לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

רשלנות רפואית בניתוח

כל ניתוח הוא מטבעו פעולה מורכבת ורגישה. מצד אחד הליך כירורגי עשוי לפתור בעיה רפואית ולשפר מאוד את איכות חיי האדם, אבל מצד שני יש גם מקרים שמסתיימים בנזק חמור. אם הנזק הוא תוצאה של רשלנות של המנתח/ת או של כל אדם אחר בצוות הרפואי, ניתן להגיש תביעה בהתאם לסעיף 35 בפקודת הנזיקין. על-מנת לקבל פיצוי כספי שיסייע בהתמודדות עם התוצאות הקשות, יש להוכיח ראשית שאכן מדובר ברשלנות, ושנית, שהנזק הוא תוצר של ההתנהלות הבעייתית במהלך הניתוח. זהו אתגר משפטי לא פשוט, ועל כן מומלץ להסתייע בעורכי דין מומחים לרשלנות רפואית.

כיצד מגדיר החוק רשלנות ומהו מבחן הרופא הסביר?

 

ההגדרה של רשלנות באופן כללי מופיעה כאמור בסעיף 35 בפקודת הנזיקין. הנוסח המדויק הוא: "עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה… או לא נקט מידת זהירות שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט… הרי זו התרשלות".

ניתן לראות שההגדרה נתונה לפרשנות – ואכן הפרשנות המקובלת של בתי המשפט היא בהתאם ל"מבחן הרופא הסביר": אם רופא אחר היה מתנהל אחרת במהלך הניתוח, לפניו או לאחריו, וכתוצאה מההתנהלות הלא נכונה – בין אם במעשה ובין אם במחדל – נגרם למנותח/ת נזק, זוהי רשלנות.

חשוב לציין שגם עבור עורכי דין רשלנות רפואית בניתוח היא תחום מורכב, בעיקר בגלל שגם כשהמנתח מתנהל בהתאם למבחן הרופא הסביר עדיין התוצאה עלולה להיות שלילית, ולמרבה הצער ישנם גם הליכים כירורגיים שמסתיימים במות המנותח/ת. בהתאם הבסיס לתביעה הוא חוות דעת של מומחה לתחום הניתוח הספציפי – סיבה טובה נוספת לבחור אך ורק בעו"ד מומחה לרשלנות בניתוחים, שבאופן טבעי מכיר את המומחים המתאימים.

מקרים נפוצים שבהם מטפלים עורכי דין רשלנות רפואית בניתוח

 

עו"ד רשלנות רפואית בניתוח מספק את המענה המקצועי למגוון רחב של מצבים שמתרחשים תוך כדי ההליך הכירורגי ועשויים להיות מוגדרים כרשלנות.

מצב אחד הוא פגיעה באיבר סמוך לאזור שאותו מנתחים עקב מיומנות נמוכה או חוסר זהירות. פגיעה בכלי דם, עצבים, רקמות ועוד מרכיבים חיוניים עלולה להוביל לקשיים בתפקוד של מערכות חיוניות בגוף ואף לנכות ולמוות.

דוגמה אחרת היא ניקוב איבר כמו מעי ובעקבות זאת פגיעה חמורה במיוחד. מצב אחר הוא התעלמות מסימני מצוקה שמפתחת תוך כדי הניתוח ואי מתן מענה מתאים. גם כשהרופא שביצע את הניתוח לא מיומן בו מספיק ואין לו את הידע הדרוש זוהי עילה לתביעת רשלנות רפואית.

כך גם ביצוע הליך כירורגי בשיטה לא אופטימלית וכן השארת אביזרים רפואיים או כל דבר אחר (פדים וכו') בתוך גופם של מנותחים עקב חוסר תשומת לב.

גם מבחינת סוגי הניתוחים, האפשרויות רבות: ניתוחים פלסטיים, ניתוחים קיסריים (כלומר רשלנות רפואית בלידה, לרבות אי ביצוע ניתוח קיסרי למרות שהנסיבות חייבו זאת), ניתוחי קיצור קיבה (שרוול / בלון), כריתת כיס מרה, כריתת רחם, ניתוחי גב ועוד.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית עם ניסיון רחב היקף מכיר את הניואנסים הספציפיים של כל הליך והליך, ואת כל הפסיקות הרלוונטיות לגבי אותו ניתוח, ובהתאם סיכויי ההצלחה בתביעה מרביים.

 

עו"ד רשלנות רפואית בניתוח – אי הסכמה מדעת

 

עורכי דין רשלנות רפואית בניתוח מטפלים גם בתביעות שהבסיס להן הוא אי הסכמה מדעת. הכוונה היא למצב שבו המנותח או המנותחת לא קיבלו את כל המידע הרלוונטי בהקשר להליך הכירורגי, ועל כן נמנעה מהם האפשרות לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורם.

חובת מתן מידע מקיף, לרבות סיבוכים אפשריים, תופעות לוואי, סיכונים, חלופות אפשריות לניתוח ועוד חלה גם על ניתוחים אלקטיביים וגם על ניתוחים דחופים.

באופן דומה כשמבוצע ניתוח שאינו מחויב המציאות, עקב שיקול דעת לקוי של הרופא או בשל אבחון שגוי, ישנה היתכנות להגשת תביעת נזיקין.

זיהום אחרי ניתוח עקב רשלנות רפואית

 

מבחינת החוק, ובהתאם גם עבור עורך דין רשלנות רפואית בניתוח עשויה להתרחש גם אחרי שההליך הכירורגי עצמו הסתיים בהצלחה. בפרט נפוצים מקרים של זיהום חמור עקב אי הקפדה על כללי הסטריליות המתאימים במקום שבו נערך הניתוח. גם חבישה לא מקצועית של אזור הניתוח עלולה להוביל לזיהום, ועוד מקור אפשרי למצב זה, שעלול לסכן את שלום המנותחים, הוא אי מתן אנטיביוטיקה הכרחית.

בהקשר זה כדאי לדעת שלמרבה הצער ישראל היא אחת המדינות שבה שיעור הזיהומים אחרי ניתוחים (ובבתי חולים בכלל) הוא מהגבוהים בקרב המדינות המפותחות.

יש לציין כי לא כל זיהום מהווה רשלנות רפואית. עו"ד אחראי יבחן היטב את הנסיבות הספציפיות, ואת התנהלות הצוות הרפואי לפני הניתוח, במהלכו ולאחריו, ועל בסיס מידע זה ימליץ אם לתבוע בגין רשלנות.

רשלנות רפואית בהרדמה

 

הרדמה, ובפרט הרדמה מלאה, כרוכה בלא מעט סיכונים. עובדה זו מובהרת היטב לכל מי שעומד לעבור ניתוח בהרדמה מלאה – ואם לא, ולאדם נגרם נזק עקב אותה הרדמה, עומדת לרשותו הזכות לתבוע פיצויים. בנוסף חובה על הרופא המרדים לסקור באופן יסודי את ההיסטוריה הרפואית של המנותחים, ולבחון האם ישנן אלרגיות או גורמי סיכון אחרים. גם מינון לא נכון או שימוש רשלני בציוד ההרדמה מובילים לתביעות פיצויים.

 

באילו מקרים כדאי להסכים לפשרה ומתי מומלץ לנהל משפט?

 

התשובה לשאלה זו תלויה בטיב הצעת הפשרה שתתקבל. הניסיון העשיר של עורכות ועורכי הדין במשרד אימבר גולן פרטוש, ואיתו ההקפדה על שקיפות מלאה, מבטיחים תמונת מצב מלאה ומדויקת – כך שההחלטה אם לקבל את ההצעה או לנהל משפט (שעלול כמובן להימשך פרק זמן משמעותי) תהיה זו שתשמור באופן מיטבי על האינטרסים שלכם. בנוסף מתאפיין השירות שלנו בזמינות גבוהה, קשב רגיש וסבלני, הסברים מפורטים ותשובות מקצועיות לכל שאלה.

רשלנות רפואית בניתוח

שאלות נפוצות בנושא

כן. רשלנות רפואית של כל אחד מנשות ואנשי הצוות שהיו מעורבים בניתוח מהווה עילה לתביעה. בדרך כלל הגורם הנתבע הוא המוסד הרפואי שבו מועסקים אותם אנשי מקצוע שהתרשלו בעת הניתוח.

היורשים החוקיים של המנוח וכן קרובי המשפחה התלויים בו כפי שמגדיר החוק – בן/בת זוג, הורים, ילדים ונכדים.

כן – 7 שנים. ישנם גם חריגים לכלל זה: אם המנותח או המנותחת היו קטינים במועד הניתוח, ניתן להגיש את התביעה כל עוד הם בני פחות מ-25. אם הנזק הופיע לאחר פרק זמן משמעותי, ניתן להגיש את התביעה עד 10 שנים מיום הניתוח. ישנם חריגים נוספים וכדאי להתייעץ עם עו"ד רשלנות רפואית בניתוח (כמו כן מומלץ לא להמתין זמן רב מדי עם התנעת התהליך, למרות הקשיים המובנים).

הפיצויים כוללים מרכיב ממוני – הפסדי שכר, הוצאות בגין טיפולים ושיקום ועוד, ומרכיב לא ממוני – פיצוי בגין הסבל והקושי הפיזי והנפשי. בין הפרמטרים שמשפיעים על החישוב: גיל המנותח/ת, חומרת הנזק, מידת הרשלנות ועוד. עו"ד רשלנות רפואית בניתוח יוכל לספק חוות דעת ספציפית על סמך פסיקות קודמות במקרים דומים, אם כי יש לקחת בחשבון שטווח האפשרויות עשוי להיות רחב מאוד.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר​
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו למס': 077-804-3544
לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
לפוסטים נוספים בנושא
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן