסיכיאטר המטפל, יכולים לספק תיעוד של המצב הנפשי הנוכחי של התובע והקשר לטראומה שחווה במלחמה. כמו כן, אם נגרמו גם פגיעות גופניות כתוצאה מהאירוע הטראומטי, חשוב לצרף גם אישורי מחלה רלוונטיים. מסמכים אלה עשויים לתרום רבות לביסוס התביעה.

לאחר הגשת התביעה להכרה כנכה צה"ל בגין פגיעה נפשית, חייל המילואים יוזמן לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שיוכרו לו. בשלב זה, מומלץ בחום להיעזר בעו"ד המתמחה בתחום ובעל ניסיון רב בייצוג חיילים נפגעי נפש בוועדות לקביעת נכות במשרד הביטחון. ייצוג משפטי הולם חיוני על מנת להבטיח שאחוזי הנכות שייקבעו ישקפו כראוי את חומרת הפגיעה הנפשית ואת ההשלכות על תפקודו של הנפגע.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין משרד הביטחון
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן