לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פטור ממס הכנסה

נכות קשה מייצרת כמעט תמיד גם קשיים כלכליים משמעותיים. על-מנת לסייע למי שנפגע – עקב מחלה, תאונת עבודה או כל סיבה אחרת – להתמודד עם האתגרים הרבים, מעניקה מדינת ישראל פטור ממס הכנסה לנכים, וזאת בהתאם לקריטריונים הקבועים בתקנות מס הכנסה (קביעת אחוז נכות). שיעור הנכות נקבע ע"י המוסד לביטוח לאומי, ובחלק מהמקרים ללא ליווי צמוד של עורכי דין מומחים לנושא הפטור ממס הכנסה ישנו קושי של ממש לממש את הזכויות. במשרד עוה"ד אימבר גולן פרטוש הצטבר ניסיון רב בתחום ספציפי זה, ואנשים רבים כבר זכו הודות לשירות המסור בפטור המבוקש.

מהם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה לנכים?

 

התנאי הראשון לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה הוא קיומה של נכות לצמיתות אשר נקבעה על סמך חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (נכי צה"ל), חוק הביטוח הלאומי בגין פגיעה בעבודה, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או חוק נכי המלחמה בנאצים.

התנאי השני הוא דרגת הנכות: רק נכים בשיעור 100% זכאים לפטור הנ"ל. במקרים מסוימים גם דרגת נכות של 90% ומעלה מקנה אפשרות לא לשלם מס הכנסה, וזאת בהתאם לסעיפים הספציפיים שמרכיבים את חישוב דרגת הנכות.

שימו לב: אם תקופת הנכות בשנת המס הספציפית היא פחות מ-185 ימים, לא ניתן יהיה לממש את הפטור. רק כשהנכות בתוקף במשך 185 ימים ומעלה, מובטח לאדם פטור ממס הכנסה (פירוט הסכומים הספציפיים שעבורם ישנו פטור – בפרק השאלות והתשובות).

מהם המצבים הרפואיים הרלוונטיים לצורך פטור ממס הכנסה

 

חשוב לציין כי גם עבור עורכי דין פטור ממס הכנסה הוא נושא שעשוי להיות מורכב, וזאת בשל המורכבות של חישוב שיעור הנכות במקרים שונים.

בין המחלות שעבורן עשויים להיקבע 100% נכות:

  • סוכרת – בהתאם לחומרת המחלה. חשוב לציין כי שיעור הנכות הרפואית של חולי סוכרת עשוי להיות גם "רק" 65%, 50%, 40%, 30%, 20%, 10% ואפילו 0%. במקרים הקשים נקבעים 100% נכות, ואלה מקנים את הזכאות. מומלץ להתייעץ עם עו"ד פטור ממס הכנסה.
  • מחלות לב – ובפרט אם נלוות אליהם מצוקות רפואיות נוספות כמו מחלות כלי דם או סוכרת, או כשמדובר על מצבים קשים במיוחד כגון אוטם שריר הלב או דלקת חריפה של קרום הלב.
  • מחלות כלי דם קשות – ובהן אנמיה כרונית שמחייבת עירויים (לפחות מנת דם אחת לחודש), TTP פעיל שמצריך טיפול בפלסמפרזיס, תרומבוציטופניה כרונית חמורה ועוד.
  • פרקינסון.
  • מיאלומה נפוצה.
  • קרוהן / קוליטיס – בדרגה חמורה.
  • תשישות נפש.
  • גם בעלי תעודת עיוור ובעלי לקות ראייה חמורה זכאים לפטור ממס הכנסה. לקות ראייה חמורה מוגדרת כחוסר יכולת מוחלט לראות באור ובחושך או שדה ראייה של לא יותר מ-20 מעלות (גם כשמשתמשים במשקפיים) או חדות ראייה מקסימלית של עד 3/60 מטר (בעין היותר בריאה, כולל כשמשתמשים במשקפיים).

 

למה כדאי להיעזר בשירות של עו"ד פטור ממס הכנסה?

 

עו"ד פטור ממס הכנסה מסייע לאנשים שסובלים מבעיות בריאותיות קשות עוד לפני הגשת הבקשה לפטור – בשלב הקריטי של התייצבות בפני ועדה רפואית (של המוסד לביטוח לאומי).

חשוב להבין שפסיקת הוועדה, שמשפיעה גם על גובה קצבת הנכות וגם על האפשרות לקבל את הפטור יקר הערך, מושפעת במידה בלתי מבוטלת מהאופן שבו האדם מצליח להעביר את חומרת מצבו. החוק מאפשר לכל אחד ואחת להתייצב בפני רופאי הוועדות של המוסד לביטוח לאומי עם עו"ד, ומאפשר גם לעורכי הדין להציג את המקרה ולענות על שאלות. בדרך זו מובטח סיכוי מרבי לפסיקה מדויקת של הוועדה. עוד קודם לכן עו"ד עם ניסיון בייצוג בוועדות רפואיות מסייע בהשגת חוות דעת של מומחים רלוונטיים כך שניתן יהיה להציג אותן בפני הרופאים בוועדה.

כאמור גם עבור עורך דין פטור ממס הכנסה הוא סוגיה שמחייבת בקיאות ספציפית, ועל כן מומלץ לעבור את התהליך אך ורק עם נשות ואנשי מקצוע שכבר ייצגו בפני וועדות רפואיות בני אדם שנפסקו להם 100% נכות (או 90% ומעלה בנסיבות שמקנות גם כן את הפטור).

במשרד אימבר גולן פרטוש פועל צוות מיומן מאוד, הן בליווי של מי שנקראו להתייצב בוועדה רפואית והן בהשגת הפטור. השירות ניתן על בסיס קשב מלא, סבלנות רבה, זמינות גבוהה וכמובן ניסיון נרחב שמתורגם למקצועיות יוצאת דופן.


איך מגישים בקשה למס הכנסה לקבלת פטור על בסיס נכות רפואית?

 

יש למלא טופס 1516, ולצרף אליו עותק של פרוטוקול אותה ועדה רפואית שבה נקבע שיעור הנכות העדכני. העותק חייב להיות נאמן למקור.

להורדת טופס 1516 – לחצו כאן >>>

 

שאלות נפוצות בנושא פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה חל גם על הכנסות שמוגדרות "מיגיעה אישית", כלומר עבודה, וגם על ההכנסות שאינן מיגיעה אישית – כלומר על כל הכנסות האדם.

כן. אם הנכות היא לכל השנה, תקרת הפטור מההכנסות מיגיעה אישית היא 614,400 ש"ח.

אם הנכות היא לחלק מהשנה, התקרה על ההכנסות מיגיעה אישית נקבעת בהתאם לאורך התקופה (למשל אם אורכה 240 ימים, התקרה היא 240/365*614,400).

אם ההכנסות מיגיעה אישית הן עד 73,560 ש"ח, יינתן פטור גם על ההכנסות שאינן מיגיעה אישית – עד לתקרה הנ"ל.

על הכנסות שכוללות גם ריבית בגין כספי פיצויים / ביטוח, יינתן פטור ממס של עד 302,640 ש"ח, זאת בתנאי שהכנסות האדם מיגיעה אישית הן עד 73,560 ש"ח.

(כל הסכומים נכונים ל-2021 ועשויים להשתנות).

לא. רק בעלי נכות רפואית בשיעור הנ"ל פטורים מתשלום מס הכנסה. אם נקבעו לכם אחוזי נכות נמוכים יותר ואתם מרגישים כי נעשה לכם עוול, כדאי להתייעץ עם עו"ד פטור ממס הכנסה.

כן. אם האדם הלך לעולמו עוד לפני שקיבל את החזר המס המגיע לו, היורשים שלו יקבלו את הסכום שלו היה זכאי.

כן. אם נקבעה לאדם דרגת נכות של 100% לצמיתות (או כאמור 90% בנסיבות ספציפיות), ונקבע שהזכאות החלה כבר לפני שנת המס הנוכחית, ניתן לתבוע החזרי מס רטרואקטיביים – עד ל-6 שנים אחורה.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן