לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי

פגיעה עקב תאונת עבודה או מחלת מקצוע עלולה למרבה הצער להחמיר עם הזמן. במצב כזה ניתן להגיש למוסד לביטוח לאומי בקשה לחישוב מחדש של אחוזי הנכות שנקבעו. גם אדם שזכאי לגמלת סיעוד יכול לבקש בדיקה מחודשת אם מצבו החמיר. מומלץ להתנהל מול הביטוח הלאומי בעזרת עורכי דין הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי עם ניסיון בתחום המאוד ספציפי של החמרת מצב, כדי שהמצוקה הרפואית, ואיתה הפגיעה בחיי היומיום, לא יובילו גם לקשיים כלכליים ממשיים. במשרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש פועל צוות מיומן שכבר סייע לאנשים רבים למצות את זכויותיהם כשהמצב הבריאותי שלהם החמיר.

באילו מקרים מוגשת תביעת החמרת מצב לביטוח לאומי?

 

ישנם ארבעה סוגים של מצבים שבהם ניתן וכדאי לפנות למוסד לביטוח לאומי, רצוי כאמור בעזרת עו"ד הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי מנוסה:

א. כשהתביעה המקורית הובילה לקביעת נכות צמיתה – ובעקבות השינויים לרעה במצב הבריאותי אתם סבורים שאתם זכאים לאחוזי נכות גבוהים יותר (ובהתאם לקצבה גבוהה יותר). במקרה כזה יש למלא בקשה באמצעות טופס ב.ל. 228.

ב. כשאדם סיעודי סובל מהחמרה במצבו שמפחיתה עוד יותר את מידת העצמאות שלו – במקרה זה יש למלא את טופס ב.ל. 2620.

ג. ירידה בהכנסות לאחר שנקבעה נכות יציבה – לפירוט ראו פרק שאלות ותשובות.

ד. למי שנקבעה זכאות זמנית ישנה הזכות להגיש בקשה לבדיקה חוזרת – וזאת כחודש-חודשיים לפני סיום תקופת הזכאות המקורית. גם אם המצב לא החמיר אלא נשאר יציב יש לפנות לביטוח לאומי כדי להאריך את תקופת הזכאות (בני ובנות 80 ומעלה פטורים מהגשת בקשה – המוסד לביטוח לאומי שולח אוטומטית איש מקצוע לביתם כדי לבדוק את המצב העדכני שלהם).

הפוליסות הבסיסיות קובעות כי רק מי שאיבד לפחות 75% מכושר העבודה שלו זכאי לפיצוי. הרחבה פופולרית למדי מאפשרת לתבוע את חברת הביטוח ואת מימוש הפוליסה גם במקרים שבהם הירידה בכושר העבודה מתונה יותר – החל מ-25%.

הרחבה נוספת שתמיד מומלץ לשקול לרכוש היא "עיסוק ספציפי" או "כושר עבודה עיסוקי". ללא הרחבה זו, אדם שנפגע מכל סיבה שהיא ולא יכול להמשיך לעבוד בתפקיד הנוכחי שלו, אבל כן יכול לעבוד בתפקיד אחר – גם אם אינו הולם את השכלתו, הכשרתו וניסיונו – לא זכאי לפיצוי.

כשהפוליסה כוללת את ההרחבה, מרגע שאובדת היכולת לעסוק בעיסוק הספציפי שהוגדר בפוליסה, והאדם עומד כמובן בכל התנאים האחרים (שיפורטו בהמשך העמוד) – הוא זכאי לקבל פיצוי.

בהתאם הפעולה הראשונה של עורכי דין אובדן כושר עבודה היא לעבור באופן יסודי על הפוליסה הספציפית של הלקוח, כדי להבין אילו מקרים היא מכסה.

 

להורדת מסמך להגשת החמרת מצב לביטוח לאומי >>>

 

מהם התנאים להגשת תביעה בגין החמרת מצב?

 

חשוב להדגיש שגם עבור עורכי דין החמרת מצב היא תחום מורכב ורגיש. בהתאם ישנה חשיבות רבה לניסיון הספציפי, ובפרט להיכרות עם רופאים מומחים בתחומים שבהם עלולה להתרחש התדרדרות במצב הבריאותי.

בכל מקרה, התנאי הראשון להגשת תביעה עקב החמרת מצב הוא אישור בכתב מטעם רופא מומחה על כך שישנה החמרה במצב. התנאי השני הוא שחלפה לפחות חצי שנה מאז שוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי טיפלה בתביעה הקודמת של אותו אדם.

תנאי שלישי שמייצר את עיקר המורכבות הוא הוכחת זיקה בין הפגיעה המקורית לבין החמרת המצב. קשר ישיר שכזה חייב להיכלל בחוות הדעת של הרופא.

עוד חשוב לדעת שגם חוות דעת מפורטת ומנומקת של מומחה עדיין לא מבטיחה את אישור התביעה. הגשת המסמכים מובילה לכינוסה של ועדה רפואית ורק היא מוסמכת לאשר אחוזי נכות גבוהים יותר מבעבר.

 

למה כדאי להגיע עם עורך דין לוועדה הרפואית?

 

ייצוג משפטי מקצועי במהלך ועדה רפואית שבוחנת החמרת מצב, וגם הכנה מדוקדקת לקראת הוועדה, מבטיחים את העברת מלוא חומרת המצב הנוכחי לרופא/ים בוועדה – ובהתאם משפרים במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה של התביעה.

חשוב לציין כי החוק מאפשר לכל מי שנקרא להתייצב בפני ועדה רפואית להגיע עם עורך דין ביטוח לאומי מטעמו, כשלעו"ד ישנה גם האפשרות להציג את המקרה, כלומר את החמרת המצב ואת הקשר שלה לפגיעה המקורית, וגם לענות על השאלות שמועלות בוועדה.

עורכי הדין במשרד אימבר גולן פרטוש הם בעלי ניסיון רב בייצוג בפני ועדות רפואיות ביטוח לאומי, ובמיוחד כשעל הפרק הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי.

ניתן מתוך מחויבות מלאה לכל לקוח ולקוחה, ומתוך הבנת רגישות הנושא וחשיבות התביעה – על-מנת להקל על הסבל ולמנוע מצוקה כלכלית בנוסף לפגיעה הפיזית.

מרכיב מהותי אחר בשירות של משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש הוא זמינות מרבית. הליווי הצמוד לאורך כל הדרך והמענה הסבלני לכל שאלה ולכל צורך, עוזרים לכם לדעת בוודאות שאתם לא לבד – ושיש מי שדואג לאינטרסים שלכם מול המוסד לביטוח לאומי. הבקיאות המקצועית ורמת השירות הגבוהה כבר הובילו לתוצאות המצופות במקרים רבים מאוד.

איך משפיעה הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי על קצבת נכות מעבודה?

 

עו"ד הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי עשוי לסייע לכם לקבל קצבה חודשית קבועה בגין נכות מעבודה. בהקשר זה כדאי לדעת שכששיעור הנכות הוא 9% ומטה, לא משולמת כלל גמלה. במקרים שבהם שיעור הנכות הוא עד 19.99% משולם מענק חד פעמי, ורק החל מ-20% נכות משולמת קצבה חודשית. בהתאם החמרת מצב שמעלה את אחוזי הנכות אל מעל לרף זה, מקנה למעשה זכאות לקצבה חודשית. הסכום המשולם הוא 75% X ההכנסה עד לפגיעה X אחוזי הנכות – ולכן גם למי שכבר מקבל קצבה חודשית כדאי לפנות למוסד לביטוח לאומי אם מצבו החמיר, ובפרט בעזרת עורכי דין החמרת מצב, וכך לקבל מדי חודש סכום גבוה יותר.

 

שאלות נפוצות בנושא הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי

הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי

כן – וזוהי עוד סיבה טובה לכך שכדאי להיעזר בשירות של עורכי דין הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי.

מי שנקבעה לו דרגת נכות יציבה של לפחות 20%, וחלה ירידה ממשית בהכנסותיו, רשאי להגיש בקשה לחישוב מחודש של אחוזי הנכות. במקרים אלה ניתן להגיש את הבקשה רק אחרי שנה ממועד הקביעה הקודמת של דרגת הנכות, ובתנאי שלא חלפו יותר מ-5 שנים.

כן – ערעור של החלטה של ועדה רפואית בנושא החמרת מצב יוגש בכתב תוך 30 ימים. במקרים אלה מתחדדת החשיבות של הייעוץ המשפטי, ולכן מומלץ במיוחד לפנות אל עורכי דין הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן