לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

עורך דין רשלנות רפואית

כשהליך רפואי או טיפול כלשהו מסתיימים בנזק במקום בתועלת, הפגיעה כפולה ומכופלת – גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הרגשי. כשהנזק הוא תוצר של רשלנות, מתעצמת עוגמת הנפש וגם המצוקה הרפואית עלולה להיות חמורה במיוחד. הגשת תביעה בגין אותה רשלנות אמנם לא מספקת מענה לכל אותן פגיעות קשות, אבל מאפשרת קבלת פיצוי כספי משמעותי שיסייע בהתמודדות עם המצב שנוצר.

מהי רשלנות רפואית?

 

  • אי מתן טיפול הכרחי – עקב אבחון שגוי
  • מתן טיפול לא מתאים – עקב טעות בשיקול הדעת
  • ביצוע רשלני של פרוצדורה רפואית – כמו ניתוח (לרבות ניתוחים פלסטיים), לידה, טיפול שיניים ועוד
  • אי הפניה לבדיקות הכרחיות – למשל במהלך הריון

עוד סוג של רשלנות רפואית הוא היעדר הסכמה מדעת – מצב שבו המטופל או המטופלת לא קיבלו מהגורם הרפואי את כל המידע הרלוונטי, ועל כן לא יכלו לקבל החלטות מודעות לגבי הטיפול או היעדר הטיפול.

כיצד מחושבים הפיצויים?

 

עוד אתגר משמעותי עבור כל עו"ד רשלנות רפואית הוא לשכנע את הערכאה השיפוטית שדנה במקרה לפסוק סכום פיצויים מרבי בהתאם לנסיבות האירוע והרשלנות.

באופן דומה, אם מתנהל מו"מ מול הצד השני עוד לפני הפנייה לבית משפט, ינוהלו המגעים כך שהסכום שישולם ישקף את מלוא הנזקים שנגרמו לאדם בעקבות הפגיעה.

מדובר בפעולה מורכבת מאוד, ולא כל עורך דין מיומן במיצוי ההליך והגעה למקסימום פיצוי. המרכיבים העיקריים בסכום הפיצויים הם כיסוי הנזק הממוני (למשל, הפסד שכר עבודה עקב הפגיעה בכושר העבודה, הוצאות בגין טיפולי שיקום ועוד), תשלום עבור הנזק הלא ממוני (הכאב והסבל – ובהקשר זה כדאי לדעת שעם עורך דין רשלנות רפואית מיומן ניתן להגיע לסכומים גבוהים מאוד עבור סעיף זה לאור פסיקות עדכניות), וכן פיצוי עבור מרכיב שמוגדר "שנים אבודות" (כשהרשלנות גורמת לקיצור חיי האדם).

כיצד מתנהל תהליך תביעת רופא ע"י עורך דין רשלנות רפואית עם ניסיון?

 

בשלב הראשון עורכי דין רשלנות רפואית מקשיבים לתיאור האירוע. הניסיון מאפשר להם לשאול את השאלות הנכונות ולאסוף את כל המידע הרלוונטי.

לאחר מכן, אם ישנה היתכנות אמיתית לתביעה – כלומר סיכוי סביר שאכן מדובר על רשלנות רפואית, נדרשת חוות דעת של מומחה. חוות הדעת, שניתנת ע"י מומחה בתחום שבו התרחשה הפגיעה, מתמקדת בשתי סוגיות – מידת הסטייה של הטיפול, הייעוץ או ההליך הרפואי מזה הסביר, והקשר שבין הסטייה לבין הנזק שנגרם.

לאחר קבלת חוות דעת מפורטת, ניתן לפעול בשתי דרכים: הגשת תביעה לבית משפט (השלום או מחוזי) או פנייה לגורם שהתרשל על-מנת לנהל מו"מ ישירות מולו. הבחירה ביניהן היא בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל אירוע.

 

התחומים העיקריים שבהם עלולה להתרחש רשלנות רפואית והדגשים הספציפיים

עורכי דין רשלנות רפואית מטפלים בכל הסוגים של האירועים, בכל התחומים האפשריים. המקרים הנפוצים ביותר הם:

רשלנות של צוות אמבולנס

 

ישנם מספר מקרים של רשלנות רפואית הקשורה לאמבולנס: הגעה באיחור רב (מבלי שיהיו נסיבות שמצדיקות זאת), אבחון שגוי של צוות האמבולנס, היעדר ציוד הכרחי או שימוש לקוי בו, מסירת מידע שגוי לבית החולים וביצוע רשלני של פרוצדורות רפואיות תוך כדי הפינוי של האדם.

רשלנות של בית חולים

 

כשאיש המקצוע שגרם לפגיעה עובד בבית חולים, תוגש תביעת הרשלנות כנגד המוסד ולא כנגד האדם עצמו. העומס הרב בבתי החולים עלול להוביל לרשלנות מסוגים שונים, ובהם: אי קבלת אדם למרות שמצבו חייב זאת, שחרור מוקדם מדי, אי ביצוע בדיקות הכרחיות, מתן תרופה לא נכונה או מינון לא נכון, פענוח שגוי של בדיקות מסוגים שונים לרבות CT או MRI, התעלמות מסימפטומים המעידים על מצוקה משמעותית, היעדר השגחה שמובילה לנפילה ולפגיעה, ועוד.

רשלנות במהלך הריון ולידה

 

הריון היא תקופה מרגשת, אבל למרבה הצער עלולה להוביל גם לפגיעה חמורה באישה ההרה ובעובר. בפרט מוגשות תביעות רשלנות רפואית כשלא ניתנה הפניה לבדיקות הכרחיות או כשתוצאות הבדיקות מפוענחות באופן לקוי. רשלנות בלידה באה לידי ביטוי בעיקר בתפקוד בעייתי במקרים מורכבים כמו למשל לידת מלקחיים.

רשלנות בטיפול שיניים

 

כתוצאה מחריגה מתחום הסמכות, ביצוע לא נכון של פרוצדורה דנטלית, מתן טיפול לא נכון, ועוד. במקרים אלה חשוב לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית עם ניסיון רב בתחום רפואת שיניים.

רשלנות בניתוח פלסטי

 

מקרים של רשלנות רפואית בניתוח פלסטי כאשר ביצוע רשלני של פרוצדורות כגון ניתוח אף או הגדלת חזה, כולל במקרים שבהם לא סופקו למטופל או למטופלת הסברים מפורטים לגבי הסיבוכים והסיכונים האפשריים.

רשלנות באבחון

 

כולל איחור במתן האבחנה, שבגללו זוהתה באיחור מחלה קשה ועל כן נגרמה החמרה של ממש במצבו הרפואי של האדם – ובפרט בהקשר של אבחון סרטן על סוגיו השונים (אבל לא רק).

שכר טרחת עורך דין ביטוח לאומי

 

במקרים רבים כדאי להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי לטובת התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. במקרים כאלה עולה באופן טבעי השאלה כמה אחוזים לוקח עורך דין ביטוח לאומי. התשובה משתנה בהתאם להיקף השירות, סוג התביעה וההחלטה של הביטוח הלאומי.

עבור סיוע בהגשת תביעת נכות כללית, תאונות עבודה, שירותים מיוחדים, ניידות, ילד נכה, גזזת ופוליו: עמלת עורך דין ביטוח לאומי היא 12.25% מהקצבה שנקבעה למשך 5 שנים, או 11.25% מהסכום הנ"ל בתוספת דמי פתיחת תיק (814 ש"ח נכון ל-2021). אם נפסק מענק חד-פעמי ולא קצבה (במקרה של נפגעי עבודה עם נכות של 9-19%), רשאי עוה"ד לגבות עד 13% מהמענק + דמי פתיחת תיק, או 14%.

עבור סיוע בהגשת תביעה כולל ייצוג בפני ועדה רפואית בנושאים נכות כללית, שירותים מיוחדים, ניידות, ילד נכה, גזזת ופוליו: 15% מהקצבה למשך 5 שנים, או 13.75% + דמי פתיחת תיק.

אם השירות כלל סיוע בהגשת תביעה וייצוג בפני ועדה רפואית עבור נפגעי עבודה – שכר טרחה של עו"ד ביטוח לאומי הוא 15.75% + דמי פתיחת תיק, או 17% מסך הקצבאות במשך 5 שנים. במקרה שלא נקבעה קצבה חודשית אלא מענק חד-פעמי (9-19% אחוזי נכות), העמלה המרבית היא 16% + דמי פתיחת תיק או 17%.

סיוע בהגשת תביעות וייצוג בוועדות רפואיות בנושאי: נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה, ניידות, פוליו וגזזת.

עבור ייצוג בבית דין לעבודה עם סיוע בהגשת התביעה לביטוח הלאומי, שכר הטרחה המקסימלי הוא 25.5% מסכום הקצבאות במשך 5 שנים, או 24% + דמי פתיחת תיק.

עבור ייצוג בבית דין לעבודה ללא סיוע בהגשת התביעה, רשאי עורך דין ביטוח לאומי לגבות 13.5% או 12% בתוספת דמי פתיחת תיק.

עוד כדאי לדעת שאם הקצבה החודשית נמוכה מ-1,222 ש"ח שיעור שכר הטרחה יהיה נמוך יותר, אך לתשלום יתווסף סכום של 814 ש"ח.

עורך דין רשלנות רפואית

שאלות נפוצות בנושא

בנוסף לשכר הטרחה של עורכי הדין, יש לשלם עבור חוות דעת מומחה – לרוב סדר גודל של כמה אלפי שקלים, ובמקרה שמוגשת תביעה תשולם גם אגרה מתאימה – 800 / 1,800 ש”ח (בהתאם לבית המשפט שאליו פונים).

כן – ניתן להגיש תביעה עד 7 שנים ממועד הפגיעה.

כן – חוק זכויות החולה קובע זאת במפורש. אם מוסד רפואי מנסה להתחמק ממילוי חובתו זו, עו”ד רשלנות רפואית מיומן יפעל בכל הדרכים שעומדות לרשותו על-מנת לקבל את מלוא החומר הרלוונטי.

לנוכחות המורכבות של תיקים אלה, ההליך המשפטי עלול להתארך ולהימשך מספר שנים. עורכי הדין במשרד אימבר גולן פרטוש מודעים לקושי הנפשי וגם לצורך בכסף, ופועלים בנחישות ובמסירות מלאה על-מנת להבטיח מקסימום פיצוי בפרק זמן קצר ככל האפשר בעזרת עורך דין נזיקין מומחה בתחום.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר​
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו למס': 077-804-3544
לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
לפוסטים נוספים בנושא
תביעת רשלנות רפואית

מדי פעם אנחנו שומעים בחדשות על מקרה נוסף של רשלנות רפואית. אם זה ניתוח שהסתבך, וגרם לדרדור מצבו של המטופל, אם זה מחלה שלא אובחנה

קרא עוד »
רשלנות רפואית בטיפול

אין הרבה סיוטים כמו למצוא את עצמך מקבל טיפול בבית חולים או במרפאה, ואז לגלות שהטיפול לא היה מתאים, או שלא ניתן בצורה המתאימה. רשלנות

קרא עוד »
רשלנות רפואית באבחון

כנראה שהסיוט הגדול ביותר של מטופל בבית חולים, או כל חולה בבית, זה רשלנות רפואית באבחון. כלומר, התנהלות רשלנית כלשהי של רופא, אחות או כל

קרא עוד »
רשלנות רפואית שיניים

חרדה דנטלית, כלומר פחד עז מפני טיפול שיניים, היא תופעה נפוצה למדי. ברוב המקרים, למרות החששות, רופא השיניים מבצע את עבודתו כהלכה ופותר את הבעיה

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן