לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין אוטם חמור בשריר הלב

אוטם חמור בשריר הלב הוא מצב חירום רפואי הדורש טיפול בהקדם האפשרי. היות ומדובר במחלה קשה, חשוב לדעת כי לחולי לב אלו עומדות זכויות רבות שיכולות לסייע בהתאוששות ובשיפור איכות החיים לאחר האירוע. את הזכויות הללו ניתן לממש באמצעות הגשת תביעת נכות כללית בגין אוטם חמור בשריר הלב, כפי שנסביר בשורות הבאות.

 

מהו אוטם חמור בשריר הלב?

אוטם חמור בשריר הלב, המכונה גם התקף לב, הוא מצב חירום רפואי שבו נוצרת בעיה חמורה באספקת הדם לשריר הלב. הסיבה לכך היא חסימה פתאומית ומוחלטת של אחד או יותר מהעורקים הכליליים המספקים דם ללב. חסימה זו יכולה להיגרם ממספר גורמים, כגון הצטברות של תאי דם לבנים (טסיות), הצטברות של שומנים או כולסטרול על דפנות העורקים, או קרישי דם.

כתוצאה מהחסימה נוצר מחסור חמור באספקת חמצן לשריר הלב, מה שגורם לנמק של תאי שריר הלב. זוהי פגיעה קשה מאוד בשריר הלב שיכולה להוביל לאי ספיקת לב, כאבים חזקים בחזה ואף מוות אם לא מטפלים בה מיד.

אוטם חמור בשריר הלב נחשב למצב חירום רפואי מסכן חיים שדורש פנייה מיידית למיון וטיפול בהקדם האפשרי. הטיפול כולל בדרך כלל צנתור לב דחוף והרחבת העורק החסום על ידי החדרת תומכן (סטנט). ככל שמטפלים בחסימה מהר יותר, כך פוחת נזק לשריר הלב ועולה הסיכוי להחלמה מלאה. אולם מדובר בתהליך ממושך ולכן חשוב להכיר את זכויותיו הרפואיות של חולה הלב בביטוח הלאומי ומול יתר הגורמים המנהליים.

 

מהן הזכויות העומדות לרשות חולים שעברו אוטם חמור בלב?

לרשות מגישי תביעת נכות כללית בגין אוטם חמור בשריר הלב לביטוח לאומי, עשויות לעמוד הזכויות הבאות באם תביעתם תוכר:

קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי

אם כתוצאה מאוטם חמור בלב איבדתם יותר מ-50% מכושר העבודה, סביר להניח שתהיו זכאים לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. התנאים לקבלת קצבה זו הם:

  • על התובע להיות בן 18 לשנה לאחר גיל הפרישה
  • התובע נדרש לספק הוכחה שהכנסתו מעבודה ירדה באופן משמעותי עקב המגבלה הרפואית

לאחר שוועדה רפואית של הביטוח הלאומי קובעת את אחוזי הנכות הרפואית לתובע, נקבע גובה הקצבה בהתאם לאחוזי אי הכושר שנקבעו לו.

קצבת ניידות

המוסד לביטוח לאומי מעניק לחולים שעברו התקף לב חמור קצבת ניידות, כדי לסייע במימון הוצאות הנסיעה לטיפולים רפואיים, בדיקות ושיקום. גובה הקצבה נקבע לפי דרגת התלות בניידות של החולה.

שיקום מקצועי

חולים שעברו אוטם לב ונקבעה להם נכות רפואית של לפחות 20%, זכאים לעבור תוכנית שיקום מקצועי במימון המוסד לביטוח לאומי.

מטרת השיקום היא לאפשר רכישת מקצוע חדש והשתלבות מחודשת בשוק העבודה, במקצוע התואם את מגבלות הנכות. במהלך תקופת השיקום מקבלים החולים קצבת קיום חודשית מהביטוח הלאומי.

הטבות מס

חולים שנקבעה להם נכות רפואית של 90% ומעלה כתוצאה מאוטם חמור בלב, זכאים לפטור מלא ממס הכנסה. בנוסף, הם יכולים לקבל החזר מס רטרואקטיבי על תשלומי המס ששילמו ב-6 השנים שקדמו לאירוע הלב, עד לגובה המס המגיע להם לפי הפטור.

זכויות והטבות נוספות

לחלק מהמבוטחים, עשויה להתאפשר קבלת זכויות נוספות כדלקמן:

  • תו נכה מטעם משרד התחבורה
  • סיוע ברכישת רכב חדש לנכים
  • פטור מאגרת רישוי שנתית לרכב
  • הנחה בארנונה מהרשות המקומית
  • הנחה בתשלומי הטלפון מחברת בזק
  • ועוד

 

מתי תיתכן הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה במקום תביעת נכות כללית?

אם ניתן להוכיח קשר בין אוטם הלב לבין העבודה, למשל לחצים ועומסים פיזיים או נפשיים בעבודה שתרמו להתקף הלב, החולה יוכר כנפגע בעבודה בסבירות גבוהה.

במקרה זה הוא יהיה זכאי לדמי פגיעה מטעם המוסד לביטוח לאומי לתקופת ההחלמה והשיקום הראשונית, של עד 91 ימים.

לאחר מכן, אם תיקבע לחולה נכות רפואית של לפחות 20% כתוצאה מהאוטם, הוא יהיה זכאי גם לקצבה קבועה כנפגע עבודה, בהתאם לדרגת הנכות.

 

לסיכום

אוטם חמור בשריר הלב הוא מצב חירום רפואי מסכן חיים ולכן לאחר אירוע לב כזה חשוב להכיר את מלוא הזכויות העומדות לרשות החולה, כולל קצבאות נכות ופיצויים כספיים, סיוע בשיקום תעסוקתי, הטבות מס ועוד. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייעוץ וייצוג חולים לאחר אוטם שריר הלב, וישמח לסייע גם לכם בהגשת תביעתכם ומימוש זכויותיכם. למידע נוסף – פנו אלינו עוד היום לייעוץ ראשוני ללא התחייבות.

תביעת נכות כללית בגין אוטם חמור בשריר הלב

אוטם חמור בשריר הלב, הוא מצב חירום רפואי בו נוצרת בעיה חמורה באספקת הדם לשריר הלב, מה שמוביל לנמק בתאי הלב.

הזכויות המרכזיות כוללות קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי אם איבדתם מעל 50% מכושר העבודה, דמי פגיעה אם הוכח קשר בין התקף הלב לעבודה, קצבת ניידות, שיקום מקצועי, פיצוי כספי מחברת הביטוח אם הייתה פוליסה, מימון שהייה בבית הבראה ממשרד הבריאות, פטור ממס הכנסה עם נכות מעל 90% ועוד הטבות שונות מהרשויות

כן, חולה עם נכות של 90% ומעלה יכול לקבל החזר מס רטרואקטיבי על תשלומי המס ששילם ב-6 השנים שלפני האירוע, עד לגובה המס שהיה מגיע לו לשלם לפי הפטור ממס שניתן לו.

התנאים המרכזיים הם: גיל בין 18 לגיל הפרישה החוקי, נכות רפואית של 60% ומעלה או 40% בחישוב משוקלל שכולל ליקוי אחד בשיעור של 25% ויותר, אובדן של מעל 50% מכושר העבודה של התובע ודרגת אי כושר של 60% ויותר, והכנסה שאינה עולה על 60% מהשכר הממוצע במשק. גובה הקצבה נקבע לפי אחוזי הנכות שנקבעו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן