לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

רשלנות רפואית שיניים

חרדה דנטלית, כלומר פחד עז מפני טיפול שיניים, היא תופעה נפוצה למדי. ברוב המקרים, למרות החששות, רופא השיניים מבצע את עבודתו כהלכה ופותר את הבעיה – אבל למרבה הצער יש גם מקרים של רשלנות רפואית שמסתיימים בנזק חמור מאוד. עורכי דין עם ניסיון בתביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית הקשורה לטיפול שיניים יסייעו לכם לקבל לפחות את סכום הכסף המרבי המגיע לכם, כך שהפגיעה הפיזית והנפשית לא תהיה מלווה גם בנזקים כלכליים קשים. עו"ד אימבר גולן פרטוש וצוות המשרד שהקימה כבר רשמו הצלחות רבות בתחום ספציפי זה, ומעניקים שירות קשוב, מחויב ונחוש לכל מי שזקוק או זקוקה לעזרה.

 

איך מוכיחים רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

 

חשוב להדגיש מיד: גם עבור עורכי דין רשלנות רפואית שיניים היא תחום מורכב מאין כמותו. הסיבה לכך היא הקושי להוכיח שהנזקים שנגרמו למטופל או למטופלת הם אכן תוצאה של רשלנות, ולא אירוע בלתי נמנע – והרי ידוע שפרוצדורות רפואיות, ובעיקר כאלה שנחשבות למסובכות, לא מתאפיינות ב-100% הצלחה כך שייתכנו גם כשלים.

המפתח להוכחת רשלנות, ובהתאם האפשרות לקבל פיצוי כספי הולם, הוא חוות דעת של מומחה בתחום. לעו"ד רשלנות רפואית שיניים עם ניסיון יש היכרות עם מומחים מתאימים, ובהתאם את היכולת לקבל את חוות הדעת הנדרשת.

סוגי רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

 

מבחינת החוק, ובהתאם גם מבחינת כל עורך דין רשלנות רפואית שיניים יכולה להתרחש עקב 5 גורמים נפוצים:

 

חריגה מתחום המומחיות

 

ברפואה הדנטלית ישנם מספר תחומי התמחות. ביניהם: אורתודנטיה (יישור שיניים), פריודונטיה (רפואת חניכיים), פדודונטיה (רפואת שיניים בילדים), שיקום הפה, אנדודונטיה (טיפולים הקשורים לשורשים) ועוד.

אם רופא שיניים ביצע טיפול שאינו בתחום התמחותו – למשל עקירה כירורגית מצד מי שלא מוסמך לבצע אותה, או הקצעת שורשים ע"י מי שאינו פריודונט – והתוצאה הייתה נזק למטופל/ת, ניתן לתבוע אותו בגין רשלנות רפואית על סמך החריגה מתחום הידע שלו.

באופן דומה, רופא שיניים שלא מייעץ למטופל או למטופלת לפנות למומחים רלוונטיים עבורם מתרשל גם כן במילוי תפקידו, ועם עו"ד רשלנות רפואית שיניים מיומן ניתן לתבוע פיצוי כספי בהתאם.

 

אבחון שגוי

 

מקור נוסף לנזקים בחלל הפה וליכולות מהותיות כמו אכילה ודיבור הוא אבחון לא נכון. עורך דין רשלנות רפואית שיניים יאסוף את כל המסמכים המעידים על הטעות באבחון, לרבות צילומי רנטגן של השיניים וחוות דעת מצד רופא שיניים אחר, ובדרך זו יפעל כדי להוכיח שאכן האבחון המקורי היה שגוי והניב נזק במקום תועלת.

סוג נוסף של נזק עקב אבחון לא נכון הוא כשרופא השיניים מפספס פרט שהיה חייב להבחין בו, ועקב כך לא ממליץ על טיפול הכרחי.

 

בחירת טיפול לא מתאים

 

גם אבחון נכון עדיין לא מבטיח שיתבצע הטיפול המתאים ביותר עבור האדם. אם רופא השיניים קיבל החלטה שגויה ולכן ביצע טיפול שלא היה בו צורך, ייתכן שיש בסיס להגשת תביעה. כך לדוגמה ביצוע עקירה ולא טיפול שורש כך שלאדם נגרמה פגיעה.

 

רשלנות במהלך הטיפול עצמו

 

גם רופא שיניים שאבחן נכון את הבעיה, ומוסמך לפתור אותה, עלול לגרום לנזק ממשי – אם הוא לא מקפיד על התנהלות מקצועית ומדויקת במהלך הטיפול. גם שימוש בציוד לא מתאים מהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית.

מקרים אלה מתאפיינים במורכבות רבה, וזאת משום שלא כל פגיעה תוך כדי טיפול מקורה ברשלנות. הכלל המקובל הוא מבחן הרופא הסביר – כלומר האם רופא השיניים פעל כפי שכל רופא שיניים סביר היה נוהג. התפקיד של עו"ד רשלנות רפואית שיניים, על בסיס חוות דעת מתאימות, הוא להוכיח כי התרחשה חריגה מגבולות הסביר, ועל כן ישנה הצדקה לתשלום הפיצוי המבוקש.

 

טיפול ללא הסכמת המטופל/ת

 

כל רופא שיניים, עוד בטרם הוא מתחיל בטיפול, חייב להציג בפני הלקוחות תמונת מצב מפורטת ומלאה – וזאת על-מנת לקבל את הסכמת המטופל או המטופלת, כך שזו תהיה הסכמה מדעת (מונח שמציין הסכמה לעבור טיפול רפואי על בסיס מידע מקיף, שכן ללא מידע שכזה למטופלים אין בעצם דרך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורם בוודאות).

חובת הגילוי כוללת הסברים לגבי תופעות לוואי אפשריות, סיבוכים, סיכונים, כל החלופות האפשריות לטיפול במצוקה הדנטלית ועוד. ללא הסכמה מדעת, פגיעה במהלך הטיפול תיחשב כרשלנות רפואית.

 

באילו טיפולי שיניים עלולה להתרחש רשלנות רפואית?

 

טיפולי שורש, עקירת שן בינה, שיקום הפה, השתלת שיניים, טיפול יישור שיניים, הקצעת שורשים ועוד – בכל מקרה שיש חשש להתרשלות של איש המקצוע מומלץ לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית שיניים על-מנת לבחון את היתכנות הגשת התביעה ואת סיכויי הצלחתה.

 

כיצד נקבע גובה הפיצוי בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

 

הפיצוי ניתן בגין הוצאות רפואיות עבור טיפולים לתיקון הפגיעה, אובדן השתכרות אם כושר העבודה שלכם נפגע לאחר הנזק, הכאב, הסבל ועוגמת הנפש. הסכומים עשויים להגיע למאות אלפי שקלים ואף מעבר לכך – בהתאם לחומרת הפגיעה והרשלנות.

 

יושרה מלאה, זמינות גבוהה ונחישות

 

השירות של משרד עוה"ד גולן אימבר פרטוש בכל הנוגע לתביעות רשלנות בגין טיפולי שיניים מתאפיין ביושרה מוחלטת – כך שרק אם ישנו סיכוי אמיתי להוכיח שאכן רופא השיניים התרשל ננהל את ההליך המשפטי המורכב והתובעני. מאפיין נוסף הוא קשב סבלני וזמינות גבוהה לכל לקוח, ובהתאם ליווי צמוד ומחויב לאורך כל הדרך. במקרים שבהם חוות הדעת המקצועית היא שהנזק שנגרם לכם הוא תוצר של רשלנות רפואית, התביעה תנוהל על בסיס הבקיאות המשפטית המעמיקה שלנו בתחום, ובנחישות רבה.

 

רשלנות רפואית שיניים – שאלות ותשובות

רשלנות רפואית שיניים

מבחן הרופא הסביר הוא דרך מקובלת לקבוע האם אכן מדובר ברשלנות. לצורך זה מושווית ההתנהגות של רופא השיניים הספציפי להתנהלות המצופה מכל רופא שיניים סביר.

תביעה בסכום של עד 2.5 מיליון ש"ח מוגשת לבית משפט שלום. תביעה בסכום גבוה יותר – לבית משפט מחוזי.

כן – 7 שנים. בכל מקרה מומלץ לפנות לעו"ד רשלנות רפואית שיניים מוקדם ככל האפשר.

כן – על-פי חוק זכויות החולה, כל מוסד רפואי לרבות מרפאת שיניים מחויב לתעד, בפירוט, את מהלך הטיפול בכל אדם, וכמובן למסור את התיעוד הכתוב למטופלים.

אם ההרדמה בוצעה באופן לא מקצועי או ללא הסכמה מדעת – כדאי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית שיניים ולשקול הגשת תביעה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין רשלנות רפואית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן