לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

רשלנות רפואית בהריון ולידה

הריון הוא פרק זמן מרגש מאוד בחיי המשפחה ובפרט אצל האישה ההרה. הלידה היא חוויה מופלאה. אבל רשלנות רפואית במהלך ההריון או תוך כדי לידה עלולה להפוך את ההתרגשות למפח נפש אכזרי. גם סכום הכסף הגבוה ביותר בעולם לא מחפה על נזק בלתי הפיך לאם ו/או ליילוד כתוצאה מהתנהלות לא תקינה של רופא או צוות רפואי – אבל גם כך ההמלצה היא לתבוע פיצוי בגין אותה רשלנות. סיבה אחת היא כדי להקל על ההתמודדות הכלכלית עם המצב החדש שנוצר, וסיבה שנייה היא כדי לגרום לאנשי המקצוע בתחום להתנהל באחריות רבה יותר כשמדובר בסיטואציות רגישות כל כך.

רשלנות רפואית בלידה והריון ומבחן הרופא הסביר

באופן טבעי גם עבור עורכי דין רשלנות רפואית בהריון ולידה היא תחום שמחייב התעמקות של ממש בכל הפרטים הספציפיים של כל מקרה. הסיבה היא הקושי להבחין בין טעויות – שעלולות להיות הרות גורל אבל בלתי נמנעות – לבין רשלנות של ממש. קושי זה מתעצם כשמדובר על רשלנות רפואית בהריון ולידה.

המבחן המקובל לצורך ההבחנה הנ"ל הוא מבין הרופא הסביר: אם רופא סביר היה נוהג אחרת מכפי שפעל הרופא במקרה שלכם, ישנו בסיס להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. על-מנת להוכיח את החריגה מההתנהלות המצופה מרופא סביר יש להציג לבית המשפט חוות דעת מפורטת ומנומקת של מומחה בתחום ההריון ו/או הלידה – ובהתאם ההיכרות של עו"ד מומחה לרשלנות רפואית עם מומחים רלוונטיים ממקסמת את סיכויי ההצלחה של התביעה (או הגעה לפשרה מקובלת עם הרופא או הגוף שאחראי על הפגיעה ללא צורך בהליך משפטי).

באילו מקרים של רשלנות רפואית בהריון ניתן להגיש תביעה?

עו"ד רשלנות רפואית בהריון הוא הכתובת הנכונה בכל מקרה שבו נגרם נזק לאישה הרה או לעובר שלה עקב שיקול דעת לקוי של רופא. בפרט כדאי לשקול הגשת תביעה במקרים הבאים:

אבחון שגוי של בדיקות

עובר שנולד עם מומים שניתן היה להבחין בהם בבדיקות שעברה האם במהלך ההריון הוא עילה לתביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא שקיבל את ממצאי אותן בדיקות.

באופן דומה אי הפניה לבדיקות מסוימות למרות שנסיבות ההריון חייבו הפניה כזו עשויה גם היא להיחשב כרשלנות רפואית בהריון אם הוא הסתיים בתינוק בעל מומים מולדים. מצבים אלה מוגדרים "הולדה בעוולה" ומחייבים סיוע משפטי מצד עורכי דין רשלנות רפואית בהריון מנוסים במיוחד.

אי אבחון רעלת הריון

רעלת הריון עלולה לפגוע גם באישה ההרה וגם בעובר. הסימפטומים העיקריים של מצב מסוכן זה שניתן לאבחן אותם הם יתר לחץ דם ורמה גבוהה של חלבון בשתן. אבחון מאוחר מדי של רעלת הריון או התעלמות מהסימפטומים הנ"ל עשויים להוות רשלנות רפואית חמורה.

הפניה לבדיקות ללא הסבר מפורט לגביהן ולגבי הנזק שעלול להיגרם במהלכן

כל רופא מחויב בזהירות מרבית במסגרת כל פעולה במהלך מעקב הריון. כחלק מכך הוא נדרש לספק לכל אישה הרה את כל המידע הרלוונטי לגבי כל בדיקה, נחיצותה, תופעות הלוואי האפשריות ועוד. הפניה לבדיקה ללא מתן כל האינפורמציה הרלוונטית עשויה להוות בסיס לתביעה בגין רשלנות רפואית בהריון.

לנוכח מורכבות הסוגיה של רשלנות רפואית באופן כללי בפרט בהריון ובלידה חשוב להיעזר בעורכי דין שזה תחום המומחיות שלהם. במשרד עוה"ד אימבר גולן פרטוש עוסקים בתחום זה כבר שנים רבות, והניסיון הרב שהצטבר מתורגם לשירות קשוב ומקצועי במיוחד.

 

רשלנות רפואית בלידה – מקרים נפוצים

ישנו מגוון רחב של מקרים שמתרחשים במהלך לידה שמצדיקים פנייה אל עורך דין רשלנות רפואית בלידה. הנפוצים שבהם הם:

מקרוזומיה עוברית

מקרוזומיה עוברית – כלומר מצב שבו העובר גדול מאוד, עד כדי כך שמשקלו הצפוי בלידה יהיה 4 ק"ג ומעלה – מחייבת היערכות ספציפית. אם צוות חדר הלידה לא ביצע את המוטל עליו – אבחון, ובמידת הצורך ביצוע ניתוח קיסרי – עלולים להיגרם נזקים חמורים ליילוד. מאחר שאין הגדרה חד-משמעית למקרוזומיה עוברית, ישנו משקל נכבד לבקיאות של עו"ד רשלנות רפואית בלידה ולהיכרות שלו עם פסקי דין רלוונטיים.

ביצוע כושל של פרוצדורות רפואיות

קטגוריה רחבה של רשלנות שכוללת בין השאר שימוש בציוד לא מתאים, שימוש במינון שגוי של משככי כאבים או מזרזי לידה, קריאה לא מדויקת של נתונים מהמוניטור ועוד.

פרע כתפיים

מצב חירום שבו לאחר שראשו של העובר כבר יצא, הכתף הקדמית שלו נתקעת בעצם החיק. חילוץ לא נכון של היילוד עלול להוביל לפגיעה עצבית קשה, שיתוק גפה ואפילו מוות. עו"ד רשלנות רפואית בלידה עם ניסיון יבחן האם הייתה התעלמות מגורמי סיכון מוכרים ו/או אי ביצוע הפעולות הנדרשות במצב זה. גם אי נוכחות של רופא בעל ניסיון בלידה מסוג זה (לצד רופא נוסף) הינה רשלנות רפואית בלידה.

שיתוק מוחין עקב רשלנות בלידה

שיתוק מוחין – בכל דרגת חומרה, עם או בלי פיגור שכלי – גורם למצוקה קשה אצל הילד או הילדה, ובעקבות זאת אצל כל המשפחה. במקרים שבהם תוך כדי הלידה העובר הפגין סימני מצוקה (למשל מחסור בחמצן) והצוות הרפואי לא פעל נכון – איחר בתגובה או הגיב בדרך לא נכונה – בית המשפט עשוי לקבוע כי מדובר ברשלנות. באחריותו של עו"ד רשלנות רפואית בלידה הוא להוכיח קשר ישיר בין אותה רשלנות לבין ההפרעה ההתפתחותית, ולשם כך הוא נעזר באופן טבעי במומחים לשיתוק מוחין.

עורך דין רשלנות רפואית בהריון ולידה – שילוב של נחישות, רגישות ומקצועיות

ניהול תיק בנושא רשלנות רפואית בהריון ולידה מחייב שילוב של בקיאות מקצועית, רגישות מרבית ונחישות ללא פשרות. במקביל נדרשת גם יכולת להפריד בין הרגשות לבין הצורך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור כל לקוחה. הצוות ועתיר הניסיון במשרד עוה"ד אימבר גולן פרטוש אמון על הובלת התביעה בדרך המיטבית בהתאם לנסיבות הספציפיות – לרבות ניהול משא ומתן במיומנות גבוהה ובמידת הצורך פנייה לבית משפט על-מנת להיעזר בו כדי להגיע לתוצאות הרצויות. השירות שלנו כולל קשב מלא, זמינות מרבית ומענה סבלני ומפורט לכל בקשה או שאלה.

רשלנות רפואית בהריון ולידה

 

שאלות נפוצות בנושא

כן – ניתן להגיש תביעה רק עד שהילד מגיע לגיל 7. בכל מקרה מומלץ למרות הקושי הרגשי לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית בהריון עם ניסיון מוקדם ככל האפשר.

סכום הפיצויים מחושב בהתאם להיקף הנזקים שנגרמו לעובר/יילוד ולאישה ההרה. טווח הפיצויים הוא מאות אלפי שקלים עד מיליוני שקלים.

כן. החוק מחייב כל מוסד רפואי להעביר למטופלים את כל המסמכים הנוגעים לכל טיפול שקיבלו. במקרה של סירוב עו"ד רשלנות רפואית בלידה יפעיל את הכלים העומדים לרשותו כדי לוודא קבלת כל המסמכים בהקדם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר​
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו למס': 077-804-3544
לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
לפוסטים נוספים בנושא
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן