לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

עורכי דין אובדן כושר עבודה

כושר עבודה, כלומר היכולת של האדם לפרנס את עצמו, הוא אחד הנכסים יקרי הערך ביותר שיש לכל אחד ואחת. רובנו נסמכים על ההכנסות החודשיות השוטפות, ובלעדיהן קשה עד בלתי אפשרי לשמור על רמת חיים סבירה שלא לדבר על יותר מכך. בהתאם ביטוח אובדן כושר עבודה הוא מוצר נפוץ – אבל למרבה הצער יש גם לא מעט מקרים שבהם דווקא כשהמבוטחים זקוקים לעזרה, הגוף המבטח לא משתף פעולה. כשזה המצב, כדאי להיעזר בעורכי דין אובדן כושר עבודה בעלי ניסיון בתביעות בגין אובדן כושר עבודה. זהו אחד מתחומי המומחיות העיקריים של צוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, והתוצאות בהתאם: לקוחות רבים כבר קיבלו בזכותנו את הפיצוי המגיע להם עקב אובדן כושר העבודה.

 

באילו מקרים ניתן להפעיל ביטוח אובדן כושר עבודה?

 

חשוב להדגיש שגם עבור עורכי דין אובדן כושר עבודה הוא סוגיה מורכבת מאוד. הסיבה לכך היא שבביטוחים אלה ישנן מספר הרחבות אפשריות, ובנוסף ההגדרות של מהו "אובדן" ומהו למעשה "כושר עבודה" לא תמיד חד-משמעיות. הפוליסות הבסיסיות קובעות כי רק מי שאיבד לפחות 75% מכושר העבודה שלו זכאי לפיצוי. הרחבה פופולרית למדי מאפשרת לתבוע את חברת הביטוח ואת מימוש הפוליסה גם במקרים שבהם הירידה בכושר העבודה מתונה יותר – החל מ-25%.

הרחבה נוספת שתמיד מומלץ לשקול לרכוש היא "עיסוק ספציפי" או "כושר עבודה עיסוקי". ללא הרחבה זו, אדם שנפגע מכל סיבה שהיא ולא יכול להמשיך לעבוד בתפקיד הנוכחי שלו, אבל כן יכול לעבוד בתפקיד אחר – גם אם אינו הולם את השכלתו, הכשרתו וניסיונו – לא זכאי לפיצוי.

כשהפוליסה כוללת את ההרחבה, מרגע שאובדת היכולת לעסוק בעיסוק הספציפי שהוגדר בפוליסה, והאדם עומד כמובן בכל התנאים האחרים (שיפורטו בהמשך העמוד) – הוא זכאי לקבל פיצוי. בהתאם הפעולה הראשונה של עורכי דין אובדן כושר עבודה היא לעבור באופן יסודי על הפוליסה הספציפית של הלקוח, כדי להבין אילו מקרים היא מכסה.

 

איך מוכיחים אובדן כושר עבודה בעזרת עו"ד מנוסה?

 

עוד סיבה לכך שרק בעזרת עו"ד אובדן כושר עבודה לא מוביל לקטסטרופה כלכלית היא הצורך להוכיח לגוף המבטח שהמבוטח אכן לא מסוגל לעבוד.

בהקשר זה כדאי לדעת שישנם שני סוגים של גופים מבטחים: חברות ביטוח שמוכרות פוליסות לכיסוי מקרי אובדן כושר עבודה בפני עצמן, וקרנות הפנסיה – שכן כל חיסכון פנסיוני כולל גם רכיב ביטוחי למקרים אלה (לצד ביטוח חיים). גם בחלק מביטוחי המנהלים החיסכון הפנסיוני כולל כיסוי למקרים של אובדן כושר עבודה (אם החוסך חפץ בכך).

כל הגופים הנ"ל דורשים הוכחות חותכות לחוסר היכולת לעבוד, ועלולים לדחות תביעות מוצדקות בטענה שלא סופקו להן המסמכים הרלוונטיים. עורך דין אובדן כושר עבודה מיומן יודע לארגן את חוות הדעת של המומחים הנכונים, בהתאם לסוג הפגיעה – תאונה, מחלה קשה, רשלנות רפואית וכו'. בנוסף כדאי להצטייד בחוות דעת של רופא תעסוקתי. ההיכרות של עורכי הדין במשרד אימבר גולן פרטוש עם רופאים מנוסים בתחומים הרלוונטיים, לרבות רופאים תעסוקתיים, תקצר עבורכם את התהליך ותאפשר להגיש לגוף המבטח את המסמכים שימנעו ממנו להתחמק מתשלום הפיצוי.

 

כיצד נקבע גובה הפיצוי ועד מתי הוא משולם?

 

גובה הפיצוי החודשי במקרים של אובדן כושר עבודה נקבע על בסיס רמת הפגיעה בכושר העבודה ועל סמך ההכנסה הממוצעת ב-12 החודשים שלפני הירידה ביכולת להתפרנס. המקסימום הוא 75% מההכנסה הממוצעת. בחלק מהמקרים יקוזזו מהפיצוי החודשי סכומים שמשולמים לאדם ע"י המוסד לביטוח לאומי – בהתאם לתנאי הפוליסה הספציפית.

הפיצוי משולם החל מהיום ה-91 שלאחר הפגיעה – אלא אם כן נרכשה הרחבה שמבטיחה פיצוי כבר מהחודש השני. גם במקרים אלה תצטרכו לחכות 3 חודשים, אבל בחודש הרביעי ובחודש החמישי תקבלו פיצוי כפול (גם עבור החודשיים הקודמים). התשלום החודשי נמשך עד שהמבוטח חוזר לעבוד (במקרים שבהם אובדן כושר העבודה זמני), הולך לעולמו או שמסתיימת תקופת הביטוח.


הכלים שעומדים לרשות עורכי דין אובדן כושר עבודה

כאמור גם עבור עורכי דין אובדן כושר עבודה הוא תחום מורכב. הגופים המבטחים רשאים לזמן את המבוטח או המבוטחת לרופא מטעמם, וגם כשמוגשים כל המסמכים הדרושים ישנם מצבים שבהם חברת הביטוח או הגוף שמנהל את קרן הפנסיה ממשיכים לסרב לשלם את התביעה. במקרים אלה, הפתרון הוא הגשת תביעה כנגד הגוף המבטח שתתברר בערכאה שיפוטית רלוונטית. לצוות עורכי הדין במשרד אימבר גולן פרטוש ניסיון גם בניהול תביעות – ובסיוע במימוש הזכויות גם בדרך זו בעזרת עורך דין תאונות עבודה.

 

עורכי דין אובדן כושר עבודה – שאלות ותשובות

עורכי דין אובדן כושר עבודה

לא. לחברת הביטוח הזכות להחליט בעצמה. יחד עם זאת עו"ד אובדן כושר עבודה מנוסה יודע להתנהל מול הגופים המבטחים כך שיכירו בדרגת אי הכושר הנכונה.

כן – 3 שנים. חשוב לציין שהגשת תביעה לחברת הביטוח לא מונעת התיישנות, אלא רק תביעה בבית משפט. עורכי דין אובדן כושר עבודה מנוסים ידרשו הקפאה בהסכמה כל עוד מתנהל משא ומתן.

כן, אבל בכל מקרה הפיצוי החודשי המשולב לא יעלה על 75% מההכנסה הממוצעת.

במקרים אלה מומלץ בחום לפנות מיד אל עורכי דין אובדן כושר עבודה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין אובדן כושר עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן